Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsissa asuvat!

Vierailija
17.09.2007 |

Miten teillä koulussa on lukemaan oppimisen kanssa? Opettaako vanhemmat suurimman osan?

Meidän lapsen koulussa tuntuu olevan että vanhemmat opettaa. LApsi ei osaa lukea mutta silti saanut aika ison pätkän lukemista. Siitä pitäs opettaa lasta. Opettajat ei nää vaivaa.

En etes osaa opettaa, en tiedä opetanko oikeen. Tuntuu ettei lapsi oikee hoksaa kun neuvon. Lapsiki turhautuu. Onko tää siis joku uus käytäntö vai miten teillä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti monessa koulussa opettajan aika menee hyvin pitkälti näiden oppilaiden parissa heidän opastamisessaan ja muut jäävät huomiotta.

Vierailija
2/8 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään joka Ruotsissa asuu ja lapsi koulussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa, jossa vielä on niin paljon maahanmuuttajia, ei todellakaan voida olettaa, että vanhemmat edes pystyisivät kotona opettamaan. Monissa kouluissahan ei edes tule läksyjä ylipäätään.

Kysy opettajalta mikä on meininki ja idea!

Vierailija
4/8 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin tulee ekaluokkalaiselle läksyjä n. 2-3kertaa viikossa. Ja olin todella yllättynyt että lapsi toi kotiin ohuen kirjan ja sanoi että se on tämän viikon lukuläksy ja pikku vihko mukana jossa ope oli kirjoittanut että lapsen lukuläksy on ja harjoitelkaa joka päivä. Lapsi just vaikeimmat kirjaimet (w,q,x,z jne) oppinut. Sit pitäs alkaa suoraa tekstiä lukemaan tyyliin:

Jag är hemma. Min mamma bor i ett hus...

Miten muka harjottelet jos et osaa yhtään yhistää kirjaimia. Luulen että mä vaan pilaan jos alan opettaa mut kai se täytyy ku on läksyksi annettu.

Aika moni osaa jo kuulemma lukea lapsen luokalla. Pettynyt olen jos tässä itse joutuu lasta alkaa opettaa.

ap

Vierailija
5/8 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/8 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sattuis joku joka tietää. Tai osaa kertoa miten teidän koulussa?

Vierailija
7/8 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
8/8 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ekaluokkalainen sai myös lukuläksyksi ohuen kirjasen mutta kyllä kirjaimet oli opeteltu koulussa. Ei nitä enää kotona opettaa tarvinnut. Tämä lisäksi oli alussa lyhyitä sanaläksyjä (dit, hit, här, när, yms), joita harjoiteltiin kotona niin kauan kunnes niitä ei enää tarvinnut tavata.

Hassuinta minusta on se, että siirtyessään tokaluokalle ensimmäinen lukuläksy oli yhden sivun mittainen satu. Sadun lopussa oli kysymyksiä joihin piti vastata. Ekalla luokalla oli siis pitempiä lukuläksyjä kuin nyt. Opettajat tosin vaihtuivat syksyllä, se kait voi vaikuttaa asiaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän