Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teijän lapset pomppia lätäkössä?

Vierailija
16.09.2007 |

Tilanne on tämä, että oltiin ystäväni ja meidän lasten kanssa tänään ulkona. Olen antanu 1v9kk hyppiä lätäkössä jos on saapaat ja kurahousut. Ystäväni lapsella joka on vuoden vanhempi, oli myös samat kamppeet.

No lapseni hyppi lätäkössä tavalliseen tapaan ja ystäväni kielsi ja alko sättimään mua kun sen lapsi itki ku ei saanu mennä lätäkköön.

Ystävä lähti lopulta lapsen kanssa kiukkuissaan , eikä oo vastannu viesteihin tai puheluihin.

Teinkö väärin, etten käskeny lasatni pois?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kohteliaisuuttani olisin tuossa tilanteessa pyytänyt lapseni pois lätäköstä.

Vierailija
2/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sen kivempaa kun vesilätäköt! Nuo välillä odottaa että satais niin pääsis leikkimään vesileikkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sotkea itseään muutenkin ulkona,koska meillä on pesukone sitä varten että voi pestä vaatteita ja suihku että voi pestä lapsen.. enkä kyllä anna kenenkää komentaa mun lastani ilman mun lupaa

Vierailija
4/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ihmetyttää, kun me ollaan puiston ainut Reimatecitön perhe, lapsella ihan tavallinen tuuliasu + kurikset + kumpparit. Meidän lapsi saa mennä lätäköihin yms. Toiset lapset ei saa kuin istua keinussa, hiekkalaatikossa varovasti leikkiä, ei edes laskea liukumäkeä ettei peppu mene rikki hienoista haalareista. EN TAJUA!

Vierailija
5/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan käske pois sen takia, jos joku muu ei anna lapsensa hyppiä. Miettiköön itse pienen päänsä sisällä, että mikä on niin kamalaa rapakoissa hyppimisessä.

Vierailija
6/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oisin kieltänyt. Kun kuitenkin normaalisti saa mennä. Siis lapsi 1v9kk..

ap

Vierailija
7/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesileikithän on lasten mielestä ehkä hauskinta mitä ulkona voi tehdä, ja miksi ne pitäisi kieltää, jos päällä on asianmukaiset varusteet?

Vierailija
8/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa se lapsikaan ei mene sekasin. olisin siis houkutellut pois paremman puuhan perässä ;)

Vierailija
9/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurahousut on mun mielestä juuri lätäkköleikkejä varten, kertoohan sen nimikin...

Vierailija
10/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun mä yritin puolustautuu, et se suttaa hirveesti ja sillä on parempaakin tekemistä ku pestä vaatteita. Mutisi vielä mennessään, että voisin vähän miettiä miten lapseni kasvatan. :(

Juu ja mä yritin maanitella lasta hiekkalaatikkoon tai kävelemään, mut sil oli parempaa tekemistä :)

Vierailija
11/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko mun pitäny vaan sun muksus takia päästää meen poika vesilätäkköön? Kyl säkin oisit voinu vähän joustaa!!!

Vierailija
12/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oisko mun pitäny vaan sun muksus takia päästää meen poika vesilätäkköön? Kyl säkin oisit voinu vähän joustaa!!!

Vierailija
13/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä haluu riidellä. Halusin vaan kysyy mielipidettä täältä.. Ei ehkä ollu ihan viisasta.. Voisitko vastata puhelimeen?

T:M

Vierailija
14/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
15/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari jo kauheeti toikin julki juttua, eli mä en jaksa jatkuvasti pestä pyykkiä. Mulla on 4 lasta ja sitä riittää! Kyl mä annan lapseni leikkiä ulkona ihan vapaasti, mut en haluu sen hyppivän lätäkössä, missä suttaantuu takkiki!!

J katotaan mari myöhemmin just nyt en jaksa vastata!

Vierailija
16/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset saavat tehdä tai tekevät mitä kuitenkaan sinun tai minun lapset eivät saa tehdä.

itse olen AINA lähtenyt siitä että lapseni ihan pienestä asti saavat/joutuvat ymmärtämään, että meillä on meidän säännöt ja toisilla toisten säännöt. Tämä koskee aivan joka paikkaa: mummilassa mummillan säännöt, kavereilla kavereiden säännöt, tarahssa tarhan säännöt.

Alussa on ehkä tullut pientä itkua mutta todella noepasti meillä on kaikki lapset tämän sisäistäneet. Pienin on nyt 2v

Eli sunkin kannattais nyt varmaan panostaa tähän puoleen, sillä et tule ikinä kykenemään hallitsemaan muiden elämää ja sääntöjä!!

Vierailija
17/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sunkii pitäis ymmärtää, etten voinu kieltää tytöltä sitä, kun se on ennenkii saanu tehdä niin.. Huutohan siitä ois tullu, eikä se ois ymmärtäny miksei nyt saa tehä ku muuten saa.

Eiks ny voitas sopii tää juttu?

Vierailija
18/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän mä osaa lapsia kasvattaa, on niitä sen verta monta!1

Kyllä Mari ois voinu tässä asiassa vähän joustaa. Jos mä oisin nyt antanu pojan hyppiä siellä niin ois tarvinnu seuraavanki kerran antaa .

Vierailija
19/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä oo sanonu et käyt täällä..

Ja mä vaan halusin kysyä asiasta..

Jutellaan kahestaan huomenna, jooko?

Vierailija
20/47 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti osaat lapsiasi kasvattaa, mutta minullakin on yksi tärkeimmistä kasvatusperiaatteista ollut, että lapset oppisivat, että meillä on yhdet säännöt, ja muualla on muut säännöt. Musta 22 kuvasi ihan hyvin, että elämässä tulee aina olemaan tilanteita, jolloin joku tekee jotakin meidän lapsilta kiellettyä. Ja se täytyy ymmärtää. Koko tarha- ja kouluaika on sitä että " mut tolla on tota ja tota" ja paljon helpompaa on, kun lapset jo pienestä asti ovat ymmärtäneet että meillä on meidän jutut, muilla muut.

Minusta tässä tilanteessa ei kumpikaan ole enemmän velvollinen muuttamaan omia periaatteitaan. Parempi vaan olisi, jos voisitte hyväksyä toistenne erilaiset kasvatukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän