Suosiiko kaikkien anopit tyttäriensä lapsia?
Grrh että taas pistelee. Asutaan miehen kotipaikkakunnalla ja miehen vanhemmat on ainoat lähellä asuvat isovanhemmat, ja niitä ei vois vähempää meidän lapset kiinnostaa eikä muidenkaan miesten veljien lapset, ainoastaan tyttären lapset ovat olemassa. Vituttaa niin etten enää viitsi mennä edes kylään sinne. Serkut kertovat meidän lapsille mitä mummu milloinkin on heille ostanut tai vienyt jonnekin ulos. GRRRRRRRRRRRR!
Kommentit (25)
Vierailija:
Esim. jos minä olen väsynyt enkä jaksaisi hoitaa lapsia, niin soitan omalle äidilleni, valittelen ja kas, hän tarjoutuu apuun. Ei tulisi mieleenikään soittaa anopille samassa tilanteessa. Mies ei paljon vanhemmilleen soittele saati valittele arjen raskautta, joten eipä se anoppi edes tiedä milloin apu ehkä olisi tarpeen. Miehen taas sisar soittelee äidilleen melkein päivittäin ja anoppi hoitaa hänen lapsiaan paljon useammin ja osallistuu heidän elämäänsä muutenkin.
Miehenkin puolesta harmittaa, minun vanhemmat on meidän elämässä paljon enemmän läsnä vaikka asuvat satojen kilometrien päässä, ja heidän kahden km päässä.
Miehen siskon perhettä anoppi kyllä jaksaa hyysätä, mutta meille antaa vain " murusia" . Joka kesä ja joulu miehen sisko tulee ulkomailta Suomeen lomailemaan kolmen lapsensa kanssa mieheni vanhempien luo. Sisko ei takuulla maksa matkoja kokonaan itse, vaan anoppi ja appi osallistuvat matkojen maksuun. Sitten järjestellään kesämökkiä ym mukavaa heille. Meitä varten eivät ole koskaan mökkiä varanneet (suvun mökki, johon heillä on käyttäoikeus).
Miehen siskon lapset saavat huomattavasti enemmän lahjoja kuin meidän lapset. Joka kerta kun Suomessa talvella lomailevat niin kummasti on koko lapsikatraalle ilmestynyt päälle uudet Reimatecit, takuulla ei ole miehen sisko niitä itse maksanut. Meidän lapset sai esim viime jouluna niin rupuiset joululahjat että kyllä todella suututti (esim. kaksivuotiaalle pojalle lahjaksi pieni pehmonalle). Tää valitukseni ei ole nyt rahasta kiinni, että sen takia olisin kateellinen, vaan kyse on periaatteesta että kaikkia lapsia ja lapsenlapsia pitää minun mielestänikohdella tasapuolisesti.
Lastenhoitoapua pyydettäessä anopilta saisin, mutta kun asuvat kaukana niin eipä siitä suurta hyötyä ole jos hän tänne matkustaisi ja minä häntä joutuisin passaamaan.
No, olen omat päätökseni anopin puolueellisuuden vuoksi tehnyt, elelkööt rauhassa missä elelevät ja ihmetelkööt sitten joskus kun tilanteeseen havahtuvat, että miksi me ja lapsemme ovat heistä vieraantuneet!
ei suosi minun lastani, vaan serkkuni lapsi on hänelle yhtä tärkeä. (Äitini on hänelle varamummo)
Anoppi kohtelee mielestäni tasapuolisesti kaikkia lapsenlapsiaan. Tyttärien lapset on kyllä vanhempia kuin meidän lapset, ehkä siksikin kaikille on riittänyt aikaa ja rakkautta.
Mulla on kyllä huippu anoppi kaikinpuolin.
hoitoon kaksi lastamme, jos itse sitä joskus pyydämme, että kiitos siitä.
Oma-aloitteisesti ei tarjoa apua. Esim. viime viikkoina molemmat lapset sairastaneet tosi paljon ja niin myös me vanhemmat. Kertaakaan ei soittanut että voisikohan olla jotenkin avuksi tmv.
Mutta odotas kun tytär sairastuu tai hänen ainoa lapsi niin hyvä ettei kansalliskaartia pyydetä apuun, koska " ei se jaksa hoitaa yhtä lasta kipeänä ja sillä on niin rankkaa" .. ja muuta vastaavaa.
Mut kai se itekkin on siten huomannut että olen aika rautainen miniä, että minähän pärjään!
ei meillä, meillä toisin päin. En tiedä oikeen miks. Ei kyllä mitenkää selvästi näytä sitä. Mutta en kyllä kaipais yhtään anopin suosiota.:/ Plääh... Sais olla rauhassa, eikä tarttis nähä sitä nii usei.
Eli naiset suosivat, yleensä tiedostamattaan, tyttäriensä lapsia. Äiti voi olla 100 %:n varma, että hänen tyttärensä synnyttämä lapsi on hänen jälkeläisensä, mutta siitä miniän synnyttämästä lapsesta ei 100 %:sta varmuutta ole koskaan...
Perusbiologiaa.
Pakko tuota on kuitenkin jaksaa aina välillä katsella.
Periaatteessa noin, mutta nykyäänhän emme voi olla siitäkään varmoja. Kun lapsettomuushoidoissa saatetaan käyttää luovutettuja munasoluja. No mutta, eihän biologia oikeasti ole tärkein (enkä tiedä onko edes tärkeä) osa vanhemmuutta tai isovanhemmuutta.
Vierailija:
Oma-aloitteisesti ei tarjoa apua. Esim. viime viikkoina molemmat lapset sairastaneet tosi paljon ja niin myös me vanhemmat. Kertaakaan ei soittanut että voisikohan olla jotenkin avuksi tmv.
Mutta odotas kun tytär sairastuu tai hänen ainoa lapsi niin hyvä ettei kansalliskaartia pyydetä apuun, koska " ei se jaksa hoitaa yhtä lasta kipeänä ja sillä on niin rankkaa" .. ja muuta vastaavaa.
Mut kai se itekkin on siten huomannut että olen aika rautainen miniä, että minähän pärjään!
Kai ne anopit sitten samastuu tyttäriinsä ja niiden murheisiin, pojat on etäisempiä ja miniät vieraita ja sama jatkuu sitten asenteena lastenlapsiin. Joskus kypsyttää, mutta on lapsilla toinenkin mummu, onneksi.
Vierailija:
Periaatteessa noin, mutta nykyäänhän emme voi olla siitäkään varmoja. Kun lapsettomuushoidoissa saatetaan käyttää luovutettuja munasoluja. No mutta, eihän biologia oikeasti ole tärkein (enkä tiedä onko edes tärkeä) osa vanhemmuutta tai isovanhemmuutta.
Uskokaa tai älkää, mutta nytkin menee jo tyttären koira poikansa lapsien ohi.
Mutta toisaalta jos ajattelen omia vanhempiani he ovat kyllä todella tasapuolisia ainakin tavaroiden yms. ostossa.
Tuntuu jopa että kauempana asuva veljeni perheineen tavallaan saa enemmän huomiota kuin me, jotka asumme vähän lähempänä. Kun he tulevat kylään, se on yhtä juhlaa. Me ollaan vaan niitä tavallisia tapauksia, joita näkee niin usein.
Vierailija:
Kahvipöydässä anoppi usein antaa omat herkkuosuutensa tälle X:lle.
;-)
kuin oma ois. Eli kyllä ei minun lapsia samalla lailla suosi.
Meillä on vasta yksi lapsi, ja veljillämme ei ole lapsia, mutta en ikinä antaisi äitini kohdella veljeni lapsia huonommin kuin omaani. Anopilla ei ole tyttöjä, joten sellaista tilannetta ei voi tulla, että anoppi kohtelisi tyttären lapsia paremmin. Mutta, jos miehen veljet saavat lapsia, oletan heidän lastensa saavan saman kohtelun. Puuttuisin varmasti asiaan, jos eriarvoinen kohtelu olisi ihan silminnähtävää.
Joo, kyllä mun anoppi ainakin suosii selvästi tyttäriensä lapsia enemmän, kuin meidän lasta. Ja tyttärilleenkin ostaa kaikenlaista ja lainailee rahaa, sekä vie heitä ravintoloihin syömään.
Sen perusteella millaisia juttuja täällä näkee anopeista kirjoitettavan, en yhtään ihmettele, ettei anopit jaksa nyrpeitä naamojanne katsella.
Mulla on kaksi poikaa, ja on aivan varma, etten koskaan tule hyppimään minkään ääliöminiän pillin mukaan. Olen lastenlasten kanssa siten kuin tykkään tai sitten en ole ollenkaan. Siitä sopii valita.
Vierailija:
Kun on vahvatahtoinen tytär ja aina kilttinä pidetty pikkuveli, niin arvaahan sen, miten siinä käy.