Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

normaalipainoisen laihdutus

Vierailija
13.09.2007 |

Olen laihduttanut vähän (tosin vain 3 kiloa) ja vielä olisi tarkoitus laihtua 5. laskin, että painoindeksini on nyt 22.2 eli lääketieteellisesti aika ihanteellinen. jos pääsen tavoitteeseeni niin indeksi on 20.2 eli normaalipainon alarajalla. mitä mieltä olette tällaisesta normaalin ihmisen laihduttamisesta? kuinka moni normaalipainoinen tunnustautuu laihduttajaksi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMIhän on vain suuntaa-antava ja riippuu ruumiinrakenteesta, mikä on ok. Mun mielestä nykyään vasta alle 18,5 on alipaino.

Vierailija
2/22 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut normaalipainoinen aina lahduttaessani/ pyrkiessäni hallitsemaan painoani.

Mittani ovat 170 ja tällä hetkellä 59 kiloa. Pitkään painoin 63 kiloa. Painoindeksillä ilmaistuna muutos oli 21,8:sta 20,4:ään.

Muutosta tuskin edes kukaan huomaa, sillä olen rakenteeltani aika iso ja leveälanteinen. Itse olen nyt tyytyväisempi, sillä nyt pystyn käyttämään paremmin farkkuja ja tiukkoja t-paitoja.

Tosin toivoisin painavani 57 kiloa. Vanha haave, jota kohti kenties tässä kohta alankin pyrkiä. Silloin painoideksini olisi 19,7, mikä on minusta vielä ihan normaalin rajoissa. Minulla on vatsapömppö, tissit ja perse, joten en koe olevani liian laiha.

Ja kyllä - harrastan jumppaa sen vatsapömpön hallitsemiseksi, mutta kokonaan siitä en varmaan ruumiinrakenteeni vuoksi pääse koskaan. En ainakaan normaalipainoisena. Ehkä sit, jos olisin oikeasti alipainoinen, mutta sitä en halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tiputa painoa alle BMI 20 niin terveyshyödyt pysyvät hyvinä. Tilastollisesti BMI 21 on kaikkein ihanteellisin. Sen alle laihduttaminen ei lisää terveyshyötyä.

Vierailija
4/22 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihanaa olisi, jos joskus pääsisin tuonne kahteenkymppiin, mutta vaikeeta se on.

Vierailija
5/22 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali, niin laihduttaminenhan on oikeastaan ulkonäkö yms. syistä, ja jokainen päättää itse kuinka tärkeitä ne ovat.

No sitten toisaalta, jos on normaalipainoinen, mutta kaikki rasva kertyy vyötärölle, ja vyötärönympärys on suuri( yli 80cm?) niin se on jälleen terveysriski. Tällöin ehkä lähtisin itse kuitenkin pienentämään rasvaprosenttia, en niinkään kiloja. (Mikä oikeastaan on mielekkäämpää laihduttamista myös ylipainoisilla, sillä vaikka bmi olisi yli normaalin, mutta rasvaprosentti pienehkö, niin riskit terveydelle eivät ole käsittääkseni kohonneet.)

Vierailija
6/22 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääketieteellinen ihanne ole 22

Vierailija
7/22 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteenani on päästä 65 kg:aan, jolloin painoindeksi olisi n. 21. Toisaalta yritän olla tuijottamatta vaakaa ja mittailen mieluummin senttimetrejä. Saa nähdä, jos joskus tavoitteeni saavutan, olenko täysin tyytyväinen. Toivottavasti, koska painon tiputtaminen tulee olemaan todella tuskan takana.

Vierailija
8/22 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laihduttaa normaalipainossa, lihasten katoaminen on todellinen ongelma.

Vierailija
9/22 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse näytän hoikkana paljon paremmalta kuin normaalipainoisena. Ja niin näyttäisi moni muukin. Harvalle kertyy ylimääräiset kilot kauniisti kurveiksi.

Vierailija
10/22 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisjulkkiksista on alipainoisia. Ja näitä naisia pidämme kauneuden mittarina.

Vappu Pimiääkin on parjattu pulskaksi, vaikka hänen painoindeksinsä on taatusti normaalipainon rajoissa. Sen sijaan Mari Kakko on selkeästi alipainoinen, mutta hänen vartaloaan pidetään kauniina.

Itsekin syyllistyn tähän. Pidän itseäni lihavana, vaikka en ole.

Vierailija
11/22 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että itse näytän hoikkana paljon paremmalta kuin normaalipainoisena. Ja niin näyttäisi moni muukin. Harvalle kertyy ylimääräiset kilot kauniisti kurveiksi.

No minusta taas aikuisen naisen ei tarvitse näyttää ikiteiniltä, se on noloa lähinnä. Ylimääräiset kilot eivät ole ylimääräisiä, jos paino on normaali.

Vierailija
12/22 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla painoindeksi nyt 22, mutta se on minulle liikaa, koska kesällä tuli ylimääräisiä kiloja. " Oma" painoindeksini on vähän alle 20, siinä oloni on paras. Nyt olen just näitä kesäkiloja laihduttamassa :). Miettikää nyt, jos näitä ei nyt laihduttaisi, niin sit taas ensi kesänä tulisi taas pari kiloa, ja seuraavana taas pari kiloa jne. 10 v päästä sitä olisi jo reilusti ylipainoinen. Mä kuitenkin haluan kesäisin nauttia grilliherkuista ym. kitsastelematta.

Vierailija
13/22 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun painoindeksini on, mutta sen tiedän, että oli se mikä hyvänsä, niin en ole tyytyväinen olooni enkä omasta mielestä näytä hyvältä yli 60 kiloisena. Olen 173 pitkä ja painan nyt tasan 60. Ei haittaisi vaikka menisi paino tuonne 58:iin. Tunnen heti oloni läskiksi jos menee yli 60:n.

Mulle on ihan sama mikä on lääketieteellisesti paras painoni, välitän vain omasta tuntemuksesta ja olen paljon mieluummin laiha kuin normaalipainoinen. Muiden ihmisten paino ei vois vähempää kiinnostaa.

Vierailija
14/22 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tuo normaalipainoindeksi haarukka on painoa ja terveyttä ajatellen ok, mutta...

Oon itte 164/54, painoindeksi 20,1 ja jos lihoisin 13 kiloa, niin olisin edelleen normaalissa painoindeksin mukaan, mutta kyllä todellakin kokisin itseni lihavaksi. Ja mulla ei tosiaankaan kerry kilot " oikeisiin" kohtiin luoden mitään pehmeitä kurveja, vaan kaikki kertyy lantionseudulle, eli päärynä senkuin korostuu.

Vierailija
15/22 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok minusta jos ei kovin alipainoseks laihuta.

Mulla pi 23, olen siis 168 ja 65kg. Mä oon painanut laihimmillaan sen 55kg. Ny haluaisin puottaa ainakin 5kg pois, näyttäsin paremmalta, saisin istuvampia parempia vaatteita. Ongelma mulla on vaa se että en saa itteä enää laihutettua, kai on kiinni siitä että en halua luopua herkuista, ja turhista välipaloista. Liikun suht säännöllisesti.

Kellään mitää neuvoo miten sitä sais sen 5kg? Vaikka kai jo tossa itekin sen jo sanoin.;)

Vierailija
16/22 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pieni spurtti ja pidä parin viikon ihan rehellinen laihis. Sen jälkeen noudatat tiukasti ruokavaliota etkä sorru herkkuihin kovin usein. Toimii mulla.

t. 4

Vierailija
17/22 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin teen itsekin

Vierailija
18/22 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun painoindeksini on 18, en siltikään pidä itseäni liian laihana.

Tavoitteenani olisi kiinteyttää vartaloani joka neljän lapsen jälkeen on nyt hieman rupsahtanut ;)

Mikähän olisi tehokkain keino kiinteyttää vartaloa, reisiä, takamusta ja vyötäröä?

Vierailija
19/22 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja kyllä - harrastan jumppaa sen vatsapömpön hallitsemiseksi, mutta kokonaan siitä en varmaan ruumiinrakenteeni vuoksi pääse koskaan. En ainakaan normaalipainoisena. Ehkä sit, jos olisin oikeasti alipainoinen, mutta sitä en halua.

Vierailija
20/22 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän olisi tehokkain keino kiinteyttää vartaloa, reisiä, takamusta ja vyötäröä?

Todella tehokasta se on !!!