Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä taas hävettää olla nainen!

Vierailija
21.09.2007 |

Tämä hoitaja-opettaja-keskustelu sekä täällä että mediassa on mennyt täysin naurettavuuksiin.

Jos naiset toimisivat kuten miehet, ei hoitajista olisi nyt tehty mitään ahneita omaneduntavoittelijoitaa vaan muut ammattiliitot olisivat tukemassa hoitajia.

Miksi se on meille naisille niin vaikeaa?

Kaikki kuntapuolen naiset ovat palkkakuopassa ja heillä kaikilla pitäisi olla yhteisenä tavoitteena mittavat palkankorotukset.

Kyllä nainen on naiselle susi!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimuksesta tms, jossa oli käynyt ilmi, että saman tason naisten ja miesten hakemuksiin laittamissa palkkatoiveissa oli selkeä ero. Ja vaikeaahan ei ole arvata, että miehet kehtaavat pyytää heti koulusta päästyään enemmän.

Muuten... kaikki miehet eivät suuntaudu miesaloille rahan perässä, vaan nimenomaan naisaloille. Naisvaltaisella alalla kun on miehen helppo nousta esimiesasemaan, kun naiset (ja muut miehet?) sysäävät vastuun miehelle. Olen jopa kuullut, että jotkut opot ovat suositelleet naisvaltaista alaa koulussa heikosti menestyville pojille juuri tästä syystä.

Vierailija
22/30 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Elintarvikealallakin on niin paljon akkoja ettei ketään meidän palkat kiinnosta. Kolmea vuoroa väännetään. Juhannukset, Joulut sunmuut juhlapyhät.

Sairaanhoitoon ei välttämättä liksaa lisää vaan enemmän hoitajia. Kenties tuo hoidon tasokin paranisi.

Uusiksi hoitajiksi tarvitaan nuoria ja nuoria EI KIINNOSTA raskas työ paskalla palkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni on elintarviketehtaassa töissä, toiseksi alimmalla palkkaluokalla, ja peruspalkka on 70 euroa enemmän kuin mulla, sairaanhoitajalla. Siihen kun laittaa lisät päälle (joita itselleni ei päivätyösä kerry), niin enpä kehtaisi valittaa.

Vierailija:

Elintarvikealallakin on niin paljon akkoja ettei ketään meidän palkat kiinnosta. Kolmea vuoroa väännetään. Juhannukset, Joulut sunmuut juhlapyhät.

Sairaanhoitoon ei välttämättä liksaa lisää vaan enemmän hoitajia. Kenties tuo hoidon tasokin paranisi.

Vierailija
24/30 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos Hämeenlinnassakin oli omaan naaman nappeja lapioitu oikein urakalla.

Vierailija
25/30 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka osastolta lähes joka vuorosta puuttuu hoitajia, joten töitä riittää. Sinne vaan kokeilemaan onko se työ raskasta tai vastuullista ja tarvitseeko siitä maksaa kunnon palkkaa.

Vierailija
26/30 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Nainen on naiselle susi" .

Vierailija
27/30 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, joka vaatii itselleen yhtään mitään, on miesten mielestä ärsyttävä haukka ja naisten mielestä suulas noita-akka. Olen itse tällainen haukan ja noita-akan yhdistelmä. Haluan sen, mitä minulle kuuluu. Vaadin saman myös muille naisille. Kun on kyse itsestäni, saan osakseni halveksivia katseita olisit jo hiljaa, kun puhun muiden puolesta, kuoro säestää " antaa olla, ei se mitään voin minä tehdä hyssyn hyyy" . Jos olisin mies, olisin särmä jätkä ja hyvä kaveri.

Vierailija
28/30 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko tullut ajatelleeksi, että uutisen laittoi liikkeelle lääkäri? Lääkärit haluavat pitää hoitajat köyhinä alamaisinaan ja tämän tapaiset uutisoinnit ovat juuri lakkoa edeltävää likaista peliä. Lääkärit haluavat nääs lisää liksaa itselleen. Tottakai aina löytyy jokunen hoitaja, joka tekee virkarikoksen eli vetää nappeja naapaan. On tarkoitushakuista kaivaa tällaisia juttuja julkisuuteen juuri nyt. Hoitajien määrä on ainakin 60 000 (sairaanhoitajat, kätilöt...) + 120 000 (lähihoitajat, perushoitajat...) tai jotain sinnepäin. Eli joukkoon mahtuu monenlaisia viheltäjiä.

Lääkärit saivat 500 euroa lisää silloin kun hoitajille tarjottiin 25. Hoitajat pyysivät saada 1/10 osaa siitä mitä lääkärit saivat eli 50 euroa, mutta joutuivat tyytymään 25 euroon. Ei enää!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
29/30 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kuullut, että mitä enemmän ala naisistuu, sitä suuremmalla todennäköisyydellä palkat laskevat? Eli kyse ei välttämättä ole pelkästään alan arvostuksesta vaan myös siitä, kuka työn tekee!

Vierailija
30/30 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan käsittämätöntä että tienaan työssä, jossa en ole vastuussa kenenkään henkisestä enkä fyysisestä hyvinvoinnista, yli tuplasti sen mitä vaikkapa lastentarhanopettaja. Lastentarhanopettaja on vastuussa kalleimmastani ja minä vaan painelen nappuloita.

Ja tämä vain siksi että olen miesvaltaisella alalla.