ooO HELMET LOPPUVIIKKOON Ooo
uutta pinoa kuulumisianne ja ajatuksianne varten.
Lähden juuri neuvolaan.Jostain syystä kamalasti jännittää kuuluuko vielä sydänäänet. Eilen sitten kerrottiin lapsille että meillä odotetaan vauvaa. Palaan myöhemmin.
tyttötiimi 17+5 kai
Kommentit (29)
Heipsansaa Helmet.
Niistä nimiasioista: meillä on tytölle nimi, ollut jo kauan ja pojalle muutama, mistä valita... En tiedä, eikä mulla ole mitään fiilistä asian suhteen, mut luulen saavani pojan (meillä siis serkuissaki vaan poikia ja oma esikko on poika kanssa)...
Kummit: niinku joku muuki, me kerrottiin ystäväpariskunnalle (miehet kavereita ja me naiset kavereita) sillain " teille olis tulossa kummilapsi" ... Ja toinen pariskunta pyydetään sit ko vauva on syntyny, mut valmiiksi ovat jo mietittynä.
Esikon kohdalla kävi niin, et isäkummi otti äitikummin kaverin ja lähti sen matkaan jättämällä tän äitikummin yksin oman puolivuotiaan vauvan kanssa... Isäkummin kanssa ei olla nykyisin sit enää tekemisissä... Tai siis ainakaan nyt ei olla...
Mut siitä siskon pojasta. Onhan se semmoinen taisteliaj joo... Mut toivottavasti mä en nyt Iituli säiköttäny sua ihan hiiteen... ;(
Tauko loppu nyt, palataanpa asiaan!!!!!
Luuk@
anna-liisa: Ihanaa, että sait sen ajan torstaiksi. Ja onneksi tulos tulee nopeasti. Kunpa saatas molemmat ihania uutisia!
Mä odotin jo tänään, et tulispa tänään tulos. Mut ens viikko sinänsä kiva, et joka päivä tulos voi tulla. Musta kyllä tuntuu, et se menee seuraavaan viikkoon. Jännittää ihan sairaasti. Ihan koko ajan toi asia on mielessä, tää on hirveätä!!!!!!!!!!!! Mulla rakenneultra keskiviikkona 26.9. Tsemppiä kovasti sinulle.
Ps. mä en tajuu, miten nää viikonloput menee niin hitaasti. lähdetään kai huomenna mökille, siel on niin paljon touhua, et pikkasen nopeemmin menee aika.
luuk: Ihanaa, kun kerroit siitä siskosi keskosesta. Aatella, että osalla helmistä raskaus pian niin pitkällä, kuin siskosi vauva syntyi. Mä on luullu, et 25 viikkoa on se raja, millon vauvaa autetaan selviytymään. Hän oikea ihme. olikos vauvan mitat sun viestit, jos ei, niin kertoisitko ne? Paljon onnea toivotan pikkuiselle ja vanhemmille voimia. onko heillä pitkä matka sairaalaan? Sitähän mäkin mietin, et miten muu elämä lasten kanssa onnistuu, jos vauva syntyy kovasti keskosena. Mun esikoinen aloitti koulun, joten aika kriittinen aika. Mut en kyllä onneksi tota asiaa enempää etukäteen murehdi. Ootetaan nyt ne lapsivesitulokset ja jos kaikki ok, niin sit nautin vaan raskaudesta täysillä.
Toivon osiaakin, et kukaan ei ahdistu mun viesteitä. Tää elämä vaan joskus on uskomattoman raskasta. Enpä olis uskonut, että minä vahva ihminen en osaa tässä tilanteessa relata ollenkaan. Hypätkää, vaikka nää mun viestit yli! Nauttikaa muut ihanasta raskaudesta täysillä. toivon, että mäkin pääsen vielä nauttimaan!
Jonttu, (nää nimimerkit voi mennä metsään....) Mahtavaa, että keskenmenojen jälkeen oot näin pitkällä. Nyt keskenmenojen riski on enää pieni :).
sininenkirsikka: Miten sun lääkäri meni. Puhuiko lääkäri siitä, että miten se lapsivesi lisääntyy tän loppuraskauden aikana vai onks vaan toi mitä nyt on. Sä oot jo tosi pitkällä! Muista ottaa rennosti!
mä ostin muuten tänään tukivyön, anita-merkkisen vaikutti hyvältä. Ostin kirpparilta neljällä eurolla, mitähän semmonen kaupassa maksaa.
Hyvää viikonloppua kaikille! Nyt aattelin alkaa kattoon Big Brotheria niil oli eilen bile-ilta, enkä jaksanu seurata sitä livenä kovin pitkään ja nyt se tulee tos tän illan lähetyksessä. oon tosi vähän seurannu, ihme kyllä sillä viime vuonna olin ihan koukussa ohjelmaan.
iitulii72 17+2
Hienoa kuulla että muillakin on iso maha, en ehkä ihmettele enää omaani.. =] Oon vaan miettinyt et onkohan siel kaikki niinkuin pitää, että miks toi alue rintojen alta napaan on kans kuin palloa, kun kohtu on kuiteski navasta alaspäin..?! Sit oon miettiny et jos oon syöny liikaa herkkuja (tai siis KUN olen syönyt) että montakohan pelastusrengasta tohon jää raskauden jälkeen..?! =/ pitäs kyllä lopettaa toi herkuttelu.. Mut ei tätä mahaa enää oikeen mikään peitä, paitsi lainapeite.. =P
Mut eipä tässä tällä erää tän enempää, tulin hetki sit kotiin töistä, ja nyt pitäs mennä nukkumaan että huomennakin " pääsee" (tai joutuu..) töihin. Ja sohvalta kuuluu jo miehen kuorsaus, joten kaip sekin pitää herättää ja kiskoo sänkyyn nukkumaan. Öitä!
jonttu (nyt jo lauantai) eli rv 19+4
Iituli: Oon kai mä niitä pojan mittoja kirjoitellu sinne ja tänne... Mut siis painoa oli vaan se 360g (kun keskosen alaraja 500g) ja pituutta muistaakseni 25cm kun mitattiin viikon ikäisenä ekaa kertaa... Mut kovasti koko perhe voimia tarviiki ja lähetän kyllä siskolle terveiset... Kieltämättä lähelle osunut kriisi on saanut tämän omanki raskauden aikana sit miettimään kaikki mahdolliset vaihtoehdot läpi ja murehtimaan vähä joka jutusta... Siis sellaisistaki, mitä itellä ei oo edes ollu. Vierestä ko on seurannu pikkuisen kamppailusta elämästään ni ei paljoa kromosomipoikkeavuuksista tms jaksa edes murehtia! Toivoo vaan koko ajan, et päästään viikoissa eteenpäin ja yli puolivälin ja siitä sit päivä ja viikko kerrallaan kohti helmikuuta...
Heillä on suuntaansa matkaa sairaalaan 160km ja miehen työnantaja on ollu todella hankala isän ollessa sairaslomalla tapahtumien jälkeen... Uhkasi jo jossain välissä, ettei hyväksi slomia ja nyt ovat lomauttamassa miehen... Ihan ko perheellä ei muuten olis stressiä! Ja isoveljet (4v ja 2v) ovat jatkuvasti kateellisia, valtava ikävä heilläki, ko ei äiti ole kotona... Mut jospa tämä tästä ja viimeistään alkuvuodesta 08 saavat perheen kokoon ja arjen siitä sit hiljalleen pyörimään...
Mut koska omassa raskaudessa ei paljoa kerrottavaa ole (viimeksi neuvolassa elokuun alussa ym), ni vinkgunpa sit tuosta esikosta... Sitä vaivaa eroahdistus (ens viikolla täyttää vuoden). Ja se ahdistus kohdistuu isään!!!! Mä nään töiden takia vissiin poikaa niin vähä, et se on mut unohtanu ;( Eilenki illalla ko tulin kotiin klo21:30 ja olisin menny poikaa nukuttaan, ni itki ihan hysteerisenä isänsä perään... Ei muuta ko äiti pois ja parempaa tilalle... Voi miten mulla nyt onkaan huono olla siitä, etten vieny poikaa syksyksi hoitoon vaan jäivät isän kanssa kotiin... Mä oon menettäny kuningatar-asemani pojan silmissä... Kaikkea hullua sitä onki nyt sit aikaa miettiä!
Ai niin tää mahan koko... Valtava! Eka raskaudessa mul oli kauhisteltavan pieni maha, kaikki oli sitä mieltä, et se on liian pieni (neuvola pisti kasvunseurantaan ym) ja nyt tuntuu, et kaikki tuijottaa, et vastako sulla on niiiiin vähä viikkoja... :P Ei passaa koskaan kellekää! Ja totta tosiaan, miten maha voi alkaa jo heti rintojen alta, ko kohtu yltää ehkä just siihen napaan saakka...
Nin ja sit huomasin tässä eräs päivä, et rinnoista erittyy jo sitä kirkasta nestettä... Ei se kyllä viimeksi näin ajoissa alkanu tämäkää...
Mutta. Aamuvuoroon on mentävä. Hauskaa päivää kaikille!
Luuk@ 18+0 (ohhhhhoh!)
Tulin kurkkimaan Sinisen Kirsikan lääkärikuulumisia mutta vielä ei ole käynyt mitään kirjoittamassa. Toivottavasti kaikki on lapsiveden määrän suhteen kunnossa!
Luuk@, mulla myös ekassa raskaudessa tosi pieni masu joka näkyi vasta tosi myöhään mutta toisessa tuli jo nopeammin näkyviin ja tässä sitten pikavauhtia=D Toivottavasti teillä poju rauhoittuu ja muista että vaikka hän miten isänsä perään huutelee niin sinä olet äiti, joka on myös hänelle todella tärkeä, jota kukaan ei voi korvata, vaikka tietyissä hetkissä muulta tuntuisikin=)
Toivottavasti Anna_Liisan odottelu vihdoin palkitaan hyvillä tuloksilla sekä rakenneultrassa että seuraavan päivän tuloksalla!!
Liikkeet, eilinen sai mut varmaksi että pikkuinen siellä liikuskelee. Tähän saakka en ole ollut varma mistä on kyse vaikka lähes pari viikkoa on satunnaisesti jotain tuntunutkin. Ihana tunne!
Nyt aamutoimiin josko sitä vaikka tänään menisi ukon kanssa jonnekkin kun asiat ovat edes vähän selvinneet=)
p02p06 ja pikkuinen 18+0
Lapsivettä NORMAALISTI :)
Lääkäri teki sisätutkimuksen, kuivasi paikat ja sit paineli kohtua ja seurasi tilannetta. Ei tihkunu lapsivettä ollenkaan :) Ultrasi vatsan päältä ja mittasi vesimääriä. Edellisessä mittauksessa suurin " vesilammikko" 3cm nyt 6cm jokapuolella mistä mittas :) kuopus liikkui kovasti masussa.
Rauhallisesti käski kuitenkin ottaa ja turhaa nostelua / ylimäärästä rehkimistä välttää niin pitkälle kuin mahdollista. Uus kontrolli vielä 3-4viikon päästä. Antoi jopa oman känny numeronsa, että jos hänen kaikki ajat on sit jo menny kun aikaa varailen, ni järjestää mulle ite ylimääräsen ajan. Tätä sanoisin palveluksi :)
Anna_liisa ja iitulii toivon teilllekin oikein hyviä testien tuloksia!!!
t:sininenkirsikka ja kuopus 20+1
Luuk: harmi, että siskosi perheineen asuu niin kaukana sairaalasta. Ei ole helppo hoitaa vauvaa ja kahta niin pientä lasta. Siskon miehen työnantaja on kyllä järkyttävä! Tossa tilanteessa muutenkin on ihan loppu pelkästä jännittämisestä, koska vauvankin kasvussa vieläkin usein tulee ylä- ja alamäkiä. Toivottavasti he saisivat joulun jälkeen aloittaa normaalimman elämän.
Sininenkirsikka: mahtavaa, lapsivesimäärä on huimasti sulla kasvanut!
Mullakin oli osakeskeytyksen jälkeen normaalia vähemmän lapsivettä. Kaipa se jotenkin vuosi. Mut ainakin viimeksi lääkäri sanoi, että kyllä sitä riittävästi on, eipä se olis voinu ottaa lapsivesitutkimusta, jos sitä olis ollu aivan liian vähän. Eli kaipa se mulakin lisääntyy nyt sit päivä päivältä.
iitulii72 17+3
Täällä on niin huikea keskustelutahti, että hyvä jos ehdin joka kolmannen pinon lukemaan! Upeaa! (Toisaalta merkki siitä miten kamalan nopeasti aika menee...)
Meillä oli pari viikkoa sitten taistelua sydänäänistä, niin että kun ei ollut 13+0 kuulunut, eikä silloin 14+5, niin neuvolatäti lähetti kättärille päivystykseen. Tulipahan sitten käytyä ultrassakin! Kaikki oli hyvin ja istukka takana. Eli jotenkin on kohtu vain kenollaan taaksepäin, eikä sieltä siksi mitään kuulu. Olin silloin jo tuntenut liikkeitäkin.. Nyt tuntuu pari-kolme kertaa päivässä jotain pientä.
Sydänviasta sen verran, että meidän esikoisella todettiin reikä sydämessä syntyessään, mutta se umpeutui ittestään ihan alkuviikoilla. Hän oli kaikenmaailman aivoultrissa ja sydänultrissa silloin alkupäivinä, kun oli kolmen pisteen vauva, mutta mikään ei ollut missään vialla!!! Kaikenlaista sitä sai silloin kokea. Voisin väittää, että ne kaksi päivää, jotka odotimme häntä vierihoitoon luoksemme, olivat elämäni karmeimmat päivät! Mutta kun nyt on opittu, että asiat voivat päättyä onnellisestikin, niin ajattelin tämän vauvan kanssa yrittää ottaa saman asenteen kuin tyttötiimin vanhemmat lapset, että surraan sitten jos jotain oikeasti on pielessä! =)
Tällä hetkellä raskaus sujuu kuin huomaamatta. Pahoinvointi on vihdoin loppumaan päin. Esikoista odottaessa loppui jo edellisellä viikolla.. Mulla on siis oma 1,5-vuotias esikoinen ja hieman nuorempi hoitolapsi ja joudun kantamaan heitä yhtäaikaakin sylissä aikamoisen paljon. Nyt olen sitten ottanut taas ergorepun mukaan ja kun olen pitänyt sitä selässä ja vyötärön korkeudella lantiovyötä aloin huolestumaan, että kauanko saan näin tehdä tuottamatta masuasukille haittaa.. Neuvolassa vakuuttelivat, että enemmän on mun selkäsärky vaarana nosteluista ja kanniskelusta kuin vauvalle vahinkoa.
Ja väsyttää.. Saa nähdä miten alas mulla on hemppa pudonnut, kun näin ramasee. Silti en saa nukuttua, vaan kokoajan tuntuu kauheat kierrokset olevan päällä..
Hyvää syksyistä viikonloppua kaikille!
nemma+piipaabeibe 16+1
Tänään sit sain ajan napaverinäytteeseen,se tehdään ensi viikon torstaina ja siittä saan tuloksen seukki tiistaina." toivottavasti" .Mulla on rakenneultra just edellisenä päivänä ku sit seuraavana päivänä saan sen testi tuloksen.
Iloista viikonloppua kaikille helmeläisille!
anna_liisa 19+2