Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

irtisanomisajasta

Vierailija
19.09.2007 |

Mulla on kahden viikon irtisanomisaika työstäni. Voinko tehdä kuitenkin niin, että irtisanoudun tehtävästäni niin että ilmoitan jättäväni työpaikan esim. 15.2.2008, jolloin äitiyslomani pitäisi loppua. Ilmoittaisin siis asian jo nyt samantien??

Olen saanut siis uuden työpaikan ja aloittaisin siellä työt äitiysloman jälkeen. Kun nykyinen työnantaja kuitenkin odottaa minua töihin 15.2.2008 niin olisi mielestäni korrektia ilmoittaa kuitenkin jo nyt kun kerta tiedän etten ole enää tulossa. Muuten he eivät kyllä ehdi hakea tehtävään uutta henkilöä, sillä sijaisenikaan ei hommassa voi jatkaa kun hänellä muut suunnitelmat ja uuden kouluttaminen vie kuitenkin kuukausia.

Haluaisin päättää kuitenkin työsuhteen niin että todistukseen tulee päättymisajankohdaksi tuo 15.2. ja seuraava työ alkaa sitten esim 16.2. niin ettei työhistoriaan tule esimerkiksi Cv:ssä aukkoa.

Onko kokemuksia tai mielipiteitä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei ole mahdotonta. Ja jaksaisitko lähteä viemään asiaa raastupaan, jos potkut tulisi.

Sinä nimittäin ansaitset lomapäiviä ä-lomakaudelta, niin miksi työntajasi niitä sinulle ilmaiseksi maksaisi, kun tietäisi sinun lopettavan työt joka tapauksessa? Miksi ei siis irtisanoisi työsuhdettasi jo nyt?

Vierailija
2/3 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkonen antaa ymmärtää??? Mikä " lappu" käsittääkseni ihan suullisestikin voi itsensä irtisanoa.

Kirjallisena ajattelin kyllä antaa tiedon, mutta tosiaan jo nyt?

Kaipa se työnantajakin haluaa tietää asian ajoissa mielummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin se 15.2.2008 tulee työtodistukseen työsuhteen päättymispäiväksi. Ihan reilua työnantajaa kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi