Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna mun kaikki kestää. " Just-nyt-heti-Huutonetmyyjät" . OV

Vierailija
16.09.2007 |

Selailin aikani kuluksi Huutonettiä ja törmäsin yhteen myyjään, jonka ilmoituksissa luki: ODOTAN MAKSUA KAKSI (2) VUOROKAUTTA JA JOS RAHAT EIVÄT OLE TUOSSA AJASSA TILILLÄNI, LAITAN KOHTEEN AUTOMAATTISESTI TAKAISIN MYYNTIIN JA OSTAJALLE NEGAN ILMAN MITÄÄN ENNAKKOVAROITUSTA!!! (ja kyllä, tuo sääntö on kirjoitettu huutamalla).

Siis täh? Jos kohde sulkeutuu perjantaina ja ostaja tarkastaa viestinsä illalla ja maksaa heti, mutta rahat näkyvätkin myyjän tilillä tiistaina, ostaja rassukka saa negan siitä hyvästä, kun hänellä sattuu olemaan eri pankki kuin myyjällä :D

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ko. myyjä tehnyt paljonkin kauppaa? Tajuaakohan siis sitä, että pankista toiseen rahojen siirtymisessä menee pari päivää, ja jos tosiaan viikonloppu osuu väliin niin mahdollisesti pidempäänkin? Vai onkohan vasta aloitteleva myyjä...?

Vierailija
2/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa siis olla aloitteleva myyjä, jolla on sattunut olemaan aina sama pankki kuin myyjällä ja näin ollen luulee rahojen näkyvän heti toisen tilillä, vaikka olisikin eri pankki.

Ja sekin mua jaksaa aina ihmetyttää, että jos myyjä vaatii maksun heti (=kolmessa päivässä, kahdessa päivässä, viidessä päivässä), hän kuitenkin ilmoittaa postittavansa kohteet KYMMENEN päivän kuluessa???!!! Siis wtf? Mun mielestä myös myyjän pitäisi olla yhtä nopea toiminnassaan vai miksi sitä pakettia/kirjettä pitää pantata yli viikon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS myyjä vaatii nopeaa toimintaa niin on hänen itsensäkkin oltava nopea!!

Mua risoo kyllä myös nää nopeat ostajat,eli he laittavat " saanko tilinumeron" heti kun kohde sulkeutuu ja jos et saman pvän aikana laita tilinumeroa niin heti tulee lisää kyselyjä ja usein myös " aioitko siis myydä tuotteen" tmv..

Itsellä on 3-vuorotyö ja en tod päivystä tietsikan äärellä,minusta riittävän nopeaa toimintaa on reagointi noin 2 pvän sisällä ja JOS kohteen saamisella on joku nopeaus niin kysyy hyvissä ajoin ennen sulkeutumista niin saatan pystyä laittaan heti postiin :)

Vierailija
4/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mua risoo kyllä myös nää nopeat ostajat,eli he laittavat " saanko tilinumeron" heti kun kohde sulkeutuu

Mutta teen sen siksi, että mielestäni osoitan myyjälle, että olen tosissani ostamassa huutamaani tavaraa. Mun puolesta myyjä voi sitten sen tilinumeron laittaa milloin ehtii, en sen ekan viestin jälkeen hätyytä, mutta mun mielestä on kohteliasta ostajana osoittaa huomioineeni kaupan sulkeutumisen.

Vierailija
5/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä heti kysyn tilinumeroa kun huuto on sulkeutunut. ja ihmettelen jos vuorokaudessa ei vastata. jos jotain myy/huutaa pitäisi olla tietoinen huudon sulkeutumisajankohdasta tai sitten laittaa viestiä mahdollisista kiireistä ja esteistä.

Vierailija
6/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä aina kysyn myyjältä huudon päätyttyä tilinumeroa. Olen kuvitellut sen kuuluvan huutonetin käytäntöihin! Sanotaanhan meklarilta tulevassa viestissäkin, että " Alta löydät kohteen myyjän yhteystiedot, ota häneen yhteyttä pikaisesi sopiaksenne tuotteen toimitukseen ja maksuun liittyvistä muodollisuuksista."

En ole toiminut huutiksessa kuin ostajan ominaisuudessa, mutta kyllä itsekin myyjänä varmasti arvostaisin ostajan yhteydenottoa. Ostajahan voi haluta noutaa tuotteen, jolloin on ihan turha alkaa lähettelemään tilinumeroa ilman pyyntöä.

Vierailija:

10. Uskotko kuinka ärsyttävää nuo ostajien tilinumerokyselyt on?

Vierailija
7/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tilinumero kyselyt on turhista turhimpia viestejä. Jos kohteessa lukee, että nouto ok, niin sitten on eri asia. Mutta jos kohteessa on selvästi mainittu, että ei noutoa, niin turha silloin on laittaa mitään kyselyjä.

Vierailija
8/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nuo tilinumero kyselyt on turhista turhimpia viestejä. Jos kohteessa lukee, että nouto ok, niin sitten on eri asia. Mutta jos kohteessa on selvästi mainittu, että ei noutoa, niin turha silloin on laittaa mitään kyselyjä.

Vierailija
9/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se tuote ole tarkoitus maksaa jolloin tarvitaan sitä tilinumeroa.

Pyhänä henkenäkö te haluatte sen rahan materialisoituvan käteenne?

Vierailija
10/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska haluan maksaa huutoni mahdollisimman pian, pelkään, että unohdan muuten. Kertoisitko, mikä siinä kysymyksessä ärsyttää?

Nimim. " Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä?"

Vierailija
11/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan ole tilinumerokyselyt ärsyttänyt. Olen vain myynyt tavaraa enkä ole automaattisesti laittanut tilinumeroa kenellekään, koska ohjeissa lukee että ostaja ottaa yhteyttä. Eikä haittaa vaikka sitä kysyisi sekunti sulkeutumisen jälkeen, vastaan sitten kun näen viestin, niin yksinkertaista se on

Vierailija
12/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut sitä vaan sitä,että jos minä (myyjä) en heti vrk sisällä siihen vastaa niin tulee LISÄkysymys,uusi saisinko tilinumeron tmv.

Mulla on yhtäaikaa usein 300-> tuotetta myynnissä enkä vahdi ihan joka pvä mikä milloinkin sulkeutuu,ihan sen takia että tosiaan minulla on työ ja muukin elämä :) Vastaan siis parin pvän sisällä kuitenkin...

t: se jota risoi :):)

Vierailija
13/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyytyväinen jos tilinumero kysytään mahdollisimman pian. Jos kerran on silloin koneen äärellä pitäiskö vaan huvin vuoksi odotella muutama päivä?

Vierailija
14/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina niin, että kun kohde sulkeutuu ja voitan kohteen (olen ollut vain ostajan roolissa huutonetissä), niin laitan sähköpostiviestiä myyjälle. Laitan aina " laittaisitko pankkiyhteystietosi tulemaan, että pääsen maksamaan huutoni" . Onneksi saan nyt tietää, että tyylini ärsyttää. Taitaa huutonetteily loppua tähän. On kyllä kummia nuo myyjät...

Vierailija
15/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä turhaa ostajalla kysyä tilinumeroa. Mä ainakin myyjänä laitan sen voittaneelle huutajalle heti kohteen sulkeuduttua.

Vierailija:

Eikös se tuote ole tarkoitus maksaa jolloin tarvitaan sitä tilinumeroa.

Pyhänä henkenäkö te haluatte sen rahan materialisoituvan käteenne?

Vierailija
17/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se myyjää häiritsee et koska oon viestini lähettäny?

Vierailija
18/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tästäkin asiasta tehdä näin vaikeaa? Olenpa ostajana tai myyjänä, toimin aina niin, että kun huomaan sähköpostissani viestin, että huuto on sulkeutunut, laitan sille toiselle osapuolelle viestiä samantien, ellei hän ole ehtinyt sitä jo tekemään. En siis päivystä koneella sulkeutumisaikaan, mutta yleensä vähintään kerran päivässä tsekkaan meilini, joten mielestäni tarpeeksi pian pystyn reagoimaan. Odotan saavani vastauksen toiselta osapuolelta parin päivän kuluessa, jos ei ala kuulua, laitan uutta viestiä.

Muakin kyllä ärsyttää tuommoiset, joilla on kauhean tiukat " säännöt" ostajalle. Ärsyttää myös semmoiset, jotka ei maksun jälkeen heti postita tuotetta (siis tietenkin huomioin sen pari pankkipäivää, jos tili eri pankissa). Jos mä kerran maksan samantien, niin kyllä pitäis postittaakin samantien.

Vierailija
19/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Muakin kyllä ärsyttää tuommoiset, joilla on kauhean tiukat " säännöt" ostajalle. Ärsyttää myös semmoiset, jotka ei maksun jälkeen heti postita tuotetta (siis tietenkin huomioin sen pari pankkipäivää, jos tili eri pankissa). Jos mä kerran maksan samantien, niin kyllä pitäis postittaakin samantien.

Tiedoksesi vaan, kaikki eivät asu postin lähellä. Mä itse postitan paketit ja maksikirjeet kaksi kertaa viikossa...

Vierailija
20/24 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi