Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pelkkää lapsen mielikuvitusta vai onko häntä lyöty?

Vierailija
21.09.2007 |

Lapsi oli ollut vkl isänsä luona. Maanantaina löi minua ja otin häntä kädestä kiinni ja katsoin silmiin ja kysyin että miksi X löi äitiä, ei niin saa tehdä. Tähän lapsi vastasi että koska isikin lyö häntä.

Otin jutun tosissani koska isä on sellainen että tosiaankin voi suutuspäissään lyödä. Kasvatustapakin on vähän sellainen

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saattavat keksiä moista, jotta pääsevät itse pois ikävästä tilanteesta (äiti puhuttelee). Lapselle tulee johdonmukaisesti selittää, että lyöminen ei ole sallittua. Kun selvittää, onko lasta lyöty oikeasti, lisäkysymykset voivat valottaa. Esim. pyydä kertomaan tarkemmin, mihin kohtaan isä löi, kuinka monta kertaa, mikä oli tilanne, mitä sitten tapahtui jne. Lapsi ei usein osaa kertoa yksityiskohtia, jos asia ei ole totta.

Vierailija
2/5 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitit sillä, että mielestäsi mies on sellainen joka voi lyödäkin? Onko siis lyönyt ennenkin, vai mistä näin päättelit? (Ja jos on lyönyt niin miksi ihmeessä lapsi vielä tapaa isäänsä??)

Meillä 3v. esikoinen huusi isälleen kiukuspäissään jokupäivä, että " isi, en pysty nukkumaan päikkäreitä kun sattuu niin paljon!" Isä meni tietysti kysymään että mihin sattuu ja miksi. Vastaus oli: " Mahaan, äiti löi siihen niin lujaa..."

Ja selvennyksenä vielä, lasta ei ole koskaan lyöty!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyisin niin kaikki olisi minun syytäni loppujen lopuksi, minä olen huonosti kasvattanut lapsen kun lyö ja saisi jutun menemään siihen ja unohtuisi kokonaan se mitä lapsi sanoi, painottaisi kokoajan sitä että lapsi on huonosti kasvatettuna lyönyt minua.

Vierailija
4/5 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei todellakaan ole tapahtunut... :)

Nelivuotias on myös siinä iässä, että saattaa helpostikin läimäyttää äitiä tai kaveria. En olisi kovinkaan huolissani tuosta lapsesi sanomisista.

Vierailija
5/5 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta otin asian kokoajan vakavasti ettei lapsi luule etten usko, kerran kun minulle uskoutui. Sen sijaan kysyin että miksi löi niin lapsi selitti hyvin tarkkaan että oli joutunut nurkkaan ja silloin isä löi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi