Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarkoittaa sana ' ammatti' ?

Vierailija
17.09.2007 |

Jos ihminen toimii vuoden aikana kolmessa eri työssä, niin vaihtuuko hänellä ammatti kolmesti vuodessa? Jos koulutus on jotain muuta kuin mitä työssään tekee, niin mikä on silloin ammatti? Jos tekee kahta eri alan työtä rinnakkain, niin mikä on ammatti? Ja mikä on kotiäidin ammatti?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin nyt mulla on viimein (päälle kolmikymppisenä) vakityö, ja kai se ammatti on sit se, mitä palkkatodistuksessa lukee tehtävänimikkeenä.

Mulle on käsitteet ammatti ja koulutus aina olleet hiukan epäselviä.

Koulutukseni on FM, ammattini suunnittelija.

Vierailija
2/8 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koulutukseni on FM, ammattini suunnittelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen kollega, jonka koulutus on insinööri ja ammatti teknikko.

et revi siitä.

Vierailija
4/8 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuo ammatin kyselyt aiheuttavat aina suurta päänvaivaa.

Vierailija
5/8 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mihin palata, kotiäidin ammatti on työtön.

Vierailija
6/8 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko hän laittaa ammatikseen yrittäjä, jos nimittäin työ mitä päivittäin tekee on vaihtelevaa???

Minulla nimittäin lääkäri kysyi papereihin ammattia ja mietin enkä osannut lyhyesti vastata muuta kuin yrittäjä.

Vierailija
7/8 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mä laitoin kyllä kotiäitiaikoinakin ammatiksi sen ammatin mihin minulla on pätevyys

Mutta mulla ei oo siitä työstä päivääkään työkokemusta. Joten ei kyllä anna musta oikeaa kuvaa sekään. Oon työskennellyt ihan toisella alalla.

Vierailija
8/8 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se yritys vaikka myy vaatteita niin olisi silti aika harhaanjohtavaa kutsua yrityksen omistajaa vaatemyyjäksi.

Äitiyslomalla ollessani mä merkitsin ammatikseni sen mikä lukee käyntikortissakin, vaikka olinkin tilapäisesti kotona.

Jos olisin lasten kanssa kotona ilman minkäänlaista tietoa siitä mihin työhön joskus palaisin vai palaisinko ollenkaan, merkistisin varmaan papereihin että " kotiäiti" , vaikka eihän se oikeasti mikään ammatti ole. Ammatin määräitelmään musta kyllä kuuluu se että sillä pystyy periaatteessa taloudellisesti elättämään itsensä.

Opiskelijana tein vaihtelevia hanttihommia, mutta koska se ei ollut päätoimista niin merkitsin silti ammatikseni että " opiskelija" , vaikka ei sekään tietenkään ole ammatti. Olisi vain tuntunut niin hurjalta kutsua ammatikseni esim. " puhelinmyyjää" kun tein sitä kuukauden.