Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keinot ovista aikaistamaan? (Lyhyt lut.vaihe!)

14.09.2007 |

Nyt on kp3 ja tarvitsen kipeästi neuvoja, miten munasolun saisi irtoamaan aikaisemmin ja luteaalivaiheen siten pidemmäksi! Luteaalivaiheeni (aika oviksesta menkkoihin) saattaa olla vain 9 päivää, ja pelkään, ettei se riitä kiinnittymiseen :( (10 kai on se raja)

Aloitin eilen ottamaan 50mg B6-vitamiinia, jonka sanotaan auttavan, vaikka en tiedä, auttaako tuo määrä siihen. (Olen kuullut muiden ottavan jopa 200mg/pv, mutta tuo oli vahvinta mitä löysin ja annostusta ei saa ylittää)

Toisen, jonka tiedän, on siveydenpuu, mutta en tässä vaiheessa haluaisi sitä aloittaa vielä, koska imetän ja sitä ei silloin suositella.

Tuossa pitkässä raskautumisvinkkilistassa mainitaan läppärin lämpöä masulle, onkohan siinä MITÄÄN perää? Kuumavesipullo löytyisi, voisin alkoa hautomaan :)

Tämä on minulle tärkeää, joten toivottavasti joku saman ongelman omaava on viisaampi! Nyt ei saisi stressata, sekin auttaisi, mutta onpa vaikeaa... Kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinoa en tiedä - jotenkin ilmeisesti onnistuin itse aikaansaamaan poikkeuksellisen aikaisen oviksen itselleni (yleensä kp 14, nyt kp 11) ja harmittaa ihan pirusti. " Onnistuin" siinä ehkä siksi, että mulla oli kp 5-9 sekä yhdet rapujuhlat, yhdet häät, samojen häiden jatkot ja firman syyspäivät...

Lähinnä harmittaa siksi, että taisin missata oviksen, mutta myös siksi, että käsitykseni on, että munasolujenhan pitää kasvaa tarpeeksi isoiksi siellä munarakkuloissa ennen kuin ne ovat valmiita...Joten ne tarvitsee sen kasvuaikansa. Lisäksi, sehän on aikamoinen ketjuhormonisuma, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen, eli jos ovis tapahtuu aikaisin, menkat tulee vastaavasti aikaisin... Ja luteaalivaihe pysyy ihan yhtä lyhyenä - se vain siirtyy aikaisemmaksi. Näin ainakin mun matikalla. Joten en ihan tosta sun teoriasta tiedä käytännössä. Ihan lempeästi ja uteliaasti tiedustelenkin, että oletko siis lukenut/kuullut jostain luotettavasta lähteestä, että tossa olisi mitään järkeä?

PS Mullahan on siis jossain määrin sama murhe: lyhyt luteaalivaihe tai ainakin progesteronin vajaatoiminnasta (todnäk) johtuvaa tiputtelua aivan liian aikaisin.

Vierailija
2/10 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaation aikaistamisesta en tiedä, onnistuuko. Ja jos onnistuu, niin ei se takaa pidempää luteaalivaihetta, sen kun säätelee ja määrää mm. keltarauhashormoni. Sen vuoksi suosittelisin sinulle oman kierron mukaista ovulaatiota ja sen jälkeen imettäjällekin sopivaa keltarauhastukea esim. Lugesteron-pallerot :) Minulla myös aikanaan imetys " söi" luteaalivaihetta, se oli silloin 10 päivää ja normaalisti sen 14. Maalaisjärjellä ajatellen muuten miettii, että olisiko se munasolu riittävän kypsä, jos sitä aiemmin häätelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kans lukenut, että voi pidentää luteaalivaihetta. Mutta sen kanssa pitää käyttää jotain b-monivitamiinia, muutoin elimistösi ei saa hyötyä tuosta b6 vitamiinista, vaan " pissit" sen vaan ulos. Eli hommaa seuraksi joku perus b-monivitamiini.

Itse kokeilin kans taannoin tuolla 50mg. En uskaltanu ottaa enempää, ehkä 100mg olisin voinu kokeilla, 200mg en uskaltais kokeilla, koska b6 vitamiinin yliannostus ei ole leikin asia.

Mulla ei oikeastaan ole luteaalivaihe liian lyhyt, joten lopetin tuon kokeilun, kokeilin lähinnä auttaako se mun tiputteluun ennen kuukautisia, mut ei ollu apua siihen.

Vierailija
4/10 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, purkissa, josta tuon B6-vitamiinin otan, on myös kaikki muut B-vitamiinit mukana. Olin kanssa lukenut tuon saman, että pitää ottaa nimenomaan B-vitamiini " complex" :) Kovasti on peukut pystyssä, että tuo auttaisi.

Luen myös erästä ulkomaista sivustoa paljon ja siellä on ihan yleisiä nämä oviksen aikaistamis- ja luteaaliajan pidennysjutut :) Kyllä siihen/omaan kehoon voi itse vaikuttaa. Ajattelin vinkkejä kuitenkin kysäistä täältäkin.

Ehkä muotoilin asian vähän väärin, sillä en suinkaan tarkoittanut kysyä, että miten munasolun saisi nopeasti vain irtoamaan, silläkin riskillä, että se irtoaisi " keskeneräisenä" . En tarkoittanut pelkästään itse sitä irtoamistapahtumaa, vaan mietiskelin asiaa kokonaisvaltaisemmin :) Tarkoitin kysyä, että miten luoda hyvät olosuhteet munasolulle alkaa kasvaa ja siten edesauttaa, ja kyllä, myös nopeuttaa, sen kasvamista ja irtoamista.

Vaihdoin rasvattoman maitoni täysmaitoon, luin sellaisia suosituksia. Niitä rasvoja munasolu ilmeisesti tarvitsee. Ilmeisesti tutkittua tietoa on tuosta. Myös jätskiä kuluu ja suklaata :)

Vierailija
5/10 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo b vitamiini juttu oli mulle ihan uusi tieto. Mitä valmistetta käytät? voisin minäkin kokeilla sitä.

Vierailija
6/10 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twinlab Vitamin B-50 komplex. 50 kapselia. Luontaistuotekaupasta. Tässä siis 50mg B6, kun muissa valmisteissa oli n. 2,2mg. Ja mukana tosiaan kaikki muutkin B-vitamiinit, myös foolihappo (400).

Vierailija
7/10 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan omaa aloitustani hieman, kysyäkseni, että onko joku saanut luteaalivaiheeseen pidennystä akupunktiosta? Olen kuullut, että joillekin on siitä ollut apua huomattavastikin. Haluaisin kokeilla ensin jotain luonnonmukaisempaa keinoa (joko se vitex tai sitten vaikka tuo a-punktio), ennenkuin painelen lääkärille. Nyt ovis taisi tulla ihan samaan aikaan, kuin viime kierrossakin, saa nyt nähdä, että onko tuo B6-määrä auttanut mitään. Toivon niin.

Vierailija
8/10 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako Suomesta vielä Vogelin Menstruasan-tuotetta? Se on siveydenpuu-uutetta. Googletin äsken, muttei tuottanut tulosta ainakaan :( Jos tässä kierrossa luteelivaihe on vielä lyhyt, niin aloittaisin mahdollisesti tuota tuotetta ottamaan.

Vierailija
9/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse huomasin että kun aloin popsia e-vitamiinia ja kalaöljyjä niin kierto on pidentynyt parilla päivällä! ja on muuten nykyään 3 lastakin..

vierailulla vain,

mom

Vierailija
10/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt kalaöljyä (E-epa) jo kauan ennen vauvapuuhia. Tämän yrityskierron alussa aloitin luont.tuotekaupan myyjän kehoituksesta vehnänalkioöljykapselit, siinä on E-vitamiinia, joka tosiaan on oikea hedelmällisyysvitamiini kuulemma. Joten innolla odotan kiertoni venymistä! Jospa tuo E-vit. yhdessä B6 complexin kanssa auttaisi.

Ovis oli kai eilen, kp21, samoin kuin viime kierrossa, ja viime kierto oli 30pv, eli paha paha luteaalivaiheen kannalta. Joten toivon nyt kovasti kierron olevan edes paria päivää pidempi.