Veikkauksesi: kuinka monta % suomalaisista osaa selittää, mikä on Nasdaq ja Dow
Jones, josta päivittäin uutisissa puhutaan?
Suomalaisista aikuisista kuinka monta 5 osaa selittää ne oikein?
Kommentit (20)
[Suomalaisista aikuisista kuinka monta 5 osaa selittää ne oikein?
[/quote]
ja luulisin että edustan reippaasti suurinta osaa väestä. Osaisko joku 5 prossaa???
en minä ainakaan. Samanlaista triviaa minun mielestäni kuin että tietää mikä on Venezuelan pääkaupunki.
mies osaa mä en. Tylsiä tommoset. Varmaan 5 % osaa. Olen DI.
Mä sanoisin että korkeintaan 1.
vrt. hyvin suuri osa suomalaisista ei tiedä, mitkä puolueet ovat hallituksessa ym.
Tieto että kyseessä ovat USAlaiset osakeindeksit riittää 99.9%:lle suomalaisista. Itsekin olen vuosikausia sijoittanut DJIA:a seurailevaan rahastoon välittämättä edes siitä mitä DJIA pitää sisällään.
oo elektroniikka-alan yritysten indeksi?
Itsekään en osaisi tarkkaan selittää.
Dow taas perinteistä teollisuutta. Kummatkin New Yorkin pörssin indeksejä. Vissiin siellä on niin paljon pörssifirmoja, että tarvitaan 2 indeksiä...
Voisiko joku teistä viisaammista kertoa meille muille, mitä ne ovat ja pitävät sisällään.
Dow Jones=NY:n pörssin yleisindeksi (?)
Ei hajuakaan mitä firmoja ne pitävät sisällään, mielestäni mun ei tarvitsekaan tietää
Nasse koskee teknologiafirmoja, Dow perinteisempää teollisuutta.
Nikkei on Tokiossa, FTSE (footsie) Lontoossa ja mitä niitä vielä olikaan :)
ne on jotain pörssikurssien mittareita jenkeissä?
en minä ainakaan. Samanlaista triviaa minun mielestäni kuin että tietää mikä on Venezuelan pääkaupunki.
joka ylläpitää kymmeniä erilaisia osakeindeksejä, tunnetuimpana edellä mainittu DJIA. NASDAQ taas on teknologiaosakkeita kauppaava pörssi, mutta ap ehkä tarkoitti NASDAQ-indeksiä.
No: keskusta, kokoomus, rkp ja vihreät
Sivistäkää minua :)
että harva tietää.