Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulutettujen naisten " matalapalkat"

Vierailija
13.09.2007 |

Mä sanon suoraan, että oon kyllä kateellinen esim. eilisessä a-studiossa haastateltujen " matalapalkkaisten" naisten palkoista. Jopa se saakelin kirjastontäti sai isompaa palkkaa kuin minä!!!

Ja joo, olen korkeakoulutettu, koulutustani vastaavassa työssä VALTIOLLA. Miksi helvetissä puhutaan vain kunnallisella puolella olevien " palkkakuopasta" ? Missähän minä sitten olen? Palkkamontussa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä missä vaiheessa jostaikin 2500 e palkasta on tullut huono palkka.

Samoin korkeakoulutettu joka tienaa vähemmän kuin opettajat.

Vierailija
2/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus taannoin keskustelin jonkun saksalaisen kanssa suomalaisten opettajien palkoista ja hän oli pyörtyä kuullessaan, miten huonot palkat täällä on. Ottaen vielä huomioon ostovoiman Suomessa niin ei hyvin mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös valtiolla on meitä korkeakoulutettuja naisia ja me todella tienataan paljon vähemmän kuin opettaja ja tosiaan jopa vähemmän kuin se haastateltu kirjastovirkailija. Sen palkka oli 2095¿ ja mulla on 2000,72¿. Eikä meistä puhu kukaan.

Vierailija
4/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän liitto yrittää saada palkkoja nousemaan, mutta ei se näköjään onnistu kun kaikki (siis media ja suuri yleisö) meuhkaa vain näistä hoitajista ja opettajista ja niitä surkutellaan. Ei riitä kaikille jaettavaa.

Vierailija
5/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun reilu 3000 ei todellakaan ole syvältä.

Vierailija
6/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksityisella sektorilla saattaa hullun lailla paiskia toita korkeasti koulutettu nainen, olla myos iltatoita, pitkia messumatkoja, kielitaitoa vaaditaan, viikonloppuja on toita JA ylitoista ei makseta eika pienessa yrityksessa ole valttamatta mahdollisuutta pitaa lomana.

Esimerkkeina ystavani, toinen vientimyynnissa, palkka 2400 euroa kuukudessa ilman mitaan lisia tai ylityovapaita. Alan tyokokemusta on useampi vuosi. Toinen ystavani rekryalalla, hullun lailla toita ja palkka 2200 euroa kuukaudessa.

Ja sitten jos puhutaan ammattien tarkeydesta niin kylla yrityksiakin EHDOTTOMASTI tassa maassa tarvitaan !!! Veronmaksajina, maan kilpailukyvyn turvaamiseksi, toimintojen kehittamiseen. Ei hoitoala ole maan ainut tarpeellinen ala.

Vierailija
7/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt aineenopettajana parilla tonnilla kuussa töitä. Ne isot open palkat perustuu systemaattiseen reilun ylituntimäärän tekoon. Jos sairaanhoitajilla pitää puhua peruspalkoista, niin puhuttaisiin sitten opeillakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi