kuukautiskierto???
Siis tyhmänä kuumeilijana kysyn että miten se lasketaan?? Et jos vaik joku neuvois. Siis mun pillerit loppu 28.4 ja menkat alko 3.5 ja kesti tohon 7.5 ja 8 päivä tuli hiukan. En oikein tiä koska se on si loppu,et mikä päivä on se ku ei lasketa et on menkat. Onko se sellanen ku ei tuu pienen pienintäkää tuhruu? Ja tosta kierrosta et kun oli tarkotus harrastaa tämä kk kuminkans ja eilen ny hommailtiin ilman kumia mut loppu vaihees mies laitto kumin, siis ennen kuin laukes. Mut olen kuullu/lukenu että siittiöitä tulis koko touhun ajan.? Eli kuinka tod.näk on mahdollisuus ol raskaan?
Kiitos etukäteen jos autatte tälläst taulapäätä
Kommentit (2)
ite olin ajatellut että kierto lasketaan siitä kun menkat loppuu...mut eihän se sitten niin menekkään. Pidän kyllä aika epätoden näkösenä että olisin nyt raskaana mutta ei se sitten haittaa kun toivottu lapsi kumminkin olisi. Epäilen myös sinkin takia kun olen syönyt noita pillereitä jo monta vuotta,että koskakohan tärppää. Mutta kiitos lakemis tavasta jos sen nyt sitten muistais ja osais sit seuraavista menkoista " kattoo oikean ajan" lapsen tekoon ja tiytty harjotellaan sivussa reilusti. ;)
Kiertosi ensimmäinen päivä on tuo 3.5 eli kuukautistesi alkamispäivä ja siitä lasketaan seuraavien kuukautisten alkamispäivään, eli jos kierto on se " normaali" 28 pv, niin luultavasti seuraavat kuukautisesi alkavat 31.5, (mutta 25-35pv on ihan normaali kiertoväli myös.)
Kuukautisten loppumispäivällä ei sinäänsä ole kierron laskemisen kanssa mitään merkitystä.
Hedelmällisimmät päivät ovat kierron puolessa välissä, eli n. 14 päivä, eli kyllähän sinulla tietenkin oli mahdollisuus tulla raskaaksi, mies tuottaa siittiöitä jo aiemminkin kuin varsinaisessa siemensyöksyssä eli " touhutippoja" ja siittiöt saattavat elää 5 vuorokautta. tosin kierron vakiintuminen säännöliseksi pillereiden jälkeen voi viedä aikaa enemmän.