Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä näistä paras/kaunein: Greta, Greeta, Greetta, Reeta, Reetta, Kreeta vai Kreetta?

Vierailija
13.12.2012 |

Joku tämäntyylinen nimi olisi harkinnassa joko ekaksi tai keskimmäiseksi etunimeksi.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gråta on hyvä.. Det låter bra!

Vierailija
42/62 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:28"]

Reetta ja Reeta sekoittuvat! Se on ärsyttää :D t. Reeta

[/quote]

Niinpä. Reetta taitaa olla yleisempi, joten ihmiset siihen helposti sekoittaa Reeta-nimen. T: Toinen Reeta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greta ehdottomasti!

Vierailija
44/62 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita on mun mielestä

Greta (Skandinavia) - suomalaisille G voi olla haasteellinen ja Gretasta voi tulla Kreta tai Reta

Gretta - ei ollut sun listalla, mutta esim. Englannista ja Irlannista löytyy. G edelleen ongelma. E:n pidentäminen ei tuota ongelmaa, kun tupla-T lyhentää sen joka tapauksessa

Reetta ja Kreeta mun mielestä hienoja suomalaisia nimiä

Loppujen lopuksihan toisella etunimellä ei ole merkitystä. Useimmat meistä käyttää ekaa etunimeään ja muut etunimet on vain ihan lähimpien ja jonkun viranomaisen tiedossa.

Täytyykin kysyä lapsilta, että tietääkö ne mikä on äidin toinen etunimi :)

Vierailija
45/62 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näähän on ihan oikeita, hienoja nimiä, mikä ei nykyaikaan oo itsestään selvää. Äänneasu on tasapainoinen, koska T pehmentää ja samoin monessa noista tuplavokaali. Nimissä Riikka ja Raakel on jotain raakuntamaista, mutta esim Reetta on todella kaukana sellaisesta. R alussa antaa nimelle ryhtiä ja "täyteläisyyttä", kokonaisuus on tasapainoinen. Voisin jopa omallleni harkita nimeä Reetta jos vielä tytön saisin. Plussaa myös ajattomuudesta, sopivat niin vauvalle, teinille kuin aikuiselle kuin mummollekin. Tykkään myös että nimi on tuollainen selkeä ja erottuva eikä pyytele itseään anteeksi kuten liian pehmeät nimet, vahva ja hyvä nimi, kaunis. Ainut huono puoli on, että varmaan sekoittuvat keskenään ja Kreetaa sanotaa Reetaksi ja Reetta saa toistella T:n määrää, mut eipä oo ainoa nimi... Esim. Mari-Maria-Marja, Mika-Miika-Miikka on kans sellaisia.

Vierailija
46/62 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluat nimetä lapsesi sen paikan mukaan? Noloa.

Greta, Reetta tai Reeta. Miksi pitäisi valita joku vaikea, jonka joutuu joka kerta jossain tavaamaan? Jos lapsi vanhempana haluaa nimen joka aina kirjoitetaan väärin, hän voi itse vaihtaa itselleen sellaisen täyttäessään 18 :)

Vierailija
47/62 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein tiennyt miten tänne vastataan niin toivottavasti ei ihan päin seiniä mennyt...

Itse olen Reetta ja oon kyllä koko ikäni saanut tavata nimeä ja t-kirjainten määrää, vaikka muuten nimestäni tykkäänkin... Olin joskus ala-asteella uudessa koulussakin kirjoilla Reetana vaikka miten pitkään, ennen kuin itse sitten sanoin että anteeks nyt kauheasti, mutta se on kahdella teellä... :)

Vierailija
48/62 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi meidän tytöstä tullut.. mutta tuli Erika, joka hänkin on saanut tavata kuinka monta mitäkin kirjainta nimeen tulee.

Vierailija
49/62 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaimmat, tuossa järjestyksessä.

Vierailija
50/62 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reetta jos olette suomenkielisiä.

Greta jos ruotsinkielisiä.

Vierailija
51/62 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut nimet on liian tärkeileviä

Vierailija
52/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni väärin, sillä Gretaa ei lausuta Greeta, eikä Greetta, eikä Kreetta, eikä Reetta. Se on yhdellä e:llä ja t:llä se voimakkaalla G:llä.

Greta itsekin

Vierailija
53/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Greta tai Reetta, ei noita "välimuotoja".

Vierailija
54/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Greta lausutaan "Greetta", eli sama nimi sinänsä kuin Greetta, kirjoitetaan vain eritavalla ;)

t. Greta

Nyt meni väärin, sillä Gretaa ei lausuta Greeta, eikä Greetta, eikä Kreetta, eikä Reetta. Se on yhdellä e:llä ja t:llä se voimakkaalla G:llä.

Greta itsekin

Vierailija
55/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bertta

Vierailija
56/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Greta itsekin

Ruotsissa Gretassa on ehkä 1,5xE  ja myös T on hieman pidempi, kuin se olisi suomalaisessa sanassa, mutta ei kuitenkaan TT tai edes 1,5xT

Vierailija
57/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka

Vierailija
58/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greta

Vierailija
59/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs miten olisi Gretschen? Montakohan Suomesta löytyy? Äitini olisi halunnut antaa mulle tämän mutta ei saanut koska sotien jälkeen 'suomalainen tyttö' ei voinut kantaa saksalaista identiteettiä. Mites nyt?

Miten olis Gretha Bretha? Kaksi kärpästä yhdellä iskulla! 

Vierailija
60/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greta 💦💦🍆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän