Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ooO Helmet loppuviikkoon Ooo

20.09.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11283153&p=2&tm…

Huomenta. Yllä alkuviikko.

Eilinen neuvola oli ja meni. Sykkeet löytyy ja hb hyvä... Ei kuulemma kannata vielä mittailla masua... Jassoo... Jospa ens viikolla ultrassa sit jo sais tietää, onko vauva alkuunkaan oikean kokoinen... :P

Vai ollaan Oys:n riitttämätöntä kapasiteettia purkamassa noin mielenkiintoisella tavalla... Vaikka toki joo, voihan esim. Tays:ssa synnyttää polikliinisesti (ja siis kuudessa tunnissa kotiin)... Kohta ne varmaan alkavat suosittaa kotisynnytyksiä pohjoisessaki...

Aika hurjaa!

Mut nyt aamutoimille.

Luuk@ 18+5

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna-liisa: Toivottovasti se napaverinäyte saatiin otettua! Missä kohtaa sun vauvan istukka on? Eikös se oteta istukan ja napanuoran välistä?

Oliko mukava lääkäri? Muista nyt levätä kunnolla? mulle sanottiin jo lapsivesinäytteen jälkeen et parin päivän sijaan hän kyllä suosittelee viikon lepoa!!! Lääkäri ois kirjoittanut mulle saikkaria, jos oisin töissä. Toivottavasti sulla on töistä vapaata?

Tsemppiä ja halauksia täältä! Toivottavasti tiistai tulee nopeasti ja tulis ihania uutisia!!

Mä en kyllä oo vieläkään varma tunnenko liikkeitä?!

vähän odotuksen ulkopuolista asiaa:

Heppaihmiset! Meidän tytöt 3.5 v ja 7v. oli eilen ratsastamassa puol tuntia molemmat. Pienempi pienen tallitytön talutuksessa ja isompi oli sit " liekassa" . Se maksoi 19.5 euroa puol tuntia per lapsi. Onko toi normaali vai kallis hinta?

Kaikille muillekin mukavaa loppuviikkoa!

iitulii 18+1

Vierailija
2/23 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iituli: mä en tiedä Länsisuomen tän hetkisiä tuntien hintoja, mutta tossa n.3v sitten kun viimeksi kävin tunneilla, niin sillon irtotunti maksoi 15¿, ja kymppikortin tais saada 135 eurolla. Mut nyt on täälläkin hinnat nousseet, se kymppikortti maksaa 175 euroa, irtotunti 20 euroa, ja näköjään talutustunti 24¿ (katoin hinnastosta, jos itse taluttas niin 15¿). Vähän on hinnat siis pompsahtaneet näköjäs täälläkin!

Itse olen pääasiassa käynyt noilla yksityisillä talleilla jos vain mahdollista, ja viimeksi kävin (alkukesästä) vanhempieni naapurissa ratsimassa ilmaiseksi, kun siellä yks hepo tarvitsi liikuttelijaa... mut nyt en enää taida hevosen selkään uskaltaa, eikä se ehkä tuntuiskaan kovin hyvältä, nimittäin just nyt oon sairaslomassa SI-nivelkivun vuoksi! =[

Eilen tosiaan sain sairaslomaa, kun reippaan kävelylenkin jälkeen tuli tuolta alhaalta häpyluut kipeiksi, ja lonkkaan sattui niin että hyvä kun pääsi ylipäätään kävelemään. Lääkäri tutki ja sanoi että se on se SI-nivel joka siellä kiusaa.. Nyt pitäs kävelylenkkejä yrittää tehdä lyhyin askelin.. =] Itse epäilen että se johtus raskaudesta kun nivelet ja lantio antaa myöden, mut lääkärin mukaan ei vielä näillä viikoilla voi johtuu raskaudesta... mene ja tiedä.

Joku kyseli siitä jumpastani jotain alkuviikon ketjussa (sori huono nimimuisti!).. =] eli meil on tuolla eri kerroilla vähän eri ohjelmaa. Välillä on perusjumppaa, välillä kuntojumppaa, välillä vesiliikuntaa, välillä joogaa... Eli päästään kokeilemaan vähän kaikkea.. =]

Mut nyt muihin hommiin.. =]

jonttu rv 20+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tosi ahkera olo! Esikoinen oli aamun kerhossa ja kakkosen kanssa otettiin lunkisti se aika kotona. Haettiin sitten poika kerhosta ja vein molemmat parturiin. Tultiin Mäkkärin kautta kotiin, syötiin ja nyt pienempi nukkuu päikkäreitä sohvalla ja isomman passitin kellariin katsomaan Autot-elokuvaa. Itse olen taas koneella ;-D. Ei meillä kyllä päivittäin syödä roskaruokaa, töllötetä tuntitolkulla telkkaria ja äiti ole näin superlaiska, mutta eikös nämä ole niitä kotiäidin harvinaisia etuoikeuksia, jos siltä tuntuu ;-)?

Mutta tosiaan sain aamulla tehtyä yhden tärkeänkin jobin: laitoin esimiehelle viestiä, että kolmas vauva olisi tulossa enkä sittenkään tule ensi syksynä töihin. Onnitteli kovasti, mutta mainitsi samaan hengenvetoon, että pääsin yllättämään. Mä en ole varmaan minkään mittapuun mukaan mikään kotiäitityyppi ja sen takia tämä tänhetkinen elämäni on aiheuttanut hämmennystä niin töissä kuin lähipiirissäkin. Anoppikin kommentoi ekan synnyttyä, ettei olisi ikimaailmassa uskonut, kuinka hyvin hyppään äidin rooliin (itsellänsä ei kuulemma onnistunut aikoinaan niin helposti). Mä taas yllätyin siitä, kuinka hyvin ihan oikeasti viihdyn tässä roolissa nyt... No, jakkupukujen aika tulee myöhemmin ja sitten ei tarvitse enää miettiä tulevia vauvavapaita.

[b]Luuk@[/b] kirjoitti neuvolakuulumisista. Kiva kuulla, että kaikki oli ok. Ei mullakaan viime viikon käynnillä mitattu vielä mahaa, ensi kerralla kuulemma vasta ja siihen on aikaa melkein kuukausi. Luultavasti mennään aika korkeilla arvoilla, sillä maha on hurjan kokoinen jo tässä vaiheessa ja mulla on aina ollut iso sf-mitta, minkä takia olen joutunut kokoarvioultraan molemmista. Toi on aika hassua, sillä olen tosi pitkä, joten luulisi, että maha häviäisi enemmän kroppaan. No, onpa molemmat lapset olleetkin isoja syntyessään eli se varmasti selittää asiaa.

[b]Iituli72[/b] teki aloituksen Gessleinin Vision -vaunuista. Mulla on pienoinen vaunukuume, sillä sekä vanhat PegPeregon sateenvarjorattaat, että Gessleinin yhdistelmät ovat aika karussa kunnossa. Haluaisin nimenomaan rattaat/vaunut siltä väliltä eli olisivat kunnon tukevat ja isoilla pyörillä, mutta silti ketterät esim. kaupungissa. Täytyy nyt miettiä. Toinen vahva vaihtoehto olisi PP:n GT3 Completo, mutta niitä ei myydä ainakaan täällä Tampereella ja haluaisin nähdä ne livenä ennenkuin rupean tilaamaan niitä mistään netistä tms.

[b]Ratsastamisesta[/b] Iituli71 kysyit vielä. Mä en ole mikään hevosihminen, mutta hyvä ystäväni on käyttänyt eskari-ikäistä tytärtään jo vuoden verran talleilla. Mikäli oikein muistan hänellä tunnin tai kolmen vartin aika oli jotain 25 euroa eli hyvin samoissa hintaluokissa pyöritään. Hurjan kallishan se harrastus on niin isoille kuin pienillekin, mutta heillä ainakin sekä äiti että tytär nauttivat siitä tosi paljon. Tulevaisuudessahan tuollainen on upea juttu, että vanhemmilla ja lapsilla on yhteinen harrastus, minkä parissa viettää aikaa. Meillä esikoinen (kohta 4 v.) käy tenniksessä ja tykkää tosi paljon. Ehkä siitä jo muutamien vuosien päästä on jonkinlaista pelikaveria joko äidille tai isälle.

t. Jogu (19+1)

Vierailija
4/23 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on paljon tullut juttuja sitten viime piipahdukseni! :)

Onnea kaikille hyviä uutisia (neuvola, rakenneultra, lapsivesipunktio, etc.)!

Meillä oli myös tällä viikolla rakenneultra ja kaikki oli ok. Poikaa povasivat... itseasiassa isokokoista poikaa... Syntymäpaino arvion jälkeen olen minäkin sitten alkanut jännittää tuota synnytystä... Olen itse niin pienikokoinen, että tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta " puristaa" joku yli nelikiloinen " paketti" sisuksista ulos... KÄÄK! Mies väittää mun vaan kehittävän turhia neurooseja, mutta hyvä hänen siinä on virnuilla, kun on itse lähes kaksimetrisenä " syypää" pojan perimään kokoon...

Lissula, mun mies on ihan samanlainen... Jos vain on jotain " hiluvitkutinta" , kuten esim. kameraa hommaamassa niin eri vaihtoehtoja tutkitaan ja " opetellaan ulkoa" pitkän aikaa. Nyt sitten vauvan " jutuissa" ei tunnu löytyvän mitään mielenkiintoa tutustua eri vaihtoehtoihin saatika sitten vertailla niitä! Ärsyttävää! Mutta toisaalta, on hän innolla ollut mukana kaikilla lääkärikerroilla, yms. eli ei minulla kai sitten tosiasiassa pitäisi olla mitään valittamista... :)

Tsemppiä kaikille!

Pöhötti 20+2

Vierailija
5/23 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä menee viikko haipakkaa.

Pöhötti, kai pitää vaan aatella että hyvä että joku hoitaa nuo elektroniikkavimpaimien vertailut, ettei ite tartte :D

Miten on, onko teillä poika- tai tyttöfiilis vauvasta? Mulla on rakenneultra vasta lokakuun alussa, mutta koko raskauden ajan on ollut NIIN tyttöfiilis kun olla ja voi. Kysyn kyllä tuolla ultrassa että mitä näkyy vai näkyykö mitään. Mutta voiko oma fiilis olla oikea?

Vierailija
6/23 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iitulii72:Ei saanut otettua näytettä.Ensi viikon torstaina uudestaan yritetään.Vauva oli napanuoran päällä jotenkin hankalasti.Ei saanut pistettyä piikkiä napanuoran läpi.Mutta se teki mulle rakenneultran ja siinä kaikki oli ok.Heilutteli käsiä kovasti.Jospa kaikki kuiteskin on hyvin.No jospa ensi viikolla onnistaisi.Mulla on istukka takaseinämässä ja se puhui jotakin et oispa etuseinämässä niin oisi helpompaa.Mulla oli kolme lääkäri opiskelijaakin mukana.

anna_liisa 20+1

Vierailija
7/23 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iitulii72:tämä päivä oli mulla saikkua.Otan huomenna töissä rauhallisesti.Nyt yritän levähtää kovasti.

anna_liisa 20+1

Vierailija
8/23 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa minäkin taas jotain..Aluksi onnitteluja kaikille jotka iloisia uutisia saaneet!!

Iituli72: Meilläpäin ratsastustunnit on hiukan halvempia ja tallitkin varmaan pienempiä. Tyttö on nyt käynyt nyt muutaman viikon ajan ratsastelee sen tunnin ja hinta on 19e koko tunti ja on taluttaja siis. Tykkää kyllä kovasti ja itsekin olen ratsastanut ja toiveissa olisi, että ehkä sitten ensi syksynä sitten minäkin hevosen selkään taas kapuaisin. Mutta siis tuo on melkoisen hintava harrastus ja sain kyllä monta kertaa miettiä, että mitenkäs sitä kotiäitinä maksellaan toi mutta viikko kerralla mennään tällä hetkellä. Jospa ne joskus ne tulotkin tulevaisuudessa nousisi eikä pelkästään menot!

Jonttu82: Mulla on samaa vaivaa havaittavissa ja tosiaan joka raskaudessa ollut! Eli häpyluut menee tosi kipeiksi!! Eilen kävin vielä puolukassa niin ilta oli tuskaa kyllä. Kävely oli tosiaan sellaista köpöttelyä sitten..

Jogu: Välillä kyllä saa ottaa lunkisti :) ja nautiskella siitä mahdollisuudesta. Itsellä olisi toiveissa, että huomisen ruuat hoidetaan noutoruualla ja tytöt lähteekin illalla muutamaksi tunniksi mummolaan niin saa itsekkin hetken huokaisurauhaa. Minä en muuten ole saanut työnantajalle vielä ilmoitettua. Puhe oli, että ensi kesän alussa palaan töihin vaan pitäisi saada soitettua, että enpä taida tullakkaan ihan heti sittenkään takaisin.

omaa napaa: Neuvolassa kävin viime viikolla ja siellä oli kaikki ok. Mahaa mittasi ja 16cm mittaa sai. Sykettä kuunneltiin ja pienen etsimisen jälkeen jumputus alkoi kuulua. Hb oli hyvänä ja painokaan ei vielä ollut noussut hirveästi. Samalla oli sitten pienemmän neuvolakin joten enempi siinä sitten keskityttiin neitokaisen käyntiin :)

Liikkeitä taaskaan en tunne läheskään päivittäin ja se harmittaa ja huolettaa. Viikkoja kuitenkin alkaa olla kasassa ja aikaisemmin kerkesin jo liikkeitä bongata paremmin, että mikä lie.. mutta nyt täytyy mennä iltapalan laittoon!

Ai niin, ja tervetuloa kaikki uudet joukkoon!!

Vimpula 18+3

Vierailija
9/23 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-liisa:

Voi, että kylläpä oli huono tuuri, et näytettä ei voinut ottaa. puhuiko se sulle siitä aiemmasta lapsivesinäytteen tuloksesta tarkemmin? Miksei ne muuten ottanut lapsivesinäytettä nyt uudelleen. Sillä sen tulos tulos kesti mulla 12 päivää. Vai eiköhän sitä voi enää ottaa, kun on niin paljon viikkoja?

Sähän oot tuntenut liikkeetkin jo tosi kauan, eli tosi virkeä vauva mahassa. Tutkiko lääkäri sydämen ym.? Uskon, että kaikki ok!, mutta olishan se kiva saada vielä se napaverinäytteen tulos. Sinänsä harmi, että teilläpäin ei voida kurkata, vaikka jo huomenna missä asennossa vauva on, sillä sehän liikkuu päivittäin. Tietty siin on se, et viikossa vauva kasvaa, niin ehkä napanuoraan helpompi päästä käsiksi. Oliko lääkäri luottavaisella mielellä ens torstain suhteen? Mitkä on sun fiilikset? Pistikö lääkäri masun läpi?

Mua harmittaa tosi paljon sun puolesta, koska jokainen päivä tuntuu kyllä pitkältä odottaa.

Halauksia sinulle! Lepää kovasti huominen ja ota rauhallisesti myös töissä!

Mä jo ehtisin kertoa, että mulla ei oo eläessäni ollu supistuksia, vaikka oon jo kaks lasta saanu (kyllkin leikattu molemmat). Mut nyt sit täs raskaudessa viime viikolla supisteli ja muutenkin koko ajan pitää ottaa rauhallisesti, en voi kyllä kuvitellakkaan juoksevani tai edes reipaasti kävellä. Vielä pitäs pitkälle päästä!

iitulii72 18+1

Vierailija
10/23 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iitulii72:Kyllä se yritti ottaa sitä näytettä ja pisti mahan läpi ja kävi aivan sairaan kipeetä.Puol tuntia se melkeen yritti ja ei saanut verta.Se sanoi et vauva kasvaa viikossa ja eiköhän se sit saada.Tämä oysin lääkäri on tosi pätevä,hän on ylilääkäri.Sydän oli terve ja ei ollut suuhalkiotakaan.Siis kaikki rakenteiden puolesta ok.Vauva oli tosi vilkas,ainakin hän sanoi ja onhan tuo kova muutenkin liikkumaan.Nyt sen näytteen ototn jälkeen se on liikkunut melkeen koko ajan,tällä hetkellä kait nukkuu kun ei liiku.Kyllä mää itse olen nyt luottavaisempi kun tätä ennen ku rakenteet oli ok.Lapsivesinäytteessä menee kauemmin ja tämä tulee nopeampaa.Tässä ei viljellä kromosomeja.Ei se auta ku oottaa ensi viikkoa.

anna_liisa20+1

Vierailija
11/23 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt supistelee sit kamalasti kohtua.Pakko oli äsken ottaa panadoli.

Täytyy kattoo voiko sitä olla etes huomenna töissä.Täytyy nyt lähteä nukkumaan.

anna_liisa 20+1

Vierailija
12/23 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vielä tulla kommentoimaan [b]Anna_Liisan[/b] lääkärikäyntiä. TOSI HARMI, ette näytteen ottaminen ei onnistunut. Tuli tosi epäuskoinen olo, että miten sulla voi käydä näiden lääkärikäyntien suhteen noin huono säkä :(.

Mutta kuten sanoit, rakenneultrakin kertoo paljon ja jos kokenut lääkäri sen tekee, ollaan varmasti paljon selkeämmillä vesillä jo. Toivottavasti viikon päästä näyte saadaan ja sitä myöten lopullinen varmistus, että kaikki on ok.

Lepäilehän nyt, jos on supistuksia!

t. Jogu (19+2)

Vierailija
13/23 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin tietenkin voimia anna_liisa... On kyllä inhottavaa, että kaikki mahdollinen vastustaa nyt tuossa sinun odotuksessasi... :( Yritä jaksaa ja ottaa rauhallisesti...

Ja sit se asia, miksi alkuun koneen avasin... Vielä 20 minuuttia ja mä olen ollu tasan vuoden äiti... huoh! Miten nopeasti aika nyt on menny ja miten paljo on tapahtunu... Varmaan ne on vaan nää raskaushormonit, mut salin tunnelma ja se onnentunne, minkä oman esikon syliin saaminen muistuu yhtäkkiä tosi elävinä mieleen ja nyt kyllä täytyy sanoa, et itkettää... :) Silkasta onnesta.

Mut sit töihin... tänään 7-19... Ja illaksi täyttämään sit kakkua kotiin ja huomenna julhitaan!

Luuk@ 18+6

Vierailija
14/23 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk: Onnittelut esikoisen yksvuotis synttäreistä! Sulla tulee lapsille ihanan pieni ikäero!

Anna-liisa: Mua ihmetyttää, et sul annettiin vain päivän saikkari. Mulle taas painotettiin sitä, et nyt jos koska täytyy todella vaan levätä. Kyllä tuollakin oli yleiset ohjeet, se et muutama päivä rauhallisesti, mutta lääkärin mielestä viikko on hyvä huilia, ettei ala supisteleen!!!

Vaikka supistukset ei olisi kivuliaita, niin joillakin ne kuitenkin tekee koko ajan jotain kohdunsuulle.

Kerroit, että tää toimenpide sattui. Edellises raskaudes istukkanäytteenotto mul kans sattu kovin, koska mulla istukka takana, jouduttiin niin syvälle meneen. Ja täs raskaudes toi osakeskeytys sattui, siinäkin oltiin niin syvällä.

Vauvalla rakenteet kunnossa, joten tosi ihanaa. Sillä rakenneultrassa nähdään tosi paljon, kun sullakin oli hyvä lääkäri tsekkaamassa. Aika positiivisella mielellä voit kyllä olla. Muakaan ei enää jännitä niin paljon sun puolesta!

Mut lepää ja toivotaan, et voit töissä tehdä kevyttä hommaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

iitulii72 18+2

Vierailija
15/23 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski eilen illalla paniikki liittyen rakenneultraan joka on tasan viikon päästä. Olen jotenkin ajatellut koko ajan että tottakai siellä on kaikki hyvin, kun kaikki on ollut kunnossa tähänkin saakka. Sitten eilen illalla aloin miettimään että mitä jos siellä löytyykin jotain todella vakavaa. Ahdistuin todella paljon, kun yhtäkkiä tällaiset ajatukset iskivät tajuntaan. Mitä jos kaikki ei todella olekaan hyvin...

Tiedän että pitäisi antaa niiden ajatusten olla ja odottaa vain rauhassa itse rakenneultraa jossa sitten todetaan kaiken olevan hyvin tai sitten ei. Asialle kun en voi mitään jos jotain onkin..

Haluan kuitenkin uskoa kaiken olevan kunnossa, ei ole mitään syytä uskoa toisin. Jotenkin ihmismieli on vain niin omituinen että aina pelkää liikaa sitä pahinta.

Ehkä tämä tästä, viikko enää ja saa tietää, miten asiat todellisuudessa onkaan.

Suan

19+2

Vierailija
16/23 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suan: Kyllä muakin jännittää hirmuisesti ens viikon keskiviikon rakenneultra! Voi, kunpa kaikki olisi ok!

Tarkoitus oli kertoa sukulaisille ja omille lapsille vauvasta vasta rakenneultran jälkeen, mutta eilen sit kerrottiin. Meidän tytöt oli tosi onnessaan ja koko ajan haluavat kuunnella masua. Ja meidän isompi (7v) on soittanut kaikki läpi ja kertonut uutisen, koulussa oli kertonut ja pian tietää sit tutut ja tuntemattomat. Pienempikin 3.5 v. kyselee vähän väliä et, miten vauva nyt voi? kerroin tytöille et ens keskiviikkona on lääkäriaika ja et toivotaan, et vauva voi hyvin. Ihanaa, kun on nyt kaks kaveria mun kans hypistelemäs vauvan vaatteita. Ei me kerrota tytöille, et kumpi on syntymässä.

iitulii72 18+2

Vierailija
17/23 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilinen ilta aivan kauhea.Supisteli tosi kovasti,mutta onneksi ne sit loppu kun laitoin nukkumaan.

Tänään töissä oli tuskallista olla,supisteli vaikka istuin kassalla.Ensi viikolla pyydän myös perjantain sairasloma päiväksi.Pakko sit taas levätä kunnolla et ei kohdunsuu lähe aukiamaan.

Mulla itellä on tosi luottavainen olo nyt tällä hetkellä,et vauvalla on kaikki ok.Jos ensi viikolla ei onnistu näytteenotto niin en enään mee mihinkään näytteen ottoihin,on se niin tuskallista.

Sain eilen tosi hyviä kuvia vauvasta,näkyy niin selvästi piirteet päästä ja kasvoilta.

Onnea iitulille ja suanille ensi viikon rakenneultraan!

anna_liisa 20+2

Vierailija
18/23 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemmpiä vaan Iituliille ja Suanille ensi viikon ultraan, kyllä kaikki on hyvin=) Mulla rakenneultraan vielä puolitoista viikkoa ja täytyy tunnustaa että jos asiaa liikaa ajattelen niin kaikki pelottavat ajatukset saa vallan. Mäkin aika luottavaisin mielin muuten ollut tähän saakka noiden sykkeiden tiimoilta ja toivon kovasti vaan että pikkuisella olisi kaikki kunnossa. Toivotaan kuitenkin että kaikilla joilla ultra vielä edessä, saadaan kuulla hyviä uutisia!

Lissula kyseli fiiliksistä pojan ja tytön suhteen. Ekassa olin varma että poika tulee ja näin kävi, tunne oli todella vahva lähes alusta alken. Toisessa fiilikset vaihtelivat, kääntyen poikatuntemukseen vähän ennen rakenneultraa ja siellä ihan selvät pojan vermeet näkyikin=) Nyt ei ole oikein mitään tuntemusta suuntaan tai toiseen, alkuraskaus on ollut erilainen mutta jotenkin kallistuisin kuitenkin pojan suuntaan jos pakko jotain veikata. Tämä selviää toivottavasti tulevissa ultrissa;)

Kylläpä anna_liisaa nyt vastustaa, toivotaan että tämä kaikki sitten todella palkitaan niillä hyvillä uutisilla!!!

Luuk@lle onnittelut täältäkin esikon 1-vuotispäivän johdosta!!

Uusi viikko taas lähti käyntiin ja maanantaina neuvola, toivottavasti sykkeet olisivat normaalit niin olisi huojentavampaa odotella ultriakin. Liitoskivut ovat äityneet täällä melko kurjaksi vaivaksi mutta eipä auta, tukivyö onneksi edes vähän helpottaa. Muuten kyllä kasvava masu ja ihanat liikkeet jotka vaan koko ajan lisääntyvät ja voimistuvat , ovat kyllä lasten lisäksi niitä asoita joista jaksan olla onnellinen=)

Mukavaa viikonloppua masunkasvattajille!!

p02p06 ja pikkuinen 19+0

Vierailija
19/23 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-liisa: Joo, jos ei se näytteenotto ens viikolla onnistu, niin kyl mäkin jättäisin tutkimisen siihen. Sulla liikkuvainen vauva ja rakenneultra ok! Eli iloisella mielellä voi olla!Niin, kyllä kaikki suurella todennäköisyydellä ihan ok! Oliko sulla se lapsiveden AFP-pitoisuudet normaalit?

Mua taas kyllä jännittä rakenne, koska liikkeitä tunnen tosi harvoin!!!

Suorastaan pelottaa jo sekin onko vauva hengissä! Ja toivon, että ois kasvanut viikkojen mukaisesti.

Lapset on yli-innoissaan! tänään oltiin kirpparilla ja ostin kamalan kasan mahtavia poikien vaatteita, tosi siistejä. Toivottavasti saadaa niitä käyttää, ettei vaan kaikkia tarvi viedä takas kirpparille! ostin myös muutaman kestovaippa setin eurolla. Eli aattelin edes yhden kerran päiväs käyttää kestovaippaa, koska kone on nytkin päällä koko ajan niin ei se pyykkiä kyllä lisää. katotaan pidänkö lupauksen.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Me lähdetään yhdeksi yöksi mökille nauttimaan syksystä!

iitulii72 18+3

Vierailija
20/23 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iitulii72:ei mulle oo kerrottu niitä pitoisuuksia,muuta ei sillon sanottu ku et palapuuttuu kromosomista ja et saan mennä jos haluan napaverinäytteeseen.Täytyy kysyä ensi viikolla niistä tuloksista tarkemmin.Olisi kyllä ihana lähteä ostaan jotain vauvan vaatteita,mutta en uskalla vielä.Pojilta on tallella ihan pienet vaatteet.Mun siskolla on 7.5kk ikänen poika vauva niin saan häneltä kyllä sit vaatteita.Ja hänellä on myös sellasia vaatteita jotka käyvät molemmille.Kihelmöikö sulla rintoja?mulla kihelmöi aina välillä,ja mulla tulee toisesta rinnasta sellasta kirkasta nestettä,tiiät varmaan mitä tarkotan.

anna_liisa 20+3