Just 3v täyttänyt yläkertaan omaan huoneeseen nukkumaan??
Lapsemme täyttää juuri 3 ja on nukkunut huoneessamme omassa sängyssään. Nyt saadaan muutossa lisää huoneita ja olisi mahdollista laittaa nuorimmainen omaan huoneeseensa yläkertaan. Oma makuuhuoneemme on alakerrassa. Turvaportit kyllä löytyy, eikä tyttömme ole kova kiipeilemään. Silti vähän arveluttaa...
Mitä itse tekisit? Isommat sisarukset saavat omat huoneensa yläkerrasta.
Kommentit (10)
Meillä ainakin esikko nukkunut omassa huoneessaan vajaa neljä kuisesta ja aina myös omassa sängyssään. Kaikki nukkuvat yönsä paremmin, mutta jokaisen perheen pitää itse löytää tapansa.
Ei kai turvaportteja enää tarvi? Meillä otettiin pois kun pienin lapsi oli puolitoistavuotias ja portaita ovat ravanneet koko elämänsä ylös ja alas eikä ole ollut ongelmia.
Meillä lapset ovat alkaneet nukkumaan ns- hyvin vasta 2-vuotiaana ja heräilevät edelleenkin sillon tällön.
Jo ja ei kiitos mitään " mitä et ole totuttanut" -soopaa...
ja haluan olla heille tukena ja turvana mahdollisimman lähellä. Ainakin niin kauan kuin mahdollista.
Riippuu tietysti että heräileekö vielä yöllä, voi käydä itselle raskaaksi ravata ala- ja yläkerran väliä monta kertaa yössä. Itse ainakin kokeilisin ensin miten lähtee sujumaan, jos ei niin sitten muutto alakertaan.
6v, 2,5v ja 1,5v ovat iältään ja hyvin onnistunut...
Meidän jyrkistä ja korkeista yläkerran portaista en päästä vielä 3-vuotiastakaan menemään yksin. Ei tulisi mieleenkään ottaa turvaporttia pois. Leikin tiimellyksessäkin voi yllättäen horjahtaa.
(ei-ap)
Vierailija:
Ei kai turvaportteja enää tarvi? Meillä otettiin pois kun pienin lapsi oli puolitoistavuotias ja portaita ovat ravanneet koko elämänsä ylös ja alas eikä ole ollut ongelmia.
Kiitos vastauksistanne!
Lapsemme nukkuu pääsääntöisesti yönsä hyvin. Joten varmaan sitten uskallamme laittaa hänet nukkumaan YLÄKERTAAN omaan huoneeseensa. Turvaportin laitamme joka tapauksessa, ettei tarvitse miettiä, lähtevätkö lapset yöllä vessaa etsimään väärästä paikasta...
Taitaa saada syyllistämisestä omat kicksinsä...
Mutta meillä onkin vaan yksi lapsi, ja hän nukkui 5v:ksi asti meidän huoneessamme.