Miehistä painoindeksi 22 paras
Juttu Iltalehdestä tai Iltasanomista. Mutta eikös 22kin ole ihan hoikka? Kuvana jutussa ainakin nätti laiha tyttö, jolla tosin aika isot rinnat.
Maailmalla supertähdet laihtuvat laihtumistaan. Painoindeksin alarajoille laihduttaminen vastaa monien naisten kauneusihanteita. Miehet taas pitävät enemmän muodokkaista naisista.
Psykologi Pia Charpentier kertoo, että eräässä tutkimuksessa molemmille sukupuolille näytettiin kropaltaan eri mallisia naisia. Miehet pitivät kauneimpina naisia, joiden painoindeksi oli normaali eli 22. Naisten kauneusihanteiden mukainen painoindeksi oli 18.
- Virheellinen uskomus on se, että laihduttamalla tulee paremmaksi ihmiseksi ja saa hyväksyntää. Rakkaus ei saa kuitenkaan koskaan olla ehdollista. Jokaisella on oikeus tulla hyväksytyksi juuri sellaisena kuin on, Charpentier painottaa.
Muotoilija Stefan Lindforsin katseen kääntää mielenkiintoinen tyyppi. Huomion herättäminen ei ole kiinni vartalon mallista.
- Elävä ja iloinen ihminen on kiinnostava. Sillä ei ole välttämättä mitään tekemistä länsimaisten kauneusihanteiden kanssa.
- Pidän ehdottomasti enemmän pyöreistä ja muodokkaista naisista! ravintoloitsija Sedu Koskinen huudahtaa.
Koskinen sanoo keskustelleensa asiasta monesti kavereidensa kanssa. Moni heistä on samaa mieltä hänen kanssaan. Sedu on vanhemmiten ruvennut arvostamaan muotoja yhä enemmän.
- Mielestäni sopusuhtaisuus on valttia. Jos naisella on iso pylly, niin ei sitä kannata laihduttamalla pienentää. Kannattaa bodata vaikka hartioita, jotta tasapaino säilyy. En pidä siitäkään, että hoikalla naisella on luonnottoman isot rinnat.
Kommentit (9)
Mun painoindeksi on 21.8, eli olen kai miesten mielestä JUURI sopivan kokoinen. :)
mutta damn, mun pitää varmaan vähän laihduttaa kun BMI oli 22,8
Esim mina olen 164cm ja kun painan 59 kg (bmi22) niin olen kokoa 34-36 eli aika pieni. Siis ihan normaali, mutta ei ole mitaan makkaroita tai kahvoja.
Siita paljoa pienemmaksi ei kylla saa.
Mä kyllä näyttäisin paremmalta -5kg, eli 60kg. En harrasta liikuntaa joten mulla on liikaa läskiä, lihavalta en kyllä naytä. Mutta alastomana karu totuus näkyy, selluliitti yms.
rva Beckhamin silikoniluuranko ois kovin kaunis!
Vierailija:
Esim mina olen 164cm ja kun painan 59 kg (bmi22) niin olen kokoa 34-36 eli aika pieni. Siis ihan normaali, mutta ei ole mitaan makkaroita tai kahvoja.Siita paljoa pienemmaksi ei kylla saa.
Minä taas 160 ja paino n. 57. Koko 38 ja varaa on ottaa pois
Kurveja on mutta normaalipainoinen