Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työkaveri valehtelee ja keksii juttuja koko ajan, mikä sitä vaivaa?

Vierailija
26.12.2012 |

huomasi vähän aikaa sitten, että työkaverin jutuissa oli outoja ristiriitaisuuksia. sitten tajusin, että hän kertoo muiden juttuja ominaan, lisäilee niihin jotain yksityiskohtia. kaikki mikä on tapahtunut jollekin muulle, on aina tapahtunut myös hänelle.

jutut muuttaa muotoaan koko ajan. saattaa kertoa ensin jonkun version mulle ja hetken päästä selittää kirkkain silmin eri versiota muille mun kuullen.

mikä sitä vaivaa? olen pari kertaa jo sanonut että hän kertoi aiemmin asiaa eri tavalla ja tyyppi vain sanoo, että muistan väärin tai selittää asiaa parhain päin.

henkilö on vielä aika vastuullisessa työssä, jossa saa ihmisitä paljon tietoja, ei herätä luottamusta tuo toiminta.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on just tuollainen kuin kuvailit

Vierailija
2/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valehtelee myös paljon. Sosiaalinen tyyppi joka haluaa olla/on koko ajan äänessä. Valehtelee/paisuttelee ihan tavanomaisia asioita, typerää kun niistä jää niin herkästi kiinni. Tässä tapauksessa kyse tuntuu olevan jotenkin kaikkien miellyttämisestä, pätemisestä. Typerää, vaikka mukava tyyppi niin ei saa minulta kunnioitusta, luottamusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallista toimintaa, olen huomannut. Ainakin omalla työpaikallani. Tiedän yhden, joka kertoo usein tavanneensa tai tunteeneensa opiskeluaikanaan poliitikkoja ym. julkisuuden henkilöitä. Voi se tietysti olla tottakin, mutta kun niitä juttuja putkahtelee vähän väliä, niin olen alkanut suhtautua niihin vähän skeptisesti. Ja kun luin kerran lehdestä yhden pikkujutun marsalkka Mannerheimista, niin muutama kuukausi sen jälkeen tämä työkaveri kertoi saman jutun ruokapöydässä niin, että hänen hyvä ystävänsä oli kuullut sen äidiltään, jonka setä oli ollut paikalla todistamassa tilannetta. Vähän jotenkin epäilyttää.

Toinen työkaveri puolestaan kertoo vitsejä niin, että ne ovat aina tapahtuneet hänen lapsilleen. Ne ovat niitä lehdissä kerrottuja hauskoja juttuja, joita lapset ovat lausuneet eri tilanteissa, esim. "Katso äiti, peikko", sanoi pikkulapsi, kun näki bussissa punkkarin. Paitsi että tämä äiti kertoo aina, että juuri hänen lapsensa sanoi niin.

Vastuullisissa tehtävissä nämäkin ihmiset ovat. En ole kuitenkaan ruvennut vänkäämään näistä asioista heidän kanssaan, vaan olen antanut puhua ja ajatellut, että samapa tuo, onko totta vai ei.

Mulla on myös yksi ystävä, joka ei ole työkaveri, joka toimii niin, että kun kerron meidän käyneen lomalla jossakin tai tehneen jotakin, hän yleensä vastaa, että siellä mekin oltiin silloin 10 vuotta sitten ja mekin tehtiin sitä vielä muutama vuosi sitten. Vaikka koskaan ennen hän ei ole sellaista kertonut. Hänestäkin välillä epäilen, että keksiikö vain lämpimikseen jutun jatketta.

Vierailija
4/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasi vähän aikaa sitten, että työkaverin jutuissa oli outoja ristiriitaisuuksia. sitten tajusin, että hän kertoo muiden juttuja ominaan, lisäilee niihin jotain yksityiskohtia. kaikki mikä on tapahtunut jollekin muulle, on aina tapahtunut myös hänelle.

jutut muuttaa muotoaan koko ajan. saattaa kertoa ensin jonkun version mulle ja hetken päästä selittää kirkkain silmin eri versiota muille mun kuullen.

mikä sitä vaivaa? olen pari kertaa jo sanonut että hän kertoi aiemmin asiaa eri tavalla ja tyyppi vain sanoo, että muistan väärin tai selittää asiaa parhain päin.

henkilö on vielä aika vastuullisessa työssä, jossa saa ihmisitä paljon tietoja, ei herätä luottamusta tuo toiminta.

yhdestä tyypistä :D. Muuten ihan kiva ok ihminen, mutta samaa vikaa...

Vierailija
5/31 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä näitä vaivaa? :D Olen uudessa työpaikassa alkanut epäillä työkaverin kertomien asioiden todenperäisyyttä tai oikeellisuutta. Tarinat saa usein lisäväriä hänen edukseen ja ansiokseen, ja kun joku muu kertoo samasta asiasta, ei se ihan niin mennytkään. 

Pari kertaa on toistanut jonkun minun aiemmin puhuman asian/idean omanaan. Kahden kesken olen sanonut jotain vaikka että "niin, minähän tosiaan tästä sinulle viime viikolla puhuin, mutta kiva, jos oli sinustakin hyvä idea". 

Jotain pätemisen tarvettako tuo on? Omaan työntekooni tuo ei sinänsä vaikuta, kun vastaan omista töistäni, mutta joskus saan häneltä virheellisiä vastauksia, kun on tietävinään, eikä ilmeisesti pysty myöntämää, että ei tiedä. Saattaa kertoa myös saman asian uudestaan vähän muuttuneena. Ei onneksi ole vielä ollut mitään oleellista, minkä takia olisin itse tehnyt virheitä. 

Vierailija
6/31 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tarinat voi olal ihan viihdettä eikä ole tarkoitettu niin kirjaimellisesti otettaviksi. Nutturaa löysemmälle.

Itse koen raskaiksi työkaverit, jotka on aina naama nurinpäin ja valittaa kaikesta, minusta on hauskaa, kun kerritaan hauskoja tarinoita, jotka viihdyttää. En niitä jää ruotimaan.

Vierailija
7/31 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tarinat voi olal ihan viihdettä eikä ole tarkoitettu niin kirjaimellisesti otettaviksi. Nutturaa löysemmälle.

Itse koen raskaiksi työkaverit, jotka on aina naama nurinpäin ja valittaa kaikesta, minusta on hauskaa, kun kerritaan hauskoja tarinoita, jotka viihdyttää. En niitä jää ruotimaan.

Ei ole kyse viihteestä (omassa tapauksessani), vaan ihan pelkästään työhön liittyvistä asioista. 

- sinua edeltävä kommentoija

Vierailija
8/31 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että hauskat tarinat voi hyvin kertoa mudossa ”tuttu” tai ”eräs kaveri” tms, Teille tosikoille pitäisi varmaan huutaa megafornilla, että tämä on sitten vitsi. Sille on tarkoitus nauraa.

Vierailija
9/31 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse viihteestä (omassa tapauksessani), vaan ihan pelkästään työhön liittyvistä asioista. 

Koitapa muistaa, että ihmisiä on erilaisia.  Tosikot ongelmien etsijät ovat rasite ympäristölleen.

Vierailija
10/31 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että hauskat tarinat voi hyvin kertoa mudossa ”tuttu” tai ”eräs kaveri” tms, Teille tosikoille pitäisi varmaan huutaa megafornilla, että tämä on sitten vitsi. Sille on tarkoitus nauraa.

Sinä puhut nyt aidasta, kun muut puhuu aidan seipäästä... 

Vierailija
11/31 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitapa muistaa, että ihmisiä on erilaisia.  Tosikot ongelmien etsijät ovat rasite ympäristölleen.

Jos työkaveri jakaa töihin liittyvää virheellistä tietoa, niin kerro toki, mikä siinä on vitsikästä? :D

Vierailija
12/31 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kerron tarkoituksella itsestäni epätosia asioita, harhauttaakseni stalkkereita tai uteliaita juoruajia. Joku työkaveri on juuri sellainen, jonka ei todellakaan tarvitse minua tuntea yhtään pintaa syvemmältä. Ja tosiaan uteliaille tiedonkeräilijöille syötän tietoisesti pajunköyttä. 
Ihmiset, jotka tuntevat minut ja jotka ovat saaneet luottamukseni, ovat harvassa. Heille en valehtele.

Vierailija
13/31 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä puhut nyt aidasta, kun muut puhuu aidan seipäästä... 

Ja jotkut on kuin seipään tai pari nielleitä.

Vierailija
14/31 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa on tosielämän trolli.😆

Vierailija
15/31 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä patologinen valehtelija. On muuten aika veikeä tapaus, jos joskus kohtaatte sellaisen. Työt tehdään yksin, joten yhtään ketään hän ei satuilullaan vahingoita, mutta aivan kaikissa jutuissa on 90% värikynää, eikä ole väliä vaikka jutut ovat käytännössä mahdottomia tai laittomia.  Hän on tehnyt 15 päivän työputken (ei ole) ja 85 tuntia ylitöitä lyhyessä ajassa (ei ole) ja muutenkin, jos on laastari sormessa, häntä on purrut hai. Ei hän sille kai mitään mahda eikä tuo ketään haittaa, kun tiedetään paskanpuhujaksi, ei kukaan ota häneltä mitään tosissaan.

Vierailija
16/31 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kerron tarkoituksella itsestäni epätosia asioita, harhauttaakseni stalkkereita tai uteliaita juoruajia. Joku työkaveri on juuri sellainen, jonka ei todellakaan tarvitse minua tuntea yhtään pintaa syvemmältä. Ja tosiaan uteliaille tiedonkeräilijöille syötän tietoisesti pajunköyttä. 
Ihmiset, jotka tuntevat minut ja jotka ovat saaneet luottamukseni, ovat harvassa. Heille en valehtele.

Hmmm... Ketjun aihe ei tainnut olla ihan tämä...

Vierailija
17/31 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä patologinen valehtelija. On muuten aika veikeä tapaus, jos joskus kohtaatte sellaisen. Työt tehdään yksin, joten yhtään ketään hän ei satuilullaan vahingoita, mutta aivan kaikissa jutuissa on 90% värikynää, eikä ole väliä vaikka jutut ovat käytännössä mahdottomia tai laittomia.  Hän on tehnyt 15 päivän työputken (ei ole) ja 85 tuntia ylitöitä lyhyessä ajassa (ei ole) ja muutenkin, jos on laastari sormessa, häntä on purrut hai. Ei hän sille kai mitään mahda eikä tuo ketään haittaa, kun tiedetään paskanpuhujaksi, ei kukaan ota häneltä mitään tosissaan.

Ettet nyt vaan itse olisi juuri vähän värittänyt tarinaasi, voi voi.

Vierailija
18/31 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriö tulee mieleen. Narsistisen persoonallisuushäiriön piirteitä.

Vierailija
19/31 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi..tu sun duunikaveri on täältä palstalta

Vierailija
20/31 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2012 ketju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme