Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei oikeastaan mitään ihmeempiä. Vapaapäivä edessä ja tarkoitus ois saada vihdoin ja viimein pinnis maalattua loppuun. Eilen sain pinniksen pehmusteet ommeltua päätökseen. Oli siinäkin urakka. Itse onpeluhan ei vaikeaa oo, mutta kanttinauhan kiiinnittäminen nuppineuloilla ja kun sitä ompelua suoritttaa ikivanhalla husqvarnalla, joka sotkee aluslangan vähän väliä, niin oli siinä hermoilla kestämistä ja useamman päivänhän se auttamatta vei.

juu, mutta nyt hommiin...

Sanle ja Veikka 31+6

Vierailija
2/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin valitusta:

Istuin viikonlopun aikana 600 km autossa ja seisoin kaksi päivää, nyt mun selkä on niin tulessa ettei kääntyminen tai kävely onnistu. Saisikohan tk:sta sellaisen kunnon tukivyön lainaksi? Ei meinaa enää auttaa tuo malli ( nimeä en tiedä, siinä on " masupussi" ja aika tukeva tarrakiinnitys). Äippäloma alkaa vasta kuukauden kuluttua joten ei auta kuin purra hammasta. Onko jollain kokemuksia hieronnasta raskausaikana?

Musta tuntuu että pikkuinen kääntyi jalat alaspäin, on viihtynyt useamman illan poikittain, siis kun nukkumaan olen ollut menossa. Nyt kaikki tömähdykset tuntuu tuolla alhaalla.

Synnytystapa-arvio on kuulemma nykyään siirretty vasta tuonne viikkojen 38 tienoille, joku sitä ihmetteli. Meillä neuvolantäti yrittää saada sitä kaikille jo sinne 36:n paikkeille muttei jorvi ota monestikaan niin " aikaisin" . Ja sitten viimeinen lääkärineuvola jää pois.

Kiukkuisena huomasin ettei valmennukseen pääse enää uudestaan synnyttäjänä. Vaikka edellisestä on jo useampi vuosi. No uloshan se tulee joka tapauksessa :)

Olen suunnitellut että haluaisin mennä yksityiselle ylimääräiseen ultraan, onko kellään hinnoista tietoa? Ajattelin että jos se hiukan hälventäisi pelkoja...

Onko muita jotka suunnittelivat maitoa luovuttavansa? Itse ajattelin jos sitä yhtä paljon tulee kuin viimeksi.

No nyt " aamu-unille" , ihanaa tämä vapaapäivän vietto :)

Kukka ja pikkuinen 30+6 (ehkä..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on pimeää kuin illalla ja vettä lotisee. Saattelin vähän aikaa sitten kakkosemme tarhaan. Laitoimme sadekamat päälle ja kävelimme kaikki lätäköt kaikessa rauhassa. Tänään tuntui todella hyvältä jäädä kotiin ja ottaa iisisti. Perjantaina oli vielä sellainen olo, että olisi pitänyt olla jossain muualla, aivan kuin olisi ollut pahojaan tekemässä. Viikonloppuna tuli tehtyä sellaiset perussiivoukset, joten nyt voisi vaikka rojahtaa sohvalle lukemaan kirjaa tai tutkimaan löytyiskö digiboksilta mitään hömppää ajanvietettä. Tähän saattaa tottua...

Pepi 31+6

Vierailija
4/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille pitkästä aikaa. Laiskamato on iskeny eikä oo tullu kirjoteltua, lukemas oon silloin tällöin käyny muiden kuulumisia.

Eipä tänne nyt oikestaan mitään ihmeellistä kuulukkaan. Aika on menny tosi nopeesti. Puolitoista viikkoa olis vielä töitä ja sit alkais äippäloma. Täytyy myöntää et aika raskasta rupee työnteko olemaan kun teen hoitotyötä vanhusten parissa. Millään ei tahdo päästä enää kumartumaan kun pukee niille vaatteita. Aina toi masuasukki jää kylkiluun alle eikä se tunnu kivalta.

Asukki on onneksi jo aikaa kääntyny oikeinpäin, ei tartte sitä kun murehtia.Neuvolassa on kaikki ollu ok nyt kun otin iltaisin rautaa 2tablettia kerralla. oli hb noussu 121 parissa viikossa, ennen oli 111.

painoa on tullu n. 10kg ja sf-mitta on 32.

Odotus on sujunu kaikin puolin hyvin vaikka liitoskivut on vaivannu jo viikolta 14 mut oon niiden kanssa pärjänny.

Kukka: Itse sain fysioterapiasta lainaksi hyvän vyön. Lähinnä liitoskipuihin joka vaikeutti kävelyä. leveämpi osa tulee tuonne alaselän puolelle ja siitä tarranauhalla kiinni vatsanalle. Töissä vyöstä on ollut apua ainakin minulle. Kannattaa kysyä. Hierontaa voi antaa myös raskausaikana istuvassa asennossa.

Myös käsistä ja ylävartalosta tulee yllättävän voimakkaita tönäisyjä tonne alas, itse on jotenkin vaikea hahmottaa onko ne jalkojen vai käsien liikkeitä.

Mut nyt laitan tän kirjotuksen eteenpäin ennenkuin katoaa. yleensä mun kirjotuksille käy niin.

72oinas 33+3

Vierailija
5/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea lomailijoille! Kateellisena luin tota " sadevaatteet päällä lätäköitten kautta rauhassa tarhaan" -viestiä... mä olin sit se toinen ääripää " kiireesti likka sylissä ettei kastu tarhaan" -tyyppi. No, lomaan aikaa jäljellä vajaat kolme viikkoa. Eiköhän se tässä kulu. Eilen kävelytin toki 2v:tä muutaman sata metriä ihan huvikseni, " opetin" kävelemään matkaa, ettei sitten vingu koko ajan kärryihin tai seisomalaudalle kun vauva syntyy. Muuten meni ihan hyvin, mutta loppumatkan paluun sain kantaa (supisteli vietävästi, kun tyttö vielä roikkui velttona ja kikatti), kun neiti ei käsittänyt, ettei tarkoitus ollut jäädä leikkimään isojen sisarusten kavereitten pihaan vaan palata pikkuhiljaa kotiin...

Autoista on ollut puhetta. Meidän vaihdettiin tilaversioon jo alkupäässä raskautta, jotta sitten kaikki kuusi mahdumme matkustelemaan. Hyvältä on vaikuttanut.

vaunut pesin ja puunasin kaikkine osineen viikonloppuna (Brion novat). Tuli melkein kuin uudet. pitää vaan hankkia varaosana joku pyörän osa, kun se on murtunut eikä pysy oikein hyvin paikallaan. Mutta noihin kyllä saa hyvin varaosia. Nyt ne kiiltelee lastenhuoneen nurkassa ja niissä nukkuu satunnainen nukkearmeija.

Oma napa on edelleen supisteleva. saa nähdä seuraisko siitä jotain. Mieli on herkkä (itkuherkkä). Puoliso sai sen taas eilen tuntea, kun oli jotenkin sössinyt mun lemppariohjelmien tallentamisen. Niinpä märisin kurjaa kohtaloani puoli iltaa, enkä vastannut sille puhelimeen kun yritti töistä soittaa ja sovitela. itteekin alko jo naurattaa. Ehkä mun pitää olla sille oikein kiltti tänään..

Vointeja! Vkot 32+2

Vierailija
6/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tulee nyt ihana valitusvirsi..

Tosi levoton ja huono olo on vaivannut koko viikonlopun. Yöt on olleet katkonaisia ja huonostinukuttuja kramppien ja vessassakäyntien takia. Onko muilla yöllisiä jalkakramppeja? Lisäksi mulla on varsinkin iltaa kohden tosi ' levottomat' jalat ja kämmenissä ja sormissa tuntuu ikävää pistelyä ja kutinaa. Verenpainekin oli koholla eilen illalla, vaikken kyllä mitään oikeastaan tehnyt kun pieninkin ponnistelu aiheuttaa suppareita. Ärsyttävä olo, täytyy sanoa. Päälaella on myös sellaista kummaa päänsärkyä.

Vauva voinee mainiosti. Potkiskelee ja myöyrii ahkerasti pitkin päivää, varsinkin iltaisin. Jotenkin alkaa olla aika tympääntynyt tähän raskauteen. Onko muilla samanalaisia tuntemuksia? Onneksi mä olen laittanut vauvaa varten jo melkein kaiken valmiiksi, en nimittäin nyt jaksaisi tehdä yhtään mitään ylimääräistä.

Jaksua kaikille!

Sasusasu ja 33+2

Vierailija
7/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselinkin tuossa jo viime viikolla loppuraskauden verenvuoto -otsakkeella, onko kellään siitä kokemusta..en uudelleen täs paljoa siitä jaksa enää kirjoittaa, nyt olen maannut koko viikonlopun, en edes tiskikonetta ole täyttänyt ettei tartte kumarrella, mies hoitaa kaiken, ja ilolla, ettei lapsi vaan ala nyt tulla tuolta liian etuajassa.

Ke iltana olin siis Naistenklinikalla tutkittavana, ottivat tulehduskokeita ja lupasivat ilmoitella tänään tai huomenna, jos niistä jotakin löytyy, vauvalla oli kaikki ok, 1,8kg oli jo painokin:)..mutta syytä verentulolle ei osattu sanoa:( ?? Sanoivat vain että nyt on siivoukset tehty mutta vuodepotilaaksi ei pidä ryhtyä...silti kaikki, jopa suihkussakäynti, painaa ilkeesti tonne alas, ja nipistelee. Meillä on rappusia joka kerrokseen, että sekin tietty voi lisätä rasitusta nyt liianki kanssa. Kohdunpohjan paksuus oli huimat 4cm!! Että se oli hyvä asia, synnytys ei ollut käynnistynyt.

Olen tosiaan orjallisesti maannut nyt vaan ku taas tuli wc käynnin yhteydessä kirkasta verta hiukan?? Siis mistä ihmeestä tää johtuu?

Mukana oli sellasta limaista vuotoakin, tuskin kuitenkaan itse limatulppa, vaikken sellasta ole koskaan nähnytkään mutta oletan sen kuitenkin olevan isompi kuin tämä??

Tosi ihmeellistä kyllä, ei mulla aiemmissa raskauksissa veristä vuotoa ole ilmaantunut ja painanut olen aina kuin aropupu, niinku nytkin.

Ukolle soitin, että hakee nyt sen pinniksen sieltä Lastentarvikkeesta ku ovat maahan saapuneet kerran, ja alan pakkailla sairaalakassia valmiiksi, on meinaan sellanen tunne ettei tartte tosiaan odotella 10.11 päivää:(...Vauvalla on kovasti ollut hikkaa ja pitää tota yksiötään remontissa vähän väliä, ei kyllä ole rt:ssa, poikittain tuntuis olevan.

Vierailija
8/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täältä perässä tullaan, onneksi! Vielä 18 työpäivää jäljellä. Hui miten, aika on mennyt nopsaan.

Aarni-Kerkko: Eikö ole kurjaa kun on olo ihan herkkä? Mulla ainakin lauantai oli sellainen päivä, että kaikki suurin piirtein meni pieleen (omasta mielestä) ja itketti. Mies jo sanoi, että raskausaika on kamalaa, kun mä olen koko ajan ihan tunteiden äärilaidassa. On kyllä itselläkin välillä vähän pelottava olo, että jos tämä itkuherkkyys ei menekään ohi. En tahtoisi sairastua taas synnytysmasennukseen. Niinkuin se itsestä olisi kiinni, jos hormonit toimii " väärin" . No täytyy vain yrittää tarkkailla itseään ja luottaa, että mieskin huomaa jos alan olla tavallista " masentuneempi" . Vielä ei tunnu siltä vaan ihan normaalilta raskausajan hermoilulta, väsymykseltä ja herkkyydeltä.

ON: Herään nykyään joka yö ja olen valveilla tunnin verran. Uni ei vain tule. Hippuli möyrii masussa, enkä usko sen olevan vielä kiinnittynyt pää alaspäin. Tai sitten hän keikuttaa itseään edestakaisin. Ainakin potkut tuntuu milloin missäkin.

T: rila ja hippu 31+3

Vierailija
9/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi jolla ei ole tällä hetkellä mitään valittamista :). No tietenkin tuo istukan paikka on edelleen mitä on ja joka kerta vessassa käydessä tulee vilkaistua paperia ettei vaan näkyisi verta... Kortisonipiikkien jälkeen kahdessa pissanäytteessä oli sokerit koholla ja ketoaineita, mutta tänään jätin ekan puhtaan näytteen joten ei tarvitse enää sitäkään jännittää. Ruoka maistuu ja nukun hyvin, en herää vessaan kuin poikkeustapauksissa. Tyyny mahan vieressä helpottaa nukkumista. Muutama viikko sitten oli ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen kramppi pohkeessa, toivottavasti niitä ei tule enää. Krampit on karmeita. Jatkuvasti supistelee, mutta mitään ne supparit eivät (kai) ole saaneet aikaiseksi.

Toistaiseksi siis hyvä olo :P.

Mulla ei hormonit näin raskausaikana juuri taida vaikuttaa mielialaan, sen sijaan esikoisen syntymän jälkeen itkin varmaan viikon putkeen. Esikoinen joutui melko pian syntymän jälkeen tarkkailuosastolle ja se oli kova paikka. Kamalaa oli kotiutua ilman lasta.

Kukas se kyseli kotiäitejä? Kaipa minut voi sellaiseksi määritellä, itse esittäydyn työttömäksi kotiäidiksi. Tarkoitus oli äitiysvapaan jälkeen lähteä suoraan töihin, mutta sopivaa työpaikkaa ei siihen hätään löytynyt ja muutaman kuukauden kuluttua huomasin olevani taas raskaana. Toivottavasti nyt löytyy töitä, ei ole hurraamista meidän talouspuolen kanssa.

Rila, kirjoitit juuri niin kuin asia on, niille hormoneille ja niiden vaikutuksille ei mahda mitään. Toivottavasti kukaan ei tunne syyllisyyttä itkuisuudestaan tms., jos itkettää niin silloin itketään.

Esikoinen päikkäreillä, sohva kutsuu ->

KL ja silakka, rv 31+5

PS. Ne jotka tuskailevat viestien katoamisen kanssa -ennen " Ok" -napin painamista kopioikaa teksti.

Vierailija
10/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidinpä sitten leivontapäivän kun ei muutakaan keksinyt. Ulkona sataa ja tuulee niin vimmatusti, ettei sinnekään viiti mennä. Nyt on toscapiirakka ja mansikkatorttu tehty ja pätkiskakku paistuu uunissa. Minestronekeitonkin tuossa pyöräytin ja vetelin masuun, niin että nyt on ähky. Iltapalaksi tein puolukkaruisvispipuuroa, että eiköhän tämän päivän ruokatarpeet oo tyydytetty.

Neuvolantätikin soitteli tuossa. Torstaina ois eka valmennus fysioterapeutin luona, mut en taida sinne keritä. Verikokeitten tuloksetkin oli tulleet, ainakin osa. Maksa-arvot oli olleet hyvät ja hemppakin 140. Sappi-arvoja vielä odotellaan... Kyllä toi minun kutina taitaa johtua vaan ihon herkistymisestä. Lauantaina kun saunassa kävin niin siellä hikoillessa käsi varret nousi tajuttomaan kutinaan ja ne nousi sitten nokkosihottumalle raapimisen seurauksena ja helottivat punaisina illan niinku oisin auringossa ne polttanut. Jossain olikin että hikoilu saattaa aiheuttaa nokkosihottumaa. Eli nyt vaan pitää tarkasti kattoa mitä pesuaineita käyttää jne.

Kyselin siltä neuvolatädiltä sitten niitä synnärivalmennuksia. Aikoi ensin palata asiaan myöhemmin kunhan saa erään toisen odottajan asiat varmistettua. No soitti kuitenkin melkein heti uudestaan ja olikin varannut mulle ne synnärikäynnit. Ja hyvä että oli varannut nimittäin valmennusryhmät oli olleet melkein täynnä. Minäkin pääsen vasta lokakuun lopussa niihin, eli kun olen rv 37-38, saa nähdä onko enää tarvetta sillon, vai päättääkö Veikka tulla etuajassa maailmaan. Vähän rupes kyrsimään se kesän terkkasijainen kun ei voinut hoitaa tuota asiaa. Mulle on noi vauvaillat ja fysioterapeutit ihan sama jos jääki nväliin mut siellä synnärillä ois kiva päästä etukäteen käymään tutustumassa. Mut eipä siinä, kyllä tämä lapsi osaa varmasti syntyä ilman valmennuksiakin.

Perheneuvolassakin ois saanu kerran käydä psykologin kanssa juttelemassa parisuhteesta mutta kieltaydyin. Kun ei meillä mitään ongelmia ole ja vaikee se tässä vaiheessa on tietää että tuleeko niitä lapsen syntymän jälkeen ja jos, niin minkälaisia.

Että näin täällä tänään...

Sanle ja Veikka 31+6

Vierailija
11/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nin@Erik@lle jaksamista epätietoisessa tilanteessa! Olisin itsekin varmasti ihan huolesta sekaisin. Toivotaan, että kaikki on kuitenkin ok ja että vauva jaksaa pysyä mahassa vielä muutaman viikon!

Sanle: noi sun leipomukset kuulostivat tosi ihanille! Onpa teillä hyvä palvelu sun asuinpaikkakunnalla, kun on mahdollisuus fysioterapiaan, psykologiin yms. Täällä Tampereella ei voi semmoisista kuin haaveilla.

Mulla on kans mielialat vaihdelleet tän raskauden aikana tosi paljon. Eli välillä oon ollut tosi kiukkuinen - ja mies on saanut siitä sitten sanallisesti tuta...

Täällä kans yksi kotiäiti ilmoittautuu! Tai en mä tiedä olenko mä " virallisesti" kotiäiti, mutta hoitovapaalla olen ja kotona ollut yli 2 vuotta. Tarkoitus ois hoitaa tätä kakkosta kotona ainakin 2-vuotiaaksi, joten lähemmäs viiden vuoden tauko tulee töistä olosta. Vielä ei kyllä ole ollut ikävä töihin, vaikka työstäni tykkään. Onneksi on vakipaikka, johon palata, vaikkei sitä nykyään ikinä tiedä, miten pysyviä nuo työpaikat ovat...

tosca rv 32+0

Vierailija
12/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai eikö noi valmennuksetkaan oo samoja kaikkialla. Täällä saa siis kerran käydä fysioterapeutille, missä käydään läpi jotain venytyksiä ja rentoutumisharjoituksia ym. Sit on 2 käyntiä synnärillä. Perheneuvolassa saa käydä psykologin juttusilla kerran puhumassa parisuhteesta ja sit vielä on vissiin joku vauvanhoito ilta neuvolan puolesta, eli yhteensä 5 krt, mut alkaa näyttää siltä että me ei käydä kuin nuo synnärikäynnit, kun ovat muutenkin jo vähän myöhässä. Taitaa täällä olla muutenkin hyvällä mallilla noi neuvola asiat, kun täällä saa raskausaikana sen 5 ultraa ja neuvolat on aina ollu jämptisti 4vko välein ja nyt 2vkon välein.

Vierailija
13/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanle: Kuola valuen täällä luen:) itse ajattelin leipoa perjantaina. Jos sulla on vasta lokakuun lopussa synnärillä käynti niin minä en varmaankaan sitten pääse käymään koko valmennuksessa. Terkkari lupasi soittaa viime viiikolla, mutta mitään ei ole kuulunut. Taitaa Tertulla olla kiireitä. Ainakin käyn siellä fysioteraupeutilla.

Täällä on ollut paljon tänään kirjoittelijoita. Lähden tästä saunan ja suihkun pesuun. Huomenna sitten pesen/harjaan katot ja sitten olis kaappien vuoro.

rv 32+5, keskiviikkona taas vaihtuu viikko...

Vierailija
14/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Terttu ois mullekaan vielä soitellut noita synnöriaikoja jos en ois itse kysynyt. Tai aluksi se sanokin että palaa asiaan myöhemmin, ehkä ensviikolla mut oli sit kuitenkin soittanut sinne synnärille jo tänään. Ilmeisesti tuon lokakuun ajan jälkeen seuraavat vapaat ryhmät oli vasta marraskuulla. Soita ihmeessä huomenna Tertulle ja kysy asiaa. Taitaa olla asiat hieman rempallaan Sirkan jäljilta. Se kun ei ottanut mitään kantaa noihin valmennuksiin vaikka kuinka kysyin. Onko sulle puhuttu mitään siitä vauva-illasta? Itselleni ehkä hieman turha eikä haittaa vaikka väliin jää, ku nolen kuitenkin aika paljon vauvoja käsitellyt ja hoitanut, mut miehelle ois voinut olla iahn hyödyllinen. No eiköhän sitä päästä niitä vauvailtoja viettämään vielä ihan urakalla, oikean harjoituskappaleen avulla ;)

Vierailija
15/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt pikaisesti piipahtaa ja kertoa noi neuvola jutut, eli tänään oli taas (tuntuu hassulta käydä siä näin usein, mut parempi niin) neuvola ja kaikki ok, vauva olis jo oikeinpäin ja kovasti siinä asennossa et tulis pihalle (toivottavasti ei vielä vähään aikaan), ja sen on kyl huomannu jos on istunu kauan, rupee särkeen ihan pirusti tonne alas kun kaveri protestoi ahtautta.

Verenpaine 137/74

Painoo tullu 250g/vko

turvotus -

sf-mitta 31cm

syke +

liikkeet ++

ja se raivotarjonta.

Nyt tuli sitten kielettyjen listalle haravointi ym..kaikki kumartelu ja nostelu, rupee supisteleen heti. Töissä pitäis pystyä oleen viä pari viikkoo muteiköhän se tästä.

Eipä kait taas muuta, täytyy täst lähtee kauppaan kun rupes tekeen mieli vohveleita ja jätskiä

möhö ja pikku-pirpana rv31+4

Vierailija
16/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään oli taas neuvola ja uus täti immeinen siellä. Ihan kiva oli vaikka onhan se tylsää aina kertoo uudelle tädille kaikki mikä asiaan liittyy (alkaen edellisistä raskauksista ja synnytyksistä) uudestaan varsinki ku meijän neuvolan täti on jo muuttunu ennenki monta kertaa koska ollaan muutettu asuinpaikkaa.

Painoa oli tullu 1273g per viikko (viime neuvolasta 2 viikkoa) ja taitaa olla ainaki osittain turvotusta ku sormet tuntuu päivisinki jo turvonneilta. Pissa oli puhdas. Verenpaine oli 115/63 ja sf-mitta 30,5 eli edelleen pysytellään ihan kiinni yläkäyrää. Sokerirasituksesta ei ollu enää puhetta. Hempan täti unohti merkata, ois ollu kiva tietää onko noussu viime kerran 112:sta. Vauva on edelleen poikittain masussa eli odotellaan kääntyykö tästä. Täti lupas laittaa lähetteen synnytystapa-arvioon.

Edelleen on kurkku kipee ja tänään on ollu ääniki ihan kähee. Toivottavasti ei mitään megaflunssaa oo tulossa ku tuntuu ettei muutenkaan oikeen jaksa täysillä enää mitään. On tosiaan aika raskaana oleva olo ;)

Sasusasu: Mulla on välillä sellanen olo et on jo niin tuhti olo et alkaa kyllästyy raskaana oloon mut sit taas toisaalta tulee ihme olo et apua enää n. 8 viikkoo raskaana oloa ja se ehtii mennä niin nopeesti kuitenki. Ihme ajatuksia sitä tulee ja eniten sitä vaan odottaa et sais pian vauvan syliin :) Meilläki on melkeen kaikki jo vauvaa varten kunnossa. Mies saa roudata joku päivä pinnasägyn varastosta ni saan pestyä sen ja vaunut pitäis viel pestä. On aikamoista sotkua niissä kuopuksen jäljiltä.

Nin@Erik@: Hyvä jos pystyt lepäämään paljon ja toivottavasti verta ei tuu enää! Kiva jos teillä alkaa olla kaikki valmiina vauvaa varten ni ei tarvi niistä enää huolehtia. Toivotaan et vauva pysyy masussa vielä muutaman viikon ni sit ois jo hyvän kokonen jos syntyis!

Kaalilaatikko: Täällä siis toinen työtön kotiäiti :)

Sanle: Hyvin on teillä tosiaan valmennukset ja muut raskauteen liittyvät palvelut! Voi ku mäki saisin jostain energiapiikin ja jaksaisin leipoo ja tehä niitä ruokia pakkaseen. Tuntuu et arkiset ruoanlaitot ja askareet verottaa sen verran ettei enää niiden jälkeen jaksa.

Nyt tytöt riitelee ja meen erotuomariks...

Tarald ja tiitiäinen 31+2

Vierailija
17/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ensi viikolla neuvolassa käynti niin pitää sitten kysyä niistä käynneistä. Jos ei ehdi käymään niin sitten ei. Olen onneksi minäkin hoitanut noita vauvoja niin tiedän mitä niiden kanssa tehdään. Hoidin jopa 12-vuotiaana pikku-siskoni. Hän nukkui minun huoneessa yöt ensimmäisenä kesänä eli tuli vaipat vaihdettua ja anettua pullosta maitoa että äiti sai nukkua. Serkujakin olen hoitanut, kun on tuota ikäeroa. Mut se siitä. Onneksi synnytyssalilla oli rakenneultra niin sen ainakin löytää 7-16.00 välillä viikolla (jos oikein muistan ajat) ja muulloin ensiavun kautta sitten kun pitää sinne mennä.