***Joulupaketin odottelijat torstaille***
Kommentit (9)
oon toisinaan laittanut viestejä jotka vaan häviävät johonkin, ärsyttävää. Meillä vaihtuu ens viikolla nettiyhteys, toivottavasti alkais toimia sitten paremmin.
Yritän nyt kuitenkin taas laittaa jotain..Huomenna on mulla sokerirasitus, oon jo ihan varma että jotain on arvoissa pielessä, koska janottaa ihan hirveästi, ja lisäksi tulee kauheita vapinakohtauksia jos ruokavälit pidentyy. Tiedä sitten! Kakkosen kanssa mulla oli raskausajan diabetes, muiden kanssa ei ole ollut.
Sykkeistä joku kyseli, esikoispojasta oli matalat sykkeet, n. 130, kakkonen oli tyttö, sykkeet oli 150-160, kolmonen oli poika ja sykkeet oli korkeat, nla tädin mielestä selvät tyttösykkeet, 150-160 myös. Tästä neljännestä on ollut n. 140 aina ja poika pitäisi olla ultran mukaan tulossa.
Seksistä..haluttais mutta uni vie usein voiton :(. Toisinaan nukahdan jo siinä ajassa kun mies jää mun perään pesee hampaansa ja tulee perässä olenkin jo kuorsannut!? Siitäkös olen saanut kuulla naljailua...siis leikkimielistä. Mutta huvittais juu kyllä muttei aikataulut lasten kanssa oikein sovi niihin aikoihin kun jaksan pitää silmäni vielä auki. Ja tää mahakin alkaa jo huvittaa toisinaan kesken kaiken, ja monet asennot on mahdottomia kun tuntuu ettei veri kierrä mahani kanssa, ja päässä suhisee..Liitoskivuilta onneksi olen säästynyt tässä raskaudessa, mutta jotenkin on limakalvot herkät ja pupuilun jälkeen on usein tosi arkana paikat seuraavan päivän, kummallista kirvelyä. Pitäis kait käydä ostaa jotain liukuvoidetta..
Töistä laittoivat kela paprut takas ja laitoin ne nyt suoraan kelaan, en oikein ymmärrä mikä käytäntö on, soittakoot kelasta jos ovat taas väärässä paikassa. Luulin että työpaikka toimittaa ne eteenpäin? Tiukkaa tekee koska halusin aloittaa äippäloman sen 50 päivää aiemmin joten ei taida enää se onnistua? Ihan rahallisista syistä näin, koska sitten kun äippäloma loppuu saan tuosta kuopuksestakin hoitolisän, nyt en. Eli kait siinä vähän voittais sitten rahaa. Näitä pennejä laskiessa jokainen ylimääräinen kolikko on tervetullut!
Asuntojen hinnoista: joo nämä pääkaupunkiseudun asunnot on kyllä törkeissä hinnoissa!! Meillä on omakotitalo jonka mies itse rakensi, n. 4 vuotta sitten. Kustannukset tontin kera saatiin pysymään noin 180.000 mikä on ihan säällinen summa, asutaan kuitenkin vantaalla 145m ja tonttia on " sentäs" 1250m. toisinaan mietitään jos myytäis tämä ja rakennettais vähän kauemmas talo niin saatais velat liki kokonaan kuoletettua, talon arvo kun on nyt n. 400.000eur, kun kysyttiin välittäjältä (hurjaa)!! Lapset vaan ei innostu ajatuksesta muuttaa kun vasta kavereita ovat alkaneet saada koulun myötä. Noh, katsellaan ja kuunneellaan. Olis aika luksusta kun ei olis velkaa ja voisin olla kotona pidempään näiden pienten kanssa..mutta en sitä rakennusaikaakaan kyllä jaksa. On tuo autokatos/varaston rakentaminen nyt vienyt niin kovin mun hermoja että on muistunut mieleen erittäin hyvin rakennusaika. Eli tietäis taas sitä etten näkis miestä yli vuoteen juuri lainkaan, mitä sitten tontilla kävisin, ei nappaa juuri nyt ajatus!! Siis yksin 4 lapsen kanssa vuosi, ei kiitos!
t. mariadee ja poikatonttu 26+4
Täällä sataa taas...on kyllä niin syksy keli kun vaan voi olla. Yö nukuttu taas todella hyvin ja on jopa vielä pirteä olo : ) Mutta odotas kun pitää töihin lähteä. Katsoitteko eilen kun 45 minuuttia ohjelmassa tuli erityisraskauksien osastolta juttua? Oli todella mielenkiintoinen ja vaikka siinä ei mitään erikoista ollut itkin todella paljon!! Olen niin herkkä näiden raskaushormoonien kanssa = )
Vauva oli aamulla kun heräsin ihme asennossa pää tuntui tossa kyljessä..no muutti sitten asentoa kun rupesin liikkumaan. Ja nyt potkii ihan mukavasti alamahalle. Seksistä oli puhe..meillä aluksi multa meni halut kun väsytti niin paljon ja nykyään mä olen se joka haluaa usein! Että ne halut palautui takaisin loppu raskaudessa näköjään.Mutta ihan normaalisti ei enää tän mahan kanssa pysty olemaan.
Juu ensi viikon keskiviikkona neuvolaan ja sitten alkaakin 2 viikon välein käymiset. Tänään siis 29 viikkoa täynnä uskomatonta että ollaan jo niin pitkällä!! Nyt lähden suihkuun ja syömään Moikkelis mammat!
sannis85 ja masuasukki 29
Mulla oli tänään sokerirasitus ja huomenna saan sitten aamulla soitella tuloksia..vähän kanssa jännittää!! Ennen ei oo mitään onkelmaa ollut mutta nyt kanssa pistää miettiin kun on myös janottanu lähiaikoina tavallista enempi! Hyvin jaksoin tuolla olla ja sellasta ihan kamalan huonoa oloa ei tullu ollenkaan mitä tytöistä (onkohan hyvä vai huono juttu) Väsyttää kyllä rupes ekan tunnin lopussa!! Mut tuloksia murehditaan sitten huomenna jos jotain murehdittavaa löytyy!!
tänään tuntuu että mahassa on inan helpompi päivä..tai siis supparit ei vaivaa ihan niin paljon ja herkästi. Nyt olenkin taas nukkunu tukivyö päällä..tylsää mutta pakko kai se on vaan!!
Huomenna ollaan sitten jo 3:lla alkavilla viikoilla..hurjaa!!
masu 29+6
kohta suunnistan kauan odottamaani suihkuun. Pikkanen kun heräsi jo klo 6 eikä suostunut enää omassa sängyssä nukkua. Ilmeisesti oli kylmissään kun varpaat ja kädet oli ihan jäässä. Torkkui sitten vielä 45 min. meidän välissä lämpimästi peiton alla, kunnes pomppas lopullisesti pystyyn. Nyt sitten yritän hoitaa tietokoneella asiat kuntoon, käyn ikasuihkussa ja itekin päikkäreille.
Äityspakkaus tuli vihdoin ja viimein :) Pakko oli heti käydä hakemassa se ja olen kyllä tosi tyytyväinen. On kyllä paljon parempi laatusia kaikki vaatteet kun edellisvuoden pakkauksessa. Poitsullekin oli iloa kun sai hammasharjan, kirjan, sukat ja verkkapuvunkin.
Omanapa: Olin neuvolassa eilen ja kaikki hyvin. Verenpainekaan ei ole noussut ja painokin ihan siedettävä (58.. eli 8 kiloa tullut lähtöpainosta) vaikka suklaata on mennyt hävyttömän paljon. Sf-mitta oli keskikäyrän yläpuolella (27), eli hyvin kasvaa. On jo hyvin pää alaspäin.
Vauva riehuu tällä hetkellä niin että masu heiluu. On kääntänyt kylkeä niin että selkä on nyt oikealla puolella ja jotenkin itellä on vaikeauksia tottua siihen. Varmaan vauvallakin on hankala olo kun riehuu noin paljon.
No nyt sinne suihkuun!
Mymmeli rv 29+2
Täällä on erittäin hyvin nukuttu yö takana! Kävin vain kerran yöllä vessassa,mikä on kyllä melkoinen saavutus,olen varmaan joskus ennen raskautta käynyt viimeksi vain kerran yössä vessassa. Minä kun käyn ihan normaalitilassakin yöllä vessassa ja lähes heti plussauksen jälkeen aloin käymään kaksi kertaa yössä,nykyään vessassa täytyy käydä vähintään neljä kertaa yössä,huonosti nukuttuina öinä hyppään siellä sitten jatkuvasti. Ei ole ihme,että aina väsyttää...
Kunnon yöunista huolimatta olen tänään ollut ihan huippuväsynyt,onneksi sataa vettä niin saadaan olla hyvällä omallatunnolla lasten kanssa sisällä ja katsella videoita. Onneksi on eilistä jauhelihakeittoa vielä jäljellä,niin ettei tarvii tehdä tänään edes ruokaa,en kyllä mitenkään jaksaisi häärätä nyt tuolla keittiössä.
Mä katsoin myös eilen sen 45minuuttia ohjelmassa tulleen riskiraskausosion(ihan alusta asti en kyllä valitettavasti nähnyt). Kyyneleet virtasi täälläkin,ja poika vähän pelästyi,että mitäs se äiti nyt itkee,ja meni kyllä aika totiseksi,kun kerroin että noin se äitikin sitten synnyttää sen meidän vauvan.
Mä en kyllä ikinä päästäisi mitään kuvausryhmää synnytykseen mukaan,ja sitä sitten näytettäisiin koko suomelle,ei ikinä!! =o)
Masussa on vietetty pari päivää hiljaiseloa,kyllä mä vähän olen liikkeitä tuntenut,mutta en läheskään niin paljon kuin yleensä. Toivottavasti tämä on väliaikaista,heti kun alkaa huolestettumaan jos ei liikkeet tunnu normaaliin tapaan. Vaikka onhan nämä hiljaiset päivät tuttuja jo edellisistä raskauksissta,mutta silti ne aina huolestuttaa...
No nyt lämmittämään sitä eilistä keittoa.
Himpula rv 29+2
Eilen illalla olin ihan raihnainen ja aamusta asti on tullut supistuksia epäsäännöllisesti (en ole laskenut, mutta varmaan 4-6 tunnissa). Tuntuvat vähän samoilta, kuin viikkoa ennen kuopuksen syntymää ennakoivat supistukset. Jos vielä illalla ja huomenaamuna jatkuvat, niin täytyy varmaan käydä päivystyksessä.
Viikonloppu kuitenkin lähestyy, niin mielellään koittaisin huomisen vielä sinnitellä töissä, niin viikonloppuna pääsee ottamaan rennosti.
Yöllä nukuin minäkin kuin tukki, kerran heräsin ja kaadoin sitten vesimukini yöpöydälle ja piti sitä luutuilla. Jospa tänäiltana ei sataisi, niin pääsis lasten kanssa vähän ulkoilemaankin. Mullakaan ei tarvi tänään kokkailla, kun lapset saavat hoidossa päivällisenkin.
Marzi 29+2
Katoin äsken ton 45min pätkän! Kyllä sitä muistaa taas olla tyytyväinen, ettei tähän mennessä ole tuonne joutunut. Viimeksihän makailin 1 1/2 viikkoa (26-28) juuri tuolla osastolla supistusten takia. Parina päivänä sain käydä ruokailemassa muiden kanssa, mutta muuten piti olla sängyssä vain vessassa sai käydä. Ja yhtenä päivänä ei edes vessassakaan saanut käydä vaan pönttö tuotiin vierelle. Mun mielenterveyden pelastus oli, että sain todella kivan huonekaverin (samassa tilanteessa viikkoja vaan enemmän) , jonka kanssa katottiin sitä postimerkin kokoista televisiota, josta meni aina värit. Virkkaamaankin opettelin :) Mies pääsi katsomaan aina n puol tuntii per/pv työkiireiltään.
Ainoo virhe tuossa pätkässä oli se, että lääkäri ei todellakaan näyttäytynyt potilaille. Näin lääkärin vain silloin kun tulin sinne ambulanssilla ja sitten kun pääsin kotiin. Toivottavasti meininki on muuttunut. Ei sinänsä ei se lääkäri mitään olis voinut tehdä, mutta olis ollut kiva kuulla edes vähän suunnitelmaa ja nähdä naama, että tietää ettei ole ihan unohduksissa.
PItää käydä aamulla jättämässä labraan (tai siis neuvolassa käyn antamassa) valkovuotonäyte, että testaavat streptokokin varalta. Supistukset on jatkuneet, mutta eivät ole muuttuneet yhtään kovemmiksi/kivuliaammiksi.
En tajua mikä ihme mulla on mutta äsken kun tytön vein eskariin niin väsyin aivan totaalisesti sillä 500m edes-takas -matkalla! Asutaan 4. kerroksessa eikä ole hissiä, en meinannut päästä portaita ylös... Menomatkalla jo tuntui ettei jalka nouse!
Toivottavasti tää ei oo tätä seuraavat 3kk!
Meidän piti poitsun kanssa lähteä vähän kaupoille mutten oikeesti taida kyetä moiseen... Ei vaan jaksa! Hui kamalaa, pelottaa jos se tästä pahenee...
Pirtsakkaa torstaipäivää joulukuisille, toivotaan että taivas kirkastuu...
Sintagma 26+1