Kohdunulkoinen
Olin tänään ultrassa rv 6+2 kuukautisten mukaan....ei näkynyt kohdussa mitään, vaan paksuuntunut limakalvo ja kohtu näytti siltä että raskaus alkanut....eli siis todennäköisesti kohdun ulkoinen, huomenna laparoskopia, jossa saadaan varmuus asialle!! :' ( Lääkäri sanoi että on mahdollisuus myös (TOSI PIENI) että sikiö olisi nuorempi että ei siksi näy! Uskon kuitenkin vahvasti että on kohdunulkoinen! Ei sitä vaan voi uskoa!
Kommentit (2)
marraskuussa kun ite koin kohdunulkoisen ja laparoskopian, lekuri kyllä varoitti, että se saattaa uusia jos kyseisellä naisella on siihen taipumusta. Esim. ahdas/arpeutunut munatorvi saattaa estää hedelmöittyneen paketin kohtuun siirtymisen, eikä sille sitten jää vaihtoehtoa, kun kiinnittyä sille paikalleen.
Tsemppiä kuitenkin meille kaikille, ettei tarttisi enää uusia vastaavia kokea..
..että raskaus oliskin vielä sen verran alussa ettei ultrassa näkynyt mitään!!!
Laparoskopian jälkeen olet kuitenkin viisaampi asian suhteen ja onneks pääset sinne noin pian!!
JOs laparoskopiassa selviää,että raskaus sijaitsee esim. munatorvessa,niin sitten saat kiittää onneasi,että asian tuli ilmi tarpeeksi varhaisessa vaiheessa.... ja onneksi kuitenkin ensimmäisen kohdunulkoisen jälkeen on todennäköisyys uuteen ulkoiseen melko pieni!!Itse totesin edellisen kohdunulkoisen jälkeen,että omalle osalleni oli paras " parannuskeino" se,että uutta yritystä aloitettiin suht pian keskenmenon jälkeen...
TOIVOTTELEN SULLE VOIMIA KOVASTI JA toivon että tulet kertoilemaan sitten kuinka asia etenee ja mitä selviää!!
Mulla todettiin viime viikolla KU-raskaus(nyt rv.7+3 ja tämä kohdallani jo toinen ukoinen),kyllä tästä selviää....
yst.terv. Tyllis