Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puhutaan hoitajien PALKOISTA, eikä työtaakasta??

Vierailija
23.09.2007 |

Olen netissäkin lukenut joitain vuosia siitä MITEN HUONOT TYÖOLOT hoitajilla on: vuorotyö, liikaa potilaita, ei ehdi tekemään työtään.. Työhön saattaa kuulua esim. siivoojan/keittiöapulaisen hommia??

Miten palkka auttaa näissä asioissa?

Eikö hoitajan työhön kuulu: lääkärin määräämän lääkkeen ja oikean annoksen antaminen potilaalle; potilaan haavojen hoito, tarjota ravinto, käännellä asentoa, hoitaa vessakäymiset ja siisteys?

Jos työhön lisätään siivoojan tai muun alan työnteko niin miksi he tekevät niin?

Kertokaa miten parempi palkka lisää työhön aikaa? Vai onko kyseessä motivaatio joka parantuu (hetkeksi) kun saadaan lisää liksaa?

Miksi työolot on unohtunut?? Sama työ odottaa tekijäänsä vaikka palkka olisi euron suurempi..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairaanhoitajana olen jo pitkään puhunut huonoista työoloista, naisvaltaisilla aloilla kun on sitä kitkaa.

Työyhteisön eheys ja tuki on on se mitä minä haluan, ei ne lisäeurot poista ikäviä työkavereita tai korota laiskan työkaverini motivaatiota.

Kiitos avauksestasi!

Vierailija
2/4 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitotyöstä maksettaisiin parempi palkka, niin alalta juuri palkan vuoksi muihin tehtäviin siirtyneet voisivat palata hoitotyöhön. Samoin ala alkaisi kiinnostamaan enemmän nuoria.

Nykyinen ongelma pk-seudulla on, ettei töihin löydy tekijöitä. Siinä ei lisäkädet auta, kun niitä ei mistään saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk:ssa on lailla märätty monta hoitajaa täytyy olla lasta kohden.

Esim. vanhusten hoidossa hoitajamäärä on vain suositus.

Eli esim. pitkäaikaisosastoilla hoidetaan lähes poikkeuksetta alle minimi suositusten. Samaan hengenvetoon puhutaan laadusta:0.

Joitan vuosia sitten oli tämä trendi, että " kaikki tekevät kaikkea" , mutta kun sh:t ovat ainoita, jotka voivat toteuttaa lääkehoidon ( en puhu nyt vain pillerien jakamisesta ), niin sh:t sitten pesevät kylpyhuoneet, jakavat ruokaa, hoitavat tietysti potilaat, keräävät tarjottimet, sýöttävät, hoitavat siinä sivussa nämä lääkeasiat, hoitoneuvottelut, lääkärinkierrot, ottavat vastaan uudet potilaat ja kotiuttavat/hoitavat jatkohoitoon potilaat yms.

Sairaanhoitajat ovat peruterveydenhuollossa aina vähemmistö ja jotenkin ovat vaan suostuneet kaikkeen. Ihmettelen kyllä miksi.

Vierailija
4/4 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan siinä tilanteessa, että työtaakka on kohtuuton henkilökuntapulan vuoksi. Lisää henkilökuntaa saisi moneen paikkaan palkata, mutta halukkaita tulijoita ei ole lainkaan.

Jos palkka olisi parempi, ehkä tilanne muuttuisi.