Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä tyttönne on toivonut Bratzia ja minkä ikäisenä hän on sellaisen saanut?

Vierailija
20.09.2007 |

Meillä 5,5v. on nyt alkanut puhua Bratz-toiveistaan. Olen sanonut, että joululahjaksi voi sellaista toivoa, mutta mitään en varsinaisesti luvannut.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias ei onneksi toivo kyseisiä nukkeja ja vaikka toivoisi, niin ei niitä saisi. Minusta Bratzit ovat kammottavia ja antavat ihan vääränlaista naiskuvaa.

Vierailija
2/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai 6 vuotiaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on kohta 5,5v eikä Bratzeja ole vielä saanut, eikä kyllä saakaan (paitsi jos joku kysymättä antaisi lahjaksi).

Barbeja ja Steffi-nukkeja tms. kyllä on.

Vierailija
4/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 4 ja varmaan joululahjaksi täytyy sellainen ostaa.

Onko ne muka joidenkin mielestä jotenkin Barbieta pahempia? Millä perusteella?

Vierailija
5/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan brazeista ja barbeista välittänyt. sen siitä saa kun kasvaa kolmen pojan kanssa..

Vierailija
6/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tyttäriemme naiskuvaan vaikuta viime kädessä ihan muut asiat kuin joku nukke. Voisikohan tällainen asia olla vaikka oma äiti?

ap

Vierailija
7/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1v vauvalla on Bratz verhot ja matto. Onko sekin ihan hirveetä??

Vierailija
8/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eiköhän tyttäriemme naiskuvaan vaikuta viime kädessä ihan muut asiat kuin joku nukke. Voisikohan tällainen asia olla vaikka oma äiti?

ap

Tottakai äiti on tytälle tärkein se naisen malli., ilman muuta. Ja se, millaisia leluja ja tavaroita lapselle ostetaan, on osa kasvatusta, vaikka nykyään moni ei sitä ilmeisesti ajattelekaan.

Minusta luonnottoman näköiset, voimakkaasti meikatut ja minihameiset teininuket eivät ole kivoja leluja pienille tytöille. En myöskään tajua, miksi ihmeessä minun pitäisi sellaisia nukkeja tyttärelleni ostaa, vaikka haluaisi (onneksi ei halua)? Vai pitääkö lapsen saada aina kaikki, mitä haluaa?

En aio ostaa tytöilleni mitään Bratz-tuotteita, ja toivon, että kukaan muukaan ei niitä heille osta. Onneksi tyttäreni onkin heppahullu, ja voin ostaa hänelle hevoskuvilla varustettuja juttuja ja hevosleluja. Ja perinteistä nukkekotia hän toivoo myös, mikä ilahduttaa myös.

Vierailija
9/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän 1v vauvalla on Bratz verhot ja matto. Onko sekin ihan hirveetä??

=) No, jos sinä niistä tykkäät, niin mikäs siinä sitten. Minusta ne ovat rumia, ja minulla lienee oikeus mielipiteeseeni.

Vierailija
10/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tyttäreni onkin heppahullu, ja voin ostaa hänelle hevoskuvilla varustettuja juttuja ja hevosleluja. Ja perinteistä nukkekotia hän toivoo myös, mikä ilahduttaa myös.

Vierailija
11/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" voi sitten leikkiä oikeaa " perheidylliä" nukkekodillaan ja hepoilla :)"

No, parempi niin kuin että leikkisi niillä pissiksen näköisillä teinihirviöillä!=)

Vierailija
12/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja se, millaisia leluja ja tavaroita lapselle ostetaan, on osa kasvatusta, vaikka nykyään moni ei sitä ilmeisesti ajattelekaan.

...

En myöskään tajua, miksi ihmeessä minun pitäisi sellaisia nukkeja tyttärelleni ostaa, vaikka haluaisi (onneksi ei halua)? Vai pitääkö lapsen saada aina kaikki, mitä haluaa?

...

En aio ostaa tytöilleni mitään Bratz-tuotteita, ja toivon, että kukaan muukaan ei niitä heille osta.

Minä lapsen äitinä päätän hänen kasvatuksestaan ja siitä minkälaisia tavaroita hänellä on. Makuasioista ei paljoa voi kiistellä, minä nyt en yksinkertaisesti pidä Bratzeista, kuten en monista muistakaan muotijutuista; en myöskään pidä esim. maastokuvioista enkä pääkalloista tai muista monsteriprinteistä enkä esim. lilasta. Näin yksinkertaista se on:-)

t. 7

Vierailija
13/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, mikä niissä elukoisssa oikein kiehtoo. Haisevat pahalle ja purevat. Liian isojakin ovat ja pillastuessaan suorastaan vaarallisia.

Vierailija:

En aio ostaa tytöilleni mitään Bratz-tuotteita, ja toivon, että kukaan muukaan ei niitä heille osta. Onneksi tyttäreni onkin heppahullu, ja voin ostaa hänelle hevoskuvilla varustettuja juttuja ja hevosleluja. Ja perinteistä nukkekotia hän toivoo myös, mikä ilahduttaa myös.

Vierailija
14/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mitään kasvattamista, vaan mielivaltaa, jolla kielletään lpaselta omat mielipiteet? Vai onko liila värikin jotenkin pahasta ja opettaa vääränlaista värimaailmaa tms?

Vierailija:

Minä lapsen äitinä päätän hänen kasvatuksestaan ja siitä minkälaisia tavaroita hänellä on. Makuasioista ei paljoa voi kiistellä, minä nyt en yksinkertaisesti pidä Bratzeista, kuten en monista muistakaan muotijutuista; en myöskään pidä esim. maastokuvioista enkä pääkalloista tai muista monsteriprinteistä enkä esim. lilasta. Näin yksinkertaista se on:-)

t. 7

Vierailija
15/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä äitinä päätän, millaisia vaatteita pienille lapselleni minun rahoillani ostetaan,ja meillä ei osteta tytöille Bratz-kuvioisia eikä pojille monstereita ja pääkalloja, koska en niistä pidä eivätkä ne edistä mitään hyviä arvoja. Jos se on sinun mielestäsi mielivaltaa niin mikäs siinä, minusta se on kasvatusta.

Jos vanhemmat eivät lapsiaan kasvata ja omilla valinnoillaan muokkaa heidän makutottumuksiaan niin sitten se on joku muu - eli nykyään hyvin usein lelulehdet, mainokset ja muu media.

Tottakai joissain asioissa joustetaan, mutta ei kaikissa. Voin joissain tapauksissa ostaa lapsille vaatteita, joista en itse niin paljon pidä, mutta joita tiedän lapseni rakastavan, mutta sellaisia vaatteita ja tavaroita en osa, joita itse inhoan tai jotka sotivat meidän kasvatusperiaatteitamme vastaan.

Esim. aidon näköisitä aseita ei meidän taloon tule, vaikka poika kuinka haluaisi. Onneksi ei ole halunnut.

Vierailija
16/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maastokuviot vielä jotenkin käsitän, mutta että lilakin on pahasta?

Vierailija:

mutta sellaisia vaatteita ja tavaroita en osa, joita itse inhoan tai jotka sotivat meidän kasvatusperiaatteitamme vastaan.

.

Vierailija
17/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA on sanonut, että lila on pahasta? Sehän oli joku riidanhaastaja, joka sellaista provosi, ei kukaan ole oikeasti ollut sitä mieltä, että jossain väreissä olisi jotain pahaa.

Ja enköhän ole jo sanonut ainakin omasta puolestani, mitkä sopivat meidän kasvatusperiaatteitamme vastaan eli tyttöjen hutsahtavan näköiset Bratzit ja muu ylikaupallinen krääsä ja poikien pääkallot ja hirviöt sekä aidonnäköiset aseet.

Vierailija:

Maastokuviot vielä jotenkin käsitän, mutta että lilakin on pahasta?

Vierailija:

mutta sellaisia vaatteita ja tavaroita en osa, joita itse inhoan tai jotka sotivat meidän kasvatusperiaatteitamme vastaan.

.