Mitähän voisi tehdä uusille lastenvaatteille ja -kirjoille?
Tilanne on se, että meille ei sitä vauvaa koskaan näköjään tule. Ei siitä sen enempää. Nyt on kuitenkin niin, että meille on kertynyt paljon tavaraa, jotka on aikanaan rakkaudella ostettu omia lapsia ajatellen - suurin osa jo ennen kuin yritys alkoi, kun olin aina niin innoissaan. Olen antanut pikkuvauvan vaatteet kaikki jo oikeastaan pikkuhiljaa pois sitä mukaa, kun kaverit ovat saaneet vauvoja. Jäljellä on tollaisia isomman vauvan ja pikkulapsen vaatteita - kaikki kauniita ja käyttämättömiä - ja aika paljon lasten kirjoja ja hyvälaatuisia puuleluja sun muuta.
Tietenkinhän ne voisi myydä, mutta en tahdo. Tää näistä tavaroista luopuminen on mulle osa niinkuin jotakin suruprosessia. Kaikki tavarat on niin suurilla haaveilla ja rakkaudella ladattuja, että tuntuisi väärältä vaan pistää rahoiksi. Tuntuisi sopivimmalta voida antaa ne johonkin hyvään tarkoitukseen. Olisi helpompaa, jos voisi ajatella, että joku muu tuore tai odottava äiti saisi noita oikeaan tarpeeseen ja ilahtuisi ja yhdistäisi omat haaveensa ja rakkautensa niihin. Tai jotain, heh.
No kuitenkin, onko kellään mitään ideoita?
Kommentit (5)
mutta muuten viestisi on kamaluudessaan ihana osoitus elämästä ja sen ajoittaisesta epäoikeudenmukaisuudesta.
Hyvää jatkoa Sinulle!
Ps. Sopisivatko tavarat jonnekin lastenkotiin?
Minä vein kaikki pieneksi käyneet vauvanvaatteet, pinnasängyt jne. kierrätyskeskukseen (ja tulin sitten ylllättäen raskaaksi heti sen jälkeen täysin odottamatta, sen ei pitänyt IVF:n jälkeen enää olla luomusti mahdollista). Elämä järjestää joskus aikamoisia ylläreitä...
Pitää etsiä oman alueen ensikoteja ja kysellä, jos ottavat. Juuri jokin tollainen kohde olisi sellainen, joihin tuntuisi hyvältä antaa tavarat :)
Ja kiitokset kolmonen, elämä jatkuu, vaikka ei aina sellaisena, kun sen on kuvitellut :)
ap
minä en joudu kokemaan samaa. olen vasta tuon keräilyn aloittanut ja tuli heti sellain taikauskoinen olo, että mitä enemmän hamstraan niin sitä kauemmas vauva haave karkaa.
Nytissä oli kesällä juttua todenteolla vaatteita hamstraavista äideistä. Heillä kyllä oli lapsia, mutta lapset ehtivät monesti kasvaa koosta ohi ja joitain vaatteita ei siksi tullut käytettyä kertaakaan.
Luovu haaveesta ja vaatteista sitä mukaan kun olet valmis. Toden totta tuo ensikoti kuulosti hyvältä idealta...tai jokin mannerheiminlastensuojeluliitto tai vastaava.
lahjoittaisit ne vaikkapa johonkin ensikotiin tms.?
Menisivät ainakin tarpeeseen, moni menee sinne käytännössä ilman yhtään mitään, toisinaan henkensä edestä.
Eikö olisi ihana, jos näillä ihmisillä olisi edes jotain kaunista ja rakkaudella hankittua.