Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Oltiin Lennin kanssa aamulla lääkärissä, kun yöheräilyt on muuttuneet yöhuutamisiksi ja päivisin Lenni on koko ajan enemmän tai vähemmän " pinna kireällä" . Lääkäri oli kovin mukava ja otti tilanteen ihan tosissaan. Ei siis mitään " Vauvat joskus itkee öisin" -meininkiä. Epäili syyksi joko koliikkia (joka voi kuulemma alkaa vasta useamman kk:n iässä ja jatkua pitkäänkin) tai sitten maitoallergiaa. Vaikka Lennillä ei mitään iho-oireita olekaan, eikä mulla/miehellä allergioita, niin nyt vietetään viikko maidotonta elämää ja testataan, josko helpottaa. Ja arvatkaa vaan, meikkis on täällä kohta nälkäkuoleman partaalla, kun en keksi mitään maidotonta, mitä syödä. Mä olen sellainen maitotyttö, että nyt on mielikuvitus koitoksella. Kävin jo kysymässä konsultaatiota isojen enskojen pinosta :-)

Eilen kävin muuten kampaajalla ja nyt on lyhyt tukka. Siis jopa kampaajan mittapuulla lyhyt. Ja kovasti tykkään uudesta lookista :-)

Jokos [b]Seren[/b] mies on ilmoittautunut? Mulla on ihan huoli sun tilanteesta :-( Mullekin saa meilata kesis2006(at)luukku.com Tsemppiä!

Muuta en oikeen osaa nyt kirjoittaa kun nälkä kurnii suolissa ja aivot lyö tyhjää unenpuutteessa. Palaillaan.

Kesis ja Lenni 5+kk

Vierailija
2/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Jospa nyt sit jatketaan tätä ja jätetään tuo eilinen pino pois.. :) Kiva kuulla KESIS että oli kiva lekuri, toivottavasti se dieetti helpottais! Mäkin olen SERESTÄ huolissani, kirjoitahan jotain sit kun pystyt/jaksat! Kopsaanpa nuo toiseen pinoon kirjoittamani omanapaiset jutut tähänkin..

Masentunut mamma.. :(

Byääh.. Eilen oli mulla jo parempi olo mutta nyt taas niiskutan ja yskittää. Kaiken kukkuraksi Oona vähän ¿korisee¿ & yski nyt aamulla muutamaan otteeseen.. ei ole nyt yskinyt vähään aikaa, mutta mamma on nyt ihan masentunut.. Täytyy varmaan seurata neitiä nyt muutama tunti ennen kuin kiikutan sen lääkäriin. Tulipa vaan pienoinen paniikki jos ei voidakaan lentää.. yhyy. Pitäkää meille sormet ristissä. :) Jätettiin suosiolla vauvahieronta väliin, vaikka olisi ollutkin NIIN ihana mennä.. Näin omanapaista nyt, toivottavasti iltapäivällä ois asiat paremmin.

Mammis & Oona [/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Serelle tsemppiä. Toivottavasti mies on jo ilmoittautunut.

Kesikselle: et sinä nälkään kuole :) Mun miehellä on maitoallergia ja kyllä sille ruokaa löytyy! Jugurtteja ja vanukkaita ja jäätelöitä on myös soijasta tehtynä (esim alpro ja GoGreen) ja kaurasta. Soijasta tehdyt on ainakin mun miehen mielestä parempia, mutta sun kannattaa testata... Maidon sijasta ruuanlaittoon mä käytän kaurasta tehtyä ruokakermaa ja maitoa. Kaurasta tehtynä löytyy myös vaniljakastiketta ja " vispikermaa" , joten herkutkin onnistuu :) Kaikista valmisruuista täytyy lukea tuoteselosteet tarkasti. Maitoa tai maitoproteiinia löytyy kamalan monesta paikasta. Jos tarvitset lisää vinkkejä niin kysy pois :)

Nyt pitää mennä laittamaan Tiina nukkumaan (Sini nukkuu jo)...

Kaneli

Vierailija
4/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokea taidan olla! Kopsaanpa viestini toisesta pinosta tähän:)

[color=4169E1] SERE: Tulethan kertomaan (jos vaan jaksat/haluat), miten teillä siellä pärjäillään? Toivottavasti mies on löytynyt ja asiat ovat ainakin jollain tapaa lähteneet selkiintymään! Halauksia! Sä oot sitkeä sissi! Ja Mimosa myös on:)!

Pikaista paranemista kaikille pöpöttyneille! Taitaapi olla nyt paljon liikenteessä noita flunssia ja muita:( *terveyshalaus*

Meillä meni yö taas vähän plörinäksi... Miehenkin ajoin jossain vaiheessa olohuoneeseen nukkumaan, jotta saan rauhassa keskittyä Juliuksen nukuttamiseen:) KESIS, meilläkin on ollut nyt vähän aikaa meneillään " Ei maitoa ennen kolmea" -kampanja! On toiminut hyvin ja huonosti sekä myös hyvin huonosti :D Jatketaan harjoituksia! Miten teillä on sujunut?

Jeps, nyt poitsuliini taitaapi kaipailla vähän masuntäytettä! Antaisinkohan aamupuuron vai luonaan:)? Ehkä mennään " enttententten" -tyylillä:D

Rentouttavaa torstaita kaikille!!!

~ ♥ ~ Viipuli ja Julius, 5kk++ ~ ♥ ~

Vierailija
5/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarlo koisaa meidän parisängyssä päiväunilla ja minä roikun netissä vältellessäni villahousupyykkiä. Tässä onkin mennyt jo parisen viikkoa viimeisimmästä kakkakatastrofista, joten tänään Kaarlo päätti vääntää kakat harson puntista viliksille, housuille ja sitteriin. :-(. Miten se kakka ehtiikin kaikkialle. Vielä kun on tuota rotavirustakin varmaan ulosteissa jäljellä, niin pitää pestä tuo sitterikin huolella. Plääh... Onneksi eilen tuli sentään postissa kolme uutta, isompaa vaippulia, niin päästään testaamaan, pitäisivätkö ne paremmin. Harsojen kanssa on niin tuurin peliä, pysyykö kakat sisällä vai ei. (Varmaan ihan omaa osaamattomuutta...)

SERE on ollut minunkin mielessäni nyt eilisestä lähtien. Toivottavasti hulttiomies on löytynyt! Miehenkin kanssa keskustelin siitä, miten on vaikea ymmärtää tuommoista käytöstä ja vielä, kun kysymyksessä on pienen vauva isä. Voimia sinulle Sere! Tulethan kertomaan, miten jaksat, kunhan siltä tuntuu...

Flunssa jatkuu edelleen sekä minulla, että poitsulla. Eilen epämääräinen olo muuttui nuhaksi ja nokka valui suoranaan. Tänään on hieman parempi olo, kun ei tarvitse ihan joka sekunti nenää niistää ja kurkun karheuskin on helpottanut. Ja ihana mies kävi apteekista hakemassa nuhalääkettä. Kaarlo toisaalta niiskuttaa edelleen, mutta tänään ei ole onneksi tarvinnut nenäfriidailla - pelkät suolatipat riittivät. Mies on kyllä saanut taas plussapisteitä minulta, kun on parina päivänä töiden jälkeen tullut kotiin, ottanut Kaarlon kantoliinaan ja lampsinut kauppaan, niin minun ei ole tarvinnut käydä kaupassa flunssaisena.

KESIS: Hienoa, että lääkäri otti teidän tilanteen tosissaan. Maitoallergia kai voi olla aika salakavala, niin että oireita ei välttämättä näe ulospäin. Hienoa, kuitenkin, että olet päässyt Lennin huutojen keskellä tuulettumaan kampaajalla. Meikäläiseltäkin lähti iso kasa tukkaa reilu viikko sitten ja kyllä uusi look piristää.

VIIPULI: Harmillista tuo yöhärdelli! Meillä ollaan toistaiseksi selvitty vähällä, mutta tuolta toisesta ketjusta päättelin, että rauhallisetkin vauvat muuttuvat levottomiksi joskus tuolla 4-5 kk iässä. Saa nähdä, miten käy. Minulla on niin lyhyet hermot, että toistaiseksi mies on se, joka jaksaa Kaarloa rauhoittaa. Ja ne muutamat kerrat, jolloin jotain on ollut, mies on lähtenyt Kaarlon kanssa olkkariin meikäläisen jäädessä koisimaan. (Häpeän...) Onneksi noita kertoja ei ole ollut monta ja mies on saanut poitsun rauhoittumaan nopeasti. (Mies olisi parempi äiti kuin minä, jos siltä vain tulisi maitoa! Toisaalta, kyllähän tämä vauva on aikamoinen luonnekoulu minulle ja varmaan siis hyväksi...)

Paranemisia kaikille (kanssa-)flunssaisille!

t. pikku-Juska ja Kaarlo 2kk+

Vierailija
6/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SERE, mitä sulle/teille kuuluu? Mulle tuli ihan kyyneleet silmiin kun tänään luin pinot läpi. Kumpa miehesi olisi ottanut yhteyttä ja saisitte juteltua rauhassa. Halauksia sinulle ja Mimosalle!!

KESIS, tsemppiä diettiin! Jospas maidottomaan ruokavalioon auttaisi sellainen asenne, että kiva kokeilla uusia tuotteita kaupan hyllyltä... =) Jos maitoallergia todetaan Lennillä, niin helpottavaa varmasti saada syy pojan itkuisuuteen. Pystyy auttamaan aikaslailla paremmin pientä.

MAMMIS, miltäs Oonan tilanne vaikuttaa? Toivottavasti teidän matka onnistuu. Pidetään tytön kanssa peukut pystyssä!

Sitten omaa napaa. Mun selkä on niin pahassa kunnossa, että eilen soittelin terveyskeskukseen ja tälle päivälle sain ajan. Illalla oli pakko mennä päivystykseen kun hengittäminenkin alkoi tehdä tiukkaa. Lisäksi aattelin, että en mitenkään pysty tytön kanssa raahautumaan terveyskeskukseen. No, lääkäri ajatteli että olisiko päässyt virtsatieinfektio menemään munuaisiin... Tänään sain tulokset pissanäytteestä ja onneksi EI ollut mitään pöpöjä. Hoidoksi vaan särkylääkkeitä ja geeliä selkään, joka lääkärin mukaan on kuin perunapelto. Suositteli hierojalle menoa ja kuntosalia. Juu, kuulostaa ihan hyvältä mutta mistäs aika moiseen. Nyt yritän nostella tyttöä mahdollisimman vähän. Olen muuten lähellä paljon jottei toinen tunne oloaan hylätyksi kun äiti ei sylissä pysty kanniskelemaan. Jos ei kipu ala hellittämään niin mun on pakko saada tänne kotiin joku auttamaan... =(

Jahas, neiti on päättänyt ettei tänään nukuta. 2 x 20 minuutin unet on saldona ja ollaan jo iltapäivässä... Viihdyttämään tyttöstä siis!

t. iida-linnea ja tyttönen 4 kk

Vierailija
7/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SERE sulle voimia, kaikista ärsyttävintä on tuommonen ettei vastaa tms...

Tuuthan kertomaan että miten menee??

MAMMIKSEN suuntaan paranemisia..

Mä olin tänään laiska äiti, en jaksanut lähteä muskariin....

Tuli vissiin nukuttua liikaa ;) Jimi teki enkat, nukku klo 19.30-9.00, siis syömättä, jee!

Siivouspäivä piti tästä tulla mutta vielä en ole saanut tehtyä YHTÄÄN mitään.. Että jospa nyt nousisin tästä koneelta :D

Ai niin, tänään kaupassa yksi nainen pienen vauvan kanssa luuli Jimiä vuoden ikäseksi :) On se iso poika...

Riikka ja Jimi melkeen 5kk

Vierailija
8/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat on täälläkin Seren puolella. Toivottavasti saatte asiat selvitettyä. Voimia sinne...

Ja voih tuota Iida-Linnean selkää. Koitahan saada se kuntoon, niin elämäkin helpottaisi kummasti. Minulla on ollut synnytyksestä asti vasemmassa ranteessa jännetupentulehdus (tuli kun jouduin istumaan " vasemmalla kankulla" epparihaavan takia) ja välillä Annin hoitamine/nostelu sattuu. Ja kun ranne vaikuttaa näin paljon elämään niin osaan kuvitella mitä se on kun selkä on " poissa pelistä" .

Tsemppiä Kesiksen maidottomaan diettiin...

Mammis: Toivottavasti Oona paranee ja pääsette reissuun.

Anni nukkuu taas ulkona vaunuissa ja minä käytän tilannetta hyväksi ja roikun netissä. Imuroin minä ensin huushollin ja laitoin pyykit pyörimään koneeseen (eilen tein ruokaa sen verran, ettei tänään tartte kokata ;) ) joten nyt saan lähes hyvällä omalla tunnolla istua koneella...

Fay ja Anni 3,5kk

Vierailija
9/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tosiaan vienyt hotelliin jonkun lutkan. ei muista edes nimeä. ei muista kertoiko mimosasta tai ottiko kihlasormuksen poissa.

kyyneleet silmissä luen teidän myötätuntoisia vastauksia. te olette ihania! kuten kesis sanoi, ystäviähän tässä ollaan vaikkei kasvotusten tunneta. te autatte mua jaksamaan!!!

pää on ihan sekaisin. itken vain. en tiedä yhtään mitä aion tehdä. mun on pakko hakea apua jostain.

voi vittu, meillä on 5kk ikäinen tytär :((((

Palaan kun jaksan, oikeesti teidän olemassaolo antaa voimia!

S

Vierailija
10/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Aivan kamalaa. Itkun tirautin täällä kun luin viestisi. :¿( Eihän tuohon osaa mitään sanoa kuin lähettää vain ISON VIRTUAALIRUTISTUKSEN sinne!!! Onneksi sulla on Mimosa, varmasti hymyllänsä saa jopa sinutkin hymyilemään nyt kurjimmallakin hetkellä. Kamalasti jaksuja sinne!

Mammis & Oona [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
11/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4169E1] Voi SERE-ystäväisemme:( Itku ihan tulee sun ja koko teidän perheen puolesta:( Miksi miehen piti noin mennä tekemään... rikkomaan jotain hienoa ja kaunista:(???? Surettaa ja raivostuttaa!

Olet ajatuksissani! Halauksia miljoona sulle ja pikkuiselle tytön tylleröiselle!!!

Ja muista, että te tytöt kyllä pärjäätte (vaikka ei välttämättä juuri nyt siltä tunnukaan)! Teillä on toisenne aina ja ikuisesti:)!!! Kaikki kyllä järjestyy parhain päin, aivan varmasti!

Voi että, kun harmittaa niiiiiiiin paljon nyt... :( Myö ollaan täällä sua varten, jos haluat jutella ja purkaa ajatuksiasi!

~ ♥ ~ Viipuli ja Julius ~ ♥ ~

Vierailija
12/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirmuisen pahalta tuntuu sinun ja Mimosan puolesta. En ymmärrä (etkä varmaan sinäkään), miksi miehesi meni rikkomaan perheesi. :-( Meillä kävi eräässä tuttavapiirissä melko samalla tavalla ja erohan siinä silloin tuli. Peesaan kuitenkin Viipulia, että kyllä sinä naisena löydät vielä sisältäsi voimavarat, joilla pärjäät, vaikka tällä hetkellä varmasti olo on musertunut. Itkeä kuitenkin saa ja pitää, silloin kun itkettää.

Halaus sinulle ja lentosuukko Mimosalle! Me Enskat ollaan kyllä yhtenä naisena sinun tukenasi! (Vaikka valitettavasti asutaankin ihan eri puolilla Suomea.)

t. pikku-Juska

Vierailija
13/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi PASKA! :(((((

Koita jaksaa.....

Vierailija
14/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]SERE: paljon, paljon voimia lähetän sulle täältä! Tulin vartavasten just lukemaan jos oisit kirjoittanut kuulumisia..

Tohon ei voi ulkopuolinen sanoa just mitään. Mun edellinen aviomies petti ja yritettiin silti vielä, mutta se yritys oli tuhoon tuomittu koska miehellä olikin ollut pitkä suhde siihen toiseen naiseen ja sille tielle sit jäikin..

Teidän pitää nyt punnita tärkeät asiat ja tietenkin se sitoutumisen määrä mikä teillä on alunperin ollut. Jos se on tarpeeksi vahva te selviätte kyllä. Mä sydämestäni toivon, että selvitätte asiat ja sä löydät sisimmästäsi voimaa antaa anteeksi miehellesi jos haluatte jatkaa yhdessä.

Iso, iso hali!

t. poppis

Vierailija
15/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

surulliseksi mielen veti teidän puolestanne luettuani viestisi.

Voimia sinulle runsaasti! Ja virtuaalihalaus sinulle ja Mimosalle!

-Ninca-

Vierailija
16/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pala kurkussa tuon Seren tekstin jälkeen. Miten miehet voivatkin olla noin ajattelemattomia ja antaa hetken toilailun pilata koko perheen elämän... Toivottavasti saatte asiat järjestymään sinulle ja Mimosalle parhain päin (miehellesi en toivo tällä hetkellä mitään hyvää :( ).

Fay

Vierailija
17/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei löydy sanoja kyllä...muuta kuin voihan P A S K A!!!! Voimia nyt sinulle ja jaksamista Mimosan kanssa!!! Voi, kun voisin jotenkin muuten auttaa...oikeesti!!! Kovasti lähetän myötätuntoa ja halauksia!!!!

mooli

Vierailija
18/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Saa kyllä Seren mies olla iloinen, ettei tunneta livenä. Meikäläisellä olisi nimittäin pari sanaa sanottavana, eikä mitään kauniita! Vihaksi pistää.

Kamalin tunne on se, kun tyrmäys tulee sieltä, mistä vähiten odottaa. Ihmiseltä, jonka piti rakastaa ja jota itse rakastaa vielä kaiken kurjan keskellä. Mullakin on omakohtaista kokemusta vähän vastaavasta, ei pettämisestä mutta väkivallasta. Miten voikin samaan aikaan vihata, rakastaa ja olla surullinen niin, että oma sisin halkeaa liian suurista tunteista?

Toivotan sulle sellaista rauhaa ja kylmää järkeä, että kaiken tunnekuohun keskellä osaisit paremmin nähdä, mikä suunta on kohdallanne järkevin. Kaikkien enskojen puolesta voinen luvata, että me tuetaan sua valitsemallasi tiellä.

Voi että, kun asuisin siellä ja tuntisin sut livenä. Tulisin antamaan ison halin ja suklaamuffinsin.

Kesis

Vierailija
19/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tulin lukemaan PikkuEnskojen kuulumisia, ja voi itkujen itku sentään...karmea tilanne Serellä kotona!!! Kauniisti olivat muut kirjoittaneet " virtuaalituesta" ja tarkoittivat varmasti tosiaankin, että sulla Sere on Enskojen 100% tuki takanasi! Millaiset tukijoukot sulla on siellä " livenä" olemassa?

En tiedä, onko mitään hyötyä, mutta vinkkaan silti vilkaisemaan Väestöliiton www-sivuja. Sieltä löytyy mm. Kartoita parisuhdettasi -lomake yhteisten keskustelujen pohjaksi. Tosin teillä siellä on kyllä nyt tilanne niin akuuttina, että jos vain suinkin voisitte käydä jossain ulkopuolisen kanssa juttelemassa, niin olis varmasti parempi.

Nyt muistat, että vaikka Mimosasta toki pitää huolehtia, niin aina ei tarvi olla reipas. Sulla on nyt oikeus olla ihan rikki ja surra - päätösten teolla ei saa nyt olla kiire.

Halauksia,

Makkara

Vierailija
20/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa mitä kertoa, mutta jotenkin tuntuu nyt väärältä ruveta kertomaan kovin iloisia uutisia kun lukaisi pinoa nopeasti. Serelle myös täältä isoja jaksu haleja. Nyt vaan kaikessa rauhassa eteenpäin ja kaikki tunteet on sallittuja!!

Emka -rutistaa lujaa-