Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ TAMMITENAVIEN to-su +++

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapikaa aamukaffelta kommenttia...

Ja enstex kiitos onnitteluista! :)

Floora, onpa hyvä että tätä nykyä käyttävät noita jääjuttuja, silloin kun olen viimeksi Suomessa synnyttänyt eli -95 ei moisista ollut mitään tietoa ja paikat olivat todella hellinä useita päiviä eikä istumisesta tullut kyllä yhtään mitään...

Jostain nettikaupasta olen katsellut isoja liivejä ja ajattelin kyllä sieltä tilatakin, palaan kertomaan osoitteen, kunhan " löydän" sen :)

-Allu ja Pupu rv22+

Vierailija
22/32 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun ne jäi vaivaamaan, niin piti kaivaa ihan useampi lausunto ylös ja kyllä niissä kaikissa näkyy samalla lailla eli esim. reisiluun mitan vaihteluväli voi +20 raskausviikoilla olla +-1w6d ja lakimitan 1w5d eli ihan normaalia on se, jos mitat vaihtelevat!

Kaikista tarkinhan ultra on alkuraskaudessa, jolloin kaikki sikiöt kehittyvät samaan tahtiin, mitä pidemmälle raskaus etenee, sen suurenpia vaihtelut! Loogisesti jos ajattelee, niin harva lapsipa sitä syntyy juuri saman painoisena ja pituisena kuin toinen juuri samat raskausviikot omaava vauva ;)

Eli älä Tolleroinen turhaan ainakaan stressaa!

-Allu ja Pupu rv22+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola kuulumisia: Painoa on tullu jo kaikkiaan 8,6kg että huh! terkkari kysy et onko mulle aiemmissa raskauksissa tullu miten paljon painoa, muuta ei kysyny tai siihen puuttunu. Verenpaineet oli 113/72 ja olinki sitä pohtinu koska salmiakki ja lakritsa maistuu (kohtuudella). Kohdunpohjankorkeus oli 19 ja meni nätisti juuri keskikäyrällä=) Pissa oli puhdas ja toivottavasti hemoglobiiniki on nousussa! Vauvan sydänäänet kuulu ja sielä pikkunen kovasti touhuili.

Ikävää että vettä sataa jatkuvasti, mutta on kyllä tosi kaunista ku on syksyn väriloisto parhaimmillaan. Meillä on appiukko kylässä ja lapset on riemuissaan, asuuhan pappa 1000 kilometrin päässä meistä ja harvoin tulee nähtyä. Sain kaverilta ihania äitiyshousuja lainaan, ei tarvii ite enää ostaa=)

Eipä muutaku ku hyvää viikonloppua ja kasvatellaan pikkusia=D

minä ja herne rv 22+4

Vierailija
24/32 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kävimme viikolla 4D-ultrassa ja se oli kyllä mielenkiintoinen kokemus. Tosin vauva oli koko ajan naama niin kiinni istukassa ettei vettä väliin mahtunut ;) Joten kuvaa oli todella vaikea saada. Sitten kun vetäytyi hieman taaksepäin niin piti tiukasti kädet ja jalat(!) naaman edessä. Heh, ei halua kasvojaan julkisuuteen.

Aika oli 45 minuuttia, mutta olimme siellä 1,5 tuntia, koska ei meinannut millään onnistua. Ja ei niitä kasvokuvia sitten ilman käsiä ja jalkoja sitten saatukaan.

Mutta tärkein tuli nähtyä, eli valtimon ja laskimon virtaukset, aivojen virtaukset ja sydämen toiminta. Poika sieltä nyt vahvasti näyttää tulevan.

Mittoja: pään ympärys 20 cm, vartalon ympärys 17,8 cm. Reisiluu 4 cm ja painoarvio 530g.

Oli lääkärin mukaan 100 g painavampi kuin keskiarvo näillä viikoilla. Hassua sinänsä, koska esikoisen kohdalla paino ei noussut niin paljon kuin olisi pitänyt ja kävimme vauvan painon seurannassa pitkään. Normaalipainoisena kuitenkin syntyi.

Muuttuihan tämä taas konkreettisemmaksi kun on nähnyt vauvan kudoksineen, ihan pieni täydellinen ihmisen taimi!

Töissä on melko hektistä ja menoa riittää. Painajaisia näen työasioista harva se yö ja onhan ne asiat mielessä viikonloppuisinkin. Onneksi ei ole enää kuin pari kuukautta.

Mies on tänään töissä ja meillä olisi esikoisen kanssa paljon touhua tälle päivälle. Puoliltapäivin olisi yksi tapahtuma ulkosalla (sataa, plääh), siellä olisi paljon tuttuja joita en ole nähnyt aikoihin. Ja iltapäivällä myöhemmin vielä juhlat. Jää siis päiväunet väliin... ja siivoukset jätän suosiolla huomiselle.

Mukavaa viikonloppua kaikille.

ipu rv 23 tasan

Vierailija
25/32 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen imetykseen ostin Kappahlista ja olin tosi tyytyväinen. Nytkin kävin hakemassa tarjouksesta, kun oli osta kahdet, 20¿. Itsekään en mikään ihan pienirintainen ole, nyt D90-95.

Vaunuista...

Mä kävin tekemässä varauksen Emma Jule Twin-rattaisiin. Hintaa on vain 249¿ ja ovat nelipyöräiset, kuitenkin kapeat.

Marjapuurosta joo,

Mä kokeeksi marja-aroniasta ja tuli tosi hyvää! Suosittelen kokeilemaan :)

Nyt saunakamojen laittoon,

eve ja kirppu 23+5

Vierailija
26/32 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tattista tuosta Lindex vinkistä, pitääkin passittaa mies sinne ostoksille ;)

Nyt täytyy kysäistä teiltä joilla on molempia lapsia, siis tyttöjä ja poikia, että oletteko huomanneet eroa aktiivisuudessa? Kun musta tuntuu että tämä pupunen on jatkuvasti liikkeessä, oikea sähikäinen verrattuna kolmeen poika-odotukseen :/

Eipä oikeestaan mitään muuta, tai no sen verran että jos muutaman mitan rakenneultrasta laitan tähän eli:

reisiluu 3.7cm, lakimitta 4.7cm ja vatsanympärys 16.8cm, painoarvio 438g ja kokonaispituus 26cm (rv20+5 menkoista ja rv21+5 NP-ultrasta)

Leppoisaa sunnuntaita kaikille! =)

-Allu ja Pupu rv23+

Vierailija
27/32 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän hiipiä nukkumaan...? ;)

-Allu

Vierailija
28/32 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki sunnuntaihin.

Tänään alkaa viikko 22 meikäläisellä. Vauva potkuaa vatsassa ja ensimmäiset liikkeet vatsan päälle näin eilen kun makailin. Jännää liikettä tuntuu tekevän etenkin öisin: " potkua" tuntuu molemmissa kyljissä yhtäaikaa, eli ehkä kädet ja jalat napsahtaa seinämiin samalla kertaa ?

Onpa teillä saatu tarkkoja mittoja rakenneultrassa (rv 19). Meillä mitattiin vaan reisiluu, mutta mitään arviota painosta tai kokonaispituudesta ei saatu, vaikka kysyttiin. Sanoivat vaan ettei niitä pysty arvioimaan tai mittaamaan, koska vauva ei ole suorana. Mulla jäi muutenkin vähän ikävä maku siitä rakenneultrasta, jolloin kaikki tehtiin niin hirveällä kiireellä ettei ehtinyt kunnolla itsekkään katsoa tai hahmottaa mistä osasta on kyse. Varattiin siis aika 4 D ultraan. Toivon että siellä kaikki hyvin ja saadaan rauhassa katsella. (ei ole sellainen hirveä kiire, johon valitettavasti hoitohenkilökunta on AJETTU)

Kyseltiin kuka on ensiodottaja: meikä myös.

Eipä kummempaa. Vielä tämä lepopäivä ja sitten taas töihin, jossa minuakin on särkenyt alaselkää jo melko paljon. Teen osittain seisomatyötä, joten saa nähdä mihin suuntaan vaiva kehittyy. Tuntuu, että melko nopeasti on kivut lisääntynyt.

Hyvää päivää kaikille! Täällä näyttäisi ainakin aurinkoista tulevan.

Vierailija
29/32 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pari päivää ollu oikeelta puolelta toi alaselkä (ja ehkä vähän pakarakin) jotenki ihmeen kipee. jos oikeelle jalalle laittaa koko painon ni vihloo ihan älynä. en tiiä mikälie siinä sit on. muutenki oli selkä eilen illasta melko kipee ku kävin tallilla. Alkaa olla jo korkea aika lopettaa noi hevostelut tälle vuodelle.

anhi: Niin missä asut tarkemmin jos saan udella? Temmeksessäkö vai jossain siellä lähellä? hirveen huono oon tietään et mihin täältä on 40kilsaa... Synnytätkö oyssissa? Mulla on laskettuaika 9.1.

no mut nyt pitää alkaa laittaan esittelylaukku kuntoon et päästään kohta lähteen liikenteeseen.

pipali ja masumyllertäjä rv 24+4

Vierailija
30/32 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin pitkät pätkät ja ne tekstit hävis!

Mutta eipä tuo mittään. Täällä upea ilma ja ruskakin alkamassa, innoiiti muut puutarhahommiin. Ja tietty nyt supistaa... Ehkä ltapäivä lepoa sitten =)

Iuiulle piti vastailla, et kyllä oon kätilö. Tosin uuden tutkinnon myötä jo uusissa hommissa. Mutta monta vuotta ehti kätilönäkin puuhastella. Ja hyötyä siitä on nykyisessäkin työssä. Oikeesti ihana ammatti, antoisaa, mutta melkomoisen raskastahan se työ kyllä on.

Mutta nyt lätynpaistoon!

Floora ja masuasukki, kohta taitaa olla jo rv 25 =)

Vierailija
31/32 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon on ärsyttäny kaikki asiat ja etenkin ukko viime aikoina.Ei mitään väliä miten se yrittää olla, aina mua joku ärsyttää. Onneksi ollaan jo melko pitkällä raskaudessa, viime raskaudessa oli koko aika samanlaista.

Mulla on vasen alaselkä ja pakara jumissa. Ukko sitä hieroo, vaik olen hirvee pirttihirmu=) Laitan välillä myös särkyvoidetta siihen, jos kipukäy liian hermoille. Kävellessä se välillä vihloo ihan vimmatusti, kuten täällä oli jollain muullakin(pipalillako?). Venyttelen aamuin illoin ja se hieman auttaa.

Ostin tukisukkahousut Instrusta, sellaiset jotka on painon ja pituuden mukaan tehty ja raskaana olevalle juuri. Ovh olis ollu melkein 40e, mutta sain varsin hyvän alennuksen.En ole vielä kokeillut ovatko hyvät edes.

Vauva on vilkas, kuten oli veljensäkin eli allun kysymykseen tuli ikäänkuin vastattua: mulla on nää molemmat viimeiset olleet hirveen villejä jo vatsassa.

Väsymystä piisaa edelleen ja huonoa oloakin useammille aamuille.

Aloin jo syödä d-vitamiinia talven varalle.

rv 25 tasan.

Vierailija
32/32 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magde_lena, aika kummallisen vähän tietoa ovat teille kyllä antaneet, vai mitä ajattelee muut rakenneultrassa käyneet? Painoarviohan lasketaan lakimitasta, reisiluun mitasta sekä vatsanympäryksestä, laskentakaavaa en kyllä osaa sanoa :/

Meillä tarkastettiin siis:

*lakimitta

*päänympärys

*rinnanympärys

*vatsanympärys

*reisiluu

*sääriluu

*olkaluu

*kyynärluu

*silmäkuoppien symmetrisyys

*aivojen koko

*kasvot suulakihalkion poissulkemiseksi

*sydämen lyönnit/min

*istukan sijainti, koko

*lapsiveden määrä

*napanuoran virtaukset

*selkäranka

*munuaiset

*vatsalaukku + ruoansulatusjärjestelmä

*sydän

*sukupuolielimet (TYTTÖ!=))

*ja laskettiinpa vielä varpaat ja sormetkin =)

En tiedä mikä Suomessa on käytäntönä, mutta täällä annetaan aina mukaan lääkärin kirjoittama lausunto (syystä että ultraaja ei välttämättä ole gynesi!), tällä kertaa se oli kolme sivuinen + kolme sivua kuvia yht.17 kpl. Hintakaan ei päätä huimannut, vajaa tunti meni aikaa ja maksoi n.55¿!

Selkä kranttuilee täälläkin, selälteen ei kärsi maata yhtään tai tekee tiukkaa päästä siitä ylös oikeanpuoleisen alaselkäpistoksen takia! Mutta toi venyttely tekee tosiaan hyvää :) Täytyis vain jaksaa tehdä sitä useemmin¿

Mies palaakin reissultaan jo perjantaina, JEE!!

-Allu ja Pupu rv23+