Miksi toiset laittavat aina vettä kahvipannuun, kun sammuttavat keittimen?
Mitä hyötyä tästä kuvitellaan tulevan?
Kerran kysyin yhdeltä kaverilta, kun näin teki, ja hän sanoi vaan että "pannu menee pilalle jos ei laita vettä".
Mitenkä se menee pilalle? Itse en ole ikinä laittanut vettä pannuun sen jälkeen, kun kahvinkeittimen olen sammuttanut, eikä pannussa tai keittimessä ole mitään vikaa edelleenkään.. nykyinen kahvinkeitin meillä ollut about 5 vuotta.
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="15.12.2012 klo 17:35"]
pestään ehkä kerran kuussa kun minä sen teen. En itse siis juo kahvia, mutta mies keittää sitä joka päivä. Ikinä ei pannussa seisoteta vettä. Keitin ja pannu ovat hyvässä kunnossa ja ilmeisesti 30 vuotta vanhoja. Mutta nää onkin tehty kestämään toisin kun nykyään.
vettä hyvänä pysyäkseen. Jostain kummasta ihmiset moisen typeryyden perineet.
Meillä ei ikinä ole laitettu ja pannu on kristallinkirkas pesun jälkeen.
Se vaan on joillakin, että jos jonkun tavan ovat joskus oppineet, uskovat siihen maailman tappiin asti, "periksi ei anneta"-mentaliteetilla.
Voi saatana, sinä tässä vaikutat jääräpäiseltä tyypiltä. Anna nyt muiden täyttää pannunsa vaikka kusella.
Itse laitan ihan vain perjaatteesta, jotta saisin kulutettua makeaa puhdasta vettä. En myöskään tee wc-tarpeitani koskaan mihinkään muualle, paitsi puhtaaseen juomaveteen, ajatteleminenkin saa ihokarvani pystyyn ja palan nousemaan kurkkuun.
Vierailija kirjoitti:
joten kun kaadan viimeist kahvit kuppiin, huuhtelen kannun, suljen keittimen ja laitan hiukan puhdasta vettä pohjalle. Näin kuuma levy ei polta kahvinjämiä kiinni.
Mutta siis mitään siihen ei ole palanut pohjaan, edes ne pikkutilkat. Jos ovatkin kuivahtaneet, niin ihan tavallisella huuhtelulla ovat lähteneet pois, kun seuraavan kerran on pannuun vettä laskenut.
En usko että saat niitä kunnolla pois pienellä huuhtelulla. Et taida olla kovin tarkka kahvisi mausta, jos ei ne kiinni palaneet jämät haittaa!
Minä laitan keittimen pois päältä ennen kun alan viimeistä kupillista kaatamaan ja huuhtaisen kannun .Ei se levy niin kuuma ole siinä että mitään kärtsää.
Keitin ollut 10 v ja ihan siisti edelleen
Kahvin rasva ei jää pannun pohjalle kiinni niin helposti. Siksi.
Kaikesta paskasta viitsitte pälistä🤮🤮🤮🤮🤮🤮.
Vierailija kirjoitti:
joten kun kaadan viimeist kahvit kuppiin, huuhtelen kannun, suljen keittimen ja laitan hiukan puhdasta vettä pohjalle. Näin kuuma levy ei polta kahvinjämiä kiinni.
Mutta siis mitään siihen ei ole palanut pohjaan, edes ne pikkutilkat. Jos ovatkin kuivahtaneet, niin ihan tavallisella huuhtelulla ovat lähteneet pois, kun seuraavan kerran on pannuun vettä laskenut.
En usko että saat niitä kunnolla pois pienellä huuhtelulla. Et taida olla kovin tarkka kahvisi mausta, jos ei ne kiinni palaneet jämät haittaa!
Ei sinne mitään pala pohjaan. Ja jos siellä nyt tilkka vanhaa kahvia on pohjalla, niin kun huuhtelee, lähtee pois. Ja joo, en kyllä huomaa mitään makueroa tällöinkään.
ap
Ok, sovitaan sitten niin.
Minä laitan silti jatkossakin ves
Jos keitin jättää kahvin haaleaksi, niin silloin ei pala mitään kiinni mutta keitin, jonka kahvi pysyy kuumana polttaa jämät pohjaan ja kyllä ne silloin tarvitsee ihan tiskiharjaa. Testattiin tätä mökillä kahdella eri merkkisella keittimellä.
Vierailija kirjoitti:
eikä kai sitä pannua ole tarkoitettu kuumalla levyllä huvikseen pidettäväksi. Siihen myös käryää kiinni mahdolliset kahvinjämät, jos pannua ei ole ehditty pestä.
Lasia se kannu on ja kestää satoja asteita. Sitäpaitsi virta laitetaan siinä vaiheessa viimeistään pois päältä, jäännöslämpö ei mitään kärtsää
Minä laitan siksi, koska kissa on muutaman kerran saanut kahvinkeittimen päälle kotoa poissaollessani enkä aina muista irrottaa johtoa seinästä ennen kuin lähden kotoa.