Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi hoitoon vai ei, kun itse olet sairauslomalla?

Vierailija
19.09.2007 |

Kolmevuotias päiväkotilaiseni on tälläkin hetkellä päivähoidossa. Tekee siellä normaalinpituista päivää, noin seitsemää tuntia. Olen itse sairauslomalla raskauden loppupuolella.

Olisiko sinun lapsesi kanssasi kotona? Onko mielestäsi väärin pistää hänet hoitoon?

En ole uskaltanut päiväkodissa kertoa, että olen saikulla.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kauhea flunssa, mutta lapsi täysissä voimissaan...Vein hoitoon ja lepäsin rauhassa kotona. Pakko oli ajatella itseäkin (kuumetta n.39C).

Vierailija
2/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten varmaan veisi koko päiväksi, vaan vain leikkimään ja syömään ehkä sen lounaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tänään hoidossa vaikka olen saikkupäivällä. Raskaana rv 30 ja hirveä flunssa päällä neljättä päivää. En jaksanut kertakaikkiaan enää. Lapsi on muutenkin hoidossa laskettuun aikaan asti, ja jatkaa siellä kuten tähänkin asti hoidossa kun äitiysloma alkaa.

Vierailija
4/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka eihän yleensä sairaslomalla olla hyvässä vedossa!

sinuna kyselisin puolipäiväpaikkaa jos olet loppuraskauden saikulla ja meinaat viedä isomman tarhaan myös vauvan synnyttyä...

saisi leikkiä kavereiden kanssa, mutta ei tarvisi olla koko päivää poissa kotoa...

Vierailija
5/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloman syynä ovat ennenaikaiset supistukset, eli lepoa määrättiin.

ap

Vierailija
6/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on vähän päälle 2v, ja jatkaa hoidossa sen kuukauden loppuun kun la on. Sitten jää kokonaan kotihoitoon. Ja se että on äitiyslomani alun normaalisti hoidossa tarkoittaa sitä että on noin 6pvää/kk hoidossa.

Vierailija
7/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden takia en ehkä veisi lasta hoitoon ellei se sitten tarkoittaisi sitä, että raskaudessa on jotain sellaista ongelmaa jonka vuoksi pitäisi olla ehdottomassa levossa.

Vierailija
8/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän kotiäitiyden jälkeen olen todella iloinen, että kun sairastun, saan sairauslomaa ja pystyn sitä myös pitämään. Se on tarkoitettu lepäämistä ja parantumista varten. Eli tietenkin vien lapset hoitoon, jos itse olen kipeä!

Eri asia on tietenkin olisi, jos saisin sairauslomaa vaikka jännetupen tulehduksen takia. Silloin pystyisin leikki-ikäisiä lapsia ihan hyvin hoitamaan kotona.

Vierailija
9/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lepoa on määrätty niin ei ainakaan alle 3v lapsen hoitaminen kyllä sovi silloin.

Minulla on työssä ruumiillisesti kevyempää kuin lasten kanssa.

Vierailija
10/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

12

Vierailija
11/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en myöskään jaksa vahtia ja hoitaa lapsiani. En jää kotiin nuhan takia, joten jos olen sairaana, yritän levätä ja parantua ja lapset saavat olla hoidossa.

Vierailija
12/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisittekö tällaista miehenne kohdalla? Eli mies kipeänä kotona, niin jäisikö lapset silloin kotiin? Tuskin.

Ei kannata leikkiä mitään marttyyrimammaa, siellä lopussa ei seiso mitään kiitosta.

Vierailija
13/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kun ovat pieniä ja autettavia, tuskin olisin sairaslomalla jos olisin siinä kunnossa että jaksaisin lapsia hoitaa. Muutenkin sairausloma on mielestäni lepäämistä ja paranemista varten, eli kun saa levätä rauhassa paraneekin nopeammin.

Nuo loppuraskausjutut ovat vähän oma numeronsa. Todennäköisesti silloinkin olemassa jokin syy miksi sinut on lomalle laitettu ja itse en ainakaan menisi raskauden loppua vaarantamaan hoitamalla kotona pieniä lapsia joilla on hoitopaikka olemassa. Jos on kyse taas omatoimisesta isommasta lapsesta enkä iotse ihan vuodepotilas niin voisi hyvin olla kotona.

Meidän esikoisen tapauksessa taas kun lapsi on hoidossa kuntoutuksellisista syistä, olisi tämä siellä vaikka olisinkin kotona. Jos ei olisi mitään erityistä syytä pitää lasta kotona.

Vierailija
14/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ilmeisesti olekaan paha ja itsekäs, vaikka lapseni on pk:ssa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä