Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAlutusten keskiviikko ja torstai***

19.09.2007 |

Uutta pinoa taas

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana kurja yö. Jalkoja alkoi kuumottamaan ja kamalan hiostavaa..nukuin yksin ikkuna auki tytön huoneessa. Nyt on tosi kovat liitoskivut johon otin Panadolin. Ei auta mitään. Melkein itkinkunveintyttöjä tarhaan. Tarha on ihna lähellä kotiamme. Nytei kunnolla voi kävellä. Tähän asti ollutkin ihan hyvä kävellä, kun kävelee hitaasti. Vauva on varmasti perätilassa vielä.Massu painaa kovasti ja sekin hankaloittaa kävelyä. Jaloissa tuntuu syväkipua, suonikohjut? mulla ei ole ennen sellaisia ollutkaan.

Maha oli jokin aika sitten löysällä muutamana päivän ja varmaankin hormooneista johtuvaa. Nyt on tullutpaljon supistuksia, tosin harjoitussellaisia. Rinnat on mennyt uudelleen kipeiksi. RR en viitsi nyt edes mitata! Koholla on kuitenkin.

Kivunlievityksestä, kohdunkaulapuudutus ei auttanut mitään, petidiinistä tuli vain väsynyt olo. Ilokaasu ja epiduraali, kiitos!

Esikoisen aikaan sain petidiiniä ja epiduraalin, epiduraali oli ok. Kakkosen aikaan sain kohdunkaulapuudutuksen ja ei auttanut mitään. Sen jälkeen en sitten saanut mitään muuta kuin ilokaasua. Kyllä tuntui kamalalta, sillóin ponnistin 2 min. vauvan ulos.

Sairaalassa olosta, kyllä haluan olla sen kolme päivää jos mahdollista. Saan tutustua rauhassa vauvaan ja levätä! Kotona ehtii olla ja passata perhettä myöhemminkin. Viihdyn kyllä sairaalassakin. Mutta on ne mieleen painuvia hetkiä kotiin lähdötkin sairaalasta. Muistan edellisistä kerroista, meidän sairaalassa onollut ainakin sellainen tapa, että lääkäri tutkii vauvan kolmatena päivänä. En tiedä onko muuttunut tilanne tästä. Uudelleen synnyttäjät varmaankin voi päästä aiemmin pois?

Toivottavasti oloni kohentuisi kuin myös teillä muillakin!!!!!!!!!!!

Vielä on viikkoja jäljellä, edelliset raskaudet menneet yli rv 40 hieman.

Miranneli rv34+3.

Vierailija
22/32 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aiemmassa alatiesynnytyksessä vain ilokaasu kivun lievityksenä, kun muuta ei ehditty antamaan....Ihan kohtuullisesti selvisin pelkästään sillä, vaikka ponnistusvaihe olikin 20min, tosin onneksi tyttö oli vain 2,5kg :) Epiduraalia anestesialääkäri tuli ovelle antamaan, kun vauva oli jo rinnalla :D

Tälläkin kertaa ajattelin kokeilla mahdollisimman pitkälle pelkästään tuolla ilokaasulla ja muilla konsteilla...saas nähdä miten käy. En tykkää piikeistä ja etenkin nukuttaminen pelottaa, joten tuon epiduraalin olen ajatellut ottaa vasta sitten jos en todellakaan enää jaksa/kestä, jos synnytys pitkittyy...Edellinen oli vain 3h, joten jos menee enemmän niin voi olla että tarviikin epiduraalin.

Petidiiniä sain viimeksi yötä vasten, kun supisteli, mutta ei kunnolla ja siitä tuli todellakin huono, humalainen ja sekava olo. Kyllä ilokaasustakin seurasi oksu, mutta muutoin se toimi.

Meillä synnytysvalmennuksessa kehottivat ennakkoluulottomasti kokeilemaan kaikkea, vaikka ei edellisellä kerralla olisikaan toiminut ja ainakin tuota ilokaasua on helppo kokeilla....Nuo piikit mua hirvittää ja sen takia myös acqua-rakkulat.

myrskyruusu 35+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IMETYSLIIVEISTÄ oli puhetta. Ostin jo kesällä kahdet imetysliivit bebesistä ja niitä olen pitänyt siitä asti kun mitkään entiset ei mahtuneet enää. Toiset on brevadot ja maailman parhaat liivit mitkä olen ikinä omistanut ja tilaan toiset samanlaiset ihan pikapuolin.

SAIRAALASSA olosta. Olin esikoisen aikaan 2vko sairaalassa ja ikinä ei ole ollut niin kova koti ikävä. Olin viikon ennen ja viikon jälkeen synnytyksen ja nyt tuntuu että haluan viimeistään seuraavana päivänä kotiin, mutta täällä pitävät kuulemma uudelleen synnyttäjiäkin 2-3 päivää sairaalassa??? ei onnistu kun miehen pitää mennä töihin ja esikoisella on vain vähän päiväkotihoitoa ellei satu viikonlopulle synnytys.

KIVUNLIEVITYKSESTÄ muita ajatuksia ei ole kuin että ehdoton ei ilokaasulle. En ole kokeillut mutta voisin vannoa että minulle tulee huono olo siitä. Esikoisen synnytyksessä minulla oli vain epiduraali joka ei kylläkään vaikuttanut yhtään kun synnytys kesti vain 3,5 tuntia. mennään tilanteen mukaan.

Huomasin aamulla että äitiysfarkut ei mahdu enää jalkaan, kaikki äitiyspaidatkin on mennyt yht äkkiä ihan käkkänöiksi ja puoli mahaa on paljaana. Olo on tosi ryhävalas vaikka painoa on tullut ihan normaalisti 11,5 kg

Muutenkin tuntuu että ei pääse enää sohvalta ylös, lattialle ei kannata istua jos ei ole joku kiskomassa ylös ja kenkien pukeminen on aika vaikeaa.

No jonkun ajan päästä varmaan kaipaan tätä isoa kiinteää mahaa kun sen tilalla roikkuu vaan iso kasa nahkaa:)

Ei sitten muuta

Pepsi rv 35+4

Vierailija
24/32 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katuskalle aluksi tsemppiä, vaikka tuskin ihan heti on näitä tekstejä lukemassa....Koskakohan tulee vauva uutisten kertojia?? Odottelen malttamattomana=)

Tajusin tossa just aamulla, että mullahan on tänään eka mammalomapäivä=) Oonkin ollut kesäkuun lopun jälkeen enemmän ja vähemmän saikulla....Joten eipä tässä elo sen kummemmin muutu, samaa hissutusta eteenpäin.

Kiitoksia vaan liivivinkeistä! Mulla on esikoisen ajoilta melkeen käyttämättömät Triumphin kaarituelliset pitsiliivit, niihin siirryin nyt, kun ei enää mitkään liivit mahdu kunnolla päälle....Ja ajattelin tilata netistä Carriwellin liivit, joita yks kaveri hehkutti maasta taivaaseen....

Mulla kanssa yöt todella katkonaisia, pissalla pitää rampata ja muutenkin on vaan tosi tukala ja huono olo koko ajan=( Päivälläkään en osaa nukkua, en oo ikinä osannut...On siis kohtuullisen zombi olo. Vatsa on meikäläiselläkin valahtanut alaspäin ja äitiyspaidoistakin meinaa loppua pituus kesken! Kylläpä sitä tuntee itsensä tosi viehkeäksi välillä....

Sairaalassa olosta oli puhetta...Esikoisen kanssa oltiin naistenklinikalla perheosastolla, mutta 2h:n huoneessa, eli mies ei yöpynyt. Se oli ihan ok paikka, sain jonkun verran nukuttuakin. Sillon oltiin 3vrk sairaalassa, saas nähdä, jos nyt ois 2vrk??? Aika näyttää....Meillähän toi 1,5v esikoinen on mun kanssa kotona, ei hoidossa, niin aika paljon sekin vaikuttaa, että koska synnyttää. Tosin mun äiti, joka on ihan hurahtanut lapsenlapseensa, on varannut itelleen vähän löysempää työtahtia tonne lokakuun puoliväli-marraskuun alku. Jotta voipi sitten pojan hoidossa avitella, kun ollan synnärillä....

Mutta nyt taitaa taas olla teksti kohta novellin mitoissa....Mukavaa päivänjatkoa!

Kiiuli 35+1

Vierailija
25/32 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitten vastaavasti yksi, joka osaa näköjään nukkua päivällä ainakin! Aamulla vein esikoisen hoitoon, sitten tulin kotiin, keitin aamukahvit yms. lueskelin teidän juttuja ja sit ei mahtanu mitään vaan oli pakko mennä sänkyyn pötköttää ja loppujen lopuks tuli sitten nukuttua semmoset kevyet 5 tunnin " silmälliset" ! Nyt on olo loistava, ei yhtään ylilevänny tai väsyny liiasta nukkumisesta. :) Suosittelen muillekin, kenellä vaan mahdollisuus päiväuniin, kokeilemaan, jos se vaikka toimiski.

Mulla kanssa maha jonkin verran laskeutunu, mutta kyllä ne neuvolassa vauvan pään on tossa alhaalla tuntenu eikä oo kiinnittyny eikä mitään. Äitiyspaidat tosiaan on vähän ku napapaitoja nekin nykyään. Tai siis tavan paidat ei oo ees napapaitoja, ollu enää pitkään aikaan, vaan pelkkiä rinnan lämmittimiä lähinnä...

Äskettäin ukkosti ja tuli vettä kaatamalla, sit hetkeks meinas jo kirkastuaki, mutta nyt vetää taas niin synkäks, että on pakko lähteä hakemaan esikoinen hoidosta, jotta selviydytään suht kuivana kotiin.

Päivänjatkoa!

S 36+6

Vierailija
26/32 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ekana kommentoin tuota sairaalassa oloa!!!

kun vänkäsin synnärilllä esikoisen synnytettyäni siitä miksi eivät päästä kotiin jo kun vauvalla ja itsellä oli kaikki ok!! sain vastaukseksi sen että kotiin EI pääse ennnen kuin vauvalla on ikää vähintään 3vrk ja sitä synnytyspäivää ei lasketa mukaan.. *huoh* olisin ollut valmis lähtemään kotiin jo hetimiten synnytyksen jälkeen, ja aloinki jo sinäpäivänä puhumaan kotia lähdöstä, seuraavana päivänä pyysin, anoin ja kerjäsin päästä kotia, mutta ei!!! Illalla tulivat lääkkeitä tarjoamaan että saisin nukuttua, en niitä kuitenkaan kelpuuttanut! Nyt olen kirjoittanut esitietolappuihin että haluan maholisimman pikaisen kotiutuksen, muttta tuskinpa tuo mitään auttaa kun vauvalla pitää olla se 3vrk minimissän ikää... toki omalla vastuulla voi lähteä kotiin, sitähän eivät voi estää.. näin siis oyssissa..

inhoan sairaaloita, ruoka oli viimeksi hyvää joten siitä isoa plussaa, mutta muuten siellä olo oli ahdistavaa!! ja nyt vielä sitten esikoinen on kotona odottamassa!

sekoan pelkästä ajatuksesta että joudun olemaan esikoisesta niin monta yötä erossa=/

huomenna olis neuvola, viime neuvolassa oli viikossa painoa tullut 1200g, huh huh.. saa nähdä kuin nyt, painoa on siis viimeneuvolaan mennessä tullut 8-9kg... nyt varmaan jo enemmän, tainnut turvotusta vähän tulla, ainakin naama on turvonnut!

voi kunpa täälläki toimisi maha, mutta ei, pitänee varmaa alkaa puuuroa syämään. liitoskipuja täälläkin on tai mitälie... supistelee kovasti ja kipeästi, muttei säännöllisiä... mahanahka on iha pinkeenä ja tuntuu että se ratkeaa, nyt pitää muistaa kovasti rasvata..

piipii 37+5

Vierailija
27/32 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sairaalassa olet saanut moiset kommentit ja perustuen mihin??

Ihan uteliaisuuttani kysyn, sillä itse synnytin esikoisen -03 ja oltiin sairaalassa vajaa kaksi vuorokautta.

Itse meinaan myös tahdon kotiin pikaisesti.

piipii79:

ihan ekana kommentoin tuota sairaalassa oloa!!!

kun vänkäsin synnärilllä esikoisen synnytettyäni siitä miksi eivät päästä kotiin jo kun vauvalla ja itsellä oli kaikki ok!! sain vastaukseksi sen että kotiin EI pääse ennnen kuin vauvalla on ikää vähintään 3vrk ja sitä synnytyspäivää ei lasketa mukaan..

Vierailija
28/32 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten varmaan ihan outo, kun tykkään olla saikussa. Ihan kepeesti menee ne kolme päivää..valmis ruoka tarjolla, puhtaat vaatteet aina saatavilla, saa levätä kun haluaa ja saa olla vauvan kanssa rauhassa kahdestaan. Lapsetkin tykkää varmasti tuosta ajasta, kun saavat olla mummolassa sen aikaa hoidossa ja käyvät kattomassa saikussa vauvaa ja minua. Näin ollaan miehen kanssa ajateltu asia.

Kuulosti mukavalta Sanna-P:n päiväunien pituus, että 5h. Voi kun saisikin nukuttua niin paljon. Saatko yöllä nukuttua sitten? mulla vois olla vaikee nukahtaa, mutta kyllä päiväunet ois tervetullut tännekin.

Puserot alkaa mullakin olla napapaitoja, ostin äitiyspoolopuseron. Se on iso ja peittää jättimahani.

Heips taas,

Miranneli

Vierailija
29/32 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt niitä alkaa vauvoja tipahdella äiteiden syliin=)

Toivottavasti kaikki menee katuskalla hyvin.

Sairaalassa olosta..

Miranneli: Täällä toinen omituinen, joka pitää sairaalassa olosta.

Saa nimenomaan tutustua rauhassa vauvaan, olla ja kuulostella omaa oloa ja totutella uuden vauvan hoitoon.

Mulla ei virta riittäisi heti koko katraan huoltoon kotona synnytyksen jälkeen ja muutenkin silloin tykkää olla passattavana tavallaan.

Tosin kerran sattui aivan kamala huone" kaveri" , joka ei muuta osannut kun valittaa milloin mistäkin, puhelimessa ja vierailleen ja hoitajille ja ja ja....

Että se on hiukan hermostuttanut aina sen jälkeen etukäteen, että minkälainen tyyppi/tyypit huoneessa mun lisäkseni oleilee.

Kaikki muu sairaalassa on ok, ruoka ja ne puhtaat vaatteet, ihanat lököröntteet=)

Kotiin ehtii ja mies muiden tenavien kanssa pääsee käymään milloin vaan.

Masussa oleillaan sitten aivan kummassa asennossa, ei ihan poikittain, muttei pää alas-tai ylöspäinkään, jotenkin ihan hassusti.

Ja sen huomaa kyllä mahan muodosta.Sellainen alien maha.

Vatsa ahdistaa ja tuntuu kovalta ja on " tiellä" vaikkei iso olekaan, on vaan jotenkin raihnainen norsu olo.

Pupuilut vähentyny kyllä huimasti, kun ei kinttukaan nouse ja mieliala on mitä on...

Haaveilen jo normaalista itsestäni, vaikkakin roikkuvine vatsoineni jne, vois silti olla aika seksy olo=)

Sellaisia, kai se on ruvettava iltaruoan vääntöön, menikin taas tosi myöhäiseksi.

Vointeja mammat!

Tuttiina ja Nyyttinen 34+5

Vierailija
30/32 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis synnärinä OYS niinkuin tuossa kirjoitinkin=)

esikoisen synnytin -05 ja perustelivat asian silllä että heidän pitää seurata vauvoja ja äitejä osastolla synnytyksen jälkeen, että vauvalla suoli toimii ja pissaa tulee ja syö hyvin ja ettei paino lähde laskuun ja että ruumiinlämpö pysyy suunnilleen samana ja että vauvalle voidaan kotiinlähtö tarkastus tehdä vasta kolmen vuorokauden ikäsenä, koska sydämmen sivuääniä ei välttämättä voida havaita ennen sitä (no mutta johan niitä neuvolassakin kuunnellaan odotusaikana) =O

vänkäsin vastaan että etelässä kyllä pääsee jo pari päivää synnytyksestä kotia! perustelivat vain että sairaalakohtaista!!! nyt kyllä tosiaan teen kaikkeni jotta pääsen aiemmin kotiin, omaan rauhaan, omaan sänkyyn, edellyttäen tietenkin että kaikki on hyvin vauvalla!

Vierailija
31/32 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään tossa neuvolassa ja täti totesi, että lähtö voi tulla minä päivänä hyvänsä. Piti kohdunsuun tilannetta aika harvinaisena ensi synnyttäjälle, siis, että on noin lyhentynyt ja kaveri jo niin alhaalla. Tosin myös rauhotteli, että eihän se haittaa vaikka tuliskin jo kun painoa on kumminkin jo 3kg. Muakaan asia ei kyllä haittaisi.

Mekin käytiin eilen sauvalenkillä 1½h ja koko yö meni sitten tooooosi levottomasti. Supistellut on ja välillä vähän napakamminkin muttei mitään hälyyttävää.

Kyselin myös mistähän lääkäri osasti päätellä, että varman pulauttaa lapsivedet ennen kunnon supistuksia kun en hokannut häneltä kysyä niin kuulemma jos ultrassa näkyy pään edessä vettä niin yleensä sitten äin käy. Noh nyt ollaan taas fiksumpia.

Saas nähdä siis koska tästä lähtö tulee. Meilä kyllä kaikki on ihan valmiina, joten ei sen puoleen mitään ongelmaa.

Mullakin on ollu maha löysällä noin reilun viikon. Luin jostain, että se kuuluu loppuraskauden " oireisiin" . Varmaan kuitnekin parempi kuin ummetus :)

En ole hirveesti miettiny osastolla oloa. On eka kerta kun olen sairaalassa potilaan roolissa yötä, joten jännää on. Varmaan kuintekin otan neuvosta vaarin ja odottelen, että maito on noussut tarpeeksi ennen kotiin lähtöä.

Nyt nukkumaan, mä taas en saanu oikein päivällä nukuttua, toiovtaan, että tää yö menis paremmin...

katarina+reino 36+3

Vierailija
32/32 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kylläpä näköjään vaihtelee tuo käytäntö kovasti.

Mutta toisaalta sitten taas on hyvä, että saa alussa totutella ja toipua rauhassa :)

Josko nyt pääsisitte sitten nopsemmin omaan pesään aloittelemaan ;)

Meillä on tod.näk. sektio edessä, eli nyt täytyy tässä korjata omaa asennettaan kohdalleen......Tiistaina olisi Naistenklinikalle meno, jotta katsotaan kuinka menetellään. Vauva meinaa vaan istuskella tyytyväisenä masussa ja ei kääntymisestä tietoakaan.

Iidanmamma2 rv 35+6