Miksi jauhelihasta pitäisi tehdä pullia tai pihvejä eikä tarjota sellaisenaan?
Mä en jaksa ainakaan nähdä sitä turhaa vaivaa, että pyörittelisin jauhelihasta jotakin palleroita pannulle. Mä paistan jauhelihan sellaisenaan ja hyvin uppoaa kaikille. Vai onks se jauho/sipulimössö siinä niin erikoista ja hyvää sitten? Terveellisempääkin on antaa jauhis pelkkänä muruna.
Kommentit (6)
ja se tarkoittaa omatekoisia lihapullia. Eli jauhelihaa, korppujauhoa ja sipulia+mausteet. Mitä terveellistä siinä on?
paljon tärkeitä ravintoaineita tuo ruokaan.
Joskus kyllä ihan vaan paistan sen jauhelihan, mutta eihän sitä samaa aina jaksa.
omiin voi laittaa vaikka ruiskorppujauhoa ja juuri sitä sipulia.
Vaan AINA paistaessani jauhelihaa maustan sen ja kuullotan sipulit sekaan. Käytettiin se sitten mihin vaan, sellaisenaan, kastikkeeseen, kiusaukseen, laatikkoon, keittoon.
En ole koskaan ymmärtänyt, että vaan kärtsätään liha ja avot, kyllä ne mausteet sen maun siihen tekee. Makusyistä en myöskään ymmärrä sika-nautaa missään käytössä, se sika maistuu kamalalta...
En myöskään ihan helposti suuhuni laita jauhelihakeittoa, johon on jauhelihat lätkäisty RAAKANA (semmoisia harmaita klimppejä?). :( Meillä on jauhelihasoppakin lasten herkkua, keittelen ensin perunalohkot, sitten sekaan kevyesti kuullotetut juurekset ja kasvikset, lopuksi mukaan paistettu ja maustettu jauhelihamuru.
Minä paistan yleensä pihvejä niin, että laitan vain lusikalla pannulle. Inhoan sormien työntämistä sinne.