Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En enää ihmettele Suomen alhaisia imetyslukuja.

Vierailija
16.09.2007 |

Kun täällä äidit hätäilee " maidon loppumista" , kuvailevat he oppikirjaesimerkin tiheän imun kaudesta. Minusta imetystä toitotetaan joka puolella, on ihme että valistusta ei tässä asiassa saada menemään läpi.

En ole imetysfanaatikko, minulle on sama miten muut lapsensa ruokkivat mutta surullista, että ihminen joka HALUAA imettää, tarttuu pulloon ihan silkkaa tietämättömyyttään.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On inhan näköstä kun kävelevä lapsi tulee ruoka-aikaan tissille. Mä lopetin täysimetyksen vapaaehtoisesti 2,5 kk iässä.

Vierailija
22/35 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetystä muistaakseni keskimäärin vain pari kk mutta imetys kuitenkin jatkuu suurimmassa osassa tapauksia sinne puoleen vuoteen. Se on kuule jo hyvä keskiverto.

Totta on että imetysvalistusta voisi entisestään parantaa ja pitäisi kertoa mistä saa imetyksestä halutessaan tukea ja apua siihen eikä se tuki ja apu saisi olla liian korkean kynnyksen takana. Itselleni ainakin oli aikoinaan liian iso kynnys tilata kotiin joku minulle täysin outo imetystukihenkilö. Itseopiskelu olisi ollut tuossa asiassa enemmän mun juttu mutta neuvolasta en saanut tietoa enkä esikoisen kanssa löytänyt sitä mistään muualtakaan.

Minusta on huolestuttavaa juuri se että osa äideistä joutuu vasten tahtoaan lopettamaan imetyksen ongelmien vuoksi. Sen sijaan se pitäisi olla hyväksyttävää että jos joku ei tahdo imettää niin saa lopettaa.

Terveisin eräs joka imetti esikoista täysimetyksellä ehkä viikon ja osittain yhteensä 2kk. Kuopusta vuoden ja täysimetystä useampi kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meidän keskonen söi pullosta kuukauden ikään asti lypsämääni maitoa ja sen jälkeen pelkästään rinnasta puolivuotiaaksi. Kyllä tämäkin lapsi tilastoitiin neuvolassa 6 kk täysimetetyksi, koska ei siis saanut lainkaan korviketta tai kiinteitä ennen puolen vuoden ikää.

Vierailija
24/35 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta imetys kuitenkin jatkuu suurimmassa osassa tapauksia sinne puoleen vuoteen.

Vierailija
25/35 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- syömällä itse hyvin ja monipuolisesti

- juomalla YLI 3 litraa päivässä.

- lypsämällä rintoja jo ennen syöttöä ja syötön jälkeen lämpimässä suihkussa molempia rintoja vuorotellen.

Sanonpa minäkin, että minulle on aivan sama imettääkö vai pulloruokkiiko joku vauvansa, pääasiahan on se että vauva saa ravintoa. Mutta tämä juttu toimii ja jos joku ei tätä viikon kokeiltuaan saa maitoa lisääntymään, niin ehkä on helpompaa vain antaa pullomaitoa.

Vierailija:

Vauva ei ole normaalia juuri tiheämmin rinnalla, omasta stressistä johtuen ei vain ala herua läheskään joka syötöllä (joskus kyllä). Onko tuo tiheän imun kautta MUKA?

Sen toisen viestin huolestunut äippä jonka vauva ei huoli pulloa....

Vierailija
26/35 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. ei se niin väittänyt, vaan se jonka lapset sai kiinteitä 2 kk:n iässä ja silti imetettiin 9 kk

Vierailija
27/35 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän täällä imetetään, mutta täysimetys kestää yleensä max. sen 4kk kuten tilastot osoittavatkin.

Ehkäpä monet aloittavat liian aikaisin vellien jne. maistelun, mutta kyllä vauvoja imetetään suht pitkän.

Vierailija
28/35 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykyään äidit pitävät liian vähän vauvoja lähellään, jotta imetystä tukeva hormonitoiminta käynnistyisi. Oksitosiini vaatii sen, että vauva on paljon äidin läheisyydessä, ihokontaksissa jopa. Nykyään vauvat ovat sittereissä, turvakaukaloissa, vaunuissa, omissa huoneissaan heti synnyttyään jne. Ei ihme että ei maitoa tule.

Vierailija
29/35 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen lopettaminen ennen puolen vuoden ikää johtuu juuri näistä imetysfanaatikoista.

Jos syystä tai toisesta joutuu edes kerran turvautumaan korvikepulloon, niin koko täysimetyshän on pilalla, joten mitä sitä turhaan jatkamaan, kun kaikki on jo pilalla!! ???

Vierailija
30/35 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä imetys auttaa rintoja palautumaan.

Vierailija
31/35 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintamaidolla. Olin tosi väsynyt. Seuraava lapsi opetetaan pulloon ja lypsän maitoa lapselle että isäkin saa hoitaa vauvaa. Kaksi ensimmäistä lasta imetin 7kk ja 10kk, siitä täysimetystä 4kk.

Vierailija
32/35 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen, ettei toteutettukaan valistusohjelmaa, jossa olisi painotettu imetyksen suurta merkitystä lapsen terveydelle. Valistuksesta tulikin ihan mietoa, kun ei valtio saanut tärvellä Nestlen yritystuottoja!!!

Vierailija
33/35 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan koululainen rupea äitiään syyttelemään, että miksi et imettänyt. Ne mahdolliset syyttelyt koskevat ihan muita tekemisiä tai tekemättä jättämisiä.

Vierailija
34/35 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että MIKSI täysimettävät äidit vauhoaa siitä, että muut ei täysimetä? Eikös teidän pitäisi olla onnellisia omasta onnistumisestanne vai onko tuo imettäminen sittenkin enemmän näyttämisen takia kuin oman vauvan takia? Sillä jos siinä vain omaa lastaan ajattelisi, niin olisi ihan turha " leuhkia" toisille kuinka kauan on imettänyt ja arvostella toisia siitä kuinka huonosti he ovat imettäneet. Olkaa nyt vaan tyytyväisiä, että olette itse imettäneet lastanne onnistuneesti ja niin kauan kun olette halunneet. Jättäkää muiden äitien imetykset ihan heidän omaksi huoleksensa...eikö?

t. 3kk imettänyt

Vierailija
35/35 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtihan tässä oli se, että jos neuvoo ihmistä, joka HALUAA imettää, leimautuu korvikeäitien silmissä imetysfanaatikoksi. Kuten jo moni muukin on sanonut, minulle on ihan sama kuinka kauan muut imettävät, mutta on todellakin surullista jos joku TIETÄMÄTTÖMYYTTÄÄN lopettaa imetyksen luullen että maito ei riitä ja sitten vielä pahimmassa tapauksessa soimaa itseään kun joutui antamaan korviketta. Monet tällaiset tapaukset olisi vältettävissä riittävällä valistuksella.

Terv. 6kk täysimettänyt