Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan 6kk vauvan nukkumaan yönsä paremmin?

Vierailija
13.09.2007 |

Herättää minut jopa 20 kertaa yössä, välillä 15 min välein. Mielellään söisi 2 kertaa yössä, mutta terkka oli sitä mieltä, että yösyötöt pois, koska vauva kasvaa tosi mukavasti. Milloin on vauvalla tutti kadoksisssa, milloin mitäkin. Alkaa vaan vähitellen väsyttää tää jatkuva heräily ja sitten väsyneenä tulee ihan turhista asioista tiuskittua ja huudettua lapsille :(

Millainen on unikoulu, entä tassuttelu?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikoulu on sitä, että annat vauvan huutaa, et anna maitoa öisin. Viikon kuluttua vauva nukkuu koko yön.

Vierailija
2/9 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä muka korvikkeeseen vaihtamalla pääsee yöähinöistä?

Meillä heräillään vieläkin öisin, vaikka nälkä ei aina olisi (vauva 8kk)...hampaita pukkaa, taitoja opitaan, eroahdistuksesta kärsitään jne.

Eipä auta noihin meillä puurot ei vellit :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuun ottamatta ekaa viittä viikkoa, sitten loppui maito kun olin niin huonossa kunnossa.

Ennen nukkumaan menoa syö desin verran puuroa ja vielä velliä pullosta. Yölläkin olen vellin tarjonnut. Silti heräilee itkeskelemään. Annoin särkylääkkeenkin eilen illalla terkan suosituksesta (jos olis vaikka ikenet jo kipeet) muttei sillä ollu mitään vaikutusta. Puoliltsöin olin herännyt jo 4 kertaa kun nukkumaan käytiin kympin aikoihin.

Syömiset siis on kunnossa. Nyt aloitellaan liharuoka. Saas nähdä auttaako se yöuniin.

Lisää apua, kiitos!

Vierailija
4/9 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on oppinut vastikään ryömimään ja nousee konttausasentoon. Sekin voi valvotuttaa, mutta levoton se on ollut jo muutaman kuukauden. Päivälläkin nukkuu korkeintaan 30 min kerrallaan, ulkona tunnista kolmeen.

Vierailija
5/9 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla jotakin vakavaa taustalla tai on temperamentista kiinni.

Vierailija
6/9 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhdimpaa ruokaa vaan ja hyvin nukkui.

Vierailija
7/9 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menee puurot ja vellit ja lihaa aloitellaan...

ap

Vierailija
8/9 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nukkumaan omaan pimeään huoneeseen. Kun lapsi herää yöllä, odota ainakin viisi minuuttia ennen kuin menet huoneeseen. Ja tällöinkin vain, jos lapsi huutaa kovasti. Älä sytytä valoja, laita lapsi makuulle ja silitä pari kertaa. Älä puhu äläkä missään nimessä tarjoa ruokaa tai nosta lasta sängystä. Yöllä nukutaan, on viestisi lapselle.

Vierailija
9/9 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni jo paremmin. Pistin vauvan unipussiin ja vaununkoppaan, jonka olin nostanut pinnasänkyyn. Heräsi kahdesti, annoin tutin. Ei halunnut syömistä eikä vettä, en edes tarjonnut. Edistystä tämäkin. Aamulla vauva olikin tosi nälkäinen. Ahdas tila rauhoittaa. Pinnasängyssä olen tukenut vauvaa ns. niskatyynyillä mutta vauva repii ne pois. Mitähän sitten, kun koppa käy pian pieneksi? Pahvilaatikko?

Ihanaa herätä kerrankin suht virkeänä. Parempi tuo 2 herätystä kuin 20.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi