Minkä ikäisellä lapsella käytät 104-senttistä talvipukua?
Entä 98-senttistä?
3-vuotiaan äiti tässä miettii, kumpaa kokoa ostaisi haalarin. Tyttö on aika pienikokoinen.
Kommentit (53)
Meillä samanpituinen käytti viime keväänä 110-senttistä välikausihaalaria, sama haalari käytössä nyt, kun pojalla mittaa n. 104 senttiä.
Varastossa odottelee 110 cm puku, mutta se on AIVAN älyttömän iso (Brio-merkkinen). Juuri tilasin Josefssonilta uuden puvun, ei vielä ole tullut. Mutta taisin senkin ottaa 104-kokoisen.
Sopii varmasti vielä maaliskuussakin kun täyttää 5 v.
Vierailija:
Meillä samanpituinen käytti viime keväänä 110-senttistä välikausihaalaria, sama haalari käytössä nyt, kun pojalla mittaa n. 104 senttiä.
Meidän 3-vuotiaalla (täyttää talvella 4v) nyt käytössä 110-senttinen vk-haalari ja talveksi on hankittu 116 senttinen...
Niin ovat lapset erikokoisia!
Poika nyt 3v ja koitin 104 cm, mutta ei mene koko talvea ja kahta en viitsi ostaa. Ja tuosta Remusta se 104 ei kyllä menis varmaan edes alkutalvesta, sillä oli nyt kokeiltaessa juuri sopiva.
Vierailija:
99-senttiselle ostaisin ilman muuta talveksi 110 senttisen!
Vaikka pituutta on nyt arviolta 107 cm. Keväällä ajattelin ettei haittaa vaikka on vähän reilu, sopii sitten varmasti syksylläkin. Lahkeet laahaavat maata, joten 104 cm sopisi vielä oikein hyvin.
Minä ostan mieluummin haalareita joka kokoa, niin ei tarvitse liian isoissa olla.
Eihän se 11 senttiä lahkeissa pelkästään ole.
Kannattaisi vähän avata silmiä ja kokeilla niitä himpun reilumpiakin haalareita.
Kun malli istuu, ei kasvuvarasta ole todellakaan haittaa. Jokainen osaa kyllä arvioida asian, mutta eihän sitä voi tietää, ellei edes kokeile!
On suoranaista tyhmyyttä ostaa täsmäkokoinen haalari, joka ei kenties mahdu edes koko talvea. Mieluummin reilu vaate kuin kinkkana, joka lopputalvesta hiertää...
Mutta toki jokainen voi ostaa haalarinsa vaikka 2 kk välein, ihan vapaasti. Itse käytän tervettä järkeä.
Tyttö on noin 92-senttinen. Vaikeaa on miettiä kumman koon ostaa. Tällä hetkellä mahtuu vielä 92cm, se on täsmälleen sopiva. Uskoisin, että 104 on ihan liian iso, mutta eihän sitä tiedä kuinka talven aikana kasvaa.
Ihan tasan tarkkaan 107-senttisellä ei 110- senttisen Jonathaninin lahkeet roiku maassa, kun talvikengät ovat jalassa!
Tai ainakaan omalla 100-senttiselleni ei ko. kokoinen haalari viime talvena ollut piiruakaan liian iso.
On kyllä todella lyhytjalkainen lapsi, jos lahkeet maata viistävät...
Vierailija:
Eihän se 11 senttiä lahkeissa pelkästään ole.Kannattaisi vähän avata silmiä ja kokeilla niitä himpun reilumpiakin haalareita.
Kun malli istuu, ei kasvuvarasta ole todellakaan haittaa. Jokainen osaa kyllä arvioida asian, mutta eihän sitä voi tietää, ellei edes kokeile!
On suoranaista tyhmyyttä ostaa täsmäkokoinen haalari, joka ei kenties mahdu edes koko talvea. Mieluummin reilu vaate kuin kinkkana, joka lopputalvesta hiertää...
Mutta toki jokainen voi ostaa haalarinsa vaikka 2 kk välein, ihan vapaasti. Itse käytän tervettä järkeä.
Ollaan kokeiltu 110 cm haalaria, josta minun täytyisi lyhentää lahkeita 10 cm (joo, mittasin) jotta lapsi voisi niillä kävellä. Samoin lapsi ei yllä saamaan käsiään hihoista ulos. Tällainen haalari minun pitäisi lapselle pukea? Lapsi ei pysty liikkumaan noissa haalareissa.
104 cm on hieman reilu, ei todellakaan mikään pieni. Siinäkin lahkeet ovat liian pitkät, samoin hihat, mutta eivät niin pitkät kuin isommassa koossa. Minusta on paljon törkeämpää ostaa lapselle epäkäytännöllisen kokoinen vaate, ihan vain jotta säästää hieman rahaa. Pikkuveli tulee käyttämään isoveljensä vaatteita joka tapauksessa, joten niitä saa ollakin useampaa kokoa.
Vierailija:
Ihan tasan tarkkaan 107-senttisellä ei 110- senttisen Jonathaninin lahkeet roiku maassa, kun talvikengät ovat jalassa!Tai ainakaan omalla 100-senttiselleni ei ko. kokoinen haalari viime talvena ollut piiruakaan liian iso.
On kyllä todella lyhytjalkainen lapsi, jos lahkeet maata viistävät...
Kyse oli kyllä vk-haalarista, joka on lötkömpää materiaalia kuin talvihaalari. Eikä mikään mielettömän lyhytjalkainen lapsi ole.
Jos ap:n lapsi on 92-senttinen, niin ehdottomasti korkeintaan se 98-senttinen haalari. Mieluummin hieman halvempi haalari ja ostaa niitä sitten parikin talvessa, kuin Reimatec tai vastaava, joita ei ole varaa ostaa joka kokoa.
Vierailija:
Tyttö on noin 92-senttinen. Vaikeaa on miettiä kumman koon ostaa. Tällä hetkellä mahtuu vielä 92cm, se on täsmälleen sopiva. Uskoisin, että 104 on ihan liian iso, mutta eihän sitä tiedä kuinka talven aikana kasvaa.
Onko NYT talvi??
Ilmeisesti te puette lapsillenne jo nyt talvivetimet. Ehkä pohjoisessa on jo pakkaskelit...
Minulle vuosien kokemus on opettanut, että lapsi kasvaa aika nopeasti ja talvihaalarin pääsesonki on vasta joulun jälkeen.
Tottahan se haalari roikkuu, kun kokeillaan t-paidan kanssa ilman kenkiä kuukausikaupalla etukäteen...
Vierailija:
Onko NYT talvi??Ilmeisesti te puette lapsillenne jo nyt talvivetimet. Ehkä pohjoisessa on jo pakkaskelit...
Minulle vuosien kokemus on opettanut, että lapsi kasvaa aika nopeasti ja talvihaalarin pääsesonki on vasta joulun jälkeen.
Tottahan se haalari roikkuu, kun kokeillaan t-paidan kanssa ilman kenkiä kuukausikaupalla etukäteen...
T-paitaa täällä ei ole pidetty pitkään aikaan, villavaatteet ja puolitoppaa on päällä. Joulun jälkeen? :D Kyllä olis sossu kimpussa jos 20 asteen pakkasessa laittaisin lapsille pelkät välikausivaatteet pihalle.
Ostin myös talvikengät jo, koska ei todellakaan mene pitkä aika siihen, että niitä tarvitaan.
Nyt täyttää 4v. ja ostin 104cm haalarin joka on vielä hieman reilu. Pituutta lapsella 97cm.
Vierailija:
Ilmeisesti te puette lapsillenne jo nyt talvivetimet. Ehkä pohjoisessa on jo pakkaskelit...
Lapsi kasvaa, mutta hänelle pitää ostaa sitten tarpeeksi vaatteita että on sopivat päällä. Itse ostan sitten hiukan halvempia niin ei harmita jos käykin niin että haalari jää pieneksi kesken kauden. Joulun jälkeen aleista saa vielä todella halvalla uuden jos on tarvis. Mutta lapsillani on oikeus kulkea sopivissa vaatteissa ja kengissä eikä niin että liikkuminen on hankalaa liian isoissa. Harmittaa tuo liian iso vk-haalari, onneksi se ei ole niin tönkkö kuin liian iso talvihaalari. Ja lapsi on jo 4v, joten liikkuminen on toki sujuvaa.
Ehkä 2 viikkoa on käytetty vkhaalaria.
Toppavehkeet viel kaupassa =)
oi miten ihanaa, kun lapsellasi on OIKEUS kulkea sopivissa vaatteissa :D
Tsiisus sentään, mitä jaarittelua! Voin oikein nähdä pyhimyksen kehän pääsi päällä *nauraa*
Voi kuule kyllä sinä saat kullannuppusi pukea just sen kokoisiin vaatteisiin kuin haluat.
Mutta älä nyt sentää tee minusta ilmoitusta lastensuojeluviranomaisille, kun omani haalarissa on hitusen kasvunvaraa... lahkeet eivät sentään viistä maata, sen olen kokeillut ;)
Lassien 104cm haalari oli reilun kokoinen 103cm pojalle.