JOULU TONTUT
Kommentit (7)
Eipä oo tänne tuullu taas mitään kirjoteltua....
Noh (.) pyöristyy, supistelee, potkut tuntuu kans mut nyt ne tuntuu ylhäällä joten toiveissa olis että kääntyminen olis jo tapahtunut. Keskiviikkona taas äippäpolille, saas nähdä kuinka pikkanen on kasvanut...
Beibillä oli jotain masennusta vai? koitahan jaksaa, kyllä se varmasti iloksi muuttuu vielä. odottavan aika on niin pitkä että ajatella kerkiää vaikka mitä..
Muillekkin mukavaa viikkoa ja odotusta!
S rv 29+0 ja trio
Sadepäivä=(
mulla on aina maanantaisin vapaapäivä, ja tänään oli tarkoitus vähän siivoilla, mutta eipä tuo sää ainakaa yhtään innosta siivoilemaan...jos sitä kuitenkin vähän yrittäisi...
Mulla oli viime viikolla sokerirasituskoe, ja arvot oli ihan ok, onneksi. Tsemppiä kaikille jotka sen " vaivan" kanssa elää, sillä musta ainakin tuntuu että koville se ottaisi.
Perjantaina sitten käytiin hakemassa vauvansänky, mies kysyi sitten ihan hölmönä että no eihän sitä tarvitse vielä koota, kyllä oli naurussa pitelemistä, ei todellakaan. mulla on tarkoitus että kun koulusta jossain vaiheessa jään pois niin sitten pikku hiljaa laittelen tavarat ja vauvajutut paikoilleen...mutta mies oli niin herttainen kun varovasti kysäisi, ilmeisesti on oppinut että hormonit voi vähän teettää temppuja =D
Juu ja jaksamista beibille, kyllä kaikki vielä hyväksi muuttuu, itselläkin on välillä vähän taipumusta synkistellä, mutta kyllä niistä selvitään!!
Mukavaa viikonjatkoa kaikille!!
heiluri ja elvistonttuvauva 27+4 (ajatella noin paljon =)
Vettä tulee ja tuuli tuivertaa... Tylsää ja vieläpä 2 meidän muksuista on ripulissa. Toisiks nuorimmainen oli just viikon siinä taudis... Ruoka maistuu hyvin ja menokaan ei oo kyl ollenkaan hidastunu, vaik varpusparvi lentääki.. Onneks ei tähän tautiin liity oksentelua. Vanhimmat lapset ja me vanhemmat ollaan viel ainaki säästytty, tosin mun maha saiski kyl toimia vähän paremmin ku kamalaa ummetusta ollu =)
Mulla on kans närästys ilmaantunu kuvioihin ja menin sit yks päivä valkosipulia niin avot, johan oli mahtava ilta ja yö... eikä mulla ollu ees rennietä.
Minkäs kokosia toppapukuja ootte hommannu vauvalle? Mä oon yleensä aina käyttäny äp pukua mutta nyt taitais vauva hukkua siihen niin ostinpa sitten 56cm vaikka kauanhan se ei neidille mahdu mut kerranki haluan et on " sopiva" puku heti alkuun... Sit on tietty se äp puku ja sit yks H&M vaaleenpunanen 74cm... Eli toppapukupuoli ainaki on valmiina.
Jaahas, ja sitten taas kakkapyykille...
Hyvää viikkoa kaikille odottajille ;)
Minni 25+6
Onpa tympeä ilma...ei ainakaan kohota mielialaa.
Toppapuvuista..mä ostin lindexiltöä sen toppapuvun jossa on jalkaosa sellainen " pussukka" , kokoa 68cm ja sitten sain kaverilta toppapuvun kokoa 62cm eli niillä tarkoitus pärjätä. Meillä nämä vauvat on aina kasvanut kovin nopeaan pyöreiksi, siis pojat, joten luulen että tämä menee sitten kevättalven jo siinä äitiyspakkauksen puvussa. Eikös se pitäis olla tänä vuonna kuitenkin vähän pienempi?
Tyttö meillä oli pitkään siro mutta pojat tosiaan ovat olleet melkoisia möhköfantteja jo 3-4kk ikäisinä. Esikoinen siirrettiin jo 4kk isoon turvaistuimeenkin kun ei mahtunut toppavaatteissa mitenkään vauvan turvakaukaloon. Tyttö taas taisi mahtua siihen tosi pitkään, noin 9kk asti.
Tänään pitäis mennä kuopuksen kanssa hammaslääkäriin, siis ihan tarkastukseen vaan. Saas nähdä miten pikkumies avaa suunsa, ikää se hurjat 1v 2kk...luulen että hänen suuhun ei niin vaan vieraat pääse!
Oma maha kasvaa vaan. Kuopuksen nostaminen ja kantaminen on alkanut tuntua ilkeältä, ei varsinaisesti satu mutta sellainen painon tunne ja tunne ettei vaan voi kannella. Ja hällä kun on just joku äiti-kausi, kokoajan kädet ojossa perässä että syliin syliin...ja jos ei pääse alkaa hirmuinen loukkaantumis-itku. Minkäs teet, pakkohan toinen on ottaa sitten syliin.
Turvotusta on mullekin alkanut tulla, etenkin jos syön vähänkin suolasempaa, esim viikonloppuna sipsejä niin johan pomppas naama ja sormet ihan pöhöttyneiksi, yök, pitää pitää joku nesteenpoistopäivä..
t. mariadee ja poikatonttu 26+1
Eka siks että varsinaisesti en oo aikasemmin tässä raskaudessa käynyt kun siellä alkuraskauden ultrassa teki sisätutkimuksen. Mutta paikat kiinni,kiinteet ja kaikki 3cm jäljellä. Kohtu oli lääkärin mukaan kovin supisteluherkkä minkä oon nyt itekki huomannu (tytöistä on supistellu tosi vähän ennakkoon joten tää aika uus juttu). Pissa puhdas, verenpaineet hyvät jne..Pikkanen oli lääkärin mukaan pää alaspäin ja sitä itekki epäilin kun mielestäni pari yötä sitten asento vaihtu ja nyt istuminen on työläämpää ja närästää helpommin vaikka vielä on ilman rennietä mentykkin. Sf-mitta oli nyt sama kuin kaks viikkoa sitten eli jokko on tasaantunu pikkasen kasvu tai sitten mittaajan vaihto vaan " autto" ;) Nyt siis vaan yläkäyrällä ;D
Torstaina mulla sokerirasitus ja toiveissa ettei tälläkään kerralla kiinni jäätäs, vaikka kaipa ihan hyvää tekis..sen verran noi herkut tuntuu maistuvan =/
Ai niin paino oli noin 800 tippunut viime kerrasta mikä piristi mieltä =) sitä kun on muutenkin 30kg:a liikaa ja nyt tullu jo noin +12kg:a!!
Kävin lääkärillä naapurikunnassakun meillä on täällä mies ja appivanhempien perhetuttu joten kerran käytyäni hällä en halua toista kertaa. Mutta kiva juttu oli että sano että sillä viikon 36 käynnillä kattovat sitten ultralla kanssa =)) Tosi kiva!!!
Nyt lapsille laittaa videota sadepäivän iloks
masumies 29+3
on 68cm ja siitä saa vielä kivasti käännettyä hihat ja lahkeet. tosin tänään prismassa katselin et sais ihan kivan toppapuvun 56cm ja maksoi vain 20¿.
nyt minä kerkesin eka aloittaa=) tai en löytänyt ainakaan pinoa.
Oleilin viikon neidin kans äitini luona ja en paljon koneella siellä käynyt,mutta nyt rustaan jotain ennen kuin alkaa aamu hommat ja lähetää reissuu taas....
mul olo alkaa olla tukala,jaloista vetää suonta usein ja alkanu tulla turvotustakin.Närästää,masus potkut tuntuu joka puolella ja varsinkin alapäässä ja ne sattuu,supisteluja on alkanu myös olemaan aika usein ja se on itselle uutta ja hiukan aina säikähtää kun lääkäritkin varotellu.Levossa viellä ne yleensä tulee...levänny kyl oon ja en oo stressannu turhia.Väsymystä on ja se ei taida loppua ensinkään.
muuton yrittäny ottaa myös rennosti...paljoo ei oo aikaa muttoo mut nyt lähetää täks viikkoo taas systerin luo espoosee ja pääsen käymää ikealla-jee! saan ostaa sisutusjuttuja=)
nyt pakkaamaan loput tavarat ja alettava tekee lähtöä...
manja ja tonttu 27+5