Miten h****tissä putsaatte sauvasekoittimenne?!?!
Eli voi pestä ihan vaikka uppovedessä. Ja vaikka oiski yhtenäinen sauvasekotin niin kyllä mä varmaan varovasti sitä veden allaki pesisin. Siis juoksevan veden alla ja ihan vaan niin, että se teräosa on siellä vedessä.
Kommentit (11)
Aaargh menee järki! Olen tehnyt vauvalle soseita sauvasekoittimella, ja sekoittimen puhdistaminen on aivan tosi hankalaa! Ei kai sitä voi suoraan juoksevan hanankaan alle laittaa?! Kukahan insinööri tuonkin laitteen on kehittänyt, kyllähän se terä pitäisi siitä jotenkin saada rikkomatta irti jotta sekoittimen voisi puhdistaa kunnolla!
Onko hyviä puhdistusvinkkejä?
ja pesen sen koneessa.
Ja voihan sellaisenkin jossa varsi ei lähde irti pestä ihan normaalisti, kunhan ei moottoritilaa kastele
huuhtelen juuri sen teräosan juoksevan veden alla ja heti käytön jälkeen niin lähtee kaikki helposti pois. Olen tehnyt niin jo vuosia ja edelleen pelittää.
laita kippuun vettä ja tiskiainetta ja sauvasekoita sitä, niin että terät puhdistuu ja sitten sama puhtaan veden kanssa, että saippua lähtee pois.
häh... tietty voi laittaa juoksevan veden alle? ei kai sitä koko sekotinta sinne tarvi kastaa?? Haloo... Itse pesen joko juoksevan veden alla tai laitan tiskariin, varsi irtoaa. Mutta vaikka ei irtoiskaan niin ei mulla kyllä järki sen pesemisessä menisi.. voihan sen pään ihan huoletta pestä veden alla.
muista ottaa töpykkä seinästä ennenku peset sen teräosan juoksevan veden alla..;)
1) laitat kulhoon vettä ja tiskiainetta ja pyöräytät terät siellä puhtaaksi tai
2) otat sähköjohdon irti ja huuhtelet vesihanan alla
Tärkeintä on, että puhdistat terän HETI. Jos sose kuivaa terän alle, ei sitä saa sieltä pois kuin liotuksen jälkeen.
Eipä juu ole tyhmään päähän pälkähtänyt tuo, että voi erilliseen astiaan laittaa vettä ja päryytellä sekoitinta siinä jolloin mömmöt irtoaa. Se lienee oikea keino tässä meidän sekoittimen kohdalla.
Siksi en ole sitä kovin mieluusti hanan alla huuhtonut, kun on siis kyseessä sellainen (vissiin halvin mahdollinen) sekoitin josta ei irtoa mitään moottori- tms. osia erilleen. Lisäksi se "kupu" jonka sisällä terä pyörii on umpinainen, joten sekoitin pitää laittaa pystysuorassa hanan alle jotta vesi pääsee kupuun huuhtomaan sosetta pois. Olen pelännyt että siinä pääsee vettä sellaisiinkin paikkoihin koneessa minne se ei kuulu. Sillä sekoitin kastuu huuhdeltaessa siis kokonaan.
Ja juu, ei tulisi mieleenkään laittaa sekoitinta juoksevan hanan alle niin että töpseli on seinässä :)
Ap
Loput tiskiharjalla