Onko mulla jokin paniikkikohtaus, vai mitä tämä on?
Eli parin viime vuoden sisään olen kokenut paljon " harmeja" . Väkivaltaa, ero, vakavia sairauksia ym.
Viimeaikoina aina kun eteen tulee jokin huono asia, niin alan vain täristä. en tunne mitään tarvetta itkeä, vaan pysyn muuten rauhallisina mutta vapisen koko ihminen. Tätä kestää ehkä noin 10 minuuttia ennenkuin se loppuu.
Mistä voisi johtua, ja saako tällaiseen jotain apua?
Kommentit (4)
Ei kuitenkaan koskaan ole ollut pelkkää tärinää, yleensä siihen liittyy hengitysvaikeudet (hyperventilaatio) ja myös hikoaminen. Mutta siis tärinä voi liittyä paniikkioireistoon, yksilöitä kun olemme.
Apua voit hakea alkuun ihan paikallisesta terveyskeskuksesta. Sieltä sinut voidaan ohjata psykologille tai psykiatrille, joiden kanssa keskustelusta voit saada enemmänkin irti. Hienoa, että haluat hakea apua ongelmaan! Paranemisedellytykset ovat aina paremmat, kun on itse tehnyt aloitteen paranemiseen.
Varaa aika omalle lääkärillesi, ja kerro hänelle oireista. Pyydä samalla aikaa psykologille, mikäli lääkäri ei jostain syystä sitä tarjoa. Keskusteluavun lisäksi sinä voit saada myös lääkityksen, joka estää kohtausten toistumista.
t. kohtalotoveri
Ja tärinän aikana tulee sellainen kylmähiki, ja sormet tulevat ihan kylmiksi.
Tärinä tulee nykyisin niin usein, että pakko varmaan jotakin apua hakea. Tosi kiusallista vapista työpaikalla.
niin kokeile vaikka olla ilman tupakkaa, kahvia, teetä jne. jos niitä satut käyttämään, kyseiset aineet kiihottavat hermostoa ja voivat aiheuttaa paniikki-oireita ilman, että saisit varsinaisesti paniikki-kohtausta.
ja sekava olo. Johtu pelkästään stressistä ja pelosta. Hoidin asiani kuntoon, eikä ole enää vaivannut :)