SIIS helvetti pitääks lapsille opettaa IHAN kaikki.
Mun 5V poika istui märillä uimahousuilla meidän sängyllä. No tottaki siihen jäi märkä läntti. Kuinka voi olla noin idiootti että ei ole tippaakaan maalaisjärkeä. Siis tämä on nyt vaan yksi esimerkki tuhannesta miljoonasta. Raivostuttaa kuinka kaikki asiat pitää opettaa ja vielä toistaa tuhatmiljoonaa kertaa. Ei jaksa.
Nyt on poitsulla porttikielto meidän makkariin, parasta olisi laittaa narun päähän ulos ja heittää ruokaa tasasin väliajoin. *vitsi, vitsi*
Kommentit (29)
toistaa vieä toisetkin tuhat miljoonaa kertaa. Kuvittelitko saavasi lapsen maailmaan valmiiksi kasvatettuna?
äideille pitää myös opettaa/selittää ihan kaikki.
Kuten edellä olevat jo vastasi, yhdyn heihin.
oikeasti huomannut, että kun PERUSTELEN meidän kohta 2-vuotiaalle taaperollemme että MIKSI joku asia pitää tehdä, niin se auttaa - ainakin aika usein! Vaikkei taatusti ymmärrä ihan kaikkea mitä äiti höpöttää, niin toisaalta ymmärtääkin. Esim. hampaiden pesu on ollut aika taistelua - tänään kun perustelin rauhallisesti että miksi pitää pestä niin johan tuli puhdasta.
märkä jälki hetkeksi? Minä olisin istunut omalla märällä pepullani viereen ja halannut poikaa. Todennut päälle, että muista aina ottaa märät vaatteet heti pois päältä ettet vilustu.
Enkä tietenkään ajatellut että lapset tulevat valmiisti kasvatettuina, mutta tuo ihan perusjärjen puuttuminen rassaa. Vai onko mun lapset vaan jotenkin vajaaälyisiä ja minun pitäisi viedä heidät tutkimuksiin?
...Kun esikoinen mm. tuli uhmaikään, kysely-ikään jne. Välillä yllätyn kun lapset hoksaa jotain " vaikeaa" , toisinaan taas ihmettelen kun yksinkertainen asia ei mene perille.. Millään..
me annettiin sellanen kitara meijän 2, 5veelle ja sanottiin et pitää soittaa nätisti mut se kuulosti ihan kauhelta rämpytykseltä!!! ei tajunnut ollenkaan vaikka kuinka monta kertaa selitettiin että pitää kauniisti soittaa nuotteja eikä rämpyttää kieliä!!!
meni kitara kuukaudeksi takavarikkoon kaapin päälle, ehkä jotain tajuu siitä mitä kitaralla kuuluu tehä!!
pyyhettä ei jätetä myttyyn lattialle. Vaikka olen selittänyt 1000 kertaa.
7, meidänkin lapsista jokainen on siinä kaksivuotiaana ymmärtänyt melko hyvin kaikkiselitykset ja ovat olleet oikein yhteistyöhalusia. Sillon auttoivat kotiöissä, halusivat siivota, halusivat tehdä niin kun pyydettiin, koska halusivat olla isoja ja taitavia. Nyt on nuorinkin on 4v ja byhyy, kukaan ei enää halua/jaksa/osaa tehdä mitään. Kaikesta saa sanoa monet kerran. Noh, isot on jo sen verran isoja että he ymmärtävät että on sääntöjä ja että tiettyjä juttuja pitää tehdä, vaikkei haluaisi.
Minkälaisen viestin annat laspellesi, että hän ei kelpaa teidän makkariinne. Mene kiltti miettimään hetkeksi asiaa pojan kantilta.
Olet empatiakyvytön idiootti ja kontrollifrikki. Et sovi äidiksi!
Mäkin annoin lapselle öljyvärit, nyt se maalaa MonaLisaa omassa huoneessa ja auta armias jos siitä ei tule hyvää!
Ei 5-vuotias vielä kovin hyvin hahmota syy-seuraussuhteita asioissa, joista ei ole aikaisempaa kokemusta.
Tulee mieleen tuttavaperhe, jossa yli 10-vuotias poika kävi lomamatkalla hotellihuoneessa suihkussa ja äiti ihmetteli, että miksi ihmeessä poika ei ollut käyttänyt suihkuverhoa. Tajusi sitten hetken päästä, että poika ei varmaan koskaan ollut käynyt suihkussa, jossa suihkuverho eikä siis tiennyt mikä se on ja miten sitä käytetään.
murhe tuo märkä sänky oikeastaan oli. Paskaako sillä on väliä jos päiväpeitto on hetken märkänä?? Te huudatte lapsillenne ihan turhasta ettekä todella tajua että lapsi ei ajattele asioita samoin kuin aikuiset. Pitää vähän suhteuttaa asioita... Mä olisin voinut räjähtää jos olisi ollut tervaiset tai öljyiset housut mutta vettä - haloo!
4:n äiti
ymmärrän kyllä hyvin että risoo tuollanen kun kyseessä kuitenkin jo 5vuotias lapsi
Eihän mikään lapsen tekeminen saa koskaan harmittaa, eihän??!!
Te ootte tekopyhiä tylsimyksiä joka sorkka, on se nyt jumalauta jos ei ikinä saa mistään sanoa. Eikö ole parempi, että tuulettaa täällä kuin kotona?!
miten poika on saanut huutoja kun vahingossa istahti sängylle!! Uskomatonta " vanhemmuutta" .
Vierailija:
Eihän mikään lapsen tekeminen saa koskaan harmittaa, eihän??!!Te ootte tekopyhiä tylsimyksiä joka sorkka, on se nyt jumalauta jos ei ikinä saa mistään sanoa. Eikö ole parempi, että tuulettaa täällä kuin kotona?!
30 ja muut ihan kauhuissaan.
" Minä olisin istahtanut pojan viereen ja halannut poikaa." :-D Ihanan vaaleanpunaista arkea.
omiin kykyihinsä luottamattoman ja aran aikuisen.
Tuon ikäinen lapsi oppii kokemusten ja myös virheiden kautta,kuten me aikuisetkin vielä toisinaan. Voit omalla reagoinnillasi tosin vaikuttaa kovastikinsiihen, kuinka nopeasti lapsi oppii virheistään. Haukkumalla ja suuttumalla vain hidastat poikasi kehitystä.