Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD aikuisella?

Vierailija
18.09.2007 |

kenellä on huomattu vasta aikuisena ADHD? miten? mihin menitte huomattuanne asian?kauanko diagnoosiin ja lääkityksen saamiseen meni aikaa?miten elämä muuttui sen jälkeen?

itsellä nyt mietin miten etenen asiassa. olen pari testiä tehnyt(ADHD- liiton sivuilta) ja lähes kaikki meni sarakkeeseen kyllä tai usein/päivittäin.

mietin onko minulla nyt viitteitä että voisi olla ADHD vai onko minulla vain sen kaltainen luonne? olen kyllä aina ajatellut että " kaikki ei ole kunnossa" + olen ollut terapiassa masennuksen sekä ahdistuksen vuoksi mutta silti...

jotenkin pelottaa että jos ei olekaan sitä että se on vain minussa kaikki tuo.. mutta kertokaapahan kokemuksianne.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asiaa tutkii neuropsykiatrinen työryhmä, jonne tarvitaan lähete ja jonot ovat pitkät.

Tutkimukset ovat hyvin perusteellisia ja kestävät kokonaisuudessaan joskus vuodenkin.

Niissä pois suljetaan monia monia muita keskittymiskykyä ja tarkkaivaisuutta heikentäviä tekijöitä.

Aika usein on kyse jostain muusta pitkittyneestä ongelmasta tai elämänhallinta ei vaan syystä tai toisesta ole hallinnassa.

Aika harvoin loppujen lopuksi kyse on neurologiasta.

Mutta tutkimukset kannattaa silti, oli se dg mikä vaan:)

T. adhd aikuinen

Vierailija
2/7 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/7 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne olleet jo lapsesta saakka, se on oleellista.

Vierailija
5/7 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita varaamalla aika psygiatrille, tk tai työterveyshuollon lääkäri voi laittaa lähetteen. Se adhd tosiaan tutkitaan pois sulkemalla muita vaihtoehtoja. Lisäksi oireet alkavat aina jo lapsena. Tärkeää on tietää mistä oireet johtuvat, sillä monet oireet ovat paljon samoja esim. Adhd ja väsymysoireyhtymä, mutta niiden hoito on erilaista. Älä varaudu mihinkähän diagnoosiin, vaan ole valmis selvittämään kunnolla mistä oireet johtuvat.

Vierailija
6/7 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kenellä on huomattu vasta aikuisena ADHD? miten? mihin menitte huomattuanne asian?kauanko diagnoosiin ja lääkityksen saamiseen meni aikaa?miten elämä muuttui sen jälkeen?

itsellä nyt mietin miten etenen asiassa. olen pari testiä tehnyt(ADHD- liiton sivuilta) ja lähes kaikki meni sarakkeeseen kyllä tai usein/päivittäin.

mietin onko minulla nyt viitteitä että voisi olla ADHD vai onko minulla vain sen kaltainen luonne? olen kyllä aina ajatellut että " kaikki ei ole kunnossa" + olen ollut terapiassa masennuksen sekä ahdistuksen vuoksi mutta silti...

jotenkin pelottaa että jos ei olekaan sitä että se on vain minussa kaikki tuo.. mutta kertokaapahan kokemuksianne.

Mene Sami Leppämäen vastaanotolle. Ei todellakaan kestä vuotta, pari kuukautta kun asiat on käyty läpi ja muut mahdollisuudet suljettu pois.

Vierailija
7/7 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene Sami Leppämäen vastaanotolle. Ei todellakaan kestä vuotta, pari kuukautta kun asiat on käyty läpi ja muut mahdollisuudet suljettu pois.

Suosittelen myös Leppämäkeä. Asiansa osaava, vuosikymmenien kokemus adhd-aikuisista ja liitännäisistä. Toisinaan vähän liian lääkemyönteinen mutta olkoot, lääkäri kun on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi