kuinka kovaa on kutina raskaushepatoosissa? ev
Kommentit (26)
Kutinan voimakkuudella ei ole merkitystä. Pahimmassa tapauksessa sikiö kuolee kohtuun, mutta jos et halua leimautua hysteeriseksi vauvasi hengen kustannuksella, niin siitä vaan.
En kyllä suoraan sanottuna ymmärrä, mikä voi olla tärkeämpää kuin oman vauva henki..
th jälleen
Itselläni on atopia ja kutisenmuutenkin ja kerroin neuvolassa kutinasta jota pidin ihan normaalina niin kuitenkin löytyi verikokeesta huimat lukemat. joten ehdottomasti heti verikokeeseen...
Maanantaina kävin verikokeissa ja juuri sain tulokset. niin sappi ja maksa arvot molemmat ok, lähempänä sitä alarajaa.
Kaikki siis kunnossa :) taidanpa olla vain sopivasti kutiavaa tyyppiä..
Minä odotin myös kaksosia ja raskaushepatoosi todettiin rv 25+. Pojat syntyivät siitä viikon päästä. Kutina oli ihan helvetillistä ja maksa-arvot pilvissä. Muistan kun verikokeiden tulokset tulivat. Olin silloin kotona, mutta osastolla kävin pari kertaa viikossa seurannassa. Lääkäri soitti kotiin ja sanoi pitelevänsä labran tuloksia kädessään. Pyysi VÄLITTÖMÄSTI tulemaan sairaalaan. Pikkuisen siinä säikähti. Myöhemmin ymmärsin, että harvoin lääkäritkään näkevät niin huikeita lukemia.
Meilläkin toinen kaksosista kuoli kuukauden vanhana. Toisen saimme onneksi pitää. On jo eskarissa.
Terkkarin mielestä olin vain keltainen (maksa-arvot pielessä). Vkolla 36 ensin verikokeet, äitipolille ja lääkitys päälle. Sitten vain kontrollit ja ultrat joka viikko ja käynnistys lopulta laskettuna päivänä. Ja kutinaa ei siis ollut koskaan, vaikka arvot nousivat lääkityksestä huolimatta joka viikko.