Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~**Perjantaipino LOKAlutusille **~~

21.09.2007 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut tiistain äitiyspolikäynnin jälkeen juuri fiiliksiä tulla jutulle mutta viikonloppua koti olo on piristynyt :) Tarkoitus oli käynnistyskypsyyttä mittailla mutta lääkäri ei nähnyt aiheelliseksi alkaa vauhdittamaan synnytystä. Kohdunsuu auki 2-3cm kyllä mutta kanava tallella ja vauvan painoarvio ultran mukaan selvästi pienempi kuin mitä mun edelliset lapset on olleet. Sovimme uuden ajan viikon päähän mutta kyl täs koko ajan yritetään päästä spontaanisti vauhtiin, kävelen ripeitä lenkkejä päivittäin ja koitan muutenkin elää kuin mahaa ei olisikaan =-D helppoa tottavie..

Edellinen Cytotecilla vauhditettu synnytys oli tosi positiivinen kokemus ja sellaisen tilaisin mieluusti nytkin, toivotaan että jos sinne asti päästään niin saan eri lääkärin ja hän ottaa syöksysynnytys-taipumukseni vakavasti. Toimintasuunnitelmaa koottiin miehen kanssa eilenkin mutta ei se pyörittelemällä parane ;) Ehtii mukaan jos ehtii, kolme pientä poikaa on ensisijalla kuitenkin kun ei heitä yksinkään voi jättää.

Sairaalakokemuksista puhuitte :) Mä olen ollut aina tosi tyytyväinen kaikkeen mitä Hämeenlinnassa (K-HKS) on tarjottu. Nukuttua en siellä kuitenkaan saa yhtään ja siksi viimeksikin halusin heti kotiin. Poika (nyt 2v) syntyi vähän puolenyön jälkeen ja jo seuraavana päivänä olimme kotona. Sydämestä kuuluneet kaikuvirtaukset tulimme kuunteluttamaan vielä 5vrk iässä jotta mitään riskiä lapsen terveyden suhteen ei tarvinnut ottaa. Ihan kamalalta kuulostaa Piipii79:n pakko-odottelu Oys:ssa :(( Jos et tahdo/saa perhehuonetta ja esikoista sairaalaan yöksi niin kysypä mahdollisuutta kotiutua ja tulla lastenlääkärin tutkittavaksi vauvan kanssa vielä pari päivää myöhemmin.

Katuskalle lähetellään virtuaalihalauksia!! Toivotaan että vauvasi on syntynyt jo ja kaikki on hyvin :D jäädään odottelemaan uutisia. Samoin toki muiltakin jotka jo lähtökuopissa odottelee!! Itse kuuluisin mieluusti heihin mutta tiedä tuosta.. joko alkaa täysin puskista tai menen keskiviikkona arvioon, sittenkin käynnistellään tai ei ;)

Ihanaista lokakuun vaihteen odotusta!!

Äiti-soontobe-neljälle rv 38+4 ja vauhtivauva (liikkuu enemmän kuin isommat lapseni aikanaan tässä vaiheessa joten ehkä hän on pienempi sitten..)

Vierailija
2/13 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään alkaisi sitten taas viikonloppu, pitäisköhän ihan siivota sen kunniaksi...hmmm...jahka tässä herää kunnolla.Jotenkin herääminenkin vie nykyään monta tuntia. On niin kuin ois jossain hidastetussa filmissä=)

Sairaalassa olosta oli edellisessä pinossa juttua ja täytyy myöntää että ottaisin itsekkin perhehuoneen mielummin, jos se vaan olisi mahdollista. Mutta miehen pitää tietysti vahtia lapsia, kun ei niitä oikein viitsisi sinne huoneeseenkaan ottaa tylsistymään.

Oysissa minäkin olen nuo kaksi ensimmäistä synnyttänyt ja esikoisen aikan ei ollut kiire kotiin kun kaikki oli niin uutta ja ihmeellista. Toisen kanssa olisin halunnut lähteä jo aiemmin, mutta olivat tosiaan tarkkoja että tulee se 3vrk täyteen. Saapas nähdä miten nyt käy kun sairaala vaihtuu. Jos sitä vain osaisi nukkua vieraassa paikassa niin mikäs se olisi siellä levähtäessä, mutta ainoa paikka missä pystyn kunnolla nukkumaan niin on oma sänky ja ukko siinä pitää vielä lisäksi olla vieressä =)

Katarinallakin kuulostaa olevan lähtö kohtapuoliin edessä ja viikothan sulla onkin jo hyvät, että ei kun menoksi vaan niin saadaan kohta lisää vauva uutisia.

Mulle tuli äitipoli aikakin maanantaille, jolloin ilmeisesti katsotaan vauvan kokoa tarkemmin kun sf-mitta ei kasva. Toivottavasti johtuisi vaan siitä että on laskeutunut. Tosin mittaan ei ole tullut kuin vajaa kaksi senttia 5 viikossa...Pitäisi vaan yrittää olla murehtimatta. Kuitenkin liikkuu aika ahkerasti.

moonshine 35+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kyllä nukutti viiden tunnin päikkäreistä huolimatta. Tosin uni tuli ehkä vasta puolilta öin, mutta seiskaan saakka saatiin nukkua, niin tulihan siinä melkein täydet yöunet. Tänään voisin kyllä taas nukkua myös päiväunet, jos en nyt viittä tuntia kuitenkaan... Lenkillä olisi ihana käydä, kun ei vaan alkais satamaan.

Viime yönä heräsinkin poikkeuksellisen usein, pari kertaa vessaan ja muutamia (kymmeniä) kertoja muuten vaan. Olo oli jotenkin tosi tukala ja vatsa oudon tuntunen. Ehkä ne oli jotain supistuksia en tiiä, mutta eipä nuo pitempiä pätkiä valvottanu kuitenkaan, herätteli vaan.

Hui, Katarinalla kanssa lähtö lähellä! Koskahan niitä vauva-uutisia saadaan, ei malttais millään odottaa......

Tänään sanoinkin jo het aamulla tälle masukille, että nyt saa sitten tulla ihan ku siltä tuntuu. Täysiaikaisuuden rajapyykki on saavutettu vihdoin täälläkin, joten ässiä kehiin vaan ja odottelemaan, koska tapahtuu (ja kun näin intoilen, niin tulee pitkät viikot vielä). ;D

No mut ei sitten muuta kuin perjantain jatkoja!

S rv 37+0

Vierailija
4/13 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä nimittäin hieman sama tilanne, kohdunsuu auki melkein 4cm ja kanavaa, jossa reunatkin jo pehmenneet, jäljellä 0,5cm. Esikoinen tuli maailmaan alle kolmessa tunnissa ja häntä odottaessa näillä viikoilla oli kohdunsuu jo 5cm auki. Eilen sanottiin, että samantien kun tuntee että synnytys on käynnissä, pitää soittaa ambulanssi. Sairaalaan n.30 min matka. Vähän jänskättää että mitenkähän tässä käy...=)

T: M 37+6

Vierailija
5/13 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tilanne sinullakin tosiaan :) Jotenkin asiat aina järjestyvät mutta kyllä mun mielestä pitäisi ottaa tosissaan tällainenkin äidin huoli kuten muutkin..

Esikoisen synnytys oli mulla ihan " keskivertotapaus" eli käynnistyi kotona yöllä supistuksilla ja tunti-pari odoteltuamme meni vedet. Sairaalaan lähdettiin ja poika syntyi 6h ekasta supistuksesta.

Toisen kohdalla päästiin heti matkaan (noin 30min ajaa) kun supistukset alkoi koska oltiin jo yli la:n ja anoppi oli valmiina hoitamassa esikoista, mutta olin silti jo 7cm sairaalaan tultua auki. Loppu oli melkoisen kaoottinen ja 1h40min kestäneestä synnytyksestä jäi vähän puimista.

Kolmatta odottaessa sain ajan pelkokätilölle, jonka kanssa tehtiin synnytyssuunnitelma. Minulla oli kuulemma perusteltu syy saada käynnistys jos vauvan vointi on normaali ja kohdun tilanne " kypsä" . Cytotecilla vauhditettu synnytys kesti sairaalan turvallisessa oloissa 50min ja sain toteutettua toiveeni suihkusta ja liikkumisesta.

Ilmeisen lääkärikohtaista on tuo arviointikin kun nyt " lupaa" käynnistelyyn ei vielä ainakaan tullut. Jos päästään keskiviikkoon asti niin toivotaan parasta. Kaoottista on asiaa pohtia kyllä, mies voi olla vaikka missä asti työtehtävissä ja pienet lapset hoidettavana. Toki ymmärrän että käynnistelyssä riskinsä on, mutta onhan ne suunnittelemattomassa kotisynnytyksessäkin..

Voimia loppumetreille ja turvallista syntymää vauvallesi! Onnellisessa asemassa kuitenkin ollaan että rivakasti sujuu :)

Vierailija
6/13 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 3:sta lähtien olen ollut hereillä, kun on supistellut sen verran paljon. Äsken kävimme neuvolassa ja neuvolantäti oli sitä mieltä, että näyttää siltä, että me ollaan pian vanhempia. Jos nää supparit jostain syystä nyt loppuis, niin etuajassa silti kuulemma tullaan synnyttämään.

Kyllä rupee pikkuhiljaa jännittämään enemmän. Tippa tuli kyllä ihan linssiin, kun sanoin miehelle äsken, että nää on viimeisiä hetkiä, kun meitä on täällä enää kaksi... ja kohta tiedetään varmaksi, että onko meillä tytär vai poika.

Edellinen yö oli myös mulle jo aika vaikea. Supisteli enkä saanut nukuttua. Normaalisti olen yöunien aikana herännyt vessaan pari kertaa, niin silloin piti herätä varmaan 6 kertaa. Viime yönä kävin sitten useamminkin. Suolikin näytti tyhjentyvän eikä nää supparit näytä loppuvan... Kyllä mä toivoin etuajassa vauvan syntyvän, mutta tää tulee kyllä olemaan ylläri, että syyskuun puolella. Olinhan kuitenkin varautunut ensikertalaisena yliaikaisuuteen. Tai no, katsotaan nyt mennäänkö ihan synnyttämiseen asti, toivottavasti... Palailen asiaan. Hyvää viikonloppua ja vointeja teille muille.

Hanne77 ja rv 37+5

Vierailija
7/13 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle nyt lähtö sitten jo tuli, toivottavasti, ei ole kiva pidemmän päälle supistuksista kärsiä. Tsemppivä :)

Se siitä lenkistä, tää mamma nukkui taas päikkärit, tällä kertaa kolmen tunnin sellaiset. Mikähän ihmeen voimien keräilyvaihe mulla on meneillään? Tai mistähän ihmeestä tämmönen totaali väsy voi nyt johtua? En kyllä muuten tunne oloa mitenkään yliväsyneeksi ja kyllä noiden päikkäreitten jälkeen on ihan pirtsakka olo. No, onneks on mahdollisuus välillä levätäki.

Jokohan tälle viikonlopulle saatais vauvauutisia...?

Sannap täällä taas

Vierailija
8/13 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä vaan porskuttelen eteenpäin ja mitään merkkejä synnytyksestä ei ole kyllä ilmassa. Olo on jopa ihan hyvä. Paitsi eilen kaaduin portaissa, voi että mikä kömpelö minusta on tullutkaan. Takamukselleen tulin, että onneks maha ei osunut mihinkään. Vauva tuntuu liikkuvan, joten ajattelin, että ei ole syytä käydä tarkistuttaa kummankaan tilaa. itsellä mustelmia ja kipeitä paikkoja, joten liikkuminen on vielä vaikeampaa kuin ennen.

Sairaalasta olosta ei ole itselläni minkäänlaista käsitystä, kun en ikinä ole viettänyt yötä siellä. Luulenpa, että voin hyvinkin olla ne muutamat päivät siellä ja haluankin olla hoitajien turvallisessa suojeluksessa, kun kaikki nämä jutut on niin uutta minulle. Tuskin otamme edes perhehuonetta, varmaan on hyvä, että mies saa kotona käydä nukkumassa ja touhuamassa, luulen että sen verran voi päässä pyöriä, että on hyvä hetkeksi yksin rauhoittua mietiskelemään.

Viikonloppuna olisi tyttöjen mökkireissu, yhden yön sellainen. Nyt olenkin miettinyt, että uskallanko mennä ihan yöksi asti. Sieltä on kuitenkin reilusti yli sata kilsaa synnytyssairaalaan???

Toivottavasti tosiaan saadaan pian vauvauutisia!! Itsekin olisin jo täysin valmis lähtemään synnyttämään=)

Hyvää viikonloppua vaan kaikille!

Terv. Mi11Mi ja poju 38+5

Vierailija
9/13 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on monella jo h-hetki käsillä. Tsemppiä vain tulevaan synnytykseen ja tulkaahan sitten kertomaan mitä lajia sieltä masusta putkahti :-D Me muut tullaan sit perässä.

Neuvolassa käyty, vihdoin oli hb noussut, oli nyt 125. Painoa oli tullut viikossa melkein kilo, viimeksi kahdessa viikossa ei ollut tullut tippaakaan painoa. Paineet ok ja sydänäänet 138, pissa puhdas. Pissanäytteen tehtyäni pyyhin alapäätä ja paperiin jäi kirkkaanpunainen 1cm x 1cm tahra. Sanoin siitä neuvolaterkalle ja hän sanoi että näin loppuvaiheessa toista kertaa synnyttävillä näitä voi tulla. Tilannetta pitää kuitenkin seurata ja mennä heti sairaalaan jos alkaa tulla kirkasta verta enemmänkin. Terkka myös meinasi että maanantaina äitiyspolilla ultran perusteella annettu kokoarvio 3110 olis liian pieni. Hänen mukaansa käsituntumalla olis isompi vauva. Tai sitten kuulemma pitkä ja laiha :-) No, reilun viikon päästä se sitten nähdään!

Hyvää viikonloppua kaikille lokakuisille, hyvää vointia loppuraskaudessa painiville ja mieluisaa synnytystä niille, joilla se on käsillä!

Yrjö 37+6

Vierailija
10/13 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taalla jannat paikat monella! Katuska taitaa ollakin sairaalassa, toivottavasti saadan kohta kuulla hyvat uutiset. Aitikolmelle kanssa tsemppia, olisipa aika janna tilanne odottaa tuollaista pikasynnytysta ja kolme lasta kotona. Toivottavasti saat sen kaynnistyksen sovittua, niin ei tarvii jannitella. Hannelle, teilla on ihana tapahtuma aivan kohta edessa...on se ekan lapsen saaminen niin mullistava tapahtuma. Onnea!

Sairaalassaolosta, enpas tuota tiennytkaan, etta siella saattaa joutua odottelemaan noin kauan. Taalla (USA) marssitetaan kotiin suurin piirtein saman tien, kun vauva on kapaloitu : ) Eli vahan aaripaa taalla. Onneks meilla on sairaala 4 min ajomatkan paassa, etta takaisin paasee nopsaan, jos jostain syysta on tarvis.

No, mulla on tanaan kanssa laakari, mutta en tieda tuleeko siella mitaan uutta esille. Outo huono olo vaivasi yolla ja aamulla oli verenpaine todella koholla (140/94), mutta saattoi olla vain sattuma. Jos se on nyt pysyvampi olotila, niin voihan olla, etta kaynnistetaan...

Muutosin ei tunnu synnytys olevan lahimailla. Hei, te kokeneet aidit, onko mitaan kotikonsteja, joilla synnytytysta vois vahan jouduttaa? Esikko syntyi viikolla 34, joten mulla taa viimeinen kuukausi on nyt ihan uusi juttu monessa suhteessa (Ai, etta sita voikin tuntea itsensa isoksi ja kompeloksi).

Hyvaa perjantaita kaikille tasapuolisesti.

07mamma 37 +5

Vierailija
11/13 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanaan oli neuvola, ja siella tulikin vietettya tovi katilon kanssa juteltaessa. Kun pelottaa edelleenkin tuo synnytys... Vauvan paa kiinnittynyt 3/5, etta alhaalla on, tosin silti potkut tuntuu rintakehassa ja narastaa edelleen valilla tosi pahasti. Myoskin vauva oli kaantynyt, ettei ollut enaa selka selkaa vasten, mika huojensi mielta. Verenpaine ok ja veriarvot erinomaiset... pissanaytetta lahetettiin eteenpain, varalta tarkistaan strep-b, kun viime raskaudessa oli, vaikkei talla kertaa olekaan nakynyt. Sekin olisi ihanaa jos ei tarttis suoneen lykata biootteja synnytyksen ajan... joten suht positiiviselta nayttaa talla hetkella. Nyt sitten selka vaivaa, en tieda venaytinko sen jotenkin. Ja ainiin, suolet on alkaneet mullakin tyhjeneen, nyt kolmatta paivaa. Sama tapahtu esikoisen kanssa noin paria vk ennen synnytysta, etta joskohan taallakin kohta alkais tapahtuun...?

Taalla (Lontoo) paasee kotiin sairaalasta jo samana paivana, jos kaikki mennyt hyvin, ja katilot ja terkkarit vierailevat sitten kotona ensimmaiset 6 viikkoa. Ensimmaisen viikon aikana 3 kertaa. Mulle sopii tuo jarjestely oikein hyvin, koska tunnen oloni paljon mukavammaksi kotona ja asutaan muutenkin parin minuutin paassa sairaalasta hatatilan sattuessa.

Mutta lahdenpa tasta kokkailemaan, joten palaollaan. Jalleen vointeja kaikille, ja lykkya tyko (kirjaimellisesti) kaikille synnyttajille!!

shishalover rv 36+3

Vierailija
12/13 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti ajattelin kuulumisia kertoilla, kun ollut niin kiire viikko, ettei ole koneelle kunnolla ehtinyt.

Maanantaina oli neuvola. Hemppa tippunut 114, kun tähän asti ollut 120. Eli nyt sitten rautaa ja vitamiineja. Paino ei ollut nyt noussut ollenkaan, terkka komensi syömään reippaanlaisesti tästä lähtien.

Maanantaina alkaa äippäloma virallisesti. Isosisko sai aikoinaan lapsensa juuri tuona päivänä, hiukan jännittää. Vielä ei kyllä tarttis vauvan tulla, ei mikään valtavan kokoinen tule varmaan muutenkaan olemaan. Lääkäri kahden viikon päästä, niin selviää sitten se koko arviokin.

Täytyy ensi viikosta alkaen aktivoitua täällä oikein kunnolla..

Mutta nyt nukkumaan

Pepiliina 34+5

Vierailija
13/13 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten päätin tulla kirjoittamaan kuulumiset.

Mulla on virtsarakon tulehdus lievänä ja sain siihen antibiootit. Ihan hyvä, että lääkitään. Oonkin ravannut vessassa ihan älyttömän usein, eli jos nuo lääkkeet nyt sitten auttaisi.

Muuten vointi hyvä, ja eihän tässä ole kuin muutama päivä niin kuutti näkee päivänvalon. Alkaakin jo jännittää, ja huomaan, että miestäkin jännittää.

Just ostettiin Ikeasta uusi pinnis (Hensvik..) ja täytyy sanoa, että tosi nätti on. Kaikki onkin nyt sitten valmiina vauvaa varten.

Eli eipä tässä ihmeitä, just viime neuvolassa terkan kanssa pohdittiin, että kyllä tää raskaus on tosi kivasti mennyt. Mieskin tuossa sanoi, että oon ollut tosi tyyni raskauden ajan. Mulle siis ilmeisesti nää hormonit sopii. Täytyy toivoa, että imetysaikana sitten sama hyvä olo jatkuu.

Mitenkähän Katuska jakselee...ja saas nähdä kuka nyt ensimmäisenä synnyttää...Tsemppiä kaikille!