Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko jonkun, jolla näönkorjausleikkaus on mennyt pieleen?

Vierailija
20.09.2007 |

Harkitsen itselleni tuota leikkausta, kun haluan silmälaseista eroon. Riskit mietityttävät tietysti ja se, että kuinka monelle jotain ei-toivottua on käynyt. Aina vain kuulee hyvin menneistä leikkauksista ja tyytyväisistä asiakkaista.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pienet riskithän siinä on, mutta niitä riskejä kuitenkin on. Kerran oli hesarin (?) yleisönosastolla joku kirjoitus juuri tällaisesta pieleen menneestä leikkauksesta. En muista tarkkaan mitä siinä oli, mutta kuitenkin leikkaus oli huonontanut näköä, ja joutuu käyttämään jotain tippoja loppuelämänsä. Jotain tuollaista siinä oli... Eli kyllähän niitä joskus epäonnistuukin, mutta suurin osa onnistuu ihan hyvin. Itsekin harkitsen samaista leikkausta, mutta tuon kirjoituksen jälkeen alkoi vähän pelottamaan...

Vierailija
2/11 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriaseman lehdestä luin puolihuolimattomasti leikkauksista kertovaa artikkelia ja siinä kerrottiin, että alkuaikoina laserlaitteelle syötettiin vain pari matemaattista arvoa, nykyisin syötetään 14 arvoa. Varmasti tuossa leikkausten onnistumisprosentti kasvaa vastaavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tulos ei kestäny edes puolta vuotta eli näkö on huonontunut niin paljon ettei ilman laseja pärjää enää. Samoin silmät on nykyisin niin kuivat että joutuu useasti päivässä laittamaan silmää kostuttavia tippoja.

Vierailija
4/11 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköleikkauksethan on niille bisnestä. Ei ne nyt omassa lehdessään riskeistä kerro. Mutta alkuperäiseen kysymykseen: en henk. koht. tunne ketään, kellä olisi mennyt pieleen. Muutamia kyllä, kellä on mennyt hyvin. Valonarkuus saattaa hiukan lisääntyä ja hämäränäkö huonontua, mutta ne on yleisesti tiedossa olevia sivuvaikutuksia.

Itselläkin on vahvat lasit, n. 7 miinusta, ja ajatus kyllä houkuttaa. Ehkä viiden tai kymmenen vuoden päästä, kun tekniikka on edelleen tullut varmemmaksi ja hinnat edelleen laskeneet. Onneksi jo nykyään vahvoistakin linsseistä saadaan ohuet, kun vaan latoo tarpeeksi euroja tiskiin.

Vierailija
5/11 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmään tuli komplikaatioita. Oli mm. jatkuvaa roskan tunnetta silmässä pitkän pitkän aikaa.

Vierailija
6/11 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella meni täysin ilman ongelmia, näkö heti täysin hyvä.

Kolmannella toinen silmä täysin hyvä, mutta toinen alussa näki huonommin. On ajan kanssa parantunut ja nykyään näkee hyvin sillä myös.

Mene paikkaan, jossa paras asiantuntemus - ei halvin hinta!

Vierailija
7/11 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä korjattiin muutakin kuin likinäkö eli olisin joutunut leikkauspöydälle joka tapauksessa. Leikkaus oli paras tekemäni päätös oman elämänlaatuni parantamisessa, mutta kyllä tarkkaan valistelin kenelle silmäkirurgille menen. Lappeenrannassa leikkasi silloin ja varmaan vieläkin silmäpolin ylilääkäri joka on päivittäin operoinut kaihia kymmeniä vuosia, pitänyt itsensä ja taitonsa ajan tasalla ja hankkinut parhaat laitteet työhönsä. Mihinkään halpaklinikalle en olisi mennyt mistään hinnasta!

Näkö on edelleen tosi hyvä, kostutustippoja käytin silloin tällöin vuoden verran mutta mitään hämminkiä ei ollut missään vaiheessa. Mulle tehtiin PRK joka maksoi silloin 10 000 mummon markkaa koko helahoito alku- ja jälkitarkastuksineen.

En tunne ketään jolla laserleikkaus olisi epäonnistunut, mutta olen lukenut että niitä tapahtuu enemmänkin halpaklinikoitten kokemattomilla lääkäreillä.

Vierailija
8/11 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi ehkä nelisen vuotta sitten LASIK-leikkauksessa ja toisen silmän sarveiskalvoläppään tuli repeämä, joka olisi pitänyt ommella heti, ei huomattu ja silmään tuli pahat arpeumat. Hionnan keskitys oli myös tehty hieman väärään kohtaan. Ei voi korjata millään laseilla tai piilolinsseillä, korjaushiontoja on HUS:ssa yritetty pariin kertaan. Mutta tasaista sarveiskalvosta ei enää saa. Onneksi toinen silmä sentään onnistui, sen kanssa pärjää työssään ja arkielämässä.

Vierailija
9/11 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin yleiseen toimenpiteeseen, jossa normaalisti onnistumisprosentti on lähellä sataa ja komplikaatiot erittäin harvinaisia. Leikkaus onnistuikin, mutta komplikaatiot iskivät yksi toisensa jälkeen ja nyt lopputuloksena toinen silmä sokea, krooninen tulehdus, kuivat silmät ja lääkitys loppuiäksi. Itse olen vasta vähän yli 30-v.

Vierailija
10/11 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö on edelleen täydellinen, päivänvalossa. Pimeässä valot (katulamput, autojen valot etc.) siroavat (valojen ympärille tulee epäselvä kehä), joka häiritsi pari ensimmäistä vuotta, mutta nyt olen tottunut siihen. Siroaminen johtuu siitä, että pimeässä pupillit laajenevat ja verkkokalvolle heijastuu kuva sekä leikatulta alueelta että leikkaamattomalta alueelta (leikkaamaton alue pysyy piilossa, kun pupillit ovat pienet). Minulla pupillit laajenevat todella voimakkaasti, joten kaikilla tätä valojen sirontaongelmaa ei ole.

Olen kyllä ollut todella onnellinen, että menin leikkaukseen. Elämänlaatu parani huomattavasti. Suosittelen, että käyt operaatiossa luotettavalla lääkärillä. Itse kävin Helsingissä sairaala Laserissa, jota ystäväni suositteli onnistuneen operaationsa jälkeen.

Vierailija
11/11 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kyse on kosmeettisesta operaatiosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme