Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko teillä omat vai yhteiset rahat? ja miten olette jakaneet menot jos eri rahat

Vierailija
17.09.2007 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on vielä paljon perintönä saatua rahaa. Minusta ne eivät todellakaan ole minun rahojani. Naimisissa ollaan, avioehto luonnollisesti löytyy.

Vierailija:

Puoliyhteiset. Kummallakin on oma tilinsä, mutta suurin osa meidän menoista menee yhteiseltä tililtä.

Yhteiseltä menee kaikki ruoka (paitsi jos jompikumpi on ravintolassa ilman että toinen on paikalla), yhtiövastike, sähkö, vesi, lapsen kulut jne.

Hyvin toimii, olisimme varmaan toistemme tukassa koko ajan ilman tätä systeemiä. Miehen harrastukset ovat musta ihan hölmöjä ja ylikalliita, ja se on varmaan samaa mieltä mun kulutuskohteistani.

Meillä on myös erilliset asuntolainat tähän samaan asuntoon. .

Vierailija
2/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteinen tili ja yhteinen visa

miksi? No koska minä tienaan vähemmän ; )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paukahtaa tili sulki samalla hetkellä ja muuttuu kuolinpesän tiliksi eikä sieltä saa maksaa kuin hautajaiskuluja kuitteja vastaan, käteistä ei lainkaa ja kortit veks. Jos vielä elossa olevan palkka menee tälle samalle tilille, niin pulassapa ootte.

Suosittelen lämpimästi: omat tilit ja omat rahat vaikka kuinka naimisissa olistte ja päälle viistoista papin aamenta.

Vierailija
4/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla on tarkasti vain omia rahoja, miten olette jakaneet lasten kulut? Ruoka, harrastukset, lahjat, miten ne hoidetaan?

Vierailija
5/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pidettiin kyllä molemmilla kerroilla lomat puoliksi.

Vierailija
6/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähtien, kun naimisiin ollaan menty 17 v sitten. Mieshän tuossa on tienannut, kun minä opiskelin, sitten taas opiskelin, sitten olin äitiyslomalla, hoitovapaalla, äitiyslomalla, hoitovapaalla, yrittäjän alkutaipaleella...

Käytännössä miehen tuloilla eletään arkea, minun tulot säästetään, matkustetaan tai investoidaan.

Vierailija
7/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä ei tuloja, joten käytännössä maksan kaiken.

Vierailija
8/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä kysymystä... Me elellään ihan samalla tavalla, oli tulot pienemmät tai isommat: jos tulot ovat pienet ja raha loppuu ennen tilipäivää, molemmat katsovat, pääseekö pelaamaan tennistä vai pitääkö vain käydä lenkillä. Minä käyn harvemmin kampaajalla enkä osta kuin pakolliset vaatteet.

Kun tulot ovat isommat, käydään pelaamassa tennistä ja päästään vielä kuntosalillekin, mies voi ostaa itselleen jotain ja minä taas jotain. Ei se niin mene, että joka tienaa, saa shoppaillakin enemmän. Yhteinen tarkoittaa, että kaikki on yhteistä.

Ja mitä tuohon kuolinpesä juttuun tulee, että tili menee kiinni - niin voi voi. Kai se sossu sitten ymmärtää.

20

Vierailija
9/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevalla puolisolla häviä vaikka toinen kuolisikin. Eihän sellainen voisi olla mitenkään mahdollista.

Mutta meillä asiat on niinkuin 9 kirjoittajalla, meillä toimii hyvin.

Vierailija
10/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille molemmille tilit ja palkat ovat yksi osa sitä itsenäisyyttä, minkä haluamme parisuhteessakin säilyttää. Omalta tililtä hoidetaan omat asiat, yhteiseltä tililtä yhteiset asiat (lapsi, ruoka, asuminen jne.).

Vierailija
11/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiat ovatkin varmaan ainoa asia, josta meillä ei koskaan riidellä.

Vierailija
12/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan se koko tilanne jäätyy. Omalle äidilleni kävi niin, edellisen liiton lapset riitauttivat pesän, ja äiti jäi tyhjän päälle. Omisti myös pesässä melkoisesti, muttei saanut mitään ulos. Muttei saanut myöskään toimeentulotukea, koska oli omaisuutta.

Että sen varaan en kyllä tulevaisuuttani laskisi! Kuka meistä tietää, miten kauan Suomessa edes on mitään sossua.

Vierailija
13/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa meidän osakkeet ovat minun nimissäni, toinen auto on minun nimissäni, ja onhan lapsillakin omat tilit, joissa molemmissa on tonni lahjarahaa.

Vaikka ei olisikaan, enpä osaisi suunnittella elämää " mitä jos..." -tilanteen mukaisesti. Jotenkaan en usko pessimismin kantavaan voimaan.

22

Vierailija
14/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten laskut, ostokset yms. maksellaan miten sattuu. Itse hoidan usein kaupassakäynnit, sekä vesi-, jäte-, sähkö- yms. toistuvat laskut kun miestä saa aina patistaa maksamaan ne ennen eräpäivää. Tarpeen mukaan siirretään toisen tilille rahaa (1-2 krt/vuodessa).

Homma on toiminut näin seurustelun alkuajoista, eli ei silloinkaan laskettu että kumpi on maksanut mitäkin.

Niin ja avoliitossa elellään. Naimisiin olisi tietty tarkoitus mennä.

Vierailija
15/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan asumisen, ruuat, laskut ja lapsen kulut (plus omat vaatteet yms). Mies maksaa kai autosta jotain ja omat harrastukset. Mulla siis paljon paremmat tulot. Jos miehen bisnekset rupeaa menemään hyvin voidaan vaihtaa osia.

Vierailija
16/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiseltä menee kaikki ruoka (paitsi jos jompikumpi on ravintolassa ilman että toinen on paikalla), yhtiövastike, sähkö, vesi, lapsen kulut jne.

Hyvin toimii, olisimme varmaan toistemme tukassa koko ajan ilman tätä systeemiä. Miehen harrastukset ovat musta ihan hölmöjä ja ylikalliita, ja se on varmaan samaa mieltä mun kulutuskohteistani.

Meillä on myös erilliset asuntolainat tähän samaan asuntoon.

Vierailija
17/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tileihin ristikkäiset käyttöoikeudet, se maksaa jolla rahaa on. Miehen musiikkikuviot ovat sellaiset jotka kustantaa itse, muuten ei jaeta.

Vierailija
18/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- omilla rahoilla. Sopii meille :)

Vierailija
19/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa enemmän jolla on suuremmat tulot.

Vierailija
20/22 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meille on selvää, että kaikki on yhteistä. Meillä ei ole avioehtoakaan. MEille perhe on yhteisyritys ja kumpikin kantaa kortensa kekoon. Mulla pienemmät tulot, mutta minkäs mä sille voin. Saman tuntimäärän teen viikossa kuin mieskin eli 37,5 työnantajalle.

Meillä siis yksi yhteinen käyttötili, johon molemmilla pankkikortti. Tälle tilille tulee molempien palkat ja lapsilisät. Sitten maksetaan kaikki laskut ja menot tältä tililtä. Jos jotain jää yli niin se siirretään säästötilille.

Kumpikaan meistä ei ole sellainen " tili sileeksi kertaheitolla" , ei sellainen voi perheellinen ollakaan (= aikuisen täytyy olla aikuinen). Mä olin monta vuotta kotona lasten kanssa ja miehelle oli slvää, että koska mä olin valmis panostamaan lapsiimme luopumalla työstäni hän elättää perheen. Samoin jos mieheni jäisi vaikka työttömäksi mun palkka olisi koko perheen käytettävissä. Yhteen hiileen tässä puhalletaan!

Jos mies ehdottaisi omia rahoja ja omia tilejä vaihtaisin miestä =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä