Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan korkea kuume oikein voi kestää?

19.09.2007 |

1½v lapsi sai viikko sitten MPR rokotteen ja viime perjantaina alkoi flunssa. Lämpöä oli 37.5, kovaa nuhaa ja hevosyskää. Sunnuntaina kävimme lääkärissä, mitään syytä ei löytynyt (korvatulehdus tms) ja jäimme seuraamaan tilannetta. Nyt maanantaina alkoi kuume nousta, päivisin se on siinä 38-38.5 ja illalla nousee 39-40. Nuha on yhä edelleen ja yskä limaista. Iltaisin olen antanut panadolia, ei laske kovinkaan hyvin kuumetta. Eli flunssa on jatkunut viime perjantaisesta ja korkea kuume maanantaisesta.

Tänään kävimme taas lääkärissä ja mitään bakteeritulehdusta ei löytynyt (verikokeella) joten ilmeisesti kyseessä virus. Nyt on kuume taas nousussa (aamulla 38) nyt 38.5-38.9 joten kuumeinen ilta ja yö taas tulossa.

Miten ihmeen kauan tätä voi oikein kestää? Kukaan meistä ei ole nukkunut kun 2h yössä viime perjantaisesta lähtien, joten alkaa olemaan todella raskasta kaikille. Itse olen keskiraskaudessa ja mies pitää jaksaa töissä, olen ollut poissa töistä pojan kanssa. Huoli on suuri kun ei näy mitään toivoa seuraavassa päivässä :( Säälittää lapsi ja harmittaa kun mitään syytä ei varsinaisesti löytynyt.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko 1,5-vuotiaalle voi antaa lasten buranaa.

Oma juuri 3-vuotta täyttänyt lapseni oli elämänsä ekaa kertaa lähelle 40-astetta nousevassa kuumeessa. annoin hänelle kanssa ensin vain parasetamolia, mutta soitettuani terveysneuvontaan sanoivat, että kannattaa antaa buranaa tai molempia. Burana laski kuumeen huomattavasti tehokkaamiin (alemmaksi ja pidemmäksi aikaa kuin parasetamoli). Tytölle tosin määrättiin neljäntenä kuumepäivänä antibioottikuuri, koska keuhkot vähän rohisi ja korvatkaan ei näyttäneet kovin hyville. joko tauti olisi jo muutenkin talttunut tai sitten oli bakteeriperäinen tulehdus iskenyt flunssan kylkiäiseksi sillä kuumetta ei enää seuraavana (viidentenä) päivänä ollut.

Tän syksyn flunssa kuuleman mukaan on sellaista versiota että nostaa kovan kuumeen. Varmaan uskaltaisin odottaa pari päivää seuraavaan lääkärikäyntiin jos yleiskunto muuten on hyvä.

meillä tyttö oli voipunut koko ajan paitsi kun kuume tilapäisesti aleni kuumelääkkeellä ja lisäksi ei ikinä ennen ole ollut noin korkeaa kuumetta, liki 40-astetta oli kainalomittauksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla