o0o HELMET VIIKOLLA 38 o0o
Kommentit (45)
Kirjoitin jo kerran pitkät pätkät, mutta niinhän siinä kävi että kaikki katosi jonnekkin bittiavaruuteen ja enpä tietenkään ollut niitä tallentanut :(
Kiitos teille kaikille jotka olette voimia toivotelleet äitini tapauksessa. Nyt asiat alkavat olla paremmin, siis äitini fyysisesti jo oikein ok, mutta tottakai tuommoinen on psyykkisesti niin rankka juttu että vie aikansa ennen kun asian kunnolla sisöistää. Kaikki siis johtui lääkärin tekemästä virheestä ja nyt asiaa sitten selvitteleekin potilasasiamies.
Olimme tänään neuvolassa ja siellä sattui aikas hauska juttu. Terkkari kysyi että kuinkas Ronjan ryömiminen? Siihen minä että ei ryömi ei, joskus saattaa säkänä muutaman sentin päästä vahingossa eteenpäin, mutta ei ryömi. No laitoin sitten Ronskun lattialle ja siitähän neiti sitten lähti ryömimään huoneen toiselle laidalle aivan kuin olisi aina sitä tehnytkin, ei mitenkään haparoiden vaan kun vanha tekijä ;) oli muuten terkkarilla hyvä ilme kun katsoi mua ja sitten Ronjaa ja kysyi viellä että sanoitko että Ronja ei ryömi?
Jännä juttu sillä kokona ei ole ollut viellä eilen toivoakaan tuosta ryömimisestä vaikka päivittäin olemme useita tunteja lattialla mahallaan. No nyt sitten meillä osataan ryömiä ja sekös vasta onkin kivaa kamala on vauhti ja kivaa tuntuu olevan!
Galluppejakin oli tullut joten siis niihin
SUOLA: ei käytetä, mitä leivässä on siitä en ole huolestunut, mutta itsetekemiini en laita.
NETTISIVUT: Täällä käyn päivittäin, samoin iltasanomien sivuilla sekä paikallisen sanomalehden sivuilla, laskut maksan pankin sivuilla.
UNIKOULU: ei ole tarvittu, annan maitopullon ja tutin käteen maidon juotuaan laittaa itse tutin suuhun ja alkaa nukkumaan.
TOPPAPUKU: meillä kaksi toinen Bamsen 74cm jonka ostin kirpputorilta ja toinen 80cm jonka ostin jo kesällä jostain alennusmyynnistä molemmat paksuja , mutta vaan 80cm myös vedenpitävä.
KENGÄT: Ronjalla on ollut kengät jo ihan pikkuvauvasta saakka, siis sellaiset H&M " kengät" Nyt siis olisi hankittava ihan oikeat ensiaskel kengät, kun terkkari sanoi tänään että ronja astuu kun ankka (siis jalkaterät selkeästi ulospäin) ja tämänvuoksi olisi hommattava kunnolliset uudet ja nauhalliset ensiaskelkengät. Siis ostoksille on lähdettävä!
SILMÄVAIVAT:ei ole koskaan ollut.
SADEKELIT: koetetaan ulkoilla säällä kuin säällä.
VAUVAN TV-KATSELU: katsellaan joskus muutamia minuutteja, eipä Ronjaa oikeen kiinnosta, ellei tule jotain hauskaa musiikkia. Salkkareiden tunnarin jo tunnistaa ja kovasti hytkyttelee kun ohjelma alkaa pian siirtyy taas lelujensa pariin. Animal plöanet on ehkä paras, varsinkin jos näkyy tiikereitä.
PYTTY/POTTA:Ollaan nyt reilu viikko käyty istuskelemassa aina unien jälkeen, ja jokakerta on pottaan jotain saatu! Taitaa olla kivaa kun äiti istuu vieressä ja kannustaa ja kun kakka tulee yhdessä hihkutaan ;)
7KK-TAIDOT mm:
-Mahaltaan selälleen ja selältään mahallee
-ViisarikäännösVaraa jaloilleen ka askeltaa kun kävelyttää
-Nauraa kikattaen ja hihkuu
- Nousee konttausasentoon ja hytkyttelee siinä itseään
- Tunnistaa oman nimensä
- Siirtää lelun kädestä toiseen ja vie suuhunsa
- Pitää kiinni pullosta ja juo itse
- Repii äitiltä kaikki hiukset päästä ;)
Ufa:
Toivotaan parasta !! bd bd!!
..Niin ja kiva kuulla pitkästä aikaa sinusta!
Heinä:
Kiva kuulla myös sinusta! Mukavaa, että käytte edes joskus moikkaamassa " vanhoja tuttuja" ! =)
KENKÄG:
Ostin juuri pojalle ensiaskel kengät.. Napero-merkkiset. Aika korkee nilkkaosa, eli tukevat, eikä oo ihan sisäkäyttöön vaan näillä keleillä tarkenee ulkonakin.
Talveks pitäis jonkunlaiset vielä hankkia.
6½kk.n taidot:
*Ryömii (juuri opittu taito)
*Viisari käännös onnistuu aika näppärästi
*Ottaa lelun lattialta mahallaan ja kääntyy tutkimaan sitä selälleen. (aika hauskan näköistä)
*" Sanoo" äiti, vauva, apua, pää, pöö..
*Vaihtaa lelua kädestä toiseen
*Nousee konttausasentoon joskus ja heiluu edestakaisin
*Syöttää koiralle maissinaksuja (ojentaa siis koiran suuhun)
*Yskii tekoyskää
...mitähän muuta...no onhan tuossakin jo paljon
Minkäs ikäisenä hammaslääkäristä on kutsu tullut?
Meille ei oo näkynyt ainakaan vielä.
Nyt saunaan
mammutti ja Peetu 6½kk
Eli tarkoitin FROG, kun laitoin heinä...
Mammutti: minäkin olen täällä vaihteeksi!
Meillä beibi tunkee KAIKEN suuhunsa. Siis ihan älyttömiä määriä kamaa. Repii kaikki lehdet mistä kiinni saa ja välittömästi suuhun satsi. Samoin keittiöstä kaikki mitä on putoillut (vaikka imuroin päivittäin) menee suuhun. Tänäänkin aamun saaliina oli sipulin kuoria, kiinankaalia, makaroonia, leivänmuruja, kissan kuivamuonaa, naistenlehtiä ja koivunlehtiä. En muista et siskonsa olisi olleet ihan näin kovia tunkemaan kamaa suuhun. Tää poika on rauhallinen ja harkitseva ja saa otettua pienimmätkin roskat taitavasti...
Ketkä onkaan uudestaan raskaana? En ole lukenut vanhoja pinoja. Meille ei varmaankaan tule enempää populaa, poikahan on jo kolmonen.
Meijän pojalla oli viime viikolla korvatlehdus ja muutenkin kaikilla meillä ollut monta flunssaa peräkkäin. Nyt poika on terve ja nukkui viime yönä pitkästä aikaa hyvin, heräs vain kolme kertaa. Sitä ennen onkin mennyt viikkotolkulla aikaa niin että herätyksiä on ollut 20 kpl ainakin per yö, huutoa ja hilluntaa.
Nouseeko monen vauva jo pystyyn? MEillä noustaan innokkaasti. Ja kaadutaan tosi usein niin että pää vaan kopsahtelee. Yks päivä poika kaatui dublon päälle jonka vuoksi päässä on neljä paukamaa -dublon kuva! KÄÄK! Ja kontataan kaikkialle.
Ja pussataan paljon. Mikä onkaan suloisempaa kuin vauvan märkä PUSU?! Räkäpusut on tosin melkoisen kosteeta kamaa...
: ) Heinä ja 7-kuinen poitsu
NETTISIVUT: luen joka päivä työsähköpostit (teen osa-aikatyötä kotoa käsin) ja maksan laskut netissä. Ennen työn aloitusta kävin täällä joka päivä, nyt kerran viikossa. Lisäksi nyt möin huutonetissä haalarin ja auton joten niitä tule seurattua.
ÄSSÄ: välillä pari kertaa viikossa, välillä menee pari viikkoa ilman. Suoraa verrannollinen valvotuksen määrään. Mies vonkaa useammin mutta naureskelee vaan kun huomaa että oon ihan unessa. Mulla on yhet tietyt alushousut, ei mitkään seksihousut vaan yhdet tietyt vaan ja jos ne laitan jalkaan, mies vonkaa aina enemmän ja useammin silloin onnistuukin... Aina kun hommaan rupeaa, se on mukavaa. Mut joka huoneessa nukkuu aina joku joten sekin häiritsee.
TOPPAPUKU: sain pojan kummilta uudenveroisen REIMA-TECin, ollut hänen pojalla viime talvena. JEEEE! Ja samoin kengät samasta osoitteesta, kuin uudet kun heijän poika käveli aika myöhään ja tämä liikkuu nyt jo 7-kuisena lujaa ja aloitti 5.kuisena joten varmaan kävelee nuorena. Tytöillekin olen aina ostanut kalliin vettäpitävän haalarin, säästyy monelta sadeasun pukemis-itkulta.
SADEKELIT: mennään lähes joka päivä ulos, koska tytöt hyppii seinille ilman ulkoilua ja itellekin on pitkä päivä jos muhii sisällä. Vauva nukkuu aina ulkona, vaikka kaatosateessa mutta takapihalla on katos kyllä eikä siis sateessa ole sinänsä.
POTTA: en aio pelata potan kanssa tippaakaan vielä, sen kerkiää. Esikoinen oppi 2-vuotiaana ja toinen 1,5-vuotiaana ilman hiostusta potalle. Esikoista yritin jo aiemmin mutta se oli vain stressi kaikille. Kakkonen rupes itse käymään potalla kun sisko houkutteli sinne ja päivävaippa jäi reilusti ennen 2v-päivää.
KAVERIT: siskot on ihan parhaita! Ja muutkin vaaleat nuoret neidit menettelee.
Moni teistä kertoo vauvastaan kuin hän olisi jo isompikin -onkohan mulle käynyt niin että pidän tätä poikaa ihan rääpäleenä kun hän on nuorin ja nuorimmaksi jää... EI ole yhtään kiire saada häntä isommaksi, haluan vain olla hänen kanssaan nyt kun hän on pieni. Osa-aikatyötä teen vain päiväunien ajan ja sunnuntaisin puoli päivää kun mies hoitaa lapsia.
Kivaa viikon lopputujausta kaikille!
Mukavaa torstai päivää! Niin vaan tämäkin viikko kuluu vauhdilla...
Heinä76: Kyllä meillä seisotaan ja ihan joka paikassa, myös sileää seinää vasten. Ja kontataan hirmuista vauhtia kukkaruukulle =0D Kans varmaan kävellään aika nuorena...
Meillä kanssa tämä poika varmaan äitin vauva lopun ikäänsä kun kolme ihanaa lasta jo on. Eli ei ainakaan ole suunnitelmissa lisää. Vauvana haluaisi pitää mutta poika toistamieltä ja kasvaa ihan hirveää vauhtia. Tänään oli just tuttu poikansa,4,5kk, kanssa kylässä ja oli hänen vauva niin vauva verrattuna omaan menijään. Niisk...
Mutta tooisaalta tämäkin on aivan ihanaa aikaa kun poitsu alkaa kunnolla tutustumaan kaikkeen ja voi taas tehdä eri juttuja hänenkin kanssa...
Leluista: Meillä kaikki vauvanpehmohelitimet joutaa pois. Ei muuten kiinnosta ollenkaan. Legot on kova sana mulla kasa niitä primo-vauvalegoja. Ja sitten autot, jännä juttu miten ne kiinnostaa jo nyt.
Nyt vaipanvaihdolle...
Ihanaa loppuviikkoa kaikille!!!
calmus & pikkumies 7,5kk
Heinä:
Kyllä sinunkin kuulumisia on aina kiva " kuulla" !!!
Mietin tässä juuri tuota, että pidänköhän tätä viimeistä kauheen pitkään vauvana..?!
Musta se ainakin vielä on ihan pikkunen vauva, vaikka osaakin jo kaikenlaista.
..no ei tullut pitkä pätkä taaskaan, pitää mennä
m
Pyörittääkö muitten vauvat päätään esim. väsyneenä?
Meillä ilmestyi tuo päänpyöritys kuvioihin ihan muutama päivä sitten ja säikähdin alkuun että mikä kohtaus pojalle tuli!
Ensiks teki sitä vaunuissa ennen kun nukahti, mutta nyt pyörittää päätään jo hereilläkin, ihan kuin tarkoittaisi ei, ei..=)
Muistaakseni tästä puhuttiin jo silloin kun vauvat oli ihan pikkuisia, joillain oli tapana pyörittää päätään nukahtaessa.....
Ei muuta
Jännästi sitä on tottunut heräämään aikaisin vaikka ei pitäisi. Ollaan tänään menossa sinne Habitare-messuille, joten olisin saanut nukkua hieman pitempään kuin kuuteen. Silti heräsin silloin kun unohdin sammuttaa herätyskellon ei nukkumaan mennessä.
MAMMUTTI kyseli tuosta pään pyörityksestä. Meillä ainakin Sinna aina välillä keksii, että hänen päänsä pyörii ja sitten sitä heilutellaan lujaa ja nauru vain raikaa! :)
KENKIÄ en ole vielä edes ajatellut, meillä kun ei edes istuta, niin uskon että seisomiseenkin on vielä aikaa.. Tosin veljensä oppi kyllä 7kk:n iässä sekä istumaan, konttaamaan ja seisomaan kaikki yhden viikon sisällä! Saa nähdä kuinka Sinnan kanssa käy. :)
NETTIä käytän päivittäin, s-postit tulee luettua vähintään. Toisinaan käyn myös amoriineissa häitä suunnittelemassa ja sitten surffaan muute vaan jos on ylimääräistä aikaa. Uutisia luen aika usein joko is:n tai il:n sivuilta.
POTALLAkaan emme ole edes käyneet. Ei kyllä ole tullut mieleenkään, että voisi kokeilla. Kyllä sen sitten varmasti ehtii, kun lapsi on sen verran iso, että edes kykenisi pidättämään. :)
TOPPAPUKUA en ole vielä hankkinut. Pitää ensin tutkia, olisiko esikoisen vanhoista mihinkään. :) Tällä hetkellä käytetään joko vanupukua tai vastaavaa.
SATEELLA emme viitsi itseämme ulkona kastella, joten ulkoilut on jätetty hyvään säähän. Täällä ei kyllä ole mitenkään mahdottomasti vielä satanutkaan, joten sinänsä ei ole ollut ongelmia. :) Asumme jotenkin hassulla paikalla kun juuri tässä kohdassa ei yleensä sada vaikka muualla sataisikin. :)
Nyt täytyy mennä laittaan itseään messuja varten. Heipsis!
-frog2
No ehkä ei enää ihan aamu oo, mutta mulla alkaa nyt vasta aamutouhut, kun Peetu meni ekoille päikkäreille..
Frog:
Millonkas teillä ne häät olikaan? Oletko päässyt jo pitkälle valmisteluissa?
Minä ehdotin miehelle että jos mentäs laivalla naimisiin sit kun mennnään!
Se toki tuottaa kaikenlaisia ongelmia mm. vieraiden kanssa, mutta toisaalta olis helppoo meidän kannalta kun siellä olis ruuat ja juomat, orkesteri, yöpyminen ym. saman katon alla.
Ja laivan kapteenillahan on lupa vihkiä..! Ainakin mun muistaakseni..
Kävin eilen " tulevalla" työpaikalla näyttäytymässä ja viemässä työtodistuksia pomoille..
Ihan kivoilta vaikutti ja rennoilta, ei ollenkaan ollut sellasta fiilistä, että olis pitäny olla " särmänä" vaan ihan rennosti puhuttiin kaikenlaista.
Ens viikolla lupasivat ilmotella kun varmistuu ihan lopullisesti tarviiko ne mua ihan tosissaan.
Nyt alkokin vähän mietityttään se, että Peetu on niin kovin pieni vielä..
8kk. jos marraskuussa heti alkaa työt!
Mies voi kyllä pitää isäkuukauden sillon, että päästään edes kuukausi eteenpäin ilman hoitoon vientiä, mutta silti...
Tosin jään työttömäksi jokatapauksessa lokakuun alkupuolella ja jos kutsu töihin työkkäristä tulis, niin mentävä olis. Siltä kantilta ajateltuna on ihan kiva että saa itse valita työpaikkansa!
No, mut nyt on tosiaan alettava " aamu" touhuihin, että pääsee liikenteeseen tänään.
mammutti ja Peetu
Galuppeihin siis käsiksi eli nyt en kyllä muista mihin kaikkiin oon jo vastannut, mutta nyt siis ainakin
PÄÄNPYÖRITYS: Ronja pyöritti aikaisemmin päätään kun oli käymässä nukkumaan, mutta nyt se on unohtunut.
KENGÄT: En oo vieläkään saanut kaivettua noita syys/talvitamineita varastosta, joten en oo kenkätilannettakaan tarkistanut. Vanhoilla mennään siihen saakka kun oppii kävelemään (jos sellaiset nimittäin vielä löytyy) ja uudet hankitaan sitten kun opitaan seisomaan ja kävelemään. Sitähän ei taas tiedä onko silloin sitten talvi vai kevät!
NETTISIVUT: Mun tulee myös usein käytyä huutonetissä ja sitten noilla eri " markettien" sivuilla eli ellos ja hm, ei nyt ihan päivittäin mutta viikottain ainakin. Etuovi..com sivuilla tulee käytyä useita kertoja päivässä ja sähköpostia täytyy tarkistella. Uutiset lue tuolta elisa.netistä joka mulla on etusivuna, joten sieltä myöskin eksyy monesti jonnekin vaan surffailemaan. Ja laskut maksetaan toki, siitä tulikin mieleeni et mitenkäs raha-asioiden laita teillä on? Eli onko teillä yhteiset rahat miehienne kanssa vai omat ja miten käytännössä raha-asiat sujuu? Ja maksatteko laskut muuten aina heti kun ne luukusta kopsahtaa vaiko vasta eräpäivänä vai milloin?
RAHAT: Eli meillä on yhteiset (rahat ja myöskin lainat). Ollaan kyllä myöskin naimisissa eli senpä takia ihan loogistakin. Eikä meillä kummallakaan ole ollut mitään omaisuutta kun naimisiin mentiin eli ei meillä mitään avioehtojaan siten ole. Meillä laskut maksetaan useinmiten kaikki mitä talosta löytyy palkkapäivänä, joskus makselen jo heti kun luukusta kopsahtaa, etten unohtaisi. Koitetaan elellä aina niin että rahaa on tilillä yhdeksi kuukaudeksi eteenpäin ja vähän jemmassa jos esim. pesukone hajoaa. Empä tiedä meneekö jemmarahat nyt sitten käyttöön pikkuhiljaa kun nuo tulotkin romahtavat vähän.
POTTA: Ei olla käyty, mutta harkinnassa olisi jos vaikka opittaisiin kakalla käymään ensiksi potalla ja sit vähän ajan päästä pöntöllä. Kyllä se pissiminen sitten aikanaan sujuu kun tulee tuo vessa tutuksi. Näin on mennyt meillä ainakin kahden ekan kanssa.
TOPPAPUKUA oon kattelut uutta, mutta en oo vielä ostanut. Pitäisi vamaan noita autolla tehtäviä kauppareissuja varten hankkia joku fleece-puku tms. kun noi toppikset on musta vähän turhan paksuja ja " pulleita" eikä vöitä sit meinaa saada kunnolla kiinni. Täytyy kattella vielä..
Mammutille vielä piti sanomani että ei sulla varmaan ole tuon hoitohomman kanssa hätää kun Peetu on kuitenkin ollutkin jo (vaikkakin tutulla) yötäkin hoidossa ja ei ole pitkiin aikoihin rinnalla roikkunut. Meillä nimittäin tuo kakkonen meni aikanaan 11 kk ikäisenä hoitoon, ei osannut puhua sanaakaan ei osannut kävellä ja oli nukkunut kaikki päikkärit vaunuissa sekä yöt roikkui yhä edelleen tissillä. Koskaan ei ollut aikaisemmin ollut hoidossa kenelläkään (ei siis edes tutuilla) vain isin kanssa oli ollut muutaman tunnin. Hyvin kuitenkin meni, kaksi ekaa viikkoa oli vähän itkuista, mutta sen jälkeen kaikki sujuikin tosi hienosti. Musta tuntuu että mulle se hoitoon jättäminen oli paljon vaikeapaa kun lapselle sinne jääminen! Tsemppiä, kyllä se varmasti menee hyvin!
Nyt täytyy mennä siivoilemaan, kämppä on nimittäin ihan pommin jäljiltä!
T. Kaisa ja Ronja
Ai niin ja vähän niitä taitoja piti laittaa eli
*osaa kääntyä mahalta selälleen ja toisin päin*
*kovasti jutustaa kaikenlaista,mutta ei varsinaisia sanoja*
*osaa juoda lasista*
*istuu jo aika hyvin itse, välillä kellahtaa kyllä nenälleen*
*ojentaa myös maissinaksuja koiralle*
*joskus vilkuttaa takaisin kun hänelle vilkutetaan*
No siinä niitä, ei siis mitään ihmeellisiä taitoja vaan ihan normaaliin tahtiin mennään!
Heti vastailen tuoho raha galluppiin:
Meillä yhteinen laina, joten periaatteessa rahtkin on yhteisiä.
Laskut maksetaan yleensä tilipäivänä, joskus muulloinkin jos tulee " pieni" lasku eli puhelin-ym.lasku.
Kauppassa käydään kunnolla pari kertaa viikossa nykyään ([color=blue]ennen käytiin melkein päivittäin ja rahaa meni ihan kamalasti pelkkään ruokaan, nyt talon oston myötä täytyy hiukan himmata kaupassa käyntiä ja ylimääraisten ruokien ostoa[/color]) ja se maksaa joka kaupassa käy.
Mies yleensäkin käy kaupassa ja ostaa ruuat ja maksaa enemmän laskujakin kun on isommat tulot.
Molemmat maksellaan lainaa.
Kiitos Kolomonen rauhoittavista sanoista! =)
Niinhän se useimmiten on, että on äidille/isälle kovempi paikka jättää lapsi hoitoon, kuin lapselle jäädä hoitoon.
Peetu on kyllä sosiaalinen ja tykkää seurata toisten lasten puuhailuja yrittäen itsekin olla mukana, eikä vielä ainakaan vierasta, joten kai se hyvin menee!!
m
YÖsyönneistä ja lapsiluvusta --
Tulin lähinnä kyselemään, miten muiden helmet NUKKUVAT nykyään yönsä, ja SYÖDÄÄNKÖ teillä vielä öisin?
Meillä heräillään väh. 5 x yössä ja laiska kun olen, niin oon vaan työntänyt tissin suuhun ja jatkanut unia. Mut nyt kun ikää tuli 7 kk (jo!), niin jotenkin havahduin tähän tilanteeseeen. Ehkä tarttis tehrä jotain.... Neuvolas sanottiin, ett uusimmat unikouluohjeet kannattaa hakea MLL:n sivuilta (heiltä oli loppu). Pitäs käydä kertaamassa tassutteluohjeet, sitä kai se on? Onko joku pitänyt jo unikoulua ja millä tuloksilla - rauhoittuiko yöt ja loppuiko syönti?
Entä onko teillä yösyömiset vaikuttaneet päivän ruokahaluun? Meillä menee yösyöpöttelyn lisäksi silti hyvin aamupuuro, lounaaksi vähän liha/kana/kalasörsseliä ja illemmalla kasvismössö + hedelmäsose, ja ennen unia viel. puuro. Ja imetykset siis päälle ! Ruokajuomana tosin vesi.
Entä MISSÄ teitin vauvat NUKKUU? Meillä tähän asti vauva nukkunut makuuhuoneessa pinnarissa alkuyön, ja loppuyön meidän vanhempien välissä. Aion huvikseni ens yönä kokeilla, vähentäiskö se yöheräilyä, jos pinnasängyn heivaiskin esikoisen huoneeseen..
Ai niin ja onnea, täällä taisi olla joidenkin helmien äidit raskaana! Monettako odotatte nyt? Meillä pikkukolmonen on pohdinta-asteella. Välillä tuntuu että joo (hyvinä päivinä), välillä , että ei...
Kenelläs kaikilla täällä muuten olikaan 3 lasta, aika monella vissiin? Miten teillä elämä muuttui sen kolmannen myötä? Jääkö omaa aikaa yhtään??
Ennen imurin käynnistystä viel pikaisesti 7kk-mitat; eli paino oli reilu 7800g, ja pituus 70cm.
Yritän palailla muihin galluppeihin myöhemmin..! Sateetonta viiikonloppua!!
(mä mihinkään imurille vielä päässyt :D)
eli joku puhui tosta päänheilutus-kohtauksesta! Meillä on ihan superkohtaus aina enenn nukahtamista - pää heiluu hirveetä vauhtia puolelta toiselle, ja lisäks molemmat jalat sätkii yhtä aikaa ilmaan! Pojalle tulee melkeen hiki siinä touhussa. Mut siitä tietää, et kohta nukahtaa. NUkahtaa siis onneks itekseen omaan sänkyynsä. Mut sit kun seuraavan kerran herää, ei enää nukahdakaan ilman palveluja.....
mut nyt meen aikuisten oikeesti imuroimaan!
Viherrys: Mulla kolme lasta ja ei ole omaa aikaa =0) Siis kyllä sitä sitä pääsee kauppaan, lenkille tms. mut muuten menee kyllä aika ihan lasten kanssa. Ja nyt vertaan tosiaan aikaisempiin äitiyslomiin jolloin olen ehtinyt lukemaan kirjoja ja opiskelemaan. Sellaiseen ylellisyyteen ei yksinkertaisesti nyt ole rahkeita. Ehkä sitten taas joskus. Mutta eipä tuo haittaa, yritän nyt ottaa kaiken tän kolmannen vauva-ajasta vielä irti kun taitaa tosiaan olla viimeinen vauva meille.
Yösyömiset meillä loppui tässä viime kuukauden aikana. Meillä oli tosi levotonta öisin ja poika heräili itkemään monta kertaa. Ensin tuli pari hammasta ja sen jälkeen tuo liikkuminen on selkeesti huonontanut unta. Ja loppujen lopuksi tissi ei tosiaan yöllä enää kelvannut rauhoitukseen niin lopetin tyrkyttämisen ja tuttiin on tyytynyt. Aamulla syödään noin klo6 sitten aamumaito ja jatketaan unia tunnin verran.
Nyt on ollut paljon parempi viikko. Vaikka poika herää yöllä niin ei enää itkeskele vaan rauhoittuu kun nappaa kainaloon =0)
Rahat ja lainat yhteisiä. Sen tililtä maksetaan kummalla sattuu rahaa olemaan. Näin on ollut ihan siitä asti kun ollaan yhdessä asuttu...
Jonathanin lastenvaatteista oli jotain juttua aiemmin. Mulla oli yks vuosi se cordura kankainen haalari meidän pojalla ja oli kyllä tosi hyvä ja kestävä ja vedenpitävä. Pidänkin ens kuussa lastenvaatekutsut(jesperjunior) jossa niitä haalareita myydään. Tänä vuonna mulla tosin on jo kaikille haalarit. Tytölle Lenne, tykkään niiden tyttöjen väreistä ja malleista, Pojalle Remu ja pikkumiehelle lassie suprafill(tai jotain, mut siinä se kurahousukankainen alaosa). Mutta varmaan toppahousuja ja kintaita täytyy kuitenkin ostaa..
Tämmöisiä...nyt kurkkimaan mitä riiviöt puuhaa!
calmus & pikkumies 7,5kk
... poika nukkuu ihanasti jo koko yön, 21.30-8 tai jopa 9. ihan taivaallista! nukkuu omassa huoneessa, omassa pinnasängyssään.
ruokaa syö hyvin; aamulla puuro ja hedelmää, klo 13 ruoka, klo 17 ruoka, väleissä maitoa ja illalla velli.
meillä ei vielä istuta tai kontata, mutta eiköhän kuukauden päästä asia jo ole toinen. kovin utelias on ja pyörii jo napansa ympäri ja naksuttelee suulla. on innoissaan, mitä kovemmin sisko häntä retuuttaa, luotto siskoon on kova ; -)
pottaa en aio hätäillä, kyllä siihen kerkiää oppimaan. esikoinen oppi olemaan vaipatta 2,5 vuotiaana ja kerrasta. sen kyllä huomaa, koska alkaa olla se aika käsillä, että lapsi itse haluaa olla ilman vaippaa. toki aina välillä oltiin potalla ja totuteltiin, mutta herkästi siitä voi tulla lapselle ahdistavakin asia, jos ei ole valmis vielä.
netissä roikun joka päivä, liikaakin. helppo on kyllä etsiä ja löytää sitten ihan tietoakin, mitä milloinkin tarvitsee.
laskut meillä maksaa se, kummalla on rahaa. kaupassakäynnin hoidan toistaiseksi itse, kun väsäilen ruoatkin. lastenvaatteet ostelen myös itse, pidän kirpputoreilla kiertelystä.
missä ihmeessä saisi vain nuo omat lastenvaatteet myytyä?! kaikilla kirppareilla on niin kovat paikkamaksut, että tarvitsee jotain saada myytyäkin, että yleensä paikan saa maksettua. tytön vaatteetkin on todella siistejä, kun on vain tosiaan yhdellä ollut. vaikka halvalla mielestäni koitan myydä, niin silti huonosti menee kaupaksi. ehkä on vain liikaa vaatteita tarjolla tällä hetkellä, tai jotain. itse maksan mielelläni muutaman euron tai enemmänkin, hyväkuntoisesta vaatteesta, joita nykyisin pojalle ostelen.
enpäs muuta muista tähän hätään ; )
Meillä syödään öisin 1-2 kertaa vellipullollinen.
Surullisen kuuluisa kokeilu -pari yötä ilman sapuskaa- meinas sekottaa kaikki rytmit ihan kokonaan, joten annoin periks ja taas nukutaan kunnon unet paria vellinhaku reissua lukuunottamatta.
Yöunet alkaa klo 18-19 ja aamulla heräillään n. klo 7.00.
Meillä ei yösyönnit vaikuta ruokahaluun; vaikka velliä menis yöllä 4dl, niin silti päivällä syödään väh. 4 ruokaa.. Aamu-ja iltapuuro + 2 liha-ateriaa!
Peetu nukkuu pinnasängyssään meidän sängyn vieressä.
Sitten kun öisin ei enää syödä, siirrän sängyn kauemmas, mutta jää silti samaan huoneeseen.
Täällä käsi pystyssä, eli meilläkin on kolme lasta..
Kaksi vanhempaa syntyneet vuosina -98 ja -00, eli ikäeroo on aika paljon Peetulla ja isoveikoilla. Mutta äiti pääsee helpommalla kun on kaksi ihanaa apuria pikkuveikkaa hoitamassa!
Nyt ehtii keskittyyn vauvaan ihan kunnolla, tietysti unohtamatta noita isompia..
Tästä meille viimeisestä vauva-ajasta yritän ottaa kaiken irti mitä saan ja nauttia täysillä, ettei sitten myöhemmin voi sanoo, etten ehtiny nauttiin.
Kolmannen lapsen myötä muuttui elämä, mutta parempaan! =)
Meillä on koko perhe ihan tämän iltatähden lumoissa (vaikka mummuni sanoi, ettei iltatähtiä näin nuorena tehdä..mutta meille kun ei enempää tule, niin tämä on nyt iltatähti)!
Kiirettä toki on päivässä kun laittaa ruokaa ja siivoilee, auttelee läksyissä ja huolehtii, että kokeisiin on luettu. Mutta ihan mukavaa kun on elämää ympärillä!!
Piba:
Oletko tutustunut Huutonettiin?
Minä oon ainakin myynyt suuriman osan pienks käyneistä vaatteista siellä!!
Hyvin menee kaupaks jos vaatteet on ehjiä ja puhtaita, eikä hinta oo kovin korkee!
Nyt taas pois..
m
Meillä neiti on pitänyt ihmeellistä huuto/kitinää monta päivää, rauhottuu hetkeks sylissä ja taas se alkaa. Muualla kuin kotona on sitten niin enkeliä että.. Taitaa olla jokin oppimiskausi meneillään, joka sitten aiheuttaa levottomuutta (myös öisin!) ja suuttumisia. Nyt on kovin yritellyt tuota liikkeelle lähtöä, mutta ei se ota onnistuakseen. Viivi oppi myös pari päivää sitten pinsettiotteen :)
Meillä täytetään tänään 7kk, onnittelut myös Tinolle (-hannamamma-) & Sarah:lle (maamo1)! Mitäs teille kuuluu?
YÖNUKKUMISET/-SYÖMISET: meillä on viime aikoina ollut ihmeellistä itkeskelyä ja tuttia on saanut laittaa suuhun useampaan kertaan.. maito (jota meni jo 2x2dl) vaihdettiin velliin ja syö yön aikana pullollisen verran. nukkumaan menee aika tarkkaan kello 21 ja herää 8 aikoihin. nukkuu omassa pinnasängyssään meidän sängyn vieressä. niin ja nukahtaa itsekseen, kunhan saa tutin suuhun ja unilelun ja -rätin kainaloon.
PÄÄNHEILUTUS: aamupuuron syöminen kesti tänään melkein 3varttia, kun neiti pyöritteli päätään ja nauroi makeat naurut päälle. meillä tuo taitaa tarkoittaa " eieiei" :) nukahtaessa en tiedä miten tekee..
RAHAT: ns.avoliitossa kun eletään, niin opintolainat ym. velat on omia ja kumpikin hoitaa ne omalta osaltaan kuten hoitaa. muuten rahat on melkein kuin yhteisiä: laskut maksetaan sen tililtä kummalla sattuu sillon olemaan. ruokakaupassa käydään yhdessä useimmiten ja maksu samoin kuin laskujen kanssa. pienemmät laskut pyritään maksamaan hetimmiten ja isompia sitten eräpäivän lähestyessä.
Viherrys: mä odotan pikkukakkosta, oon aina halunnu kaks lasta pienin ikäeroin. näille sitä olisi nyt tulossa 14kk, kunhan kaikki olisi kunnossa..
piba: oon mammutin kanssa samaa mieltä huuto.netistä. itsekin oon ostanu ja myynyt siellä hyviä vaatteita/tarvikkeita todella edullisesti. ei vaadi kuin rekisteröitymisen eikä maksa mitään. pienenä vinkkinä ainoastaan, että kuvalliset myynti-ilmoitukset myyvät paremmin kuin kuvattomat :)
Nyt hyvää sunnuntaita kaikille, tämä mamma lähtee aamuapalalle!
t.Ufa & kiukku-Viivi
Kerrankin olis hieno keli, aurinko paistaa ja on ihan tyyntä. Oikeen mukava syksyinen päivä, mutta me vietetään se hyvin pitkälti sisällä..
Eilen Peetu alko tuhista siihen malliin, että on nenä tukossa ja yö menikin sit valvoessa vähän väliä.
Kova yskä tuntuu olevan ja kurkku kipee! Poika rauhottui yöllä vaan jos pääsi syliin, joten minä valvoin ja poika nukku sylissä.
Aamulla alkokin räkä valuun nenästä ja sitä tulee kokoajan.
HUUTONETISTÄ vielä piballe:
Jos et oo ko. sivuihin tutustunu, niin kannattaa lukea ekaks ohjeet ja sit keskusteluja. Sieltä löytyy (kun etsii sellasen alotuksen, missä kysellään kuvien liittämisestä) linkki, että saa ladattua koneelle sellasen ohjelman, mistä pystyy liittään kuvia ilmotukseen! Ja se on helppoo kun minäkin sen osasin, vaikka olenkin aikamoinen poropeukalo tän koneen kanssa!!
Kuvalliset kohteet tosiaan menee paremmin kaupaks kun kuvattomat.
Eipä tässä taida nyt muuta ollakaan, on mentävä tekeen poppoolle ruokaa.. Hauskaa sunnuntaipäivää kaikille!
mammutti& nuhanenä Peetu
[color=red]Piiiitkästä aikaa tulin tänne kurkkimaan, että kuinkas ovat kaikki helmivauvat kasvaneet ja ketä täällä on vielä mukana. :)[/color]
Itse aloitin koulun tuossa juhannuksen jälkeen. Kiirettä on pitänyt niin, etten ole paljon netissä kerennyt surffata. Nyt viime aikoina oon keskittynyt pääosin oman yrityksen perustamiseen ja häiden suunnitteluun. :)
[color=blue]
Meillä Sinna on kasvanut kovin samaa vauhtia kuin teidän lapsoset. Kierimällä ja ryömimällä liikkuu eteenpäin, juttelee kovasti ja on aivan mahdoton syömään. Ja itse aina ilmoittaa haluaako maitoa vai soseita. :) On myös mahdottoman nopea liikkeissään ja aina pahanteossa. Ja kun kieltää, niin suu menee mutruun ja tulee parku. Kukkien repiminen ja mullan syöminen tuntuu olevan lempipuuhaa. :)[/color]
Täällä oli ilmeisesti jo muutama äiti uudelleen raskaana. :) Paljon onnea teille! Itsestä tuntuu nyt, että " ei enempää lapsia kiitos" , mutta mistä sitä tietää vaikka joskus vielä innostuisi. ;)
Mammutti oli ainakin vielä haaveillut laihduttamisesta. Täällä vähän sama meininki, yhtään kiloa ei ole keväästä tippunut vaikka yritys on kova. Aina vaan kuitenkin sortuu syömään herkkuja ja liikunta on kovin vähäistä. :/
Mutta nyt pitää mennä, Sinna kaipaa ruokaa! :) Mukavaa syksyä kaikille!
-frog2 & Sinna 7,5kk