Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä tehdä? (syrjinnästä työpaikalla)

Vierailija
25.10.2008 |

Olen töissä ahtausalan firmassa jossa töitä on urakkaluontoisesti, eli töihin tulee kutsu yleensä edellisenä päivänä. Firmassa työvuorolistat ovat ennen olleet toimiston väen heiniä ja töihin on kutsuttu tasapuolisesti, itselläni töitä on ollut 3-5 päivää viikossa. Nyt työpaikalla on kuitenkin ylennetty kaksi kentällä työskentelevää naista jotka hoitavat nykyään myös työhönkutsumiset. Toinen naisista on todella mukava ja reilu tyyppi, mutta toinen aivan hirveä; työt ovat minulla ja monella muulla (naisella!) vähentyneet huomattavasti (tällä viikolla minulla on ollut 2 päivää töitä). Muutamalla tyypillä työtunnit täyttyvät viikko toisensa jälkeen. Firmassa on paljon nuoria ja monet tekevät töitä vain tilapäisesti (kuten minäkin, pidän välivuotta) ja ovat olleet töissä korkeintaan 6kk, monet paljon vähemmän (itse reilu 2kk). Olen puhunut monen ihmisen kanssa työpaikalla asiasta ja moni harkitsee jo vaihtavansa johonkin toiseen duuniin. Töihin ei ole monenkaan mielestä enää kiva mennä, ilmapiiri on huono.

Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Pelkään mennä pomojen juttusille, koska olen ollut firmassa vasta niin vähän aikaa ja voi olla että töihin ei sitten enää kutsua tule.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti pelottaa että työt loppuu siihen jos asialle ei mitään tehdä :(

Firmassa on ollut sellainen asenne että pomot ovat niin läheisiä työntekijöiden kanssa (heitä näkee melkein joka päivä kentillä pyörimässä) että heille voi suoraan mennä puhumaan jos on jotain asiaa. Mitään luottamusmiestä ei ole ja syyksi minulle sanottiin juuri tämä pomojen läheisyys.

Pitää maanantaina soittaa sinne työsuojeluun. Voiko tätä mitenkään hoitaa nimettömänä? En haluaisi kantelijan leimaa.

Vierailija
2/3 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Syrjintä on ihmisten eriarvoista kohteluaiän,

* etnisen ja kansallisen alkuperän,

* kansalaisuuden,

* kielen,

* uskonnon,

* vakaumuksen,

* mielipiteen,

* terveydentilan,

* vammaisuuden,

* sukupuolisen suuntautumisen tai

* muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Muulla henkilöön liittyvällä syyllä tarkoitetaan esimerkiksi varallisuutta, perhesuhteita tai asuinpaikkaa.

Laissa kielletystä syrjinnästä ei voi olla kyse, jos työnhakijaan tai työntekijään ei liity mikään edellä mainittu syrjintäperuste.

--------------------------------------

Mitäs nyt kun syrjintäperuste tuntuu olevan vaan naamavärkki? Tämä nainen ottaa siis töihin vain sellaisia tyyppejä joista itse pitää, kaikki kyllä tekevät työt ihan yhtä hyvin.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta ei tarvitse edes keskustella esimiesten kanssa.