Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOT viikolla 38 ja 39 +++

16.09.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Aqua80

[color=CD1076]Ikä:molemmat vm-80

Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI. Ensimmäinen tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Ikä: molemmat 29

Yritys aloitettu: 09/05

Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]hapö2

[color=CD1076]Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: inssi 06/07, nega ja ensimmäinen ICSI 08/07.

[color=FF69B4]hyntty-

[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23

Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla

Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 08/05. " Tositoimiin" ryhdyttiin

02/06. Terolut aloitettu 05/06. Clomeja neljän kierron verran keväällä 07. Simpat priimakamaa. 08/07 pääsen itse tutkimuksiin.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Niissä vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Tokasta inssissä kemiallinen raskaus.

[color=FF69B4]leijona85[/color]

[color=CD1076]Ikä:minä 22v ja mies 27v

Yrittäminen aloitettu heinäkuussa 2006, tutkimuksiin siirryttiin nyt kesällä ja viime viikolla selvisi ettei miehen siittiöt tule ollenkaan ulos..syytä tähän ei tiedetä. ensi viikolla lääkäriaika jolloin toivottavasti saadaan jotain selville....kauan ollaan jo lasta kaivattu perheeseen.nyt jännittää...minusta ei tutkimuksissa löytynyt mitään vikaa...

[color=FF69B4]mamabear

[color=CD1076] Ikä: Minä 26v, mies 25v

Mistä: Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: 2/05

Tutkimukset aloitettu: 4/06 -> simpoissa paljon kaikessa vikaa, suurin vika vasta-aineet (89/98%)

Hoidot: 1. ICSI 2/07 + (km), alkioita ei saatu pakkaseen. 2. ICSI 10/07.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf.

[color=FF69B4] Menina76

[color=CD1076]Ikä: mies vm.77, minä vm.76

Yritystä takana: Elokuusta 2003

Hoidot: clomit tosi monessa kierrossa - toimineet oikein hyvin, pari kertaa mukana pregnyl. SSG:n tulos epäselvä mutta laparoskopiassa todettiin että putket on nätisti auki. 5 inssiä tehty joista yksi km 02/06. Mulla lievä pco, miehellä jonkin verran vasta-aineita spermassa mutta pesussa on aina saatu loistavia näytteitä. Eli kovasti epäilyttää että joku vielä toistaiseksi pimennossa oleva asia raskautumista vaikeuttaa. Nyt odotellaan kovasti menkkoja, seuraavaan kiertoon tehdään eka IVF (lyhyt kaava).

Metot olleet käytössä kohta kai vuoden, ovat ainakin tasanneet kiertoja mutta tuskin silti ovuloin pelkästään niiden kanssa.

[color=FF69B4]Mushu

[color=CD1076]Ikä: molemmat vm -79

kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu 07/05

hoidot ja tutkimukset: pillerien jälkeen kiertoja käynnisteltiin 1 1⁄2 v. Proveralla, labroja ja hormonitasomäärityksiä verestä. erikoislääkäri totes pco:n 02/07 ja kiertoa tasaamaan lugesteron. Kaksi clomikiertoa kokeiltiin, pco rauhoittumassa,(oik.puoli normaali), miehelle lähete uimaritestiin. 08/07 siirryttiin lugesteroniin ja lähete(tulossa) infertiliteettipoliklinikalle.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]

[color=FF69B4]Naksu[/color]

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa! Keskeytynyt keskenmeno rv:lla 12. :(

[color=FF69B4]nellamaija

[color=CD1076]Ikä: minä -76 ja mies -74

Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea

Yritystä takana: maaliskuusta -06

Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07

[color=FF69B4]Nuutti77

[color=CD1076]Ika: Molemmat vm77

Asuinpaikka: Yhdysvallat

Yritysta:06/06

tutkimukset: Miehella jonkin verran epanormaaleja uimareita, mutta ei pitaisi olla esteena raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tahan mennessa kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.

[color=FF69B4]Oon@77

[color=CD1076]Ikä: 30 ja 37

Pillerit jätetty pois 12/04

Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.

[color=FF69B4]peea

[color=CD1076]Ikä: 20 vuotta ja mies 24 vuotta

olen varmaan nuorin täällä, mutta ongelma se on meilläkin.

Kotipaikka: asutaan tampereella

ja kolme luomu keskenmenoa 1,5 vuoden aikana.

keväällä -07 lääkäriin

ja 23.8 oli ensimmäinen aika tays:sissa 6kk odotuksen jälkeen. huomenna seuraava 04.09 ja silloin katsotaan mihin ne siittiöt tuolla matkalla joutuvat =) jännittää ihan hirmusesti.

[color=FF69B4]Pikkunyytti

[color=CD1076] Ikä: mulla 24 ja miehellä 31

Yritystä: 08/04 jätetty pillerit pois.1 km tammikuussa 07(luomu raskaus)

Hoidot: Jatkohoidon suunnitteluun menemme keskiviikkona

Tutkimukset:mieheltä tutkittu simpat 05, multa monotorivien aiukiolo 05, se oli ok.oma kierto epäsäännöllinen ja terot nyt vaihteeksi käytössä.Clomia kokeiltu syksyllä 05 2 kiertoa, mut sen jälkeen ei ole mitään.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]s-k-

[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi

Kotipaikka: Oulun seutu

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]20_vilmiina_05

[color=CD1076]Minulla ikää 26 ja miehelläni 32.

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

[color=CD1076]Tuiskutiusku

[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa

[color=CD1076]-piggeliina

[color=FF69B4]Ikä: 32v, mies 31v

Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001

Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.

[color=CD1076]Vannis

[color=FF69B4]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]

[color=CD1076]Juliaana-82[/color]

[color=FF69B4]Ikä: vm -82, mies -78

Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan

Yritys aloitettu 04/06

Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.[/color]

[color=CD1076]-ninnuli1-[/color]

[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

[color=CD1076]YksityinenAsia[/color]

[color=FF69B4]Ikä: Minä -71 ja mies -69

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07

Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07. Plussa toisesta ¿pieleen menneestä¿ inssistä.

[color=CD1076]käärö[/color]

[color=FF69B4]Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.

[color=CD1076]Afternoon[/color]

[color=FF69B4]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Plussa ensimmäisestä ivf-hoidosta 09/07.

[color=CD1076]tuutimari[/color]

[color=FF69B4]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin. Ensimmäinen inssi 8/07, josta Plussa! La 5/08.

[color=CD1076]hellikki[/color]

[color=FF69B4]]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmät väreet meni täälläkin ja tippa tuli linssiin!!!Onnea aivan hirmusesti kamuseni!!!!!!Aftikselle ja muillekin plussanneille onnea!!!!

-Pepsi ja Samuel 1wee

Vierailija
82/110 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit, kylläpä kannatti pidätellä junaa laiturilla :) Killen tavoin mullakin oli salaa hyvät fiilarit tilanteesi suhteen. Onnea ja tarrasukkia lähettelen.

hellikki 6+4 (toivottavasti, sillä aikalailla oireettomana edelleen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuhannesti paljon onnea ja sadoittain enkeleitä matkallenne kohti ensi kevättä ja pienokaisen kohtaamista! Killen ja pepsin tavoin täälä tuli kyyneleet silmiin viestisi luettuani, olen niin onnellinen ja iloinen teidän puolesta, että vaikeuksien ja epätodellisuuen kautta nousitte voittajina ylös ja saitte sen pienen masuasukin sinne yksiöön asusteleen.

Ihana on aina saada teitä " vanhoja" enskalaisia plussajunan kyytiin!!

Onneks olkoon vielä kamalasti!!!!

Täälä väsy on alkanu painamaan joten sänky kutsuu, muuten oireet/oireettomuus pysynyt samana, rinnat arat ja painavat ja syödä pitää muistaa tasaisesti tai heikko olo iskee, menkkakipuja enää harvemmin, mutta muita vihlasuja ja kolotuksia masussa kyllä on.

käärö rv7+2

Vierailija
84/110 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia!!

Killa oikein kovasti onnea teille molemmille ja tosi hieno juttu että asiat menivät kuitenkin parhain päin =)

Jessis: Pahoittelut tädistä ((halaa)) ja kovasti tsemppiä.

-hapö- rv4+4 (?)

Vierailija
85/110 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret onnittelut plussan johdosta :) Pakko oli tulla vanhaan kuumeilukamua onnittelemaan. Hymy nousi huulille kun luin viestisi. Nyt paljon tarrasukkia ja vaaviliimaan matkaan. toivottavasti pian tuolla o-puolelle treffataan :)

Teille muille plussanneille suuret onnittelut myös. On todella hienoa kuulla täältäkin hyviä uutisia.

Toivottelee: Sara-Maria rv 19+5

Vierailija
86/110 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnitteluhalaukset plussasta, teille tulee nyt vauva:)

ihania uutisia ja kaikkea hyvää odotukseen, todella upea asia!!!!

pitkästä aikaa tulin katteleen palstoja ja tämä uutinen sai kyllä kyyneleet silmiin ja hymyn huulille!

Vierailija
87/110 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla " kuokkimaan" o-puolelta, kun suureksi ilokseni huomasin, että täällähän ovat vanhat kuumeilukamut plussanneet! Eli:

KILLA ja HAPÖ: Onnea tuhannesti ja turvallista odotusta! Tervetuloa o-puolelle, kun siltä tuntuu.

Kaikille muillekin plussanneille onnittelut tietysti ja muille tsempitystä ja jaksamista!

Dajm + Pätkis 31+5

Vierailija
88/110 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko sydämestä kiitos kaikille onnitelleille eli Dajmille, Miauuulle, Sara-Marialle, Hapölle, Käärölle, Hellikille, Pepsille, Biancolle, Aftikselle, Kathylle, Pikkunyytille, Tuutille, Killelle, Viipulille, Hanille, Nuutille, Nealle, Deselle, Mushulle, Margelle, Moolille, Julille, Jessikselle ja Meninalle (ja pahoittelut sille, joka jäi erikseen mainitsematta)!

Ihan naurattaa, kun monet " tiesivät" minua paremmin miten tässä käy! Kai sitä vaan itse ei uskaltanut antaa toivolle valtaa, ettei sitten olisi sattunut tipahtaminen niin kovin. Mutta parempi näin päin siis! :)

Tosi mukavalta tuntuu, kun vanhatkin tutut vielä muistavat! Ja tietty erityiskiitos mahtavasta tuesta L-Enskoille! Teidän kanssa on hyvä ollut kulkea tätä matkaa, joka tällä erää näyttää siirtyneen askeleen eteenpäin. Tietysti mitä vain voi vielä sattua ennen kuin lapsi on oikeasti täällä, mutta koitan olla murehtimatta asioita, joille en mitään voi! Soisin teille rakkaille kamuille pikapuoliin positiiviset tulokset testeihin, ettei tarvitsisi seuraanne ikävöidä tuolla toisella puolella! :)

Omasta navasta lyhyesti sen verran, että hyvin oireetonta on, joten oikein ei vielä osaa asiaa sisäistää. Nyt parina päivänä hieman pahoinvointia iltapäivällä ja tissit on vielä turvoksissa ja nyt taas uudelleen kipeytyneet. Tuhruvuotoa on edelleen, mutta siitä ei kuulemma kannata olla yhtään huolissaan. Vinkkinä siis kaikille, että jos tuota tuhruttelua joskus ilmenee, ei peli ole suinkaan menetetty, vaan vasta kun täti oikeasti saapuu! :)

Hapö: vielä uudet onnittelut sinne! :) Kiva kun mennään monen kaverin kanssa melkein samoissa!

Käärö: koska sulla toi väsymys alkoi? Mä olen ihan hädissäni, kun vielä ei väsytä yhtään! ;)

Helli: älä huoli oireettomuudesta! Eipä täälläkään tosiaan kovin ihmeitä ole!

Aftis: voi on tosiaan mahtavaa päästä vanhan palstakamun kanssa siirtymään eteenpäin! :) Vielä kun saataisiin Jessis ja Brookekin matkaan mukaan! Ja Naksu, kunhan heillä on voimia taas jatkaa hoitoja! Ja tietty kaikki muutkin, mutta te olette sentään kulkeneet mun kanssa yli 2 vuotta, joten tosi hienolta tuntuisi jos kaikki vanhimmat pääsisi jo täältä pois!

Nuutti: vau, mikä follikkeli! Toivotaan parasta, vielä ois tilaa tuolla toisella puolella!

Nea: olipa kaunis runo! Ihan taas itku meinasi päästä! :)

Mooli: jokohan mäkin pääsisin vihdoin tukkimaan niitä Stockan käytäviä! :D

Jessis: pahoittelut epäonnesta! :( Kuten tuolla jo aiemmin sanoinkin, niin kyllä teidän ihan vanhimpien kamujen jo soisi todella sen onnen saavan! Kun on niin pitkään seurannut toisen taivalta ja jatkuvia pettymyksiä, niin kyllä haluaisin teidän jo täältä pääsevän!

Buumi: jospa teilläkin kohta päästäisiin inssiin ja sitten tulisi tulostakin! (Huomaa, kuinka entinen inssin tehon epäilijä jo nykyisin siihen luottaa! ;) )

Kathy: tsemppiä pistelyyn! Kohta se sujuu jo ihan rutiinilla! :) Toivotaan nyt vihdoin teillekin + tulosta!

Brooke: mikä tilanne siellä?! Mä peukutan aivan täysillä, että siirryttäisiin o-puolelle samalla oven avauksella! bdbdbdbdbdbdbd

Maari: voi pahoittelut ettei onnistanut! :(

No nyt alkaa pakko olla lopetella, joten vielä huiskutukset niille joille en erikseen kommentoinut! Ei uskalla vielä ihan tuonne o-puolelle, mutta plussanneisiin lapsettomiin kävin jo " ilmoittautumassa" . Varmaan tulee kyllä vielä täälläkin käytyä ahkeraan lukemassa rakkaitten kamujen kuulumisia! Plussaonnea kaikille ja uskoa noiden hoitojen onnistumiseen! Tiedän, että usko on välillä koetuksella, mutta mä olen toiveikas, että kyllä jokaista onnistaa vielä!

Killa

Vierailija
89/110 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa, niin se vaan tosiaan meni ihanasti, että plussa pärähti¿Ajatella, kuinka kivinen oli tämäkin matka! Mutta koskaan ei voi tietää tulevasta, niin se vaan on. Tosin usko loppuu aina välillä ja kaikkea vastaan tulevaa ei edes halua tietää¿Mutta niin paljon vielä onnea teille =) Tulee kyllä omaa emoa ikävä¿(Nean runo oli kyllä ihana !)

Jessicalle pahoittelut ja halit! Voimia sinne. Toivotaan, että maha tulee kuntoon!

Kathy, mukava että mies on auttanut piikittelyssä, mutta ei se niin kamalaa ole itsekään sitä tehdä¿Joko olet uskaltautunut?

Brooke, mitkäs on fiilarit? Hyvä, että sait sanaisenarkkusi auki siitä tupakasta¿Josko sillä olisi jotain vaikutusta ja tehoa =)

Deselle peukkuja =)

Mikäs on Hapön vointi ja fiilikset? Taitaa olla aika uskomaton olo? Kaikkea ihanaa ja hyvää teille¿Täytyy sitten muistaa meitä ja tulla kertoilemaan kuulumisia!

Moikka s-k! ¿Näkeehän¿ suakin¿Mä toivon niin, että tuo palsta vaihtuisi pian¿Täällähän tulee hiljasta, kun tätä vauhtia jatketaan! Mutta mikäs sen ihanampaa, kuin positiiviset uutiset. Sais vaan tulla hiukan lähemmäksi¿;)

Mushu, kurjaa että joudutte odottelee ensikäyntiä noin kauan, niin täälläkin vierähti puoli vuotta! Mutta hyvä uutinen (ne tikkaat ylös), että jatkatte klinikalla odotellessa! Josko tämä aaltoilu jatkuisi myös meidän kohdalla? =)

Buumille moi! Nyt kyllä sitten kovalla kovaa vastaa, että saatte sen ekan inssin¿Täällä hengessä mukana ja toivotaan, että ei vkloppu sotkisi kuvioita. Ovis bongattiin ja peitot heilui ;)

Maarille ison isot halit ja rutistukset! Jaksuja lähettelen¿

Aftis, kiitos. Kyllä kieltämättä hyvillä mielin olin, kun hyviä uutisia sain pitkästä aikaa. Jos meidän tilanne ei niin toivoton olekaan =) Kuinkas siellä vointi?

Nuutille tsempit ja vilkutukset! Toivotaan tykityksistä hyvää tulosta, kun noin komea muniskin köllöttele¿

Mamabearkin oli käynyt moikkailee! Vlikutuksia sinnepäin =) Myös Diina-rouvalle heipat¿ :)

ON; Täällä ovis bongattu ja ihan selkeet kivut. Hyppää yli, limajuttuja tiedossa; Tosin hämmennystä aiheutti sunnuntainen ihme vuoto. Aluksi valkkarin mukana punertavaa ja sitten limainen ja verinen löntti. Maha oli tosi kipeä ja ajattelin, että täti kurvaa ihan väärään aikaan paikalle, mutta se meni itsestään sitten ohitse...Mitä lie ovisvuotoa ollut?

Peitot heilui ja toivotaan (hiukan pessimistisesti) hyvää tulosta...Päivä kerrallaan!

-marge-

Vierailija
90/110 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistelisin, että sellanen semi-väsy olis tullut jossain rv 7 paikkeilla...ja mullahan ei fyysistä pahaa oloa ollut lain, ihan pikkupikkukuvotusta, jonka just pystyy kuvittelemaan...ja eikä muutenkaan koko raskauden aikana mitään erityisiä fyysisiä tuntemuksia (paitsi tietysti vauvan liikkeet)...mutta niitä henkisiä hyökyjä sitten sitäkin enemmän...;)

haleja***

ja Hapölle kanssa iha kauheesti onnea!!!!

-mooli ja tyttö ihan pian 5kk

p.s. mää mietinkin sitä stockan tukkimista;=)

Vierailija
91/110 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Sydämelliset onnittelut Killalle pikkuisesta masukista!!!!!!!!

Mahtava uutinen :) Kuten moni muukin, myös minä olen seuraillut taustalta vanhan kuumeilukamun jännityksen hetkiä...

Olet todellakin onnesi ansainnut, onnea vielä kerran ja kaikkea hyvää raskauteesi!

Onnea myös muille plussanneille! Ja kovasti toivon että haikara pian löytää kaikkien muidenkin enskojen luo.

Viipero & Aleksi pian 11kk

Vierailija
92/110 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkaamaan tänne,mutta hämmästyksekseni koko paikka oli ihan tyhjä...onko täällä ollut niin valtava plussa-aalto että kaikki ovat siirtyneet muille listoille?!.....

voi kun itsekin sinne vielä joskus pääsisi.....onko täällä siis oikein enää ketään vai onko kaikilla pientä hiljaiseloa tämän suhteen? mitä kaikille kuuluu ja miten piinaajat?????

Vierailija
93/110 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijona85: mietin juuri samaa eilen, että lähtikö kaikki muut plussajunan mukaan. Brookesta ei ainakaan ole kuulunut mitään. Mitäs jellona sun hoitorumbaan kuuluu?

Brooke: miten kävi? Sullahan oli tänään testipäivä. Pidän täällä peukkuja että olet niin onnesta soikeena siellä ettet ole palstalle sen takia ehtinyt...

Mulla tosiaan alkoi vuoto jo pp8 (tuoresiirto/ICSI) ja nyt sitten vaan odottellaan seuraaan kierron alkua jotta päästäisiin pas:iin. Toivottavasti ensi kerralla on paljon parempi tuuri mukana.

Peukkuja plussanneille ja piinareille. Minut ainakin " näkee" täällä puolella, valitettavasti, jatkossakin.

Vierailija
94/110 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijona, täältä löytyy ainakin minä...En taida kulumallakaan lähteä pois! Mitäs teille kuuluu? Odottelette vastauksia, entä muuta?

Maari, pahoittelinkohan ollenkaa tuota tädin vierailua? Jaksuja sinne, harmi, että meni näin. Toivotaan tosiaan parempaa onnea pas:iin! =)

Mietiskelin tässä tuota meidän listaemoa...Se kun meni ja nappasi sen plussan ;) (terkkuja ja valtavasti vielä onnea), että kukas miestä pitää nyt huolta? Kuka jaksaa ja osaa ottaa emon tehtävät haltuun? Täytyy tunnustaa, että minusta ei siihen kyllä valitettavasti ole.

Tulkaahan joukolla takaisin, jotta saadaan taas eloa pinoon.

Piinaajille pitkää pinnaa =) Kaikille haleja!

-marge-

Vierailija
95/110 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko valitettavasti sanoa ettei minustakaan ole palstaemoksi, kun en oikein tiedä mitä ja miten se homma menee...toivottavasti saadaan joku joka nämä hommat taittaa...

mitäs meille, tosiaan niitä koetuloksia taas vaan odotellaan ja säästellään rahaa tulevaan...onneksi on tulossa mehevät veronpalautukset, taitavat kaikki mennä tähän unelman toteuttamishankkeeseen... itsehän käyn tässä työn ohessa oppisopimuksella koulua ja huomenna olisi koko päivän kestävä hygieniakoulutusta ja se koe loppuun...olen koittanut ahkerasti lukea ja harjoitella, mutta ne asiat ei vaan mene mun pieneen päähän...saas nähdä...

eli vähän tässä harmittaa kun ei ole vapaata viikonloppua kun huominen menee koulussa. olen ollut aika väsynyt ja haluaisin vaan saada kunnolla nukuttua...

mitäs teille muille, maari ja marge????? toivotaan tosiaan että se plussa-aalto ottaisi teidätkin (ja minut) mukaansa kun ensi kerralla käy...oletteko hoitojen välissä pitäneet pitkiäkin taukoja vai aina aloittanut uuden heti perään??? meillähän ei varmaan noihin itse hommiin päästä kuin vasta alkuvuodesta kun nyt vielä selvitellään ja mietitään....

välillä itkettää niin paljon kun vaan toivoisi itselleen sellaista ihanan suloista huutavaa pikkunyyttiä....tai että sellainen alkaisi kasvamaan tuolla minun masussani....onko kellään tällaisia tunteita ja kuinka usein?? olen kyllä suunnilleen käsittänyt jo sen faktan ettei tämä tule meillä olemaan niin helppoa ja että siinä menee vielä pitkä aika jos onnistuu koskaan, mutta välillä sitä vaan NIIN toivoisi itselleenkin.....

nyt pitää mennä pikaiseen viel harjoittelee hygieniapassikoetta ku mennään illalla mummolaan syömään miehen kanssa....

Hauskaa viikonloppua kaikille teille ihanille!!!!!!!!!!

Vierailija
96/110 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti Hapölle ja Killalle jotka muistan vauvakuume puolelta. Ihanaa oli lukea teidän plussa uutisia!! =) Kaikkea hyvää masuasukeille.

Täytyy minunkin tunnustaa että olen aika aktiivisesti käynyt täällä lukemassa teidän kuulumisianne. Myötäelän taustalla.

Toivottavasti haikara vierailee teidän kaikkien luona lähiaikoina.

Voimia, jaksamista ja onnea mukaan teille kaikille!

hermione

Vierailija
97/110 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsasti vielä kiitokset onnitelleille! Kovasti lämmittää mieltä, kun vanhatkin tutut tuolta muualta vielä muistaa! :)

Mä voisin päivittää vielä sunnuntaina listan ja laittaa alulle seuraavan pinkan. Listan päivittäminen ei ole mitään mahdoton homma, mutta vaatii kohtalaisen säännöllistä pinon seuraamista. Itse olen hyväksi havainnut sen tavan, että mulla on tuo lista tallennettuna omalle koneelle ja aina sitä mukaa, kun joku muutoksia esittelyynsä toivoo, niin olen ne sinne lisännyt. Muuten olisi vähän työlästä aina kahlata läpi jopa 100 viestiä. Ehkä helpointa on, jos on ennenkin väreillä pelannut, mutta oppii tuon kyllä nopeasti, jos joku innostuisi! :) Annan mielelläni lisää vinkkejä, jos niitä kaivataan!

Hapö: saahan sut jo päivittää plussanneeksi?!

Omia kuulumisia sen verran, että pahoinvointi on alkanut, mutta pysyy jotenkin kurissa säännöllisellä syömisellä. Muuten olo on jotenkin epäuskoinen vieläkin ja hirvittävä huoli on jatkuvasti taka-alalla, että jos kaikki vielä meneekin pieleen! :( Ihan mahdotonta nauttia tästä tilanteesta, kun vaan miettii mikä kaikki voi mennä huonosti! 2 viikon kuluttua eka ultra, jolloin toivottavasti selviäisi, että kaikki tähän asti ok!

Huiskutukset kaikille rakkaille kamuille ja plussasädetyksiä +++++++!

Killa

Vierailija
98/110 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä Brooken kuulumisia odotellaan täälläkin!

Vierailija
99/110 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipahdin kysymään josko neuvoisit mulle tuon värien käytön?! Oot niin kivasti osannu niitä täällä käyttää :) Syys-lokakuun IVF-listan ylläpitäjänä tahtoisin kovasti oppia nuo värit, kun lista on muuten niin " tylsä" ..

Niin ja kiitos peukutuksista tuolla toisella palstalla :) , niitä tosiaan tarvitaan.. Sun tarinaasi olen ilolla seurannut ja kovasti tarrasukkia lähetän, jotta pikkuinen pysyy kyydissä!

SanniAnniina (ensikoidenkin kuulumisten säännöllinen seuraaja :)

Vierailija
100/110 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista väreistä: tuolla " Saitista sanottua" -palstalla on ohjeita ja siellä voi hyvin myös hommaa harjoitella. Laitan tähän kuitenkin lyhyesti jotain perusjuttuja.

Värejä käytettäessä koodit pitää aina kirjoittaa yhteen putkeen eli jos väliin tulee yksikin välilyönti, ei värit tule oikein. Idea on siis se, että ennen tiettyä sanaa/lausessa tulee [ color = red ] tai joku [color=blue] muu väri[/color] (ja siis välit pois) ja lauseen loppuun [ / color ], joka palauttaa edellisen värin.

Lisää värejä http://www.saunalahti.fi/wpoet/fin/colorhuge.htm jolloin värin nimen tilalle laitetaan nuo kirjain/numerokoodi.

[b]Paksunnoksen[/b] saa [ b ] ja lopetettua [ / b].

Kursiivi

taas tulee [ i ] ja pois [ / i ].

Eri kokoista tekstiä saa tietyillä numeroilla esim. [ size=3 ] [size=3]koko 3[/size] ja pois [ / size ].

Kannattaa käydä harjoittelemassa tuolla ja muistaa erityisesti tuo, että välilyöntejä komennoissa ei saa olla!

(Saas nähdä osasinko pitkästä aikaa laittaa joka koodin kohdalleen! ;) )

[color=deeppink]Plussaonnea Sanni sullekin! Ja tietty kaikille muillekin! :)