~~Kesänuppujen ma-ke~~
Aloitetaanko uuden viikon kunniaksi uusi pino? Joku oli kyllä kirjoitellut aamulla loppuviikon pinoon...
Kommentit (50)
Kiitos kaikille mulle vastanneille...toi koulutus on siis oppisopimuskoulutus ja jos tulee raskaaksi, niin se keskeytetään koska silloinhan ei voi olla työssäoppimista kun jää äityslomalle. No, ajattelin kyllä että mä en rupea noidne juttujen takia siirtämää eli jos tulen raskaaksi enkä ehdi sitä koulutusta käymään, niin varmasti tulee uusi koulutus johon mä pääsen mukaan. Täti lähti tänään pois :)
Kannattaisko ruveta tikuttelemaan jossain kp 13 paikkeilla vai ?? Mä en tiedä omasta kierrosta, kun on vasta yksi laskettu kierto takana kierukan poiston jälkeen.
Unelma08 kp 8/44 ?? yk 2
Pitkästä aikaa täällä kirjoittelemassa. Oon kyllä käynyt lukemassa keskusteluja, mut en oo sit saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään. Nää viikot kun tuntuu niin pitkiltä, kuukausi toisensa jälkeen. En etukäteen voinut ees ajatella, millasta tää on...no mut toiveet on edelleen suuret ja miehen kanssa yhteiset...ekaa vauvaa toivotaan niin paljon. Nyt yk 8 menossa ja kp 24/26-30, et jänniä aikoja eletään. Menkkamaista kipuilua kyllä ajoittain on, että eiköhän se täti saapuile viikonlopun aikaan...alkaa usko loppua ja pelottaa, missä vika, vaikka toisaalta tiedän, et kyllähän muillakin kestää.Sitä on niin malttamaton. Mä itseasiassa kävin gynellä viime viikolla ja se katto ultralla, et kaikki näytti olevan ihan kunnossa. Tällä viikolla kävin verikokeissa (katotaan ovuloinko, saan kyllä apteekin testeillä plussaa) ja mies on menossa kans tarpeen mukaan simppatesteihin...eikai asialla niin kiire olisi, mutta toisaalta ajateltiin, et sittenpähän tietäis et kaikki on kunnossa tai jos jossain häikkää niin vois hakea siihen apua...yksityisen kautta ollaan menty. Onko muita samanlaisessa piinassa eläviä? Loppuvuos odotellaan rauhassa ja sit alkuvuodesta yhteys sairaalaan jos ei oo tärpännyt...tulipas taas avauduttua.
No mut toivotaan vielä oikein paljon plussia kesäkuulle!!!
kp 24/26-30 yk 8
Meillä menossa nyt yk 7. On kans alkanut vähän epäilyttää onnistutaanko ollenkaan, vai tarvitaanko apuja. Eihän vielä tosiaan olis oikeasti mitään hätää tässä vaiheessa, mutta kuitenkin mietityttää. Ollaan oltu periaatteessa ilman ehkäisyä jo vuosia enemmän tai vähemmän varmoilla päivillä.
Osaako joku sanoa paljonko nuo simppatestit maksaa yksityisellä? Vuosi sitten gynellä käydessäni gyne katsoi ultralla että kaikki näytti hyvältä. Halusin varmuuden vuoksi että se kattoo ultralla, ettei siellä oo mitään ylimääräistä kasvustoa näkyvissä tms. Lämmöistä ja limoista pääteltynä mulla ovis tapahtuu (?). Tässä kierrossa testaan nyt ovistesteilläkin. Eilen oli haalea viiva havaittavissa ja tänään toivon että olis vahvistunut jo. FertilityFriend kertoo viime kierrossa oviksen olleen kp 15, joten josko tässäkin kuussa se olisi vasta silloin. Ihan kiva kattoa testistä mitä se sanoo ja onko FF samaa mieltä sen kanssa. :)
-Annique, kp 14/27-29-
Kyllä luonto on kummallinen tässä lisääntymisasiassakin! Pari päivää mennyt vatsataudista ja taas sitä on kummasti unohtanut, että miten kamalaa se jatkuva oksentelu on!
Ajattelin, että eihän se välttämättä kolmannen kohdalla tule. Tai jos tulee, niin onhan se parempi, että " kärsimykset" ovat alkuraskaudessa kun vauva on vielä turvassa. Eikä niin, että vaikeudet tulisivat vasta esim puolivälissä ja vauva syntyisi pienenä keskosena. Ja toiset joutuvat käymään lapsettomuushoidoissa tai eivät saa lasta ollenkaan. Ja noiden ajatusten takia muutamien viikkojen jatkuva oksentelu tuntuikin aika helpolta :)
Joten vauvakuume on päällä taas täysillä :)
seela-matilda: yritys tuntuu vielä pidemmältä, kun ei tiedä että milloin on SE kierto jolloin tärppää. Meillä se oli esikoisen kanssa 8. kierto. Joten plussatuulia kovasti teille :)
Annique: Voimakkaita plussatuulia myös teille, saisi vihdoin jo pieni alkaa kasvaa masussasi!
Eliador ja Salsatar: Kiitos tsemppauksesta! Siitä oli selkeästi apua ;)
Rizza: Peukut pystyssä, että pääsisit masua kasvattelemaan ja kesäkuussa olisi ihana vastasyntynyt kainalossa!
Unelma08: Työn ja perheen yhteensovittaminen on välillä vaikeaa, mutta kannatta välillä tehdä niinkuin sydän sanoo vaikka järkii yrittää muita perusteluita esittää. Jos aloitat oppisopimuksen nyt ja joutuisit sen jättämään kesken muutaman kuukauden liian aikaisin, niin saisitko hyvitystä jo käydystä opiskelusta? Vai olisiko kaikki ollut " turhaa" ?
Onnea kaikille oviksen metsästyksessä onnistuneille! Muistakaa jatkaa petitouhuja tarpeeksi pitkään ja useasti vielä bongauksen jälkeenkin, ettei ajankohta pääse hämäämään! Meillä onnisui eka raskaus vasta joka päivä -menetelmällä ja varmistamalla useampi päivä oviksen jälkeen.
Onnesta kp 23/34-38
Alkaa olla jo paikat kipeänä, kun joka päivä on pitänyt varmistella makuuhuoneen puolella. Vieläköhän tänään pitäisi? Aamulla tuntui limojakin vielä olevan, mutta nyt illalla ei ole enää niitäkään pahemmin ollut. Huoh. Alaselkää tosin " repi" tänään aamulla, liittyisiköhän ovikseen. Kohdunnapukkaa kokeilin ja se tuntuu kovemmalta, mutta taitaa olla vielä vähän auki. Ota tuosta sitten selvää. Milloinkohan se oviksen jälkeen menee kiinni...Täytyy lopettaa sen kokeileminen kokonaan, etten saa turhaa stressiä. :)
Niin minä olen testaillut ovisplussan jälkeen niin monta päivää, että testi on taas miinus. Olen käyttänyt ovistestejä ihan tämän vuoden alusta asti ja testi näyttää joskus vain yhden päivän plussaa ja jossakin toisessa kierrossa jopa sen 3-5 päivää. Tiedän, että ovis on joskus niinä aikoina, kun testi näyttää taas negaa, sillä siitä tulin keväällä raskaaksi (meni tosin myöhemmin kesken). Näin yritän edes jotenkin olla tietoinen oviksen ajankohdasta, kun kroppa yrittää sitä joskus johtaa harhaan tai sittenen ole sitä vieläkään osanut oppia tulkitsemaan oikein.
Rizza kp 28/38-47, yk 16
Moi.
Mäkin innostuin kirjottamaan kun täällä on niin ihanan aktiivista ja niin paljon täsmälleen samoja pohtivia kanssasisaria...Vaikka välillä yritänkin vältellä tätä nettisaittia (ettei koko ajan keskittyisi tähän asiaan...) niin toisaalta on ihanaa, kun täällä on samassa veneessä olijoita.
Mitään varsinaisia uutisia oman navan sektorilta ei juurikaan ole. Mullahan oli siis sellainen kierto, että kävin gynellä ovulaation aikoihin (kp12) ja ultrassa näkyi tyhjä rakkula. Limat tulivat samana päivänä päälle mutta LH-huipun testaamisen missasin, koska luulin, että ovis tullut vasta pari päivää myöhemmin. Tarkoitus oli siis ultralla nähdä, missä siellä munarakkuloiden koossa mennään...Noh, ei käynyt kovin hyvin. Tai ehkä, jos ovis just tapahtui.
Lämmöt mulla nousee aina tosi hitaasti: eilen sain jopa 36.8 " piikin" (vasta eilen, kp17!!!!) mutta tänään sitten tulikin aamulla droppi 36.5. Kun heti aamusta tuli tollainen " uutisia" , nousin sängystä aivan hel&%¤#tin ärtyneenä ja aamiaista oli vaikea saada alas kun otti niin päähän. Tosin sitten alkoi jo vähän naurattaa: tämä yritys menee välillä vähän totiseksi hommaksi... Koska en kuitenkaan halua menettää missään kierrossa toivetta ihmeistä, jaksan elätellä toivoa, että olen vaan jotenkin nukkunut huonosti ja siksi mittaustulokset ovat epämääräisiä ne...Normaali lämpö alkukierrosta on ollut 36.2-36.4. Mites te, jotka saatte lämmön nousemaan yli 37, onko teillä noin matala alkukierron lämpö?
Perjantaina menen siihen progesteronin mittaukseen: hämmästynyt olen, jos ei siinä näy mitään ihmeellistä. Tarkoitus olis tsekata muutkin hormonit seuraavassa kierrossa, jos ei tärppää. Ja ne simpat...Joo, nekin pitäis testata mutten ole vieläkään saanut annettua testikippua miehelle.
Noniin, piinailua eletään ja näköjään novellin alkua pukkaa taas kun niin jännittää. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, viikonloppuna pitäisi alkaa tihkumaan tippaa. Mutta ehkä nyt ois se erilainen kierto: sateen jälkeen (kesänuppu)aurinkoa!!!!
Kaikille jaksamista ja piinailuonnea!
Stella kp 18/28
Tänäänkin ovistesti näytti haaleaakin haaleampaa viivaa. Ei siis ollut yhtään vahvistunut eilisestä. Te joilla on kokemusta noista testeistä, niin onko se ovisviiva tullut yhtäkkiä vahvaksi ovispäivänä, vai onko se ollut jo selkeästi havaittavissa edeltävinäkin päivinä? Mua vähän huolestuttaa kun sen sai hädin tuskin siitä nähtyä. No ehkäpä se ovis ei tässä kierrossa olekaan vielä kp 15, vaan vasta 16 tms. Tein kyllä testin ihan ohjeiden mukaisesti, olin yli 4 tuntia pissaamatta ja tein testin oikeaan aikaan, enkä juonut mitään sen neljän tunnin aikana. Voihan se tietty olla ettei tuo RFSU:n testi näytä mulle ovista lainkaan. Pitää pupuilla kyllä varmuuden vuoksi, ettei vaan missaa vahingossa. :) Vitsi kun tää on stressaavaa ja pitäis olla ihan stressaamatta...
-Annique, kp 14/27-29-
Mulla kroppa ainakin käyttäytyy just noin, että ensin viiva vaalenee ja vaalenee ja sitten tuskin näkyykään. Ja parin päivän päästä ilmestyy vähintään tasapaksut viivat, jotka vahvistuu vielä seuraavana päivänä.
Eli just kun on luovuttamassa niin sieltä se ovulaatio yllättää :) Älä luovuta vielä!
Onnesta
Täällä kaikki menee ihan jees mutta ihmetystä aiheuttaa eilen iltasella tehty ovistesti johon pärähti ihan kirkuvan punainen testiviiva????? ÖÖ heti menkkojen jälkeen?? omituista???
Ihmettelen täällä vain kroppani toimintaa ja koitan porskuttaa eteenpäin :)
Onnea ovisplussista kaikille niitä saaneille :)
lastwish kp8/25 yk9
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish
Eliadorkin oli saanut plussan tikkuun, onnea vaan ja pupuiluihin sitten! :)
Mulla oli vähän lämmöt jo nousussa, mutta mitäs kun vasta tänään tulikin sellaista valkuaislimaa?? Eikös lämpöjen puolesta olisi ovis jo ollut? Vai onko limat myöhässä tai jotain?? Eilen ja tänään kohdunnapukka korkealla, en tavoittanut. Luulisi, että ovis olisi ollut eilen kun testi oli jo nega ja lämmöt jo nousi... Mutta mistäs sen nyt tietäisi? Luulisi, että eiliset simpat olisi vielä tänään voimissaan jos onkin vasta tänään, ei millään jaksaisi tänään miettiä tuota pupuilua, kun olisi hommaa aika paljon. No, pitää katsoa jos illalla varmistelisi sitten. Saa nähdä miten lämmöt jatkaa tästä edespäin.
http://www.fertilityfriend.com/home/1c5da5
Annihelen@, mulla ei kyllä ole aavistustakaan mun normaalista luteaaliajasta, mutta viime kierto oli " vaan" 36 pv ja oviskivut (??), eli selänjumitus tuli suurinpiirtein samoilla kp:llä. Jos olisi noin, niin luteaaliajaksi jäisi vaan 5-6pv!!! Voiko noin edes olla??
- Salsatar kp33/28-46 (36) dpo0-1? yk2