En pääse lastenvaatteista eroon
Kumma että huutonetissä ei mene vaatteet millään kaupaksi, nyt kin on hyväkuntoista ulkohaalaria muutamalla ja sisävaatetta parilla eurolla, vaan ei. Ilmaiseksi pitää vissiin taas UFF:lle laittaa kun kavereidenkin lapset on jo "liian" isoja. Meneekö teillä muilla vaatteet kaupaksi?
Kommentit (11)
vaan parhaat ja hienoimmat merkit. Kukaan ei halua pikkusen kulahtaneita vaatteita joten heitän suosiolla roskiin tai vien Fidalle. Ja hintaa mullakaan ei ollut kuin kymmeniä senttejä tai pari euroa.
ja haalari on hyvässä kunnossa, niin eikö kannata silti?
Silloin vaatteet menevät hyvään tarkoitukseen.
olisi vain kiva saada niistä vaatteista edes jotain. terv ap
järkevällä hinnoittelulla hyvät siistit vaatteet menevät kyllä kaupaksi, muukin kuin merkkitavara. Ainakin minun kokemukseni on tämä.
Menee hyvin kaupaksi hyväkuntoiset ja uudenveroiset merkkituotteet. Esim. Reimatecin haalarit myyn aina pois huutiksessa ja saan ne loitavaksi kaupaksi ja erittäin hyvään hintaan. Huonommat pistän sitten suoraan UFF:n keräykseen.
En itsekään huutele mitään halpis-tuotteita huuto.netistä. Riski sille, että ne ovat huonossa kunnossa, on suuri. Alennusmyynneistäkin saa halvalla, niin miksi sitten käytettynä ostaisin...?!
Itse en harrasta juuri muuta hyväntekeväisyyttä kuin, että lahjoitan itselleni tai lapsilleni tarpeettomat tavarat ja vaatteet hyvään tarkoitukseen esim. pelastusarmeijalle. Lähipiiristäkin saattaa löytyä joku joka tarvitsee ja heidän elämä esim. talvihaalarista saattaisi helpottua.
Kun itse huudan jotain Huutiksesta ostan jotain ihanaa, mitä sitten on kiva postista odotella. Vaatteissa varsinkin isommissa tuppaa vaan postikulut nousemaan niin ettei kannata. "Pihavaatteita" saa lähikirppikseltäkin.
Yksittäisissä tulee postikulut suhteessa liian kalliiksi. Tai sitten varaat pöydän itsepalvelukirppikseltä ja myyt siellä.
Mulla viedään lähes käsistä kahdella lapsella käytetyt H&M vaatteet, Remun haalarit ja kaikki muukin.
Oothan sä laittanut postituskulut etkä vaan tyyliin huutaja maksaa? Millaiset kuvaukset sulla on?
Suomessakin on niin paljon varattomia ja huonossa tilanteessa olevia perheitä, että niissäkin varmasti otettaisiin ilomielin lapsille lämmintä ja kuivaa vaatetta vastaan. Ja ehkä seurakunta voisi olla just tässä apuna.
Muistan oman äitini antaneen kaikki meidän vanhat, ok kuntoiset vaatteet ja lelut tutun, tutun tutulle perheelle, jossa perheen isä hukkui jäihin ja äiti jäi ison lapsi katraan kanssa yksin. Äitini oli kuullut tästä perheestä joltain työkaveriltaan ja rohkeasti vaan mennyt ja tarjonnut apuaan heille. Eli kai se korkein kynnys on vain se, että uskaltaa itse tarjota apuaan itselle ylimääräisiä vaatteita ym.
Itse olen laittanut myös vaate, kenkä, ja lelupaketteja hylätyt lapset ry:lle. Lisää tietoa löytynee heidän sivuiltaan.
kun pk:t on paljon enemmän kun haalarin hinta.