Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

POIKIEN ÄIDEILLE KYSYMYS

Vierailija
14.09.2007 |

eli poikien intiimihygieniasta ois kyse. Minkäikäiseltä pojalta saa/pitää vetää esinahka taakse peseytyessä? Ja onko syytä mennä lääkariin jos esinahka on ahdas eikä mene taakse?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten kannata tehdä mitään

Vierailija
2/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan on neuvolassakin sanottu, ettei tarvitse. Kyllä sen siellä neuvolassa sitten lääkäri katsoo jos jotain ihmeellistä on.

Minulla on siis kolme poikaa 8v, 4v ja 2v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.5-vuotias

Vierailija
4/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosiässä sitten eri juttu mut kyl pojat sitten hoitaa sen pesun itse.

Vierailija
5/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkussa. Alkoi itse vähän vetää nahkaa taaksepäin joskus vajaa vuosi sitten. Nyt näyttää vierestä katsottuna nahka menevän taaksepäin íhan hyvin.

Vierailija
6/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa minä tai mies autettiin mutta nyt osaa jo itse. Hällä ollut usein tulehduksia ja siksi pestään sieltä alta.

Vierailija
7/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole erityisesti mitenkään ihmeellizesti pessyt.

Vierailija
8/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä 5-vuotiaana esinahka on todella ahdas ympärileikkaus on melko varmasti edessä.

Meidän pojalla (3v) on ainakin vielä ahdas esinahka ja on jouduttu muutama antibioottikuuri pippelinpäähän tipulletemaan, koska nahka oli ahtauttaan tulehtunut. Lääkäri neuvoi vetämään esinahkaa taakse pesun yhteydessä, pesulla pitää käydä aamuin illoin ja Betadinea voi käyttää pippelin pesuun.

Vierailija
9/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä asian olevan vielä ollenkaan ajankohtainen. Poika 2,5v. Ei ole ollut mitään tulehduksia koskaan, mutta pitäisikö alkaa nyt jo pestä esinahan alta?

Vierailija
10/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä leikattu esinahka joskus 2-3 vuotiaana ja ei myöskään ' osaa' sitä tehdä... =)

Kerran koitin, kun tuli tulehdus ja piti tippoja laittaa. No ainakin sen verran sain et tipat meni ja pippeli parani. Paasiahan se olikin!

Vierailija
11/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitä saa mennä vetelemään taakse pieneltä pojalta! Meidän pojalla oli tiukka esinahka 6v neuvolassa ja varovaista liikuttelua lämpimässä kylvyssä, eikä mitään ympärileikkausta tarvittu.

Vierailija
12/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voi seurata arpikudosta joka vaikeuttaa tilanne entisestään. Usein 3-vuotiaana alkaa esinahka löystymään. Sitä ennen ei sen alta tarvitse pestä ellei tulehdu. Tulehduksia tulee taas helpommin jos esinahkaa venyttelee liian aikaisin.

Vierailija
13/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tehtiin selväksi jos synnytyslaitoksella ettei esinahan alta pestä eikä putsata ja sitä ei saa vetää taakse vaan se hoitaa itse itseään. Putsauksella voi sen bakteeritasapaino järkkyä josta seuraa ongelmia. Samoin sanoi neuvolatäti ihan oma-aloitteisesti kysymättä.

Vierailija
14/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole ikinä vedellyt kummankaan esinahkoja.

pojat hoitaa itse pippelin pesun eivätkä tietääkseni vetele esinahkoja minnekään!

Vierailija
15/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä tuli mieleen yks juttu ala-asteelta kun piti niitä terkan lappuja täyttää.:) Kaikille siis sama papru niin pojille ku tytöille, no me ei sit tyttöjen kans tietty mitä on esinahka ja pohdittiin siinä että mitä vastataan, porukalla sit laitettiin että ei ole, koska ei oltu aiheesta mistään kuultu. Kotona tuli kysyttyy sit vanhemmilta. Kyllä naurettiin jälkeenpäin.:)

Ja kysymys siis kuulu jotenki näin " onko sinulla tiukka esinahka" .

Vierailija
16/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä esinahkoja liian aikaisin!!!??? Kysykää mieluummin neuvölasta neuvoja kuin täältä, täältä saa niin monta erilaista vastausta, eikä välttämättä oikeaa vastausta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän